PDA

Bekijk Volledige Versie : Safe2Surf - Down



Presto
14/06/04, 15:28
Op dit moment zijn onze sites al een minuutje of 10 onbereikbaar, ik ben nu niet thuis maar neem aan dat e-mail ook niet bereikbaar is.

Enige tijd geleden waren onze sites uren offline ( http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=50439 )

Mailtje is gestuurd naar Support maar krijg geen delivery confirmation dus volgens mij is alles onbereikbaar.

Shit :huh:

=edit=

Voorbeeld:

http://www.kochen.nl

S2S-Robert
14/06/04, 15:51
Klopt, we zijn down, onze netwerk provider is down, en als gevolg wij ook.

Ik vermoed dat het een router probleem is (dat was de vorige keer ook het geval), en daar kan ik spijtig genoeg niets aan doen.

Onze mail zit ook op onze servers, dus wij krijgen ook niets binnen.

Ik heb al gebeld, en een bericht achtergelaten, zodra ik iets hoor post ik het o.a. hier.

Presto
14/06/04, 15:54
Okay.

We zitten inmiddels op ongeveer 35/40 minuten downtime.
De vorige keer had ik gevraagd om een rapport waarover jullie zouden beschikken nadat de websites weer online waren. Helaas heb ik dat niet ontvangen.

Is dat deze keer wel mogelijk?

Koster
14/06/04, 15:55
Origineel geplaatst door S2S-Robert
Klopt, we zijn down, onze netwerk provider is down, en als gevolg wij ook.
Welk netwerk is dat?

Presto
14/06/04, 15:56
Ja, wel handig om te weten.

S2S-Robert
14/06/04, 15:59
De vorige keer was het probleem dubbel:

Apache 2 was erop gekomen, hoe is onduidelijk (yum updates mogelijk)
Na de herinstallatie van apache 1.3 herkende cPanel/WHM geen enkele site meer (vandaar de "there is no website configured at this address" fout)


Een herinstallatie van apache 1.3 was gedaan en onze toenmalige server beheerder kon het overige probleem niet oplossen. Toen hebben we emergency support ingekocht en zijn we dezelfde dag overgegaan naar dat nieuwe server beheerders bedrijf. Sindsdien hebben we geen enkele grote software problemen meer gehad, enkele kleine 'glitches' werden binnen 15 minuten opgelost.


De vorige keer was bij onze provider het probleem dat er een router fout zat. Ik vermoed dat dit weer hetzelfde probleem is, maar daar heb ik op dit moment nog geen inzicht in. Wat ik wel ga doen is aandringen op het feit dat ze een dubbele router gaan ophangen, zodat redundancy gewaarborgd blijft. In een uiterst geval wisselen we van provider.


[edit]
Ons netwerk is dat van Iracks.

Presto
14/06/04, 16:05
Thanks!

Het is iig erg vervelend, downtime.
In ons geval zeker vanwege het e-mailverkeer. Ik hoop dat berichten straks toch nog gewoon aankomen.

Presto
14/06/04, 16:09
Het ziet ernaaruit dat het weer up komt nu..

=edit=

Alles werkt weer, krijg inmiddels ook de delivery confirmations binnen met status OK.