PDA

Bekijk Volledige Versie : Drukwerk in het dienstenpakket van een webdesigner of buro?



montage
10/06/04, 13:06
Ik wil graag weten of het leveren van drukwerk een goede aanvulling kan zijn voor webdesigners en webdesignburo's?
Zodat de cliënt het one-stop & shop principe kan toepassen, 1 bedrijf voor alle zorgen omtrend design en grafisch etc.

onlangs heb ik namelijk een aantal offertes binnen gekregen van webdesignburo's die hun dienstenpakket wilden uitbreiden. Nu leek het mij wel een goed idee om speciale business drukwerkpakketten op te zetten voor designers en buro's, zodat ze deze
kunnen afnemen.

Zo'n pakket kan omvatten, visitekaartjes, briefpapier, een brochure of folder, etc.
Goed plan of is er geen behoefte aan?

NextIT
10/06/04, 13:26
Ik denk dat het eerder andersom is. Een bedrijf zal sneller een website uitbesteden aan een grafisch ontwerp bureau. Ik denk dat mensen minder snel hun drukwerk aan een webdesign bureau uitbesteden.

montage
10/06/04, 13:32
Ik merk aan de offertes en de aanvragen van het type bedrijf dat er wel redelijk wat vraag naar is, maar op basis van 50 offertes vind ik het wat te voorbarig om gelijk te zeggen dat moet zo zijn.

Veel webdesigners en webdesignburo's doen nu alleen websites, terwijl de cliënt vaak ook zoekt naar andere zaken waaronder drukwerk. De klant wil graag de kortste weg en zo min mogelijk aanspreekpunten hebben. Dus eigenlijk 1 persoon of bedrijf voor al hun vragen omtrend promotie.

Met de gesprekken die ik heb gevoerd met deze designers zeggen de meesten dat het wel een goede verlengde is van hun dienstenpakket.

xserve
10/06/04, 13:39
Noem je dan gewoon een Grafisch Bureau. En niet webdesign.

montage
10/06/04, 13:46
Wij noemen ons geen webdesign buro, wij zijn een Grafische Multidisciplinair Buro met als core business drukken, drukwerk etc.

Waar heeft u dit zien staan dan? Want wij willen juist meer inzicht en zicht hebben op hoe webdesignburo's hier tegenover staan.

Wij doen niks met het web of digitaal dit laten wij aan experts over.

TomH
10/06/04, 15:22
ik denk wel dat het, mits je groot genoeg bent, een toevoeging is. vooral als je zelf de huisstijl moet ontwikkellen. dan kan je er gelijk visite kaartjes enzo bij maken.

montage
10/06/04, 15:33
TomH, het grappige is dat bijvoorbeeld visitekaartjes en briefpapier door alle soorten bedrijven worden aangevraagd. Zowel hele grote (±200/300 mensen), tot aan particulieren. Wij zijn zo ingesteld om een goede prijskwaliteit te leveren voor een hoge kwaliteit drukwerk.

TomH
10/06/04, 15:50
ja, maar jullie zijn ook een drukkerij ik denk niet dat er particulieren bij een webdesign buro visite kaartjes willen laten drukken

montage
10/06/04, 17:57
nee daar heb je gelijk in, maar wij hebben soms prijsafspraken met bepaalde bedrijven die als een soort re-seller fungeren. Net als bij hosting. Dezelfde consumentenverkoopprijs waarbij de re-seller een andere inkoopprijs heeft waarop de marge van de re-seller zit. Zo is het voor beide partijen interessant.

montage
10/06/04, 21:42
Voor de mensen die in de poll "Ja, mits wij persoonlijk een pakket kunnen samenstellen" hebben gekozen, kunnen die personen hier melden of mij een privé bericht sturen wat zij graag in hun persoonlijk pakket zouden willen zien? alvast bedankt, zo kan ik een beter zicht krijgen op deze topic.

Ik zat sowieso te denken als basis voor een pakket, briefpapier en visitekaartjes. Na gelang de omvang en benodigheden kunnen er altijd extra's aan toegevoegd worden. Wat is jullie mening? Dit zijn toch wel de basics bij zakendoen.

Briefpapier voor fakturatie en correspondentie. Visitekaartjes bij besprekingen en informatie toezending.

linda026
14/06/04, 19:18
Ik denk dat het wel een meerwaarde voor een webdesigner of bedrijf kan zijn. je zorgt ervoor dat er maar 1 contactpersoon nodig is voor alle promotionele activiteiten voor een bedrijf.

montage
15/06/04, 05:05
Dat is in principe ook de bedoeling dat drukwerk een meerwaarde wordt naast alle andere zaken die elkaar ondersteunen.
De poll is niet geheel objectief, gezien er maar 45 stemmen zijn, die niet de gehele webindustrie vertegenwoordigen. Er zijn duizenden mensen etc.

Omdat webdesignburo's en ontwerpers niet adverteren met dit soort diensten weten de klanten er ook niks vanaf. Daarom verwacht men ook geen drukwerk van dit soort type bedrijven. Een website uit besteden aan een grafischburo is daarin veel gebruikelijker, maargoed wie bepaald wat goed of slecht is? Ik zie geen problemen in een webdesignburo die drukwerk levert. Het is een gewenning geworden dat ze alleen dat leveren, misschien is het tijd voor een ommezwaai?

Maar evengoed vind ik een kleine leidraad en indicatie dat er wel degelijk een vraag naar drukwerk is binnen het webdesign/multimedia bedrijfsleven.

Buro's of ontwerpers die graag deze meerwaarde willen gebruiken kunnen contact met mij opnemen. Stuur een PB of email mij svp. Alvast bedankt.

Triloxigen
15/06/04, 12:44
Ik zie dit op zich wel zitten als extra service naast de webdevelopment wat ik ook doe.

montage
18/06/04, 10:59
De mensen die voor nee kiezen, wat is de beweegreden om nee te kiezen?

montage
18/06/04, 23:07
Het aantal nee antwoorden stijgt, maar waarom geen reden? Is het geen toevoeging voor de Nee kiezers of ligt de reden ergens anders?

Triloxigen
21/06/04, 12:07
Het bekende "Schoenmaker blijf bij je leest" idee denk ik, waar ik goed kan inkomen.

Je levert alleen pas vanaf 2500 vel, dat vinden veel (kleine) bedrijven erg veel..

montage
21/06/04, 12:12
ik kan wel minder leveren, alleen gaat dit prijstechnisch niet veel uitmaken. we praten echt over eurootjes werk. Daarom klinkt het veel, maar als 2500 stuks bijna net zoveel kost dan 1000 stuks, dan is het voor mij beter 2500 aan te houden. Veelal weten mensen ook niet wat drukwerk kost, en dan komt het als veel over qua aantallen. Maar reken maar eens na en bekijk het met soortgelijke drukkerijen. En dan zal u zien dat wij geen dure producten aanbieden maar waar voor uw geld.

"Schoenmaker blijf bij je leest" is wel het idee (denk ik ook) dat achter de "nee" antwoorden zit, maar omdat ik deze thread in dit forum hier heb geopend, ben ik benieuwd naar de filosofie van mensen.

Als er nog andere mensen of bedrijven zijn die oplages te hoog vinden en/of commentaar hebben, altijd welkom.