PDA

Bekijk Volledige Versie : bandwidth / GB Dataverkeer/maand



Henky!
11/06/04, 00:25
Tijd weer voor een domme vraag omdat het mij op het moment gewoon even niet echt helder wordt.

Maar wat is nou exact het verschil tussen bijvoorbeeld 1000 gb bandwidth en 150 GB Dataverkeer/maand.

En waarom de een rekent met bandwidth en de ander met gb's per maand?

En of Europa daar niet iets aan kan doen:-)

S2S-Guust
11/06/04, 01:01
Het verschil tussen 1000 gb bandwidth en 150 GB Dataverkeer/maand is om precies te zijn 850 gb:)
Verder is het precies het zelfde.
Bandwidth is gewoon engels voor dataverkeer(/maand).

Er is echter wel een groot verschil tussen bandbreedte en GB's dataverkeer per maand.
1mbit is ongeveer gelijk aan 375GB (of zo?)

rhoekman
11/06/04, 01:07
Domme vragen bestaan niet.. wel slechte antwoorden misschien is dit er één :)

Bandbreedte is de snelheid. Dataverkeer is de hoeveelheid data die verbruikt mag worden per maand. Waarom de ene provider dataverkeer en de ander juist de snelheid door bandbreedte te noemen is maar net welke doelgroep ze willen aanspreken. Je hebt grootverbruikers en dan gaat het meer om de snelheid en dan worden vaak bandbreedtes afgesproken ipv het hoeveelheid dataverkeer per maand.

smurf
11/06/04, 01:30
Wat zou Europa eraan kunnen doen? :)

Subsidies ter bevordering van breedband internet, kwaliteits datacenter en connceties en dergelijke.

Eigenlijk... ze subsidieren dingen als de Eurotunnel, waarom geen state of the Art Europees datanetwerk :)

Vooral in het datacenter arme België (er zijn kwaliteitsdatacenters, maar wat ik tot nu toe bij ons gezien heb was ofwel enkel voor grote corporaties (dedigate) of kleinschalig en duurder.

Wel vreemd... geen datacenter infractructuur maar wel een van de koplopers in Europa qua breedband...

Wie is er eigenlijk gaan stemmen? :p

Budgetware
11/06/04, 05:06
Origineel geplaatst door S2S-Guust
Er is echter wel een groot verschil tussen bandbreedte en GB's dataverkeer per maand.
1mbit is ongeveer gelijk aan 375GB (of zo?) [/B]

1 mbit is de hoeveelheid data, die een verbinding van 1 Mbit/s maximaal in 1 maand kan verbruiken. In GB's is dat dus zo'n (1x3600x24x30) / (8x1024) = 316,4 GB per maand. Heeft bijna een jaar geduurd voordat ik eindelijk wist waaróm dat zo was ;)

Keuningen
11/06/04, 10:24
Origineel geplaatst door Budgetware


1 mbit is de hoeveelheid data, die een verbinding van 1 Mbit/s maximaal in 1 maand kan verbruiken. In GB's is dat dus zo'n (1x3600x24x30) / (8x1024) = 316,4 GB per maand. Heeft bijna een jaar geduurd voordat ik eindelijk wist waaróm dat zo was ;)

Juist... *full duplex*....
TX/RX?

320 up... 320 down....

640 intotaal dus :), maar dat is weer afhankelijk wat heen en weer gaat he.

Je kan:
-per GB/MB vooraf inkopen, je betaald dan per GB/MB als je daar overheen gaat.
-per Mbit/s inkopen, je betaald dan per Mbit/s als je daar overheen gaat.

Dennis
11/06/04, 12:07
Met bandwidth wordt gewoon dataverkeer bedoeld
Met gb bandwidth wordt gewoon gb dataverkeer bedoeld, geen verschillen tussen gb, gB en GB dus.

MediaServe
11/06/04, 13:36
geen verschillen tussen gb, gB en GB dus.Wat bedoel je daarmee?
gb = niets
gB = niets
Gb = gigabit
GB = gigabyte

mb = milibit (ik kan er ook niets doen ;))
mB = milibyte
Mb = megabit
MB = megabyte

dreamhost_nl
11/06/04, 13:40
@DennisCitus:
Even opzoeken in Binas ;)

Dennis
11/06/04, 13:47
Binas :)
Daar heb ik geen last meer van. Ook nooit last van gehad. Staan allemaal gekke gegevens in.

Ik bedoel dus:
gB, GB, gb worden door elkaar gebruikt bij het aanbieden van hosting, maar het komt er altijd op neer dat er een volwaardige GB wordt aangeboden.

Tevens is er ook een verschil tussen bandwidth en dataverkeer, maar er wordt altijd gewoon traffic/dataverkeer bedoeld.

Henky!
11/06/04, 14:56
Origineel geplaatst door DennisCitus


Tevens is er ook een verschil tussen bandwidth en dataverkeer, maar er wordt altijd gewoon traffic/dataverkeer bedoeld.

Ik zie dat de vraag zo slecht nog niet was:-)

Er is dus wel een verschil maar eigenlijk toch ook weer niet. Dit antwoord kreeg ik al eerder. Dat het begrip bandwidth gebruikt wordt om dataverkeer per maand aan te geven hoewel het formeel iets anders zou betekenen.

Lastig hoor. Toch Bolkestein maar eens schrijven:-)