PDA

Bekijk Volledige Versie : hacken



donald
14/06/04, 20:47
nu heb ik nog een vraag hoe zit het met beveiligen van je server tegen ddos aan vallen en hack pogingen

Dennis
14/06/04, 20:51
Zou je leestekens willen gebruiken?

2oo4
14/06/04, 20:51
Origineel geplaatst door donald
nu heb ik nog een vraag hoe zit het met beveiligen van je server tegen ddos aan vallen en hack pogingen

is bijna niets aan te doen, het beste is dat je alles gewoon zeer up to date houd, zodra er een nieuwe stable versie uit is downloaden en installeren, eerst wel nagaan of die helemaal 100% is ;)

Daarnaast kan je altijd nog een ISA server voor je webserver neer gooien als je geld teveel hebt, die gooit je webserver down (met andere worden, sluit hem netjes af, of nog andersgezecht zegt gewoon tegen de webserver: AFSLUITEN NU!!!) als die dat merkt en dan word jij automatisch op de hoogte gesteld met een mailtje waarin de dest betreffende informatie staat.

Zorg ook dat je de onnodige poorten dicht hebt staan die niet nodig zijn, dus het onnodig draaien van services is dus dom. hackers kijken eerst naar gaten dus als je een poort open zet filter die dan!

Maar nogmaals er is weinig tegen te doen.... :(

Beyonder
15/06/04, 16:09
Gewoon een goede beveiligings bureau inschakelen:)

CEen die ook je klanten hun PHP/CGI scripts naloopt, daar zitten namelijk nogal eens de gaten :)

2oo4
15/06/04, 16:48
Origineel geplaatst door Beyonder
Gewoon een goede beveiligings bureau inschakelen:)

CEen die ook je klanten hun PHP/CGI scripts naloopt, daar zitten namelijk nogal eens de gaten :)

maar dan nog kan een beveiligings bureau niet met 100% zekerheid zeggen dat je servers voor 100% dicht zijn, maar goed ik ga er wel een inschakelen als ik ga colocaten :) Hardware problemen zijn al teveel problemen en dan komen hackers er ook nog bij dan liever een beveiligings bureau erbij zetten:)

Digiover
16/06/04, 07:59
Waarom heet het onderwerp 'hacken' als de vraag over 'beveiliging' gaat?

Naast het up2date houden van je syste(e)m(en) en het afschermen van je netwerk met (een) firewall(s) is het op de hoogte blijven net zo belangrijk.
Subscribe je op mailinglists zoals Bugtraq, Full-Disclosure, bezoek de bekende security(news) websites, waaronder securityfocus.com, isc.incidents.org, dsinet.org, security.nl, securiteam.com, enz.
Weet waarover het gaat, m.a.w., verdiep je in beveiliging, ken je systemen (software, licenties, hardware) en netwerk, enz, enz.

Digiover
16/06/04, 08:03
Origineel geplaatst door Beyonder
Gewoon een goede beveiligings bureau inschakelen:)

En welke zou je adviseren?
Obit, Madison Gurkha, Fox-it en Pine zijn de bedrijven die ik ken, maar er zijn er vast meer :).

Beyonder
16/06/04, 10:22
Ik vindt dit een vervelende vraag, gezien wij zelf beveiliging en systeembeheer doen vanuit Polen voor een reeks bedrijven waaronder ISPs.

Digiover
16/06/04, 11:05
Origineel geplaatst door Beyonder
Ik vindt dit een vervelende vraag, gezien wij zelf beveiliging en systeembeheer doen vanuit Polen voor een reeks bedrijven waaronder ISPs.

Ow dat wist ik niet :$
Nu ik er over nadenk herinner ik me wel een thread van een aantal maanden geleden over het opzetten daarvan, maar je hebt het in bedrijf?