PDA

Bekijk Volledige Versie : Internet Provider voor een snelle lijn? Wie?



montage
10/06/04, 17:25
Ik weet dat dit misschien niet juist is als thread, gezien er zoveel websites zijn omtrend Internet Providers. Maar omdat hier toch min of meer experts op het gebied van Internet rondlopen, dacht ik dat ik dit wel kon stellen.

Mijn vraag is, welke internetprovider voor een snelle ADSL of soortgelijke andere aansluiting goede prijzen en kwaliteit heeft? Ik wil dit gebruiken voor ons in de drukkerij. Momenteel loopt alles via MXStream Adsl en Planet internet.

Maar ik ben toch verder aan het kijken om meer kwaliteit en stabiliteit te krijgen.

Guust
10/06/04, 17:27
Wij gebruiken hier TweakDSL en Demon als provider. Beide erg goed.

Carl<n-media>
10/06/04, 17:28
Tweakdsl.nl is volgens mij wel goedkoop. Dit is ontstaan door Tweakers.net.

Wat versta je trouwens onder snel? 8 mbit?

WenS
10/06/04, 17:33
Als je ADSL wilt dan kan je max. 8mbit down en 1mbit up krijgen. Dat is het max. van de huidige ADSL standaard. ADSL-2 zou in de toekomst wel sneller kunnen.

Mocht je op dit moment dus sneller willen dan 8mbit down en 1mbit up dan zou je moeten kijken naar andere mogelijkheden dan kabel en/of ADSL (technisch gezien zou kabel wel sneller moeten kunnen dan 8mbit down en 1mbit up alleen bied geen enkele kabelprovider in Nederland dit nog aan volgens mij).

Maar als je dus sneller wilt dan 8mbit/1mbit dan kom je al snel bij VDSL, SDSL etc. Maar dan betaal je ook veel meer.

Ik denk dat een 8mbit/1mbit verbinding wel genoeg moet zijn voor een drukkerij om met een paar pc's op internet te zitten. Ik zou persoonlijk geen Demon nemen (zoals hierboven werdt geadviseerd). Ik heb daar erg negatieve ervaringen mee (slechte administratie, negeren van brieven, mails e.d.).

Kijk eens bij Cistron, dat vind ik een erg fijne provider.
Ook XS4ALL is niet slecht (op het BBned netwerk).

montage
10/06/04, 17:35
En tweakdsl is ok, stabiel, geen offline etc?
Ze gebruiken geloof ik BBNED bron? Dat is naar mijn weet toch wel snel en ok.

Ik versta onder snel tussen de 2 - 8mbit, want ik moet (zie ook andere threads) klantenbestanden van ±20 - 200mb snel kunnen binnen halen.

En qua emailboxen en service moet het gewoon goed zijn, want het is voor zakelijk gebruik. Alleen wil ik niet te hoog qua kosten zitten.

Mijn buurman, een ontwerpstudio, gebruikt gewoon een home-editionlijn van BBNED, veel goedkoper zag ik, en net zo stabiel.
Of is deze conclusie onjuist?

TomH
10/06/04, 17:40
ik denk dat demon de beste keus is. ik heb bij tweakdsl nog wel is wat ervaringen gelezen dat bij updates hun internet er soms wel een dag of 2 uit lag.

MediaServe
10/06/04, 17:41
8 Mbps is meer dan voldoende.
Als je er vanuit gaat dat 8 klanten tegelijk bestanden willen uploaden en ze hebben allemaal het snelste ADSL pakket, dan kunnen ze nog alle 8 met volledige snelheid uploaden..

Als je nog sneller zou willen zit je aan een huurlijn vast, aangezien VDSL en ADSL2+ nog niet (normaal) worden aangeboden.

Kijk anders maar eens bij speedtest:
http://www.speedtest.nl/Database/Ranking.asp?SortField=snelheid&TestTypeID=8&chkCTC=on&chkCTA=on&chkCTD=on

of bij internetten.nl:
http://www.internetten.nl/


Mijn buurman, een ontwerpstudio, gebruikt gewoon een home-editionlijn van BBNED, veel goedkoper zag ik, en net zo stabiel.
Of is deze conclusie onjuist?Ik zou inderdaad ook gewoon een normale consumenten verbinding nemen.

Leandros
10/06/04, 17:47
Het is geheel afhankelijk waar je woont en welk netwerk je gebruikt.

Ik weet dat bij kpn er per ADSL kast per wijkcentrale ongeveer 50 aansluitingen zitten en bij BBNED is dit max. 25. Er zijn ook pakketten beschikbaar voor de zakelijke markt via BBNED dat dit max. 1 kan zijn, zodat je bijna de theoretische snelheid kan halen.

Mijn persoonlijke ervaringen zijn wel dat BBNED sneller is dan KPN alleen eind vorig jaar hadden ze een beetje capaciteitsproblemen maar die zijn nu allemaal opgelost

Rusrink
10/06/04, 18:23
Ik zou ook voor bbned en dan demon gaan, hoor vaak goeie ervaringen over demon, weinig downtimes en een goeie service

Digitux
10/06/04, 18:37
Origineel geplaatst door Leandros

Ik weet dat bij kpn er per ADSL kast per wijkcentrale ongeveer 50 aansluitingen zitten en bij BBNED is dit max. 25. Er zijn ook pakketten beschikbaar voor de zakelijke markt via BBNED dat dit max. 1 kan zijn, zodat je bijna de theoretische snelheid kan halen.


In veel gevallen (afgezien van 8/2 verbindingen) haal je de theoretische max al.

Theoretische max adsl vuistregel: delen door 8 minus 13%
13% overhead is voor tcp/ip (+/-3%) & ATM (+/-10%)
8Mbit is daarnaast nog afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.

De kosten van een bbned verbinding met overboeking 1:1 wegen denk ik niet op tegen de voordelen, en de prijs is daarintegen nog schrikbarend duur ook.

mihosnet
10/06/04, 18:47
XS4ALL i.c.m. met KPN. Perfect. Nog nooit een storing ondervonden. De max. download / upload snelheden worden zonder problemen gehaald.

Cybafish
10/06/04, 18:53
Wij gebruiken hier Planet Internet, maar ik moet zeggen dat ik daar alles behalve tevreden over ben. Wat betreft de continuïteit heb ik niets te klagen, het werkt altijd. In drie jaar nog geen uur downtime gehad.

Probleem is alleen dat ze (althans daar lijkt het sterk op) sterke ondercapaciteit hebben voor peering verbindingen, deze lopen veelal langzamer dan transit verbindingen..

montage
11/06/04, 01:41
wat betekent die afwijking in kilobytes bij die speedtest.nl site? Is dit het verschil in kilobytes dat het langzamer kan zijn t.o.v. de gemiddelde sneldheid qua downloaden?

MediaServe
11/06/04, 02:46
Afwijking in kilobytes betekend het volgende:
Stel er worden 3 testen gedaan.
Bij de eerste test komt 50 kbps uit.
Bij de tweede test komt 60 kbps uit.
Bij de derde test komt 70 kbps uit.

Dan zegt speedtest.nl dat er een gemiddelde is van 60 kbps met een afwijking van 10 kbps.

netvictory
11/06/04, 04:01
[QUOTE]ADSL-2 zou in de toekomst wel sneller kunnen

Nu al hoor ;) Er zijn echter nu nog geen ISPs die dat commercieel aanbieden..... Het grootste voordeel van ADSL2 is echter dat je bij hogere afstanden toch een redelijke snelheid kunt behalen. Of dus een snellere verbinding als je dichterbij woont. Max. 24 Mbit ;)

netvictory
11/06/04, 04:03
Origineel geplaatst door Rusrink
Ik zou ook voor bbned en dan demon gaan, hoor vaak goeie ervaringen over demon, weinig downtimes en een goeie service

DEMON != per definitie BBNED hoor ! Demon levert ook vaak (vooral de laatste tijd) op Tiscali. En of je dat wilt .....

royen99
11/06/04, 07:10
Voor mij zou er maar 1 keuze zijn, XS4ALL. Snel, storings vrij en zeer uitgebreide service. Echter niet de goedkoopste.
Na (ik schat) zo'n 15 jaar nog nooit geklaagd over XS4ALL.

Ber|Art
11/06/04, 08:44
Ik heb al heel lang Cistron Office Max van BBNET, 8M up 1M down en een 1:25 zakelijke verbinding, werkt erg goed en ik haal regelmatig snelheden van meer als 1M per sec. Erg stabiel! Suc6

HBCS
11/06/04, 08:57
Als je ADSL wilt dan kan je max. 8mbit down en 1mbit up krijgen. Dat is het max. van de huidige ADSL standaard. ADSL-2 zou in de toekomst wel sneller kunnen.


klopt niet

ik heb hier een 2048 up en down van versatel werkt erg goed is het afgelopen jaar 11 minuten uit de lucht geweest
het is wel duur maar dan heb je ook wat

MediaServe
11/06/04, 13:21
klopt niet

ik heb hier een 2048 up en down van versatel werkt erg goed is het afgelopen jaar 11 minuten uit de lucht geweest
het is wel duur maar dan heb je ook watOnzin!
het klopte wel dat WenS zei dat 8192/1024 de snelste ADSL verbinding is. Dit wordt ook niet meer sneller. Als jij een 2048/2048 verbinding hebt (wat overigens helemaal niet sneller is), dan heb jij een SDSL verbinding.

montage
11/06/04, 13:26
ik ben ook niet op zoek naar de goedkoopste, maar een gulden binnenweg. Waarbij snelheid en efficiëntie de hoofdmoot moeten zijn als criteria.

montage
11/06/04, 13:27
BBNED lijkt mij wel een goede basis. Maar wat is eigenlijk ADSL-2 dan? Het klinkt beter, maar is het er daadwerkelijk al?
En Tiscali is ook op komst als goede bron voor diverse providers, hoe zit dit dan?

MediaServe
11/06/04, 13:53
BBNED is zeker een goede basis. ADSL-2 en ADSL2+ laten nog even op zich wachten. Dit jaar zal BBNED wel proeven starten met ADSL-2, maar verwacht niet dat je binnen een jaar al ADSL-2 kunt krijgen voor een normale prijs.

montage
11/06/04, 13:55
:) ok. ook weer opgelost. Iemand nog ervaringen met tiscali?

Mikej0h
14/06/04, 19:45
ADSL gaat max 8mbit downstream en 1mbit upstream (bbned)
Ik raad je wel een bbned aangesloten provider aan. Dit bedrijf zorgt voor een lagere overboeking ipv KPN, en de snelheid (is uit ervaring) is zeer goed te noemen.

Providers waar ik zelf goede ervaringen mee heb zijn de volgende:
Demon Internet : http://www.dslexpress.nl
SpeedXS : http://www.speedxs.nl
XS4ALL : http://www.xs4all.nl
De 2 bovenste zijn bbned aangesloten providers, en xs4all bied alleen de snellere abbonementen van bbned aan.

montage
15/06/04, 04:18
okdan.. SpeedXs is bekend, Xs4all ook. veel over gehoord. Demon helaas niet zo populair. zie ook commentaar.

1. Speedlinq
2. XenoSite/XSDSL
3. Telebyte
4. Cistron
5. SpeedXs

Iemand goed ervaringen met de top 3? Ik heb een voorkeur voor Telebyte, omdat deze ook in de vestigingsplaats van het bedrijf staat. Beter voor service etc.

montage
15/06/04, 04:18
alles is gechecked via www.speedtest.nl
en op postcode voor beschikbaarheid.

WenS
15/06/04, 07:52
Alle pakketten bevatten verder standaard onder meer de volgende faciliteiten:

* ongelimiteerd dataverkeer
* een vaste IP-adres
* gratis spamfilter
* gratis reverse DNS entry
* 1 mailbox met 50 Mb ruimte
* 50 Mb homepage-ruimte
* nieuwsgroepen
* helpdesk tegen normaal tarief
* eigen server toegestaan
* back-up inbelaccount
* overboeking 1:25

Bron (http://home.telebyte.nl/?op=products&id=2)

Onbeperkt dataverkeer bestaat niet!
Zeer slecht teken als je het mij vraagt...

Kijk ook eens in dit topic voor ervaring: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/690643/0 (vooral op het laatste deel wordt het een stuk slechter).

Cybafish
15/06/04, 08:50
Ik heb gisteren een 8mbit lijn bij Demon besteld, eens zien wat dat te brengen heeft :)

WenS
15/06/04, 11:33
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik heb gisteren een 8mbit lijn bij Demon besteld, eens zien wat dat te brengen heeft :)

Als je hetzelfde krijgt als ik dan brengt je dat: dubbele facturen en geen gehoor op je brieven, telefoontjes en mailtjes :D

Sterkte ;)

Digitux
15/06/04, 11:39
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik heb gisteren een 8mbit lijn bij Demon besteld, eens zien wat dat te brengen heeft :)

Is hier op kantoor ook aanwezig, via babyxl en bbned

Max snelheid 815K/s down, 105K/s up, 12ms -- babyxl
Max snelheid 750K/s down, 110K/s up, 8ms -- bbned

We zitten 1.3Km van de centrale, dus best netjes

eagl0r
24/06/04, 10:08
Origineel geplaatst door WenS


Onbeperkt dataverkeer bestaat niet!
Zeer slecht teken als je het mij vraagt...


ALTIJD controleren bij de ISP of onbeperkt geen FUP is,
ik heb SpeedXS gemailed en Harm daar garandeerd dat SpeedXS Extreme ''GEEN'' datalimiet heeft..

dus in feite nemen die het risico dan de consument het bedrijf dood-drinkt aan dataverkeer, eerder SpeedXS failliet dat FUP, thats the spirit :x