PDA

Bekijk Volledige Versie : netwerk Novaxess plat



RikkiLake
15/06/04, 16:57
Op dit moment ligt het netwerk van novaxess plat. Volgens novaxess wordt er aan gewerkt, ligt aan defecte routerapparatuur....:(

RikkiLake
15/06/04, 17:00
op moment van schrijven lijkt het probleem opgelost. Ik hou het in de gaten.

Guust
15/06/04, 17:43
Software op router was iets mee had ik gehoord... Af en toe wat packet loss maarja...

RikkiLake
15/06/04, 18:16
af en toe ? een uur lang compleet niet bereikbaar...nu trouwens weer packetloss.

Guust
15/06/04, 18:20
Ik was de hele tijd te bereiken...

RikkiLake
15/06/04, 18:22
nou wij niet, en subhosting ook niet, mevers hosting ook niet. probeer maar es te pingen.

Guust
15/06/04, 18:25
Origineel geplaatst door RikkiLake
nou wij niet, en subhosting ook niet, mevers hosting ook niet. probeer maar es te pingen.

Subhosting had ook alleen maar packetloss volgens mij hoor.

RikkiLake
15/06/04, 18:25
nu gaat het weer goed...vreemd, ik heb novaxess net opgebeld, en ze zeiden dat ze er nog steeds mee bezig zijn...ik wordt straks teruggebeld voor de status...

RikkiLake
15/06/04, 18:26
Origineel geplaatst door Guust


Subhosting had ook alleen maar packetloss volgens mij hoor.

Als je packetloss van 80% hebt, ben je zo goed als niet bereikbaar...

therealchrizz
15/06/04, 19:32
Hebben ze nog steeds 1 router staan ofzo?

RikkiLake
15/06/04, 20:20
denk het...wij gaan in iedergeval binnenkort zelf routeren met meerdere verbindingen, zodat we hier geen last meer van hebben. (ok ok, tis pas de eerste grote storing sinds meer dan een jaar ;-) )

RikkiLake
15/06/04, 20:24
het is nu weer bout....

Mog
15/06/04, 21:25
Nova heeft 2 cisco routers alleen zijn veel mensen maar op 1 aangesloten, ik neem een klein beetje verkeer af via hun pop room en heb daarom ook gevraagd om een lijn op de 2e router, heb namelijk in het verleden al een kapot blade in 1 van die cisco's meegemaakt
wat blijkbaar een halve dag moest duren.

mdf
15/06/04, 22:24
Hebben ze die routers dan niet dmv. vrrp onderling en dmv. frame relay op de core switches aangesloten?

therealchrizz
15/06/04, 22:40
Tja, als die gasten zo dom zijn om jarenlang op 1 router te draaien zou ik niet echt graag klant zijn op hun feed, het zou me dan ook niets verbazen als er 0 redundancy is.

Guust
15/06/04, 23:00
Origineel geplaatst door therealchrizz
Tja, als die gasten zo dom zijn om jarenlang op 1 router te draaien zou ik niet echt graag klant zijn op hun feed, het zou me dan ook niets verbazen als er 0 redundancy is.

Dat is er wel.

RikkiLake
15/06/04, 23:18
blijkbaar niet, anders lag het vandaag niet plat of veel packetloss...

Mog
16/06/04, 00:01
De meeste groten zullen een bgp feed hebben van 1 router, met voldoende overige feeds is dat eigenlijk ook voldoende.
Op de corerouter zal het uiteraard redundant zijn al kan het ook extern gelegen hebben.

Nova heeft het voordeel een klein netwerk te hebben de hele grote partijen gaan via de glasring, grotere colo netwerken als leaseweb, IO en dergelijken staan vol met ddos magneten, dus daar heb je uberhaupt al minder last van bij nova, maar het ligt er ook maar net aan hoe je het zelf regelt en hoeveel geld je er voor over hebt.
Zet voor jezelf bijvoorbeeld een router neer neem bij een paar partijen een paar bgp feeds af en maak je eigen netwerk als je zo nodig het beste van het beste wilt.
Vaak ligt het toch extern en in veel gevallen is het dan afwachten tot je bgp leverancier het opgelost heeft, of je dan 1 of 2 routers hebt maakt bar weinig uit.

Ik heb bij nova nu het afgelopen jaar misschien 1 of 2 keer een korte downtime gehad en 1 keer een lange door een single feed, voor wat je er voor betaalt is dat zeer goed.