PDA

Bekijk Volledige Versie : Slechte mentaliteit



WenS
12/06/04, 23:37
Ik vind de mentaliteit van bepaalde personen hier op WHT erg jammer worden (ik weet dat meerdere mensen er al over zijn begonnen maar ik wil het toch nog even kwijt).

Ik zie dat er steeds vaker geprobeerd wordt elk willekeurig bedrijf zonder goede reden de grond in te trappen. En dan vooral van collega-hosters.

Een voorbeeld van vanavond is The MAzTER.

Topic 1 (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=361898)

Hier raad hij aan om hosters als WenS Internet Diensten totaal niet serieus te nemen, zonder ook maar één enkele reden. Het ging daar vooral over 1 euro-hosters die werken met een vage F.U.P. of "onbeperkt" dataverkeer. Bij onze aanbieding staat volgens mij een heel duidelijk limiet en dit is dan ook niet hoog. Ik denk dat elke gemiddelde kwaliteitshoster met zo'n extreem klein pakketje wel zulke tarieven kan hanteren. Terwijl zo'n pakketje voor een hoop consumenten al vaak meer dan genoeg is (bijv. voor e-mail onder eigen domein). Dus waarom je klanten laten betalen voor iets wat ze toch niet gebruiken. Ik vind het wel zo eerlijk om voor iedereen een goed pakket op maat te kunnen leveren. Wellicht dat The MAzTER daarvoor ook even bij zichzelf te raden moet gaan (XXX-Xxxxxxx).

Topic 2 (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=361899#post361899)

Hierin laat die een negatief daglicht vallen op de hosters die bijv. nog studeren (ik doe dat zelf niet meer en werk dus fulltime voor WenS Internet Diensten) maar ook die kritiek is nergens op gebasseerd aangezien er ook vele scholieren zullen zijn met een hostingbedrijfje waar de klanten echt niet kunnen klagen.

Even voor de duidelijkheid:

The MAzTER was nu even een voorbeeld omdat die vooral vanavond bezig was, maar er zijn er meer.

Waarom moet dat nou zo denk ik dan. Totdat er geen redenen zijn om je negatief over een bedrijf uit te laten vind ik dat je dat ook niet hoort te doen. En al helemaal niet als je zelf ook hoster bent.

Cyberdevil
12/06/04, 23:58
Mijn mening is als ze zelf geen hosting hebben bij een bedrijf dat ze er dan maar over moeten zwijgen. Want de enigste die kunnen zeggen of een bedrijf goeie of slechte hosting aan bied zijn toch wel de klanten.

En van die zever dat studenten die hosting aan bieden slecht is weten er niks van. Dat SOMIGE studenten er niks van bakken is wel bekend. Maar dit kan zeker niet gezegt worden over iedereen.

Ik ken servers van studenten die een langere uptime hebben dan bedrijven met een hele crew en mensen die er full time mee bezig zijn. Hou nu eens gewoon jullie vooroordelen voor jullie en stop met zomaar bedrijven af te breken zonder dat je degelijke argumenten hebt.

WenS
13/06/04, 00:03
Go Cyberdevil, Go Cyberdevil...

:D

RonZo
13/06/04, 00:28
Origineel geplaatst door Cyberdevil
.....Ik ken servers van studenten die een langere uptime hebben dan bedrijven met een hele crew en mensen die er full time mee bezig zijn.....
Dat die studenten een langere uptime hebben zou natuurlijk kunnen liggen aan het feit dat ze geen kernel- of andere updates doen en daardoor niet hoeven te rebooten :p

The MAzTER
13/06/04, 01:10
WenS blijkbaar begrijp je niet wat ik bedoel.

1e discussie gaat over bedrijven die te goedkope hosting aanbieden. In dat voorbeeld word een bedrijf genoemt die hosting voor een euro aanbied. Nu noem ik een verbeeld van een bedrijf die het zelfs 0.50 cent vraagt. Ik verklaar zo iemand voor gek ;) Het gaat mij totaal niet om wat je aanbied maar wat de minimale vraag prijs van zo'n hoster is. En er zijn zat voorbeelden in dat topic gegeven waarom dat zo is.

2e punt is gewoon mijn mening waarom een 14 jarige e.d. geen bedrijf moet beginnen. Ik heb het niet over mensen die studeren maar kinderen die op de middelbare school zitten.

Sinds wanneer is het verkeerd om je mening in bepaalde zaken te geven?

ps: Zou je zo vriendelijk zijn onze naam buiten deze topic te laten, aangezien dit totaal niets met het bedrijf te maken heeft.

Cyberdevil
13/06/04, 01:25
@RonZo LOL

Een kernel update doe je max 1 keer op de maand of als je ziet dat er echt errors in zitten...

BTW : Zijn mannekes jonger dan 14 jaar die somige mensen hier op WHT nog dingen kunnen leren als het over servers gaat :p

The MAzTER
13/06/04, 01:33
Origineel geplaatst door Cyberdevil
@RonZo LOL

Een kernel update doe je max 1 keer op de maand of als je ziet dat er echt errors in zitten...

BTW : Zijn mannekes jonger dan 14 jaar die somige mensen hier op WHT nog dingen kunnen leren als het over servers gaat :p

ergens tussen Dec/Jan 2004 waren het er 4 ;)

Cyberdevil
13/06/04, 01:38
Kijk, wanneer date je een kernel op ? Ofwel omdat het een tijdje geleden is (maand of 2) ofwel als er een BELANGERIJKE update is die je weldegelijk gaat gebruiken.

Blijf anders maar mooi van de kernel af :p

Hier in Belgie zeggen ze wel eens van. Als iets werkt blijft er dan met uw pollekes vanaf :p

RonZo
13/06/04, 01:41
Origineel geplaatst door Cyberdevil
Kijk, wanneer date je een kernel op ? Ofwel omdat het een tijdje geleden is (maand of 2) ofwel als er een BELANGERIJKE update is die je weldegelijk gaat gebruiken.

Blijf anders maar mooi van de kernel af :p

Hier in Belgie zeggen ze wel eens van. Als iets werkt blijft er dan met uw pollekes vanaf :p
Begrijpend lezen is ook moeilijk heh.

Carl<n-media>
13/06/04, 11:53
Origineel geplaatst door RonZo

Begrijpend lezen is ook moeilijk heh.
Morse code is dan toch wel wat makkelijker :p.

Flydesign.nl
13/06/04, 11:56
Aan de andere kant ben ik ook weleens zat van de mensen de bedrijven die hier rondhangen en elke kans krijgen om een ander bedrijf zwart te maken. Je beschuldigt anderen hier nu van WenS, maar zelf heb je ook altijd je mening klaar.
Veel mensen blijven de laatste tijd weg van webhostingtalk en zelfs adverteerders stoppen hier met betaalde advertenties omdat de sfeer erg slecht geworden is. Veel mensen proberen andere bedrijven keihard onderuit te halen, zodat ze er zelf weer wat beter van worden. Concurrentie is tot daar aan toe, maar elkaar op deze manier afslachten vind ik persoonlijk veel te ver gaan!

WenS
13/06/04, 12:03
Je beschuldigt anderen hier nu van WenS, maar zelf heb je ook altijd je mening klaar.

Euhhh!?

Volgens mij heb ik geen enkel bedrijf de grond in proberen te trappen.
Ik heb hooguit wat kritiek gehad op BASM, en "bedrijven" die niet eerlijk werken (zoals geen K.v.K. etc.). Dat zijn volgens mij geen ongegronde redenen om op z'n minst voorzichtig te zijn. De kritiek die hier (in dit geval) op WenS Internet Diensten werdt gegeven was nergens op gebasseerd. Bij mij is dat wel het geval als ik eens kritiek mocht hebben!

eMiz0r
13/06/04, 12:36
Zou het niet een idee zijn om mensen met bedrijven hier op dit forum (en een geldig KvK nummer!) een apart forum te geven (gaarne password protected) dat NIET geindexeerd wordt door google?

Het gebeurd zoals gezegd regelmatig dat in plaats van de username te vermelden hier op het forum de bedrijfsnaam genoemd wordt in een reactie op...
Klanten die op zoekmachines naar ervaringen zoeken over het betreffende bedrijf krijgen ook dit soort topics te zien. Ook reeds eerder vermeld doen concurrerende bedrijven uitspraken over bedrijven zonder er enige ervaring mee te hebben.

Ik denk dat hiermee een groot aantal van dit soort geirriteerde topics zullen verdwijnen. De druk ligt een stuk lager op dit soort ervaringen topics als je weet dat je potentiele klanten (onterechte) negatieve publiciteit van concurrenten niet zo snel zullen lezen of vinden via google.

Domenico
13/06/04, 12:53
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Veel mensen blijven de laatste tijd weg van webhostingtalk en zelfs adverteerders stoppen hier met betaalde advertenties omdat de sfeer erg slecht geworden is. Veel mensen proberen andere bedrijven keihard onderuit te halen, zodat ze er zelf weer wat beter van worden. Concurrentie is tot daar aan toe, maar elkaar op deze manier afslachten vind ik persoonlijk veel te ver gaan!

Ehm, dan heb jij toch andere info en cijfers dan ik hoor. :)

Altijd weer hetzelfde gejammer maar dit is al lang niet meer zo erg en in de toekomst zal het alleen nog maar minder worden (ban!).
De mensen waar het hier even over gaat snijden zichzelf het hardst in de vingers alleen weten ze het zelf nog niet.

Overigens vangen hoge bomen nog steeds veel meer wind dan de wat kleiner boompjes maar die hoor je ook niet altijd over jammeren. Ik ben tegen het moedwillig onderuit halen van anderen en zal daar zeer streng tegen gaan optreden maar wat kritische noten hier en daar moet kunnen, zeker als dit terecht is. Overigens leert het mij het een en ander over de desbetreffende personen/bedrijven dus probeer niet altijd het negatieve te zien maar probeer er van te leren.

Sommige bedrijven laten hier ook zeker zien hoe het juist NIET moet...

Flydesign.nl
13/06/04, 13:33
Origineel geplaatst door WenS


Euhhh!?

Volgens mij heb ik geen enkel bedrijf de grond in proberen te trappen.
Ik heb hooguit wat kritiek gehad op BASM, en "bedrijven" die niet eerlijk werken (zoals geen K.v.K. etc.). Dat zijn volgens mij geen ongegronde redenen om op z'n minst voorzichtig te zijn. De kritiek die hier (in dit geval) op WenS Internet Diensten werdt gegeven was nergens op gebasseerd. Bij mij is dat wel het geval als ik eens kritiek mocht hebben!

Ik heb helemaal niet gezegd dat je kritiek nergens op gebaseerd zou zijn, ik zei: "Je beschuldigt anderen hier nu van WenS, maar zelf heb je ook altijd je mening klaar. "
Ik bedoel dan meer te zeggen: het zijn wel altijd dezelfde mensen die kritiek leveren, of dat nou ergens op gebaseerd is of niet.

Verder ben ik het eens met Domenico, de mods treden keurig op waar nodig, maar toch kan ik die personen die weggaan geen ongelijk geven dat de sfeer niet altijd geweldig is.

The MAzTER
13/06/04, 15:22
Ik snap nog steeds niet waarom ons bedrijf hier genoemd word.

Volgens mij ben je nu zelf op een schijnheilige manier bezig.

WenS
13/06/04, 15:38
Origineel geplaatst door The MAzTER
Ik snap nog steeds niet waarom ons bedrijf hier genoemd word.

Volgens mij ben je nu zelf op een schijnheilige manier bezig.

Ik heb hem nu voor je weggehaald. Maar dat bedrijf is van jou dus je spreekt namens dat bedrijf. En jij probeert andere ook de grond in te schoppen in de hoop zelf meer klanten (lees: zieltjes) te krijgen.

Als mensen jou uitspraken aan je bedrijf koppelen is dat heel normaal, dan moet je ook maar niet zulke uitspraken doen...

The MAzTER
13/06/04, 15:40
Ik spreek helemaal niet namens een bedrijf.
Ik ben hier vanwege het technische gedeelte en af en toe reageer ik op zo'n discussie als die 2 in deze. En dat is gewoon een mening hoe ik over die dingen denk.

Zie je ons ooit adverteren dan?

90% komt hier toch voor het goedkoopste wat onze doelgroep toch niet is.

Enige wat ik in naam van een van onze bedrijven doe is een website check om te kijken wat andere mensen er van vinden die in dezelfde sector zitten.

eMiz0r
13/06/04, 16:09
Origineel geplaatst door WenS


Ik heb hem nu voor je weggehaald. Maar dat bedrijf is van jou dus je spreekt namens dat bedrijf. En jij probeert andere ook de grond in te schoppen in de hoop zelf meer klanten (lees: zieltjes) te krijgen.

Als mensen jou uitspraken aan je bedrijf koppelen is dat heel normaal, dan moet je ook maar niet zulke uitspraken doen...

Ik denk niet dat je een heel bedrijf inclusief zijn of haar werknemers verantwoordelijk kunt stellen door een uitspraak van een medewerker (ook al is het de eigenaar). Pas wanneer de post in naam van het bedrijf geplaatst wordt mag je er denk ik vanuit gaan dat de mening geldt voor het hele bedrijf en kun je ook het hele bedrijf er op aan spreken.

Nogmaals, al deze pagina's worden door google vastgelegd en ik vind het dan heel fout om namen van bedrijven in dit soort discussies te vermelden.

WenS
13/06/04, 16:20
Hij deed toch precies hetzelfde in topic 1?
Hier was hij ook negatief over WenS, en dat wordt zeker niet door Google opgenomen?

The MAzTER
13/06/04, 16:35
Dat komt omdat je er dan zelf op reageert ;)
Ik heb namelijk geen namen genoemd e.d.

eMiz0r
13/06/04, 16:41
Origineel geplaatst door WenS
Hij deed toch precies hetzelfde in topic 1?
Hier was hij ook negatief over WenS, en dat wordt zeker niet door Google opgenomen?

Mja eh..

Je nick is WenS, hoe moet hij je anders benaderen?

®on
13/06/04, 16:45
Origineel geplaatst door WenS
Hij deed toch precies hetzelfde in topic 1? Komop man, wees eens een beetje professioneel. Omdat hij het doet (hij noemde je naam niet eens in 1e instantie) hoef jij het toch niet te doen?
Een beetje commentaar moet je maar kunnen hebben mi. Het wordt anders als je een bedrijf zwart maakt, en dat gebeurde in het bewuste topic niet.
En: als je van mening bent dat je zwart gemaakt wordt op een onredelijke manier ------>"Rapporteer dit bericht aan een beheerder". Easy.


Origineel geplaatst door WenS
Ik vind de mentaliteit van bepaalde personen hier op WHT erg jammer worden (ik weet dat meerdere mensen er al over zijn begonnen maar ik wil het toch nog even kwijt).Had je het onderwerp ook geopend als het niet om jou bedrijf ging? ;)

Group hug? :D

SeppaR
13/06/04, 17:10
Bel elkaar op, en praat het uit.
Werkt ook voor mij en Koster :p

WebBizz
13/06/04, 17:38
Origineel geplaatst door WenS
Ik denk dat elke gemiddelde kwaliteitshoster met zo'n extreem klein pakketje wel zulke tarieven kan hanteren. Terwijl zo'n pakketje voor een hoop consumenten al vaak meer dan genoeg is (bijv. voor e-mail onder eigen domein). Dus waarom je klanten laten betalen voor iets wat ze toch niet gebruiken. Ik vind het wel zo eerlijk om voor iedereen een goed pakket op maat te kunnen leveren.

Hierin laat die een negatief daglicht vallen op de hosters die bijv. nog studeren (ik doe dat zelf niet meer en werk dus fulltime voor WenS Internet Diensten) maar ook die kritiek is nergens op gebasseerd aangezien er ook vele scholieren zullen zijn met een hostingbedrijfje waar de klanten echt niet kunnen klagen.

Get real. Ik ben het eens met The MAzTER. Voor 50 centjes per maand kun je niets fatsoenlijks aanbieden, laat staan dat je hier je brood mee kunt verdienen als je het zoals jij zegt fulltime doet. Iedereen een pakket op maat prima, maar 50 cent...

Scholieren is ook zo iets. De support kan gewoon niet op hetzelfde niveau liggen als bij een fulltime professional. Bovendien zijn zij als ze het goed aanpakken (server huren inclusief management, telefoon beantwoorddienst etc etc) aan de hoge kant met de prijsstelling. Goedkoop en scholier gaat IMO niet samen.

WenS
13/06/04, 18:00
1) WenS Internet Diensten is niet mijn bedrijf (officieël gezien) maar van een goeie vriend van me en ik werk dus voor hem.

2) Volgens mij bepaald ieder bedrijf zelf welke tarieven ze hanteren en is het niet aan andere om daar over te oordelen. Het lijkt op die manier wel of de duurdere hosters er "jaloers" op zijn.

3) Nogmaals: WenS Internet Diensten bestaat ook niet van die 0,50 per maand wat nu een tijdelijk actie is. We hebben inmiddels een aardig klanten bestand waar we het goed mee redden. Deze actie is puur voor o.a. grotere naamsbekendheid en ze nemen toch vrijwel niks op die server.

4) Ik ga over dit onderwerp verder niet dicusseren, jullie weten m'n standpunt.

Rusrink
13/06/04, 18:15
Nu noem ik een verbeeld van een bedrijf die het zelfs 0.50 cent vraagt. Ik verklaar zo iemand voor gek Het gaat mij totaal niet om wat je aanbied maar wat de minimale vraag prijs van zo'n hoster is

Iedereen mag toch zijn eigen manier van reclame bepalen? Dit soort aanbiedingen is toch erg aantrekkelijk voor mensen die op het randje zitten om bij geocities weg te gaan. Een perfecte opstapmogelijkheid. Als de klant doorgroeit is de kans groot dat hij bij het desbetreffende bedrijf blijft zitten en dus later een groter abbonement neemt. Ik zie dit soort dingen dus eerder als een investering in klanten dan een idiote actie.

MAzTER als jij een andere doelgroep hebt, waarom bemoei je je dan met de doelgroep van een ander bedrijf, laat iedereen gewoon zijn eigen manier uitvoeren om zoveel mogelijk succes te krijgen.

Verder valt het mij inderdaad op dat er een aantal mensen hier bezig zijn om bij het minste of geringste een ander bedrijf zoveel mogelijk te flamen. Ik vind dit eerlijk gezegt een hele zwakke manier van concurreren. Sommige bedrijven hier zien elkaar als collega's, maar sommige zien de andere liever onder de grond ofzo. Het is gewoon een zielige manier om zo met elkaar om te gaan.

The MAzTER
13/06/04, 18:24
Rusrink misschien moet je eerst alle topics doorlezen voor je dingen gaat zeggen.

Het ging er duidelijk over bedrijven die diensten aanbieden voor 1 euro per maand en waarom andere bedrijven dat een vreemde manier van zakendoen vinden. Gewoon een normale discussie dus. Volgens jouw mag diegene die iets voor 12 euro aanbied wel genoemd worden en iemand die iets voor 6 euro aanbied niet?

En ik denk dat WebBizz genoeg gezegd heeft daarover.

Ik denk dat er nu wel genoeg over gezegd is en dat de standpunten duidelijk zijn.

WenS
13/06/04, 18:57
Dankjewel Rusrink!

Ik wil uit Rusrink zijn post graag nog even het volgende duidelijk herhalen:


MAzTER als jij een andere doelgroep hebt, waarom bemoei je je dan met de doelgroep van een ander bedrijf, laat iedereen gewoon zijn eigen manier uitvoeren om zoveel mogelijk succes te krijgen.

®on
13/06/04, 19:06
Origineel geplaatst door WenS
Dankjewel Rusrink!

Ik wil uit Rusrink zijn post graag nog even het volgende duidelijk herhalen:


Hiermee bewijs je voor mij dat je dit topic niet start uit ideeele overwegingen (sfeer @ wht, negativiteit etc), maar om je eigen hachie schoon te krijgen. Jammer.

WenS
13/06/04, 19:30
Als je het topic had doorgelezen dan had je gezien waarom ik dit topic heb geopend: de sfeer op WHT, en het gevolg van die sfeer is de onterechte kritiek op WenS.

Maar goed, in dit topic wordt weer door collega-hosters (want zo zie ik jullie nog steeds!) de sfeer bepaald welke niet bepaald positief te noemen is.

Van mij mag hier een slotje op, er schijnt helaas geen redden meer aan deze gang van zaken te zijn...erg jammer.

ThePostman
13/06/04, 20:07
Wat een niveau weer zeg :D in eerste instantie ging het erom dat: Hij doet het bij mij dus nu doe ik het bij hem. Ik vind dat je niet zo moeilijk moet doen WenS, oja dat ik nu je "bedrijfs"-naam noem is je eigen schuld.

Waarom doen mensen moeilijk over de prijzen van de ander. De beheerder van de Deka Markt wordt toch ook niet boos op de Lidl omdat deze aardappelen voor 0,50 aanbied. Wat interesseert het jou wat de andere bedrijven voor een prijs hanteren? Lekker onzinnig om daar boos over te worden.

Maja zoals al eerder iemand zei in het topic:

GROUP HUG

Oja, mijn "bedrijfs"-naam mogen jullie wel noemen hoor ;) aangezien ik geen bedrijf heb :D Alleen 100 sites ;)

Rusrink
13/06/04, 20:19
Origineel geplaatst door The MAzTER
Rusrink misschien moet je eerst alle topics doorlezen voor je dingen gaat zeggen.

Het ging er duidelijk over bedrijven die diensten aanbieden voor 1 euro per maand en waarom andere bedrijven dat een vreemde manier van zakendoen vinden. Gewoon een normale discussie dus. Volgens jouw mag diegene die iets voor 12 euro aanbied wel genoemd worden en iemand die iets voor 6 euro aanbied niet?


Ik vind het geen normale discussie, zoals hierboven gezegt de aldi en de appie liggen toch ook niet in strijd omdat ze dikke prijsverschillen leveren. Het spul van de aldi mag goedkoop zijn maar het voldoet 9/10 keer goed aan de eisen.
Wat ik hier heel erg merk is zodra een bedrijf iets gaat verkopen voor een bedrag wat ze zelf niet kunnen leveren, of winstmarges waar ze zelf geen genoegen mee nemen, het gelijk een duister vaag en vreemd bedrijf is. Er zullen ongetwijfeld een heel hoop bedrijven zijn waar dit voor geldt. MAAR, het geld lang niet voor alle bedrijven. Er wordt hier te snel een oordeel getrokken over bepaalde bedrijven zonder dat mensen enige ervaringen hebben. Men gaat er alleen maar vanuit, omdat volgens hun de rest ook slecht is.

Dan nog de een laat voor 500euro banners zetten, de ander besteed die 500 euro in goedkopen abbo's om klanten te trekken en hopen dat het vaste klanten worden en upgraden.

Dennis
13/06/04, 20:31
Internetdiensten is iets anders dan voedsel leveren.

Maar ik vind dat de duurdere ISP's zich naar gewoon door daden moeten bewijzen en door het opbouwen van veel vaste klanten. Houd jezelf gewoon buiten discussies rondom dit soort budget-hosting-gedoe. :)

Rusrink
13/06/04, 20:36
Natuurlijk is het wel iets anders, maar je hebt altijd mensen die het doen voor kleinere marges. Ik snap zelf niet wat daar fout aan is en waarom die mensen daarop afgerekend worden. Ik bedoel je mag altijd je mening hebben over bepaalde bedrijven, maar ik vind dat je dit niet op een druk bezocht forum hoeft te posten.

The MAzTER
13/06/04, 20:46
Je ziet regelmatig van die budget hosting websites die hosting aanbieden voor 1,- per maand (exl. domein).

Maar toch vraag ik me stiekem af hoe ze dat doen?
Ik kan dat niet doen, dan ben ik binnen no-time failliet

Dat was de hoofdvraag in http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&postid=361898 LEES NU EENS HET HELE TOPIC DOOR!

Dit is het laatste wat ik er over zeg.

WenS
13/06/04, 21:55
Dat topic begon met een normale prijs (prima), maar keerde al snel in een "Anti-BUDGET hoster disccusie". En daar ging het om...:(

Domenico
14/06/04, 02:05
Laat google het allemaal weer leuk indexeren. Goede punten jongens! :(