PDA

Bekijk Volledige Versie : Internationale overschrijvingen NL banken probleem



Ahead-IT
11/06/04, 17:01
Voorwoord: Dit probleem heeft niets te maken met een specifieke klant, het is een algemeen probleem!

---------------------------------------------------------------------------

Probleem: bij sommige Nederlandse banken is het blijkbaar niet zomaar mogelijk om overschrijvingen te doen naar Belgische rekeningnummers. Sommige klanten moeten speciale kaarten aanvragen en opsturen per post, anderen moeten speciale modules laten activeren voor hun online banking wat blijkbaar weken kan duren.

Nu stel ik de vraag naar de Nederlanders toe:
- wat zijn de mogelijke oplossingen?

Ik denk er al een tijdje aan om een Nederlandse rekening te openen, maar langs de andere kant kan elke degelijke bank toch een simpele internationale overschrijving berwerken via IBAN/BIC/SWIFT?

Alvast bedankt!

Carl<n-media>
11/06/04, 17:11
Wij hebben nog nooit van een klant gehoord dat dit niet lukte. Gewoon even naar de bank en daar kun je zo het geld overschrijven. Wellicht is een credit card een optie?

smurf
11/06/04, 17:14
Op het eerste zicht lijkt het vaak niet te lukken bij nl klanten...

Mensen zijn niet vertrouwd met int. overschijvingen.

Bij het ene ebanking systeem moet je eerst int. overschrijving kiezen, bij het andere is het een optie wat je ergens moet aanvinken.

Voor particulieren en kleine bedragen is de overschrijving meestal gratis. (moet van de EU dacht ik).

Sommigen banken vragen wel wat extra voor de dienst dacht ik.

SeppaR
11/06/04, 17:36
Een klant van mij, die had dit probleem.
Wou hij gratis een EU overschrijving doen moest hij naar een groot kantoor in een grote stad die wel 30 km van bij hem vandaag lag.
Wou hij daarentegen gewoon EU overschrijving doen via zijn lokale bank, dan moest hij een speciaal boekje kopen voor overschrijvingen te doen.
Ik vind het een raar systeem, bij ons kan dat gewoon online.

MrD
11/06/04, 17:45
Bij de postbank is dit echt lastig.

1. Je gaat op girotel online om over te schrijven -> onmogelijk

2. Je gaat naar een postbank vestiging om over te schrijven -> onmogelijk.

3. Je hoort dat het met girotel zakelijk kan maar dan heb je een modem nodig (telefoon) -> onmogelijk (in mijn geval dan)

4. Het kan met internationale overschrijvingskaarten die je moet bestellen, wacht echter nog steeds tot deze een keer bezorgt worden :(

Oplossing: Geen zakelijke rekening bij de postbank nemen tenzij je nog ergens een 56K modem o.i.d. hebt liggen.

M-BahZ
11/06/04, 17:53
Origineel geplaatst door MrD
3. Je hoort dat het met girotel zakelijk kan maar dan heb je een modem nodig (telefoon) -> onmogelijk (in mijn geval dan)
Telefoonlijnen worden praktisch overal gelevert hoor.
Zelfs wanneer je ergens in een willekeurig bos woont zonder adres kan je nog een lijntje krijgen. ;)
Ik vind dan ook niet dat de postbank tekort schiet in deze.

En tja... een modem.
Wat kosten die dingen nou nog helemaal. ;)

MrD
11/06/04, 18:07
True, maar het is erg irritant als je haast hebt met een betaling dat je dan een modem moet hebben om dat uit te voeren. Telefoonlijn heb ik wel :p

Het is gewoon raar dat een bedrijf als de postbank voor sommige zaken vereist dat je moet inbellen, bij de rabo, abn etc. kan dit ook gewoon via het web zo ver ik weet.

Carl<n-media>
11/06/04, 18:11
Ik kan gewoon naar de postbank hier om geld over te schrijven naar een internationale rekening. En die vestiging met twee medewerkers is nou niet echt groot ;).

RonZo
11/06/04, 18:17
@PCDOC
Neem gewoon een nl bankrekening, is wel zo klantvriendelijk.
Ik heb i.v.m. mijn klanten in Frankrijk en leveranciers in Duitsland gewoon een bankrekening geopend in beide landen.
Sterker nog, 1 van mijn klanten in Frankrijk heeft bankrekeningen in Belgie, Duitsland, Nederland en Engeland ... Maar goed daar gaat iets meer geld om bij hen ;)

smurf
11/06/04, 18:18
Kan je dat online regelen?

Wat is volgens jullie de beste NL business bank?

RonZo
11/06/04, 18:34
Origineel geplaatst door smurf
Kan je dat online regelen?

Wat is volgens jullie de beste NL business bank?
Bij sommige banken als bijv Banque Populair kun jet het geloof ik on-line regelen.
Maar waarom vanuit Gent niet ff een uurtje rijden naar Lille of anderhalf uur rijden naar Breda om daar persoonlijk een rekening te openen bij een bank en gelijk een deposit te doen?
Wat de beste NL business bank is, daar verschillen de meningen denk ik zo te weten ;)
Rabo zal iig moeilijk doen denk ik want dat deed Credit Agrecole in Frankrijk ook :p

Ahead-IT
11/06/04, 21:21
Nauja, dan wordt het maar een Nederlandse rekening.

De Belgische banken staan hier toch al wat verder in, Internationale overschrijvingen zijn steeds gratis als je een IBAN/BIC nummer hebt.

Bedankt voor de reacties!

Tomsworld
11/06/04, 22:22
Origineel geplaatst door PCDOC
Nauja, dan wordt het maar een Nederlandse rekening.

De Belgische banken staan hier toch al wat verder in, Internationale overschrijvingen zijn steeds gratis als je een IBAN/BIC nummer hebt.

Bedankt voor de reacties!

Het zal dan toch van bank tot bank afhangen ik krijg wel es een overschrijving uit nederland van kenissen en zij zeggen dat dat vrij goed gaat.

Bij mij in belgië naar het buitenland geen probleem kan gewoon via ING homebanking.

Ik vond op GoT ook een stukje http://www.freewebs.com/oligarf/rabosupporter.htm

Dat gaat over geld naar zweden overboeken maar dat komt op hetzelfde neer dus het kan wel bij een heel aantal banken.

Ahead-IT
11/06/04, 22:36
Origineel geplaatst door Tomsworld
Het zal dan toch van bank tot bank afhangen ik krijg wel es een overschrijving uit nederland van kenissen en zij zeggen dat dat vrij goed gaat.
Het kan best zijn dat sommige banken deze diensten niet "standaard" aanbieden. Maar als er meedere overschrijvingen vanuit Nederland naar onze rekening gebeuren is er wel steeds één waar het net niet wou lukken. Zoiets kost klanten en zoniet, tijd. Dit kan volgens mij eenvoudig opgelost worden.

Er zal dus een NL rekening komen, wat terug al wat andere voordelen heeft. Nadelen? Eigenlijk geen, jusit twee maal inloggen op netbanking i.p.v. één maal!

MrD
11/06/04, 22:58
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik kan gewoon naar de postbank hier om geld over te schrijven naar een internationale rekening. En die vestiging met twee medewerkers is nou niet echt groot ;).

Lijkt me sterk? Heb je het daadwerkelijk gedaan of heb je het gehoord?
Zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=47785 bij xserve kon het ook niet bij de postbank vestiging.

Carl<n-media>
11/06/04, 23:30
Origineel geplaatst door MrD


Lijkt me sterk? Heb je het daadwerkelijk gedaan of heb je het gehoord?
Zie ook: http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=47785 bij xserve kon het ook niet bij de postbank vestiging.
Dat heb ik daadwerkelijk gedaan naar een Duitse rekening.

M-BahZ
13/06/04, 18:52
Overschrijvingen naar buitenlands rekeningen gaan hier trouwens ook altijd vlekkeloos vanaf een partikuliere Postbank rekening.
Gewoon op het postkantoor dus.

Met de zakelijke postbank rekening nog geen ervaring hiermee, maar daarvoor heeft de postbank een telebankier programma.

Maar om even kort in te gaan op het onderwerp.
_elke_ Nederlandse bank staat het toe geld over te schrijven naar het buitenland en vice versa. ;)

InstantXs
13/06/04, 19:03
Bij de abn kan het gewoon met internet bankieren.
Als je een iban/bic hebt, dan is het gelijk geregeld.

Ligt blijkbaar dus echt aan de bank die je hebt.

flecxie
14/06/04, 09:38
Weten jullie toevallig welke Nederlandse bank webbanking onder linux ondersteunt?

sleeps
14/06/04, 15:20
Rabobank werkt hier perfect onder Firefox :)

M-BahZ
14/06/04, 17:05
Origineel geplaatst door InstantXs
Ligt blijkbaar dus echt aan de bank die je hebt.
Neej, het ligt puur aan de klant.

Overschrijven naar buitenlands rekeningen is altijd mogelijk.

Rootbox
14/06/04, 19:37
Ik heb nu ook in belgie een rekening geopend (gaat 100x makkenlijker als in nederland :P binnen 5 min zaken rekening met telebanking bij ING) daar laat ik al mijn klanten uit belgie op betalen, veel makkenlijker en SNELLER dan die iban enz :)

daarna schrijf ik het wel over op mijn iban nummer