PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanbieding niet veranderen



Dennis
12/06/04, 19:24
Ik wil eigenlijk wel even weten waarom het niet is toegestaan om je aanbieding aan te passen bij aanbiedingen en bij offertes in het aanvragen-forum.

In het geval van Seppar in een topic in het aanvragen-forum leek me dit wel goed kunnen. Ik snap wel dat het tegen de regels is en dat het daarom verwijderd is.

Maar is het dan geen goed idee om deze regel te schrappen? Aanbiedingen worden vaker op een positieve manier achteraf gewijzigd dan op een negatieve.

Carl<n-media>
12/06/04, 20:15
Als je iets wilt toevoegen dan vind ik dat dit moet kunnen en volgens mij hebben de mods hier ook geen problemen mee. Maar om achteraf alle prijzen en/of specificaties te wijzigen vind ik niet zo goed. Bovendien is dat ook niet echt professioneel.

Wat bedoel je precies met 'positief' en 'negatief'?

pdeelman
12/06/04, 20:18
veranderen nee, toevoegen zoals carl zegt, ja. MITS duidelijk vermeld staat.

Een TS word helemaal gek bij het doorspitten van de aanbiedingen, anders blijft alleen de eerste pagina die gelezen word en dan vallen sommige hosters weer buiten boord.

my 2 cents

SeppaR
12/06/04, 20:25
Ik vind dat het wel veranderd mag worden, ik ondekte een paar foutjes in de prijzen van de Dedicated(s) en wou de persoon een korting geven die ik dus aangepast heb in het topic, en hij werd verwijderd.
Ik snap wel dat het niet mag, maar er zijn ZOVEEL aanbiedingen in dat forum die veranderd werden, en niet verwijderd werden.
Ik heb er geen problemen mee, maar altijd maar nieuwe posts maken met, dit is er veranderd, dan is er ook geen overzicht meer voor de klant?
Ik vind dus dat ze wel veranderd mogen worden, als het gaat om Shared Colocated etc aanvragen.
Als je een Speciale Aanbieding doet mag je dingen bijvoegen, maar niet prijzen veranderen o.i.d.

Ook het geflame in die fora moet eens verdwijnen, maar dat is een apart geval.

Bojhan
12/06/04, 20:34
Nee, ik wil niet dat aanbiedingen veranderd mogen worden, omdat het een duidelijk beeld geeft hoe een webhoster en dan over denkt. Het is de taak van de webhoster om van te voren alle nodige wijzigingen te maken en of toevoegingen.

Natuurlijk zal er altijd wel één dingetje zijn die je anders wilde, ik stel dan voor dat je via een mod wel een toevoeging mag laten plaatsen.

SeppaR
12/06/04, 20:36
Origineel geplaatst door Bojhan
Nee, ik wil niet dat aanbiedingen veranderd mogen worden, omdat het een duidelijk beeld geeft hoe een webhoster en dan over denkt. Het is de taak van de webhoster om van te voren alle nodige wijzigingen te maken en of toevoegingen.

Natuurlijk zal er altijd wel één dingetje zijn die je anders wilde, ik stel dan voor dat je via een mod wel een toevoeging mag laten plaatsen.
Heb je enig idee hoeveel extra werk dit voor de mods is?

Koster
12/06/04, 20:53
Ik vond het niet kunnen. Seppar zette zichzelf/zijn bedrijf voor gek.

De prijzen van de dedicated server liet hij zoals ze waren in tegenstelling tot wat hij hier zegt. Seppar verklaar?
Echter de prijzen van zijn gameservers werden van 110 euro plotseling 60 en van 80 plotseling 40.

Laat je zo niet zien dat je winstmarge 50% minimaal is? Je verliest elke geloofwaardigheid door zo sterk je prijzen te verlagen alleen maar omdat de aanvrager zegt dat jullie duurder waren. 50% ???? Niet te geloven.
Dus ik vind het terecht dat een mod toen ingreep.....

Verbijsterd was ik laatst toen Seppar zichzelf "de goedkoopste gameserverprovider" noemde wat hij later in zijn aanbieding aanpaste naar "een van de goedkopere". Zulke leugens mogen ook niet IMHO. Helaas maakte ik Grumpy boos nadat ik Seppar terechtwees op zijn onjuistheid. Vervolgens kreeg ik een hoop flames over mij heen. Dat moet dus inderdaad stoppen. Als Seppar zijn aanbieding niet had mogen wijzigen was er niks gebeurd....

@Seppar hieronder: neem dit nu eens zakelijk op en word niet meteen aggressief.....
Smoesjes (??), kwaliteits/prijs verhalen, blijf gewoon ontopic over het achteraf wijzigen van aanbiedingen......

En ja, ik heb gisteren een dief (wilde autoradio stelen) betrapt en gepakt voor ons kantoor, waarom noem je dat smoesjes?

SeppaR
12/06/04, 21:10
Koster, iedereen weet dat jij veel te concurrentiegezind bent, en smoesjes verzind voor klanten dat je een hoop politieformulieren moet invullen omdat er een bedrijfswagen een ruit werd ingeslagen?

Ik pas mijn aanbiedingen aan, sorry, dat mocht niet.
Maar jij bent altijd zo van "het gaat om de kwaliteit niet om de prijs" terwijl jij de goedkoopste bent..
Als ik zag dat ik mijn prijs kon verlagen dan doe ik dat, mag dat niet?

*edit*
Over dat goedkopere gameserver provider, dat was een typo.
Het was zo dat ik wou typen dat wij goedkoper waren dan de meeste gamehosters op de markt, wat wel klopt.

fmanders
12/06/04, 21:20
ok ff een snelle reactie hierop.

ik vind dat je een aanbieding wel moet kunnen veranderen.
OF een nieuwe aanbieding moet kunnen maken.
een bedrijf moet kunnen concureren met andere bedrijven.
als een bedrijf een bepaald bedrag voor iets vraagt (zal zeggen winst marge van 20% ofzo) en daarna een collega lager ziet bieden, hierna gaat hij rekenen en het is voor hem nog rendabel om lager te bieden moet dat kunnen.

verder even over het stuk tussen koster en seppar.

koster, seppar had bij mij gechecked hoeveel een BF server ongeveer trekt, ik heb hierna uit de ervaringen van de game-admins die bij mij bij een lan de servers draaien een advies gedaan.
dat jij aangaf dat 2 BF servers en 1 CoD server op 1 xp2800+ kan draaien ben ik even verder gaan navragen en kwam er achter dat BF een paar aanpassingen hebben gehad waardoor BF minder trekt.
hierna heb ik seppar geadviseerd om z'n prijzen omlaag te doen.

Grumpy
12/06/04, 21:25
Niemand hier die lang genoeg op WHT is, die de periode heeft meegemaakt waarin die regel nog niet bestond?

Hmm, DennisCitus eigenlijk wel.
De anderen niet.


Toen die regel er niet was, kreeg je allerlei aanbiedingen die steeds maar weer veranderd werden. Zowel in het aanvragen forum als de speciale aanbiedingen. Het was irritant voor gebruikers dat de ene keer een aanbieding zus was en de andere keer weer zo.

Ook leek het zowat wedstrijdjes wie de beste aanbieding doet om een klant te krijgen.
Een hoster doet een aanbieding, een andere hoster doet een goedkopere aanbieding..... en ja hoor.. de eerste hoster gooit zijn prijs omlaag en doet er ook nog een lading dataverkeer erbij.

Soms had je hosters die vonden dat er niet genoeg in hun topic gepost werd. Resultaat? Aanbieding editen, 10 euro eraf, nieuwe reply eronder "ik heb de aanbieding aantrekkelijker gemaakt".

Bovendien was er de regel dat men maximaal 1 keer per week een nieuwe speciale aanbieding mocht doen.
Dus ja, als je een vorige aanbieding wijzigt en een reply doet.... ... is het niet een "nieuwe" aanbieding en dus geldig.... niet dus.

Zo zijn er nog wel wat andere dingen te noemen maar ik denk dat het wel duidelijk is.

Sinds die regels veranderd zijn en men zich daar ook aan houdt, is het een stuk overzichtelijker geworden en een stuk minder kinderachtig.


Aanbieding geplaatst? Klaar, spelfouten ontdekt? Verander het binnen 10 minuten ofzo, dan is er niets aan de hand. Veel later ontdekt? Pech dan, laat het staan. Een mod kan niet zien of je een post wijzigt vanwege spelfouten of om de aanbieding inhoudelijk te veranderen.
Een spelfout is minder erg dan een aanbieding die verwijderd wordt ;).


Dus nee, ik denk niet dat die regel binnen korte tijd gewijzigd gaat worden.

®on
12/06/04, 21:30
Origineel geplaatst door Koster
Laat je zo niet zien dat je winstmarge 50% minimaal is? Je verliest elke geloofwaardigheid door zo sterk je prijzen te verlagen alleen maar omdat de aanvrager zegt dat jullie duurder waren. 50% ????
Ik denk dat het niet aan jou is om te oordelen over de bedrijfsvoering en de geloofwaardigheid van een ander (concurrerend) bedrijf. Laat dat maar aan afnemers/consumenten over. Verder vind ik dat zowel Koster als Seppar eens beide moeten gaan nadenken over hun manier van posten op dit forum. 't Is namelijk te triets voor woorden om elkaar voortdurend af te moeten zeiken.

Ontopic: aanbieding niet veranderen, hooguit een toevoeging maken, verder niet. Je plaatst een aanbieding, check die gewoon 4 keer (druk bijv. eens op de knop "voorbeeld") voordat je plaatst.

Dennis
12/06/04, 21:31
Okay, ik heb dit eigenlijk nog nooit zo ervaren. Maar dat komt ook omdat ik in het begin nog wat minder op het aanvragen-forum lette en meer met het discussiedeel bezig was. Nu kom ik ook vaak in het aanvragen-forum.

Maar indien dit al eens zo geweest is en dit slecht beviel, dan zou ik het ook niet meer terug veranderen. Ik denk niet dat de gemiddelde webhostingtalk.nl-poster volwassener en professioneler is geworden sinds toen.

Maar ik dacht dat deze regel al heel lang bestond en dat er gewoon niet naar werd omgekeken.

Maar hoe wil je dan dat wij het doen? Ik wil graag meteen mijn posts kunnen veranderen als er een fout in zit oid. Is het dan goed dat ik meteen druk op 'Rapporteer deze post aan een beheerder' met een kleine uitleg rondom de wijziging? Of moeten wij eerst ook nog toestemming voor deze wijziging aanvragen? Vooraf wordt dan moeilijk, omdat je dan elke mod zou moeten pm'en?

Koster
12/06/04, 21:32
Origineel geplaatst door headout
Verder vind ik dat zowel Koster als Seppar eens beide moeten gaan nadenken over hun manier van posten op dit forum. Wij hebben inmiddels al telefonisch contact gehad en het opgelost :)

SeppaR
12/06/04, 21:33
Inderdaad, alles zou nu opgelost moeten zijn ;)

*edit*
Goed gedaan van ons toch? :p

®on
12/06/04, 21:36
Top :W:

Dennis
12/06/04, 21:38
Okay, netjes allemaal. Ik laat mijn suggestie van het aanpassen van deze regel overigens vallen.

Koster
12/06/04, 21:42
Origineel geplaatst door DennisCitus
Okay, netjes allemaal. Ik laat mijn suggestie van het aanpassen van deze regel overigens vallen. Dus jij stelde de vraag alleen maar vanwege city17 versus i3d vete? :p

Dennis
12/06/04, 21:47
Origineel geplaatst door Koster
Dus jij stelde de vraag alleen maar vanwege city17 versus i3d vete? :p Dat was wel een aanleiding, maar ik het algemeen vond ik dat regel regel een beetje soepeler mocht. Maar het is dus toch nodig gebleken.

The MAzTER
13/06/04, 00:11
Ok even mijn idee er over.

Ik vind het aanpassen van een aanbieding niet kunnen. Misschien zie je dat een concurent net iets lager zit en je wilt te klant zo graag dat je weer net onder je concurent gaat zitten e.d.

MAAR heeft het nut om het te verbieden? Ik denk het niet. Wat SeppaR in zo'n geval namelijk kan doen is de TS een pm/mail sturen met als nog de prijzen.

Dus wat je dan krijgt is dat alles om iedereens rug om gaat. De TS zou namelijk wel graag willen weten wat die prijzen nu zijn omdat ze blijkbaar goedkoper geworden zijn.

Ik zou persoonlijk nooit met een bedrijf in zee gaan die in een keer haar prijzen naar beneden gooit omdat ze bang is dat een ander met de klant vandoor gaat.

// ff offtopic: edit: opgelost

fmanders
13/06/04, 00:59
Origineel geplaatst door The MAzTER
// ff offtopic: Dat gezeik tussen SeppaR en Koster :r ik van. Elk topic over gameservers zitten GSP's elkaar aftezeiken. [als iemand hierop wil ingaan start ie maar een nieuwe topic en verkracht deze dan ook niet]

schat .. als je hierboven had gelezen had je gelezen dat het al opgelost is :)

The MAzTER
13/06/04, 02:12
Origineel geplaatst door fmanders


schat .. als je hierboven had gelezen had je gelezen dat het al opgelost is :)

Oeps mijn excuus, ik lees die post tussen die twee niet meer, dus had het niet door :(

Ber|Art
24/06/04, 15:17
Ik zou zeggen dat je alléén een aanbieding mag veranderen als daarmee de waarde van aanbieding niet naar beneden gaat. Of als je (net zoals ik) de regels niet goed gelezen heb en je bied unlimited POP3 account aan. :-)

B.V. als je 25 POP3 boxen aanbied en je maakt er 50 van heeft niemand daar last van? Toch? Maar ik vindt niet dat je prijzen moet gaan aanpassen.