PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel GB grootste site?



neetie
10/06/04, 19:28
Ey people..!

Ik heb al ff gezocht maar heb niet echt het antwoord gevonden waar ik naar opzoek ben dus vraag ik het zo maar ff ;-)

Ik vraag me namelijk af. Zijn er wel veel sites die over de 25 GB per maand komen als klant bij jullie? En na mijn eigen idee zijn er ook heel veel sites dat als een hostingbedrijf 4 gb aanbied dat ze bijvoorbeeld maar 1 gb per maand gebruiken. Maar ja, je hebt natuurlijk ook sites die overschrijden..

Dus wat mijn vraag nu is: Klopt het dat de meeste klanten tussen de 1 en 10 gb per maand gebruiken? En hoeveel GB per maand gebruikt jullie grootste en kleinste klant als jullie dat kwijt willen teminste :-)

Ik hoor het wel..

Grtz,
René

Cybafish
10/06/04, 19:34
Ja, dit klopt.

De kleinste gebruikt niets, de grootste gebruikt ~190 gb per maand.

Carl<n-media>
10/06/04, 19:34
Bij ons verbruiken de meeste klanten rond de 0-5 GB dataverkeer. De kleinste verbruiker gebruikt een paar mb per maand en de grootste (shared klant) verbruikt 200 GB per maand.

smurf
10/06/04, 19:38
Inderdaad, wij hebben enkele 'grootgebruikers' met meer dan 100 gb.

Voor ongeveer 1 op 40 sites voldoen de limieten niet.

Dennis
10/06/04, 19:55
Zo'n 90% van onze klanten verbruikt minder dan 5gb dataverkeer per maand, en volgens mij ook wel minder dan 3gb dataverkeer per maand.

Over Maxima laat ik mijn niet uit. Het minimum is gewoon een paar mb per maand. :)

ChemicalWH
10/06/04, 20:21
de kleinste gebruikt niets, de grootste tegen de 500/700 gb per maand

Carl<n-media>
10/06/04, 20:25
Origineel geplaatst door ChemicalWH
de kleinste gebruikt niets, de grootste tegen de 500/700 gb per maand
Dat is dan toch wel een dedicated server? Of hebben jullie ook shared klanten met 700 GB dataverkeer?

Rusrink
10/06/04, 20:32
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Dat is dan toch wel een dedicated server? Of hebben jullie ook shared klanten met 700 GB dataverkeer?

Lijkt mij dat het ook een beetje afhangt van wat voor sites het is of die dedicated zou moeten of niet

S2S-Guust
10/06/04, 23:16
Origineel geplaatst door ChemicalWH
de kleinste gebruikt niets, de grootste tegen de 500/700 gb per maand

We hebben het over 1 website neem ik aan?

Bij ons de grootste 180gb per maand.
Maar veel gebruiken niet eens 1GB per maand.

ChemicalWH
10/06/04, 23:36
ja, het is 1 website met ong 2400 leden en belachelijk veel downloads (legaal).

hostdoos.nl
10/06/04, 23:39
Hostdoos host paar website's die ongeveer totaal van 1 a 2 gig per dag halen, vaak minder.. enkele mb's.

Keuningen
11/06/04, 00:15
Ik hab een klantje die draaide er 600 GB per week door...
En die snapte niet dat GB's geld koste....
Dus trap... weg...

neetie
11/06/04, 13:46
Zo heej... 600 GB per week? Dat is veel..... Maar ik heb jullie hostingsites ook even bekeken en ik zie dat niemand 100 GB in een hostingpakket aanbied (logisch).. Dus ik neem aan dat jullie dan met jullie klant als ze ruim over het aantal dataverkeer heengaan een prijs afspreken? En waaraan moet ik dan denken?

Dennis
11/06/04, 13:49
Origineel geplaatst door Keuningen
Ik hab een klantje die draaide er 600 GB per week door...
En die snapte niet dat GB's geld koste....
Dus trap... weg... Ow... wij gaan daar wel serieus achteraan meestal. Bij zulke gigantische hoeveelheden is er altijd een akkoord te maken, maar hij zal toch zeker minstens onze inkoopprijs moeten betalen.

Je had een overeenkomst? Heb je hem zo laten gaan of? Incassobureau?

eMiz0r
11/06/04, 14:41
600 GB per week..

Ik heb geen idee hoezeer jullie bovenop het verbruik van klanten zitten, maar wij checken tot regelmatig (zo niet meerdere keren per dag) hoeveel klanten per dag er doorheen trekken. Uiteraard door middel van een overzichtelijk statistiekenprogrammatje.

Een klant die veel of te veel zou verbruiken valt vrij snel bij ons op.

Keuningen
11/06/04, 14:43
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ow... wij gaan daar wel serieus achteraan meestal. Bij zulke gigantische hoeveelheden is er altijd een akkoord te maken, maar hij zal toch zeker minstens onze inkoopprijs moeten betalen.

Je had een overeenkomst? Heb je hem zo laten gaan of? Incassobureau?

Het was toen ik nog wat dingen draaide op de uni twente... Geen ramp dus opzich.

zb-anna
11/06/04, 16:20
De gemiddelde websites verbruiken hier ongeveer 500 megabyte per maand aan dataverkeer. Onze "topverbruiker" zit nu op 2400 GB per maand en staat op een dedicated server.