PDA

Bekijk Volledige Versie : Servers aankopen, hoe doen jullie dat?



SeppaR
14/06/04, 10:18
Welja, wij gaan dus misschien binnekort beginnen met colocatie, en daarvoor gaan wij een hele reeks servers inkopen.
Nu vraag ik mij af hoe jullie dit doen, kopen jullie de hardware in bij de lokale hardware boer, of gaan jullie naar de groothandels om jullie onderdelen te halen?
Moet je voor de groothandels een minimale afname hebben? Of kan je daar gewoon altijd terecht.
En welke groothandels raden jullie me dan aan? Prijs & kwaliteit, service..

Bedankt

phreak
14/06/04, 10:27
Je hebt verschillende hardware boeren, prijs & kwaliteit && service ligt allemaal dicht bij elkaar omdat prijzen ook dicht bij elkaar liggen, zelf kopen wij bij ECL, McDos en Ingram. En ik mag over deze leveranciers niet klagen.


//edit: typo

flecxie
14/06/04, 10:41
Bij een hardware-groothandel kan je vrij snel terecht. Het enige wat ze van jou verwachten is dat je geen vragen stelt ;=)

In Nederland ken ik momenteel enkel simmsales.com (die hebben ook een vestiging in België), daar heb je wel een minimum-aankoopbedrag van 250 eur (exl btw)...

Cereal
14/06/04, 10:44
www.dell.nl kan ook interessante aanbiedingen doen (telefonisch)

SeppaR
14/06/04, 10:44
Achja, ikzelf woon in België maar mijn partner in Nederland, dus of het in België ligt, of in Nederland speelt niet zo een grote rol.
Ik moet toch met de hardware naar het datacenter, dusja.. :)

flecxie
14/06/04, 10:48
Ach zo,

Dan kan je misschien ook eens horen bij Cloetens (http://www.cloetens.be), die zijn in Mechelen gelegen en hebben geen minimum-aankoopbedrag. Het is altijd best om 2 leveranciers te hebben, dan kan je prijzen steeds even vergelijken (en kan soms veel uitmaken!).

dreamhost_nl
14/06/04, 11:54
Als je een grote afname wilt doen, kan het ook wel interessant zijn om eens in Duitsland te kijken. Prijzen voor hardware liggen daar over het algemeen zo'n twintig procent lager.

ThePostman
14/06/04, 12:13
Origineel geplaatst door dreamhost_nl
Als je een grote afname wilt doen, kan het ook wel interessant zijn om eens in Duitsland te kijken. Prijzen voor hardware liggen daar over het algemeen zo'n twintig procent lager.

Heb je daar een voorbeeld van? Of een website? Want 20% scheelt wel :)

Keuningen
14/06/04, 15:03
Ja en toen was er wat aan de hand met de hardware en dan blijkt duitsland opeens een moeilijk land om mee te handelen. Die prijsverschillen zijn er ook niet meer zo sterk als vroeger. Denk ook aan de momenteel slechte duitse markt en de vele faillisementen. Ik heb een zakenrelatie die koopt faillisement op en is 9 van de 10 keer dat ik hem bel aan het zaken doen in duitsland.. die 1 van de 10 keer is vaak in het weekend.

dreamhost_nl
14/06/04, 21:07
Ach, als je bij Dell een computer koopt en het onderdeel is niet op voorraad moet het ook uit Ierland komen ;) In Duitsland zijn de prijzen overigens nog steeds lager dan in Nederland. Waarom zou je tenslotte niet gebruikmaken van het vrije Europese verkeer en dezelfde munteenheid? :P
Ik heb zelf verder geen ervaring met de aankoop van servers (maar meer met kantoormachines), maar net over de grens met Heerlen zitten zat grote computerstores waar ze je vast wel weten te helpen.
Doe met deze info wat je niet laten kunt, zou ik zo zeggen :)

PeterT
14/06/04, 21:26
Origineel geplaatst door phreak
Je hebt verschillende hardware boeren, prijs & kwaliteit && service ligt allemaal dicht bij elkaar omdat prijzen ook dicht bij elkaar liggen, zelf kopen wij bij ECL, McDos en Ingram. En ik mag over deze leveranciers niet klagen.


//edit: typo

Hoe doe je dat dan bij McDos, want die verkopen toch alleen aan resellers (eg. onderdelenverkoop = core-business)?

Mog
14/06/04, 22:54
Persoonlijk goede ervaringen met;

TCW - www.rackserver.nl
Dell - www.dell.nl

Beide 3 jaar garantie en nette onderdelen, neem meestal grote partijen af bij dell, maar voor het kleinood en wat spare spullen naar tcw.