PDA

Bekijk Volledige Versie : Ladot voor de zoveelste keer



Herbert
15/06/04, 01:26
Een jaar of 5 geleden had ik een domein aangevraagd als partuculier bij (freehosting) nu ladot.
Na diverse tegenslagen en het niet nakomen van de beloftes van Ladot had ik het opgezegd per Email, Schriftelijk en per Fax
Een jaar of 2 geleden kreeg ik mijn eerste rekening, dus ik bellen naar Ladot hoe dat kwam.
Het antwoord was dat het kontrakt niet opgezegd was waarop ik zei dat ik dat wel gedaan had.
Het probleem is dat ik geen bewijs meer heb dat ik het opgezegd hebt.
Nu kreeg ik vorige week een brief van een incasso buro dat ik binnen 3 dagen iets meer dan 100 euro moest betalen voor Ladot.
Het gaat me niet om die 100 Euro maar het gaat me om de mafia praktijken van Ladot waar ook velen andere last van hebben.
Ik wil het op een rechtzaak aan laten komen maar ik heb als boerelul geen kans tegen ladot dus ik ga dat verliezen.
Maar mischien heeft iemand nog enkele tips voor mij wat ik hier tegen kan doen?

luser
15/06/04, 01:32
Betalen en dan je geld proberen terughalen. (Zins je geen opzegbewijs hebt)

WenS
15/06/04, 07:42
Je bent niet de enige, kijk eens hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/876562

Cybafish
15/06/04, 08:51
Ik ben ook nog lang door ze gestalkt. Je moet de rollen omdraaien en een aangetekende brief sturen dat wanneer ze niet per ommegaande stoppen met het sturen van spookfacturen aan jouw adres dat er juridische stappen van jouw kant zullen volgen.

Johant
15/06/04, 10:07
Misschien met alle gedupeerden een zaak proberen te starten. Weinig kans, want bij veel bedrijven moet je een aangetekende brief sturen wat tevens je bewijs is dat je het contract op hebt gezegd.

Carl<n-media>
15/06/04, 11:11
Ik zou gewoon eens contact opnemen met een programma als Kassa. Wellicht kunnen zij er iets aan doen. Om nu naar de rechter te gaan, lijkt mij iets te duur.

Carl<n-media>
15/06/04, 11:19
Ik lees net op Tweakers.net dat het om een gratis domein ging wat vervolgens een betaald domein werd. Is dit ook bij jou het geval? Zo ja, hebben ze telefonisch contact met je opgenomen dat het geld ging kosten of hebben ze alleen een 'gewone' (niet aangetekende) brief gestuurd?

Als ze een 'gewone' brief hebben gestuurd dan kun jij gewoon zeggen dat je die brief nooit hebt ontvangen en je er niet bewust van was dat het geld ging kosten.

Triloxigen
15/06/04, 11:31
Ik ben al diverse mensen tegengekomen die Ladot hadden, ze hebben allemaal een voor een problemen..
(En zitten nu bij mij gehost..).

Pas als je gaat opzeggen beginnen de problemen echt.. :|

Johant
15/06/04, 11:44
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik zou gewoon eens contact opnemen met een programma als Kassa. Wellicht kunnen zij er iets aan doen. Om nu naar de rechter te gaan, lijkt mij iets te duur.

Als het goed is heb je ook iets in de vorm van een "rechtsbijstand verzekering"??

Carl<n-media>
15/06/04, 12:01
Origineel geplaatst door Johant


Als het goed is heb je ook iets in de vorm van een "rechtsbijstand verzekering"??
Niet iedereen heeft een rechtsbijstand verzekering omdat deze in het algemeen erg duur zijn. Bovendien weet ik ook niet of een verzekering zoiets dekt. Meestal dekken ze je alleen wanneer je wordt aangeklaagd en niet andersom.

En ik denk ook niet dat je naar de rechter kunt gaan voor 100 euro. Dit bedrag overweegt niet met de kosten van de rechter. Bovendien is het ook nog niet zeker dat hij ook maar iets gaat winnen.

WenS
15/06/04, 12:03
Hij hoeft ook niks te doen. Ladot's incassobureau brengt hem vanzelf voor de rechter. En dan wordt je dus wel gedaagd en dekt de rechtsbijstandverzekering het :)

Carl<n-media>
15/06/04, 12:06
Origineel geplaatst door WenS
Hij hoeft ook niks te doen. Ladot's incassobureau brengt hem vanzelf voor de rechter. En dan wordt je dus wel gedaagd en dekt de rechtsbijstandverzekering het :)
Ja, maar je betaalt ondertussen wel fijn voor het incasso bureau ;).

xserve
15/06/04, 12:07
Ik heb ook een particulier domein bij Ladot. Maar ik heb nooit iets gestuurd naar ze dat ik het pakket wilde hebben. Enkel op de website een formuliertje invullen. Dus ja, je kunt je wel via de website aanmelden, maar afmelden moet via een aangetekende brief? Dat lijkt me niet, denk dat de rechter het daar misschien ook wel mee eens is.

Ik heb in al die 4 jaren nog maar één keer echt een factuur van Ladot zelf gehad. Dat was bij de oplevering. En ik heb één keer een brief van een incassobureau gehad. Dus ik bellen met het incassobureau, blijkt het van 1,5 jaar geleden te zijn. ik Ladot bellen waar het op slaat en dat ik die factuur nooit heb gekregen. Zeggen ze "ohja dat klopt, ik zie hier in de computer staan dat hij nooit is verzonden". Kom op zeg, ik blijf niet aan de gang! Dat was een 1,5 jaar geleden alweer, heb nu alweer 1,5 jaar lang niks gehoord. Ik stuur ze zo wel een mailtje dat ik wil opzeggen, want dit slaat nergens op. Zeker niet die service die ze leveren.

Maar misschien met z'n alle naar Kassa gaan ofzo, kijken of die er wat aan kunnen doen.

WenS
15/06/04, 12:09
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Je maar je betaalt ondertussen wel fijn voor het incasso bureau ;).

Nee, als jij in het gelijk wordt gesteld door de rechter dan betaald Ladot die kosten. Het kost jou dan helemaal niks. De rechtsbijstandverzekeraar zal dan vrijwel zeker ook nog de kosten die zij gemaakt hebben op Ladot verhalen.

WenS
15/06/04, 12:10
Origineel geplaatst door xserve
Ik heb ook een particulier domein bij Ladot. Maar ik heb nooit iets gestuurd naar ze dat ik het pakket wilde hebben. Enkel op de website een formuliertje invullen. Dus ja, je kunt je wel via de website aanmelden, maar afmelden moet via een aangetekende brief? Dat lijkt me niet, denk dat de rechter het daar misschien ook wel mee eens is.

Ik heb in al die 4 jaren nog maar één keer echt een factuur van Ladot zelf gehad. Dat was bij de oplevering. En ik heb één keer een brief van een incassobureau gehad. Dus ik bellen met het incassobureau, blijkt het van 1,5 jaar geleden te zijn. ik Ladot bellen waar het op slaat en dat ik die factuur nooit heb gekregen. Zeggen ze "ohja dat klopt, ik zie hier in de computer staan dat hij nooit is verzonden". Kom op zeg, ik blijf niet aan de gang! Dat was een 1,5 jaar geleden alweer, heb nu alweer 1,5 jaar lang niks gehoord. Ik stuur ze zo wel een mailtje dat ik wil opzeggen, want dit slaat nergens op. Zeker niet die service die ze leveren.

Maar misschien met z'n alle naar Kassa gaan ofzo, kijken of die er wat aan kunnen doen.

Een factuur moet binnen 1 maand na de geleverde diensten zijn opgemaakt. Is dat niet gebeurd dan kunnen ze naar het geld fluiten.

Carl<n-media>
15/06/04, 12:12
Origineel geplaatst door WenS


Nee, als jij in het gelijk wordt gesteld door de rechter dan betaald Ladot die kosten. Het kost jou dan helemaal niks. De rechtsbijstandverzekeraar zal dan vrijwel zeker ook nog de kosten die zij gemaakt hebben op Ladot verhalen.
Moet je wel eerst gelijk krijgen. En dat is waar het nu om gaat. Daarom vroeg ik aan de TS of ze ooit met hem contact hebben gehad dat het geld gaat kosten.

eMiz0r
15/06/04, 12:22
Origineel geplaatst door WenS


Een factuur moet binnen 1 maand na de geleverde diensten zijn opgemaakt. Is dat niet gebeurd dan kunnen ze naar het geld fluiten.

Is dit wel waar?

Heb jij als klant niet de plicht om de leverancier in te lichten over niet ontvangen facturen? Jij maakt immers gebruik van de diensten van de onderneming, de onderneming die wel kosten voor je maakt.

WenS
15/06/04, 13:36
Je mag redelijkerwijs toch wel verwachten van een bedrijf dat deze de administratie zelf op orde heeft en de klant dit niet hoeft te doen voor het bedrijf. Zou de omgekeerde wereld zijn.

Tenzij er is afgesproken dat er bijv. om de 2 maanden of het halfjaar wordt gefactureerd is het verplicht om de factuur binnen een maand op te maken.

Herbert
15/06/04, 13:52
Ik heb zojuist met Ladot gebeld en ze zeiden we hebben nooit iets van u ontvangen en ze adviseerden mij om alsnog een nieuwe opzegging te doen.
Een paar jaar geleden dacht ik dat ik van Ladot af was en nu begint het weer opnieuw.
Ik weiger om het nog een keer op te zeggen want dan gaan ze facturen sturen t/m de 2'de opzeg termijn.
Het verhaal heb ik ook uitgelegd aan Intrum Justitia en zij zullen kontakt opnemen met Ladot en ik krijg met 3 dagen bericht hierover.
Nu ga ik een mailtje sturen naar Ladot en ik hoop dat ze alsnog dit probleem netjes oplossen.
Ik hou jullie op de hoogte hiervan.

Carl<n-media>
15/06/04, 13:58
@Herbert
Had jij een gratis domein van Freehosting? En zo ja, hebben ze duidelijk vermeldt tijdens de overname dat je moest gaan betalen (door middel van een aangetekende brief of een telefoontje)?

®on
15/06/04, 13:59
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik ben al diverse mensen tegengekomen die Ladot hadden, ze hebben allemaal een voor een problemen.
Hier dus ook, ik ken meerdere klanten die nu problemen met Ladot hebben, nadat ze verhuisd zijn. Ik geef altijd het advies om aangetekend op te zeggen met "handtekening retour" (kosten €6,95 extra), zodat je achteraf geen problemen kan hebben. Tevens geef ik het advies om duidelijk in de brief te zetten dat het pakket wordt opgezegd. Ladot heeft er ook een handje van om pakket en domein geheel los van elkaar te zien: domein al lang verhuisd, maar men mag nog wel betalen voor het pakket.

motrox
15/06/04, 13:59
Het is gewoon stuitend hoe personen zaken menen te "weten" en dit vervolgens posten.

WenS, je hebt het totaal mis. Je hebt als bedrijf nimmer de plicht een factuur binnen een maand uit te reiken. Al is dat vanzelf wel verstandig. En verder, als je als klant geen factuur of een onjuiste factuur (in jouw voordeel) ontvangt, heb je wel degelijk de verplichting je leverancier hiervan op de hoogte te brengen. Daarnaast, vorderingen verjaren minimaal na 3 en meestal na 5 jaar.

Carl<n-media>
15/06/04, 14:04
Origineel geplaatst door motrox

En verder, als je als klant geen factuur of een onjuiste factuur (in jouw voordeel) ontvangt, heb je wel degelijk de verplichting je leverancier hiervan op de hoogte te brengen.
Nee hoor, dit dien je alleen te doen wanneer het bedrag erg afwijkt van het bedrag dat je eigenlijk zou moeten betalen. Al verstuur jij een factuur van 500 euro voor een server, maar later kom je er achter dat dit eigenlijk 550 euro had moeten zijn. Dan heb je pech en kun je niet nog een keer een factuur sturen.

motrox
15/06/04, 14:58
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Nee hoor, dit dien je alleen te doen wanneer het bedrag erg afwijkt van het bedrag dat je eigenlijk zou moeten betalen. Al verstuur jij een factuur van 500 euro voor een server, maar later kom je er achter dat dit eigenlijk 550 euro had moeten zijn. Dan heb je pech en kun je niet nog een keer een factuur sturen.

Wederom klinkklare onzin. Vorderingen verjaren na drie jaar en soms zelfs na 5 jaar. Waar haal je deze "wijsheid" vandaan?

ThePostman
15/06/04, 15:02
Origineel geplaatst door xserve
Maar misschien met z'n alle naar Kassa gaan ofzo, kijken of die er wat aan kunnen doen.

Ach de wht bbq lijkt niet door te gaan, dan maar met ze alle naar kassa. Kan ook leuk zijn :D

V. Kleijnendorst
15/06/04, 15:18
Het uitreiken van een factuur voor de 15e dag van de daaropvolgende maand na de geleverde diensten / produkten is verplicht gesteld door de Belastingdienst. Immers, de belastingdienst kan bij latere uitreiking dividend op de BTW mislopen.

Belastingdienst (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/btw/5a584b1.htm)

Echter de belastingdienst staat vanzelfsprekend geheel buiten dit geschil.

In dit geval lijkt er gewoon sprake te zijn van een overeenkomst. Daar er geen bewijs van opzegging is (plus fax / e-mail opzegging niet volgens algemene voorwaarden Ladot) lijkt het me dat de vordering gerechtvaardigd is. Na het incasso bureau zal waarchijnlijk een deurwaarder volgen waarbij het bedrag van rechtswege verhoogt wordt. De deurwaarder zal eventueel het geheel aan een kantonrechter voorleggen. Het bedrag zal dan echter al ruimschoots méér zijn dan het werkelijk gevorderde bedrag.

De eerste reactie lijkt mij de meest zinvolle: Het bedrag betalen zodat de koper niets verweten kan worden en vervolgens stappen proberen te ondernemen.

Het is spijtig dat er voor deze branche nog steeds geen officieel orgaan is (naar mijn weten) waar de aanbieders bij aangesloten zijn. Een geschillen commissie is er dan ook niet meen ik.

Succes.

Carl<n-media>
15/06/04, 15:57
Origineel geplaatst door motrox


Wederom klinkklare onzin. Vorderingen verjaren na drie jaar en soms zelfs na 5 jaar. Waar haal je deze "wijsheid" vandaan?
Kijk eens in de een na laatste KvK krant. Daar stond een artikel hierover. En daar baseer ik mijn informatie op, dus geen 'klinkklare onzin'.

WenS
15/06/04, 16:08
Volgens mij haalt motrox wat dingen door elkaar.

Een vordering is inderdaad niet zomaar weg, maar het bedrijf moet wel kenbaar maken aan de consument dat er dingen betaald moeten worden en dat binnen een maand na het leveren van de diensten.

Als jij niet betaald binnen een maand dan betekend dat natuurlijk NIET dat je niet meer hoef te betalen...

eMiz0r
15/06/04, 17:03
Origineel geplaatst door WenS
Volgens mij haalt motrox wat dingen door elkaar.

Een vordering is inderdaad niet zomaar weg, maar het bedrijf moet wel kenbaar maken aan de consument dat er dingen betaald moeten worden en dat binnen een maand na het leveren van de diensten.

Als jij niet betaald binnen een maand dan betekend dat natuurlijk NIET dat je niet meer hoef te betalen...

Nu zeg je heel wat anders. Eerst vertelde je dat de leverancier verplicht is binnen een maand een factuur op te maken anders ben je niet meer verplicht te betalen. Dat is natuurlijk onzin.

Jij als klant betaald voor de geleverde diensten. Op het moment dat jij een overeenkomst afsluit met welke partij dan ook teken je voor de tarieven die daarbij gelden. Stuurt het betreffende bedrijf je geen factuur omdat de administratie niet op orde is of wat dan ook heb jij de plicht dit te melden aan je leverancier. Doe je dat niet is er niets aan de hand, alleen kun je later wel voor een grote verrassing komen te staan.

Dat is dan toch echt je eigen keus..

In dit geval van Ladot is het een ander verhaal. Zij zijn (van wat ik zowel op GoT lees als hier) niet dan wel niet duidelijk op de hoogte gesteld van de nieuwe geldende tarieven. Maar dat staat verder buiten de bewering die jij nu doet.

WenS
15/06/04, 22:57
Nee ik zeg nog precies hetzelfde alleen anders geformuleerd.

Kijk, je moet een factuur binnen een maand na het leveren van de diensten overhandigen aan de klant (tenzij anders afgesproken in bijv. de algemene voorwaarden). Als dit niet gebeurd wat denk jij dan dat de gevolgen voor de leverancier zullen zijn? Met "Als jij niet betaald binnen een maand dan betekend dat natuurlijk NIET dat je niet meer hoef te betalen..." bedoel ik dat als je een factuur binnen een maand heb ontvangen en je deze niet betaald dat je dan uiteraard nog wel moet betalen.

Ik heb deze informatie trouwens van een jurist.

Jan-Hein
16/06/04, 01:09
Origineel geplaatst door WenS
Nee ik zeg nog precies hetzelfde alleen anders geformuleerd.

Kijk, je moet een factuur binnen een maand na het leveren van de diensten overhandigen aan de klant (tenzij anders afgesproken in bijv. de algemene voorwaarden). Als dit niet gebeurd wat denk jij dan dat de gevolgen voor de leverancier zullen zijn? Met "Als jij niet betaald binnen een maand dan betekend dat natuurlijk NIET dat je niet meer hoef te betalen..." bedoel ik dat als je een factuur binnen een maand heb ontvangen en je deze niet betaald dat je dan uiteraard nog wel moet betalen.

Ik heb deze informatie trouwens van een jurist.

Kan je de bovenstaande tekst eens anders formaleren ?
want wat bedoel je nou precies..

WenS
16/06/04, 08:32
Origineel geplaatst door Jan-Hein


Kan je de bovenstaande tekst eens anders formaleren ?
want wat bedoel je nou precies..

Als je een beetje begrijpend kan lezen dan had je het wel begrepen...

rachweb
16/06/04, 10:25
Ik heb vorige maand met account opgezegdt bij ladot en tot vandaag kan ik nog steeds inloggen. Hun service is echt slecht. Ik weet niet of jullie opgemerkt hebben is dat http://ladot.nl niet bestaat. maar wel http://www.ladot.nl. Dat was ook geval bij mijn domein. Hun antwoord was hierop is linux alleen met www ondersteunt. Dit klopt niet. Ik ken heleboel sites die onder linux werken die ook zonder www werken.

eMiz0r
16/06/04, 11:17
Ik snap tot zover wat je bedoelt WenS. Maar waar het mij om gaat:

Als een leverancier die factuur niet binnen een maand aan jou overhandigd vervalt je betalingsverplichting dus niet. Dat is wat je in je post beweerde:


Een factuur moet binnen 1 maand na de geleverde diensten zijn opgemaakt. Is dat niet gebeurd dan kunnen ze naar het geld fluiten.

WenS
16/06/04, 14:30
Je moet de factuur dus opmaken binnen een maand (daar zijn we het over eens? :D).

Maar als dat niet gebeurt, wat zullen dan de gevolgen zijn voor de leverancier? Het lijkt mij dat de enige maatregel die je daar tegen kan nemen het kwijtschelden van de factuur is. Anders is die hele regel onzin...

bartvd1
17/06/04, 12:05
Een veel gehoord verhaal inderdaad. Ik ken zelf ook meerdere slachtoffers.

motrox
17/06/04, 13:15
Origineel geplaatst door WenS
Je moet de factuur dus opmaken binnen een maand (daar zijn we het over eens? :D).

Maar als dat niet gebeurt, wat zullen dan de gevolgen zijn voor de leverancier? Het lijkt mij dat de enige maatregel die je daar tegen kan nemen het kwijtschelden van de factuur is. Anders is die hele regel onzin...

Welke regel? Waar staat die?

WenS
17/06/04, 13:19
Origineel geplaatst door motrox


Welke regel? Waar staat die?

Ja ik ken het wetboek ook niet uit m'n hoofd ;)
Ik heb het in iedergeval van een jurist gehoord, hoe het precies in elkaar steekt weet ik niet maar dit zouden de hoofdpunten zijn.

Wij maken in iedergeval vrijwel altijd de factuur binnen een week op dus :)

ffjudgement
21/06/04, 16:59
ik hbe ook wel zoiets gehad maar dan met een sport school, ikhad gewoon opgezegd en dan 6 maanden later krijg ik een herrinering vol spellings foute van 240 euro nou uuiteidnelijk een brief terug geschreven en nooit meer iets van ze gehoord:S

ING Hosting
05/07/04, 12:01
Hallo ik denk dat ladot gewoon een zeer onzeker bedrijf is als ze zulke dingen doen bij hun klanten.

Zoals nu heet het geen ladot meer maar active isp.

Ze proberen gewoon de naam te zuiveren wat ze gewoon niet zal gaan lukken.

Volgens mij heeft de eigennaar van Free Hosting toen de tijd gewoon de naam veranderd zodat hij gewoon geld kon gaan vragen aan klanten ik van ING Hosting heb ook al enkele klanten gehad van voormalig ladot en die zijn vooral niet tevreden over de service zoals helpdesk en dergelijke!

Ik snap ook eigenlijk niet waarom mensen klant worden bij ladot, de prijzen zijn toch wel hoog voor de webruimte en de dataverkeer.

Maarja ik vind het wel zielig van ladot dat zij haar klanten zo behandelen.

Groeten

WouterSp
05/07/04, 13:20
Origineel geplaatst door ING Hosting
Hallo ik denk dat ladot gewoon een zeer onzeker bedrijf is als ze zulke dingen doen bij hun klanten.

Zoals nu heet het geen ladot meer maar active isp.

Ze proberen gewoon de naam te zuiveren wat ze gewoon niet zal gaan lukken.

Volgens mij heeft de eigennaar van Free Hosting toen de tijd gewoon de naam veranderd zodat hij gewoon geld kon gaan vragen aan klanten ik van ING Hosting heb ook al enkele klanten gehad van voormalig ladot en die zijn vooral niet tevreden over de service zoals helpdesk en dergelijke!

Ik snap ook eigenlijk niet waarom mensen klant worden bij ladot, de prijzen zijn toch wel hoog voor de webruimte en de dataverkeer.

Maarja ik vind het wel zielig van ladot dat zij haar klanten zo behandelen.

Groeten

Ben je weer bezig? Ik vind ING Hosting ook een zeer onzeker, amateuristisch en buitengewoon zielig bedrijf (je schijnt alleen maar concurrenten de grond in te kunnen trappen).

1) Je bent klant bij http://www.flexservers.com en hebt dus geen eigen servers, voor support aan hardware ben je dus afhankelijk van andere.

2) Je bent geen SIDN deelnemer en koopt je domeinen in bij OpenProvider. Ook daarvoor dus weer afhankelijk van andere

3) Je staat ingeschreven in Zwitserland, lijkt me een beetje "duister"

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Mensen, hou nou eens op met andere de grond in te trappen. Op iedereen valt wel iets aan te merken!!! :(

ffjudgement
05/07/04, 21:02
terwijl je dat zegt be je zelf ook ING Hosting in de grond aan het trappen -_-'

WouterSp
05/07/04, 22:05
Origineel geplaatst door ffjudgement
terwijl je dat zegt be je zelf ook ING Hosting in de grond aan het trappen -_-'

Lees m'n post nog eens goed na, dan snap je het misschien beter ;) :D

ING Hosting
06/07/04, 16:05
Misschien trap ik ladot wel de grond in dan neem ik het terug!

Maar wij van ING Hosting hebben wel verstand van servers,
maar via flexservers gaat het gewoon wat beter allemaal.

en makkelijker natuurlijk!

Groeten

ING Hosting
06/07/04, 16:08
Wij staan ingeschreven in Zwitserland omdat we dan de btw niet hoeven te verhalen op de klant.

en zo kunnen wij de hosting & dataverkeer goedkoper aanbieden.

Groeten

WouterSp
06/07/04, 20:47
Origineel geplaatst door ING Hosting
Wij staan ingeschreven in Zwitserland omdat we dan de btw niet hoeven te verhalen op de klant.

en zo kunnen wij de hosting & dataverkeer goedkoper aanbieden.

Groeten

Ik kan het je niet met 100% zekerheid zeggen, maar dat kunnen andere hier wel: Volgens mij moet je bij de Nederlanse K.v.K. ingeschreven staan als je in Nederland handel uitvoert...

ING Hosting
07/07/04, 08:37
Zolang wij geen btw rekenen bij onze klanten hoeven onze klanten ook geen btw te betalen dit geld alleen voor Belgié en Nederland.

Het is ingewikkeld maar toch!

Keuningen
07/07/04, 14:17
Origineel geplaatst door ING Hosting
Zolang wij geen btw rekenen bij onze klanten hoeven onze klanten ook geen btw te betalen dit geld alleen voor Belgié en Nederland.

Het is ingewikkeld maar toch!

Je bent nu bezig met een schending van het Nederlands handelsrecht geloof ik. Bij uitvoer van diensten hoeft geen BTW berekend te worden als de klant daar een accoord met de belastingdienst heeft oid.

Als het een particulier betreft moet je gewoon de Zwitserse BTW heffen.

*of heb ik het nu helemaal bij het kromme eind*

phreak
07/07/04, 16:19
@ ING Hosting: Zou wel wat zijn, ingeschreven in Zwitserland dus je betaalt aan bedrijven btw 0 tarief. En BTW vrij proberen te handelen binnen nederland. Waar ben je statituair gevestigd?

Digitux
07/07/04, 16:28
Origineel geplaatst door rachweb
Ik heb vorige maand met account opgezegdt bij ladot en tot vandaag kan ik nog steeds inloggen. Hun service is echt slecht. Ik weet niet of jullie opgemerkt hebben is dat http://ladot.nl niet bestaat. maar wel http://www.ladot.nl. Dat was ook geval bij mijn domein. Hun antwoord was hierop is linux alleen met www ondersteunt. Dit klopt niet. Ik ken heleboel sites die onder linux werken die ook zonder www werken.

Grappige uitleg van ladot :)
Heeft temaken met de instellingen van het domein in de dns server.
een simpele nieuwe regel en het domein is ook te naderen via http://<domein>.nl
(moet je natuurlijk wel even apache aanpassen)

Herbert
09/07/04, 21:56
Had een tijdje niets van me laten horen omdat het behoorlijk offtopic begint te raken.
Een paar weken geleden heb ik met intrum justitia gebeld en het vehaal uitgelegd, ze beloofden mij binnen 3 dagen hierover bericht te doen.
We zijn nu al enkele weken verder en nog steeds geen bericht gehad, ik neem aan geen bericht = goed bericht.