PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen Linkup & Leaseweb



electric
13/06/04, 16:01
Aangezien ik opzoek ben naar een nieuwe plek voor me server heb ik momenteel 2 partijen op 't oog.

LinkUp in RedBus en bij een sub partij die bij Leaseweb staat ook in RedBus.
graag zou ik van diverse mensen ( Alleen bestaande klanten ) zowel hun positieve als negatieve ervaringen willen weten.

alvast bedankt.

Dennis
13/06/04, 16:13
Leaseweb
Positief: Supernetwerk. Ze bieden waar voor hun geld. Je kunt er goed uitgroeien naar een grotere ISP.
Negatief: De manier waarop Leaseweb business doet vind ik niet altijd de schoonheidsprijs verdienen.
Ik ben klant bij Leaseweb en ben erg tevreden over ze.

Linkup
Positief: Statistieken van hun netwerk zien er goed uit.
Negatief: Je hoort echt veel enge verhalen rondom Linkup/CoLinks

The MAzTER
13/06/04, 16:19
Ik heb geen klachten over Leaseweb. Kan ook niet 1-2-3 iets negatiefs verzinnen behalve de netwerk problemen die zich dit jaar 2x hebben voorgedaan.

Vind het overigens wel vreemd dat je nu weer aan Leaseweb denkt terwijl je regelmatig negatief hebt uitgelaten over Leaseweb.

Guust
13/06/04, 16:20
Origineel geplaatst door DennisCitus
Leaseweb
Negatief: De manier waarop Leaseweb business doet vind ik niet altijd de schoonheidsprijs verdienen.
Ik ben klant bij Leaseweb en ben erg tevreden over ze.


Maar daar heeft Richard niks mee te maken als klant van iemand die weer bij leaseweb zit...

electric
13/06/04, 16:22
Ik had toen inderdaad negatieve ervaringen met leaseweb en dat komt omdat het toen volume-bandbreedte was, de partij waar ik aan zit te denken heeft primium :)

Dominic
13/06/04, 16:37
@Dennis: je hebt zelf geen ervaring met Linkup...reageer dan niet

Over leaseweb doe ik geen uitspraken meer in het openbaar.

Wat betreft linkup:

Wij zitten er nu een goed 3-4 maanden en tot nu toe bevalt het erg goed.
Netwerk is stabiel en snel, we hebben nog geen noemenswaardige problemen gehad qua netwerk aangelegenheden.
De service is uitstekend, je hoeft maar te "roepen" en het wordt geregeld.
Het wordt eens tijd dat mensen niet alleen maar afgaan op de "verhalen" van een tijd geleden maar eens gaan kijken naar hoe ze het op dit moment doen.

sander
13/06/04, 16:37
kan je mij daarvan de verschillen eens uitleggen :)

Beyonder
13/06/04, 16:57
Premium, Volume en "nog iets" zijn andere types bandbreedte binnen het Leaseweb netwerk met andere SLA's en andere gegarandeerde ping en troughput garanties.

Overigens ook voorzien van andere prijzen ;)

Trexif
13/06/04, 17:04
Leaseweb :

Netwerk : Goed netwerk naast de 2 problemen die er de afgelopen tijd geweest zijn.
Support : Is geheel oke

Linkup :

Netwerk : Geen ervaring mee.
Support : Komen nogal raar op mij over.

Dominic
13/06/04, 17:56
Origineel geplaatst door Trexif
Leaseweb :

Netwerk : Goed netwerk naast de 2 problemen die er de afgelopen tijd geweest zijn.
Support : Is geheel oke

Linkup :

Netwerk : Geen ervaring mee.
Support : Komen nogal raar op mij over.

Lees de post van de TS:
"graag zou ik van diverse mensen ( Alleen bestaande klanten ) zowel hun positieve als negatieve ervaringen willen weten"

Lezen blijft een kunst he...

Trexif
13/06/04, 17:58
Je Kan ook ervaring met ze hebben zonder klant te zijn dus ;)

Dominic
13/06/04, 18:00
Origineel geplaatst door Trexif
Je Kan ook ervaring met ze hebben zonder klant te zijn dus ;)

dat is de grootste bullshit en er staat duidelijk bestaande klanten.

Trexif
13/06/04, 18:03
Origineel geplaatst door Dominic


dat is de grootste bullshit en er staat duidelijk bestaande klanten.


Dominic Dat staat er inderdaad daar heb ik over heen gelezen excuses.

Maar verder is het totaal geen bullshit want heb wel dergelijk ervaring met de mensen van linkup.
Zo als je ook verder in me post lees heb ik geen netwerk ervaring.

Maar laten we maar ontopic gaan ;)

netswitch
13/06/04, 18:12
ik ben klant bij leaseweb sinds nu bijna 6 maanden.

Positief :
-prijzen
-kwaliteit van het netwerk en suites in datacenter
-goed en snel support

Negatief :
-prijzen van remote hands..

ik ben ook tevreden over ze

Dominic
13/06/04, 18:15
kwalitijt = kwaliteit?

smurf
13/06/04, 19:04
Is het verschil tussen Premium en Volume bij Leaseweb in de praktijk echt zo groot?

Heeft er iemand daar gegevens over?

SeppaR
13/06/04, 19:35
Over leaseweb praat ik ook niet meer.
Linkup
Netwerk: Geen echte ervaringen, wel Webhosting gehad in het Linkup netwerk, zeer tevreden over de snelheid.
Support: Is ook zeer goed, ze reageren zeer snel ook in weekends / vakanties.

*edit*
Ik wil er toch nog even op WIJZEN dat de Persoon gevraagd heeft dat alleen KLANTEN hun ervaringen posten.
Niet weer zo'n beflamde topic zoals vorige keer over Linkup, dit sloeg echt op niets en was puur concurrentiegezind !

Elcon
13/06/04, 21:36
Leaseweb, geen ervaringen mee

Linkup, host ik nu sinds begin December en over het algemeen goede ervaringen mee. Vorige week wel wat traag, maar dat is nu weer helemaal opgelost.

netswitch
13/06/04, 21:57
Origineel geplaatst door Dominic

kwalitijt = kwaliteit?



verbeterd, bedankt

phreak
13/06/04, 21:58
Tsjah,

Ik ben sinds wat strubbelingen bij IO en een faillisement bij een ander bedrijf klant van LeaseWeb en heb er totaal geen problemen mee, goed netwerk, goede service.

Thiaz
15/06/04, 13:18
Ik heb geen ervaring met leaseweb, wel met linkup ...

Linkup
Positief: Goede server- en verbindinguptime, snelheid, perfecte regelingen voor betaling.
Negatief: Site loopt (in mijn ogen) te ver achter, support adressen zijn niet zoals ze vermeld worden en dns is om de zoveel tijd kapot (net als nu :( (http://www.way2fast.org/)).

Naast de negatieve dingetjes (die zelden of in ieder geval bijna nooit) voorkomen ben ik over linkup zeer tevreden (met een colo/dedi server zul je geen last hebben van die dns denk ik).

Edit:
DNS:
www.way2fast.org A 69.93.59.110
way2fast.org A 69.93.59.110

Ik gebruik:
ns3.gauteng.nl
ns4.gauteng.nl

ddepuydt
15/06/04, 15:43
Ik zit ruim een jaar bij leaseweb en ben er geheel tevreden over ... Enig minpuntje ... Kortrijk <=> Amsterdam om even je server te zien is een end, daarom een warme oproep aan lw om eens een datacenter in kortrijk aan te leggen :p

netswitch
15/06/04, 17:11
ja en ook een datacenter in brussels zou voor mijn een mooie idee zijn.

S2S-Guust
15/06/04, 17:47
Ik kan me alleen uitlaten over leaseweb, hiervan ben ik zelf klant geweest. De prijzen en het netwerk zijn prima inorde, over de support was ik echter niet te vreden.

The MAzTER
15/06/04, 17:54
Sorry hoor maar daarvoor hebben ze SLA's ;)

Beyonder
15/06/04, 18:00
Ik ben het eens met dat Leaseweb heel naar hoge kosten rekent voor extras. Hierin zouden ze best wat meer reeel mogen denken.

149 euro/uur is niet meer van deze tijd ;)

Zeker niet als je doelgroep low budget hosters is ;)

Anyway, Premium bandbreedte is geweldig en de truuk is, zoals electric aangaf, om via een derde partij zaken te doen.

Leaseweb is niet slecht, als je maar weet wat je er koopt.

Linkup, hun netwerk is niet zoals ze het adverteren, mijn ervaring als klant (ja ik ben er ook klant, wist je niet he?)

1, Afspraken altijd op papier vastleggen. proefmaanden die mondeling zijn afgesproken zijn volgens mr. karreman opeens jaarcontracten die nu ineens a 1200 euro voldaan moeten worden of anders krijg je de server nimmer nooit meer terug (Ala Curvers)

2. Rechtsbijstand verzekering is niet echt overbodig

3. Evenals een snelle hot spare server indien BAP denkt je ineens zonder vantevoren te laten weten af te sluiten.

4. Klanten kun je er beter niet neerzetten, want dan heb je kans dat ze die rechtstreeks benaderen (BAP WEER ENZO)

Reinier is oke.... Bap.... als je daar zaken mee wil doen, het is de eigenaar, alles keihard op papier zetten, rechtsbijstand regelen, hot spare server met offsite backups, want je weet nooit wanneer Karreman problemen gaat maken over het een of ander.

SeppaR
15/06/04, 18:06
Origineel geplaatst door Beyonder

Zeker niet als je doelgroep low budget hosters is ;)

Daar zeg je wel iets, wat in mijn ogen grof is.
Ik denk dat hier nog wel iets op gezegd zal worden.
Leaseweb heeft niet alleen Budget Hosters?

Beyonder
15/06/04, 18:11
Nee, maar standaard en volume bandbreedte is toch echt voor de budget hosters.

Dennis
15/06/04, 18:23
Origineel geplaatst door SeppaR

Daar zeg je wel iets, wat in mijn ogen grof is.
Ik denk dat hier nog wel iets op gezegd zal worden.
Leaseweb heeft niet alleen Budget Hosters? Ze proberen wel onder andere de budget-groep binnen te halen en jij rekent jezelf toch ook tot deze groep neem ik aan? Het zijn gewoon de minder kapitaalkrachtige partijen die Beyonder bedoelt.


Origineel geplaatst door Beyonder
Nee, maar standaard en volume bandbreedte is toch echt voor de budget hosters. Standaard ook? Misschien heb jij korting gekregen op premium-bandbreedte, maar ik zie niet in waarom premium beter zou zijn dan standaard. De uptimes van de afgelopen jaren leken bij beide bandbreedtes gelijk te zijn geweest.

Unregistered jr
16/06/04, 05:49
Ik ben geen klant van Leaseweb en ik ben geen klant van Linkup.

Wat ik niet begrijp is dat elke keer weer iemand een topic over een van deze twee bedrijven start en elke keer weer blijken de vaste klanten van Leaseweb tevreden te zijn en de vaste klanten van Linkup tevreden te zijn.

De negatieve reacties komen steeds van buitenstaanders lijkt het wel.

Ik schrijf nu mijn 4de berichtje maar begin me echt af te vragen of dit forum wel geschikt is voor mij ?

Waarom ik dit zeg: Op een forum verwacht ik problemen te kunnen voorleggen aan mensen die ervaringen hebben opgedaan met dezelfde problemen en daar via een forum oplossingen voor hebben gevonden.

Wat ik niet verwacht is elkaar in de haren vliegende aanbieders van colocatie, dedicated servers en alle andere diensten, door de een nog lager aangeboden dan door de ander.

Heb zelfs gerenommeerde bedrijven aanbiedingen zien doen op een forum frequent bezocht door kleuters die ook aanbieden ?

Ik draai een servertje thuis voor mijn post en heb daar gein in...........oplossingen voor eventuele problemen moet ik op dit forum niet zoeken: daar ben ik nu wel uit !

pdeelman
16/06/04, 07:26
Origineel geplaatst door Unregistered jr
Ik ben geen klant van Leaseweb en ik ben geen klant van Linkup.

Wat ik niet begrijp is dat elke keer weer iemand een topic over een van deze twee bedrijven start en elke keer weer blijken de vaste klanten van Leaseweb tevreden te zijn en de vaste klanten van Linkup tevreden te zijn.

De negatieve reacties komen steeds van buitenstaanders lijkt het wel.... [snip]


Tja helaas gebeuren dit soort dingen altijd op fora waar meningen worden gevraagt over elk soort onderwerp. Zodra het op ervaringen aankomt, dan komen positieve ervaringen alsmede negatieve ervaringen naar boven.

Het vorige topic bleek inderdaad een soort gemep tussen concurrenten met negatieve berichten (althans een aantal berichten en zeker niet alle)

Echter sommige mensen posten in hun ogen terechte posts waarbij ze hun ervaringen willen delen omdat ze willen dat hun medemens hier ook van op de hoogte is.

Wat ik juist jammer vind is dat zodra er een negatieve ervaring komt dat er gelijk mensen gaan posten dat negativiteit niet goed is. Mijn mening over de post van beyonder is positief, hij zet de punten duidelijk neer, misschien op een wat harde manier, maar dat is zijn keuze :) of het rechtvaardig is ga ik niet over oordelen, in de ogen van beyonder is het ongetwijveld gerechtvaardigt.

beenske
16/06/04, 07:42
Origineel geplaatst door netswitch
ja en ook een datacenter in brussels zou voor mijn een mooie idee zijn.

ik weet ni hoor
maar er is een datacenter in brussel hoor :)
er zijn er zelfs 2
interxion & LCL

tvm
16/06/04, 07:48
Interxion:

ok veel mooie bedrijven die mooie aanbiedingen kunnen doen en nog redelijk aan de prijs. De kwaliteit is er super!

LCL:

Toen ik nog bij boxke zat stonden wij in LcL. Er kwam een grote klant bij die enkele mbits trok en het netwerk kon het niet meer aan. Terwijl wij op het begin werden verzekerd dat het netwerk doss attacs aankan. Dit was dan ook bij de enigste? aanbieder die er zit/zat firstlinknetworks.

Unregistered jr
16/06/04, 07:58
Origineel geplaatst door pdeelman


Tja helaas gebeuren dit soort dingen altijd op fora waar meningen worden gevraagt over elk soort onderwerp. Zodra het op ervaringen aankomt, dan komen positieve ervaringen alsmede negatieve ervaringen naar boven.

Het vorige topic bleek inderdaad een soort gemep tussen concurrenten met negatieve berichten (althans een aantal berichten en zeker niet alle)

Echter sommige mensen posten in hun ogen terechte posts waarbij ze hun ervaringen willen delen omdat ze willen dat hun medemens hier ook van op de hoogte is.

Wat ik juist jammer vind is dat zodra er een negatieve ervaring komt dat er gelijk mensen gaan posten dat negativiteit niet goed is. Mijn mening over de post van beyonder is positief, hij zet de punten duidelijk neer, misschien op een wat harde manier, maar dat is zijn keuze :) of het rechtvaardig is ga ik niet over oordelen, in de ogen van beyonder is het ongetwijveld gerechtvaardigt.

Als je een dergelijk epistel wenst neer te zetten, haal er dan wel even een spelling controle overheen..................voltooide werkwoorden eindigen met een d als de verleden tijd met d wordt uitgedrukt ( uitgedrukt met een t)

Unregistered jr
16/06/04, 08:03
Origineel geplaatst door pdeelman


Tja helaas gebeuren dit soort dingen altijd op fora waar meningen worden gevraagt over elk soort onderwerp. Zodra het op ervaringen aankomt, dan komen positieve ervaringen alsmede negatieve ervaringen naar boven.

Het vorige topic bleek inderdaad een soort gemep tussen concurrenten met negatieve berichten (althans een aantal berichten en zeker niet alle)

Echter sommige mensen posten in hun ogen terechte posts waarbij ze hun ervaringen willen delen omdat ze willen dat hun medemens hier ook van op de hoogte is.

Wat ik juist jammer vind is dat zodra er een negatieve ervaring komt dat er gelijk mensen gaan posten dat negativiteit niet goed is. Mijn mening over de post van beyonder is positief, hij zet de punten duidelijk neer, misschien op een wat harde manier, maar dat is zijn keuze :) of het rechtvaardig is ga ik niet over oordelen, in de ogen van beyonder is het ongetwijveld gerechtvaardigt.

Gevraagd met een D.

Naar mijn mening ben je het met Beyonder eens omdat de post door jou geschreven zou kunnen zijn ! Je plaatste zelf een paar dagen geleden een zelfde post. Of zijn jullie een en dezelfde ? Of een tweeling ?

Ik ga weer terug naar mijn vertrouwde www.webhostingtalk.com waar ik WEL dingen die ik wil leren, daadwerkelijk leer ?

superior-is
16/06/04, 09:30
Origineel geplaatst door Unregistered jr

Gevraagd met een D.

Naar mijn mening ben je het met Beyonder eens omdat de post door jou geschreven zou kunnen zijn ! Je plaatste zelf een paar dagen geleden een zelfde post. Of zijn jullie een en dezelfde ? Of een tweeling ?


Lekker paranoïde niet? Trouwens dit is een thread over ervaringen met Leaseweb en/of Linkup en niet over spellchecks.



Ik ga weer terug naar mijn vertrouwde www.webhostingtalk.com waar ik WEL dingen die ik wil leren, daadwerkelijk leer ?

Een beter forum begint bij jezelf. Als je dingen wilt leren, dan kan dat ook hier. Maar dan moet je wel in de juiste thread/fora zitten.

tvm
16/06/04, 09:43
electric,

misschien dat je even wacht met leaseweb en zeker bij een derde partij als je hen financiele status zeker niet weet. http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=363801#post363801

S2S-Guust
16/06/04, 10:55
Origineel geplaatst door Unregistered jr
Ik ben geen klant van Leaseweb en ik ben geen klant van Linkup.

Wat ik niet begrijp is dat elke keer weer iemand een topic over een van deze twee bedrijven start en elke keer weer blijken de vaste klanten van Leaseweb tevreden te zijn en de vaste klanten van Linkup tevreden te zijn.

De negatieve reacties komen steeds van buitenstaanders lijkt het wel.

Ik schrijf nu mijn 4de berichtje maar begin me echt af te vragen of dit forum wel geschikt is voor mij ?

Waarom ik dit zeg: Op een forum verwacht ik problemen te kunnen voorleggen aan mensen die ervaringen hebben opgedaan met dezelfde problemen en daar via een forum oplossingen voor hebben gevonden.

Wat ik niet verwacht is elkaar in de haren vliegende aanbieders van colocatie, dedicated servers en alle andere diensten, door de een nog lager aangeboden dan door de ander.

Heb zelfs gerenommeerde bedrijven aanbiedingen zien doen op een forum frequent bezocht door kleuters die ook aanbieden ?

Ik draai een servertje thuis voor mijn post en heb daar gein in...........oplossingen voor eventuele problemen moet ik op dit forum niet zoeken: daar ben ik nu wel uit !

Wat denk je anders te verwachten als de TS vraagt om een uiteenzetting van ervaringen, zowel negatief als positief. Dat negatieve berichten vooral vanuit buitenstaanders komen is in mijn geval omdat het op den duur zo slecht was dat ik ben gestopt bij de desbetreffende aanbieder. Dan lijk ik een buitenstaander maar ben het zeker niet.

Als je wat wilt leren op dit forum, waarom kijk je dan in threads over ervaringen van bedrijven? Er zijn genoeg nuttige threads en je kunt er altijd zelf eentje openen als je vragen hebt!

Rik
17/06/04, 20:29
BLIJF ON TOPIC !!!!
Laatste waarschuwing !

Triloxigen
17/06/04, 21:56
Over Leaseweb heb ik niks te klagen,
maar ik heb verschillende verhalen gehoord dat RedBus niet zo geweldig is, dat het langzamer is dan bijvoorbeeld TeleCity.

superior-is
17/06/04, 22:09
Origineel geplaatst door Triloxigen
Over Leaseweb heb ik niks te klagen,
maar ik heb verschillende verhalen gehoord dat RedBus niet zo geweldig is, dat het langzamer is dan bijvoorbeeld TeleCity.

Het lijkt me raar dat een gebouw voor vertraging kan zorgen. Let wel dat Leaseweb bijv. verschillende soorten bandbreedte aanbiedt en wellicht dat ze zoiets concentreren in een bepaald datacentrum.

Beyonder
17/06/04, 22:12
Leaseweb @ Redbus

[remon@aphrodite remon]$ wget http://www.proserve.nl/100mb.bin
--22:00:20-- http://www.proserve.nl/100mb.bin
=> `100mb.bin.1'
Resolving www.proserve.nl... done.
Connecting to www.proserve.nl[80.84.224.12]:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104,857,600 [application/octet-stream]

100%[================================================== ===============================>] 104,857,600 10.09M/s ETA 00:00

22:00:30 (10.09 MB/s) - `100mb.bin.1' saved [104857600/104857600]

[remon@aphrodite remon]$

ddepuydt
19/06/04, 14:51
Origineel geplaatst door beenske


ik weet ni hoor
maar er is een datacenter in brussel hoor :)
er zijn er zelfs 2
interxion & LCL

Wij moeten niet zomaar een datacenter in Brussel, wij moeten Leaseweb in Brussel (of gent of zoiets)

tvm
19/06/04, 14:56
Welja een datacenter in west-vlaanderen aan leaseweb hostingprijzen

electric
19/06/04, 16:43
euhm, het lijkt me duidelijk dat ik 't over amsterdam heb en NIET belgie!! gaarne ontopic blijven !!

tvm
19/06/04, 16:48
Onze excuses electric ;) we waren even aan het dromen

ProServe
19/06/04, 20:56
Origineel geplaatst door tvm
LCL:
Toen ik nog bij boxke zat stonden wij in LcL. Er kwam een grote klant bij die enkele mbits trok en het netwerk kon het niet meer aan. Terwijl wij op het begin werden verzekerd dat het netwerk doss attacs aankan. Dit was dan ook bij de enigste? aanbieder die er zit/zat firstlinknetworks.

Wij zitten er inmiddels met een geheel redundant netwerk gebaseerd op Juniper en Extreme.

RoCeRo
24/06/04, 02:25
ben ook member van leaseweb

mijn reactie is:
ben heel erg tevreden er over.
behalve 2x downtime

en over linkup/colink daar kan ik niks over zeggen.