PDA

Bekijk Volledige Versie : Hostdime



EJ-MieveCity
10/06/04, 11:53
Hello,

Heeft er iemand ervaringen met Hostdime.com
Let me know plz.

Greetz
EJ

Carl<n-media>
10/06/04, 16:14
Kijk hier eens: http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&q=hostdime+experience&lr=.

EJ-MieveCity
10/06/04, 16:27
bedankt.

al heel wat wijzer geworden.

Redelijk negatief precies...

Greetz EJ

Carl<n-media>
10/06/04, 16:33
Geen dank. Google vindt alles ;).

H.G. Muijs
24/02/11, 03:48
Van 2001 tot en met 2011 heb ik een zogenaamd Shared webhosting account bij Hostdime. Ze beloven je onbeperkte diskruimte. En tot het begin van 2011 leek alles ook altijd goed te gaan. Maar opeens krijg ik een bericht dat ik teveel zogenaamde inodes zou gebruiken en dat wij daardoor binnen 48 uur gesuspendeerd, (uit de lucht gehaald), zullen worden. Uitleg over wat nu die inodes zijn wordt niet of onbegrijpbaar door hen weergegeven. op mijn verweer dat wij bij hen onbeperkte diskruimte hebben gekocht krijg ik helemaal geen antwoord. Ik zou meer dan 770.000 inodes hebben terwijl zij er maar 100.000 toestaan. Als ik op onderzoek uitga blijk ik al sinds 2004 meer dan 150.000 inodes te hebben. al mijn websites (meer dan 10) werden van het ene moment op de ander, door hostdime, allemaal uit de lucht genomen en kon ik ook mijn data niet meer bereiken. 10 jaar data ging van het ene op het andere moment naar de knoppen. Rechtsbijstand hielp niet omdat die ^%$%^Amerikanen nu eenmaal geen wetten of uitspraken van Europeesche rechters hoeven te aanvaarden. Het enige wat mij rest is dus accepteren dat ik alle data kwijt ben.

Blijf dus in godsnaam WEG bij die Hostdime. Want ze maken gewoon opeens hun eigen regeltjes waar jij maar aan te voldoen hebt. Zelfs die Nederlandse afdeling van hen is dus waardeloos. Boycotten die zooi, dat ze helemaal kapot gaan!

Heb je al een account bij hun, dan zo snel mogelijk verkassen naar een andere provider, want wat ze bij mij geflikt hebben, kunnen ze zomaar met JOU doen.
Wil je het verhaal met al hun antwoorden even inzien? Prima. Mail mij dan maar, dan stuur ik je in één mail het hele gebeuren toe, waardoor je vanzelf kunt zien dat je zo snel mogelijk je data moet veilig stellen en daarna VERKASSEN!

Groetjes
h.muijs@ziggo.nl

Thijsvdbrink
24/02/11, 04:36
Goedenacht.
Dat is een mooie naaistreek.
Advies: blijf beleefd, want als houder van jouw data hebben ze je goed klem.
Maak een afweging van de waarde van je data, en kruip genoeg voor ze om je data te krijgen, relocate je hele setup, en neem je verlies. het is niet anders.

Hosting over de grens is vanwege juridische afstand niet altijd de beste keuze.
Heb je nog een offsite backup wellicht?

vDong
24/02/11, 06:54
Van 2001 tot en met 2011 heb ik een zogenaamd Shared webhosting account bij Hostdime. Ze beloven je onbeperkte diskruimte.

Blijkt maar weer dat onbeperkt niet bestaat.

Dezo
24/02/11, 09:35
bedankt.

al heel wat wijzer geworden.

Redelijk negatief precies...

Greetz EJ

Je zal ook heel wat positieve reacties over hen vinden. Het is een zeer groot bedrijf, de support is vrij behoorlijk en je krijgt altijd zeer snel antwoord. Voor een normale website kan je weinig fout doen om bij hen te gaan hosten.

Natuurlijk loopt het fout als er mensen beginnen te denken dat ze sites die thuishoren op een VPS of dedicated server gaan hosten op een shared hostingpakket. Dat heeft weinig te maken met het onbeperkt verhaal, dergelijke sites krijgen problemen bij elke shared hoster. Los van het feit of die hoster onbeperkt of niet aanbiedt.

Het verhaal van H.G. Muijs geeft zelf al aan dat de hosting op zich wel goed zal geweest zijn aangezien hij er 10 jaar gebleven is. En zoals altijd zal er ook wel een tweede kant van het verhaal zijn.

Bovenstaande staat los van het feit dat ik van mening ben dat je bij geen enkel bedrijf moet gaan dat zijn klanten wil wijsmaken dat onbeperkt dataverkeer of onbeperkte webruimte bestaat. Zulke bedrijven zijn gewoon bedriegers en leugenaars en als consument wil je toch niet bij iemand zijn die tegen je liegt ?

Dezo
24/02/11, 09:37
Hosting over de grens is vanwege juridische afstand niet altijd de beste keuze.


Klopt wel, van de andere kant heb je ook binnen je grenzen verhalen die onwaarschijnlijk zijn en waartegen niks of weinig kan gedaan worden.

SmilieBG
24/02/11, 10:57
Nou, uit het verhaal van de heer of mevrouw Muijs kan ik alleen uitmaken dat Hostdime een geweldige bedrijf is hoor. Ik ken, noch doe ik zaken verder met genoemde bedrijf - maar om 6+ jaar je niks extra in de rekening te brengen voor te groot verbruik vind ik alleen positief.

Daarnaast, kan ik me niet voorstellen dat ze je niet een andere aanbieding hebben gedaan. Bijvoorbeeld een VPS waarop je dergelijke (inodes) limieten niet hebt. Indien ze uiteraard verzuimd hebben om je passende oplossing te bieden dan hebben ze op dat gebied uiteraard gefaald.

Ten slotte, dat je 'zomaar' (dat wilt zeggen met weinig gevecht) 10 jaar aan data laat vallen, zegt mij ook iets over de websites. Hoogstwaarschijnlijk zijn de websites niet primair bron van je inkomsten.

En voor de goede orde (mits je daar al achter bent), inodes worden gebruikt om bestanden en mappen op de harde schijf te 'definieren'. Oftewel, je hebt ongeveen 770.000 bestanden en mappen gehad. Dit heeft niks te maken met de grootte van die bestanden, maar met puur aantal van ze.

Mvg,
Smilie

Thijsvdbrink
24/02/11, 13:09
No maar om 6+ jaar je niks extra in de rekening te brengen voor te groot verbruik vind ik alleen positief.

Dit betekent dat dit bedrijf zijn processen niet op orde had.
Als je in een pakje witte kaugom ineens een groene kaugom tegenkomt, wie garandeert je dan dat er de volgende keer geen muizenkopje inzit, of on elk gummetje een beetje schoonmaakmiddel?

Gratis teveel krijgen betekent dat je net zo goed gratis te weinig had kunnen krijgen.

Fijn dat dit bedrijf deze parameter nu eindelijk meet, en hier actie op onderneemt, maar zomaar ineens een oude policy enforcen getuigt niet van een kwalitatieve aanpak.

en inderdaad, het verhaal zal 2 kanten hebben.

WebMeso
24/02/11, 15:10
Van 2001 tot en met 2011 heb ik een zogenaamd Shared webhosting account bij Hostdime. Ze beloven je onbeperkte diskruimte. En tot het begin van 2011 leek alles ook altijd goed te gaan. Maar opeens krijg ik een bericht dat ik teveel zogenaamde inodes zou gebruiken en dat wij daardoor binnen 48 uur gesuspendeerd, (uit de lucht gehaald), zullen worden. Uitleg over wat nu die inodes zijn wordt niet of onbegrijpbaar door hen weergegeven. op mijn verweer dat wij bij hen onbeperkte diskruimte hebben gekocht krijg ik helemaal geen antwoord. Ik zou meer dan 770.000 inodes hebben terwijl zij er maar 100.000 toestaan. Als ik op onderzoek uitga blijk ik al sinds 2004 meer dan 150.000 inodes te hebben. al mijn websites (meer dan 10) werden van het ene moment op de ander, door hostdime, allemaal uit de lucht genomen en kon ik ook mijn data niet meer bereiken. 10 jaar data ging van het ene op het andere moment naar de knoppen. Rechtsbijstand hielp niet omdat die ^%$%^Amerikanen nu eenmaal geen wetten of uitspraken van Europeesche rechters hoeven te aanvaarden. Het enige wat mij rest is dus accepteren dat ik alle data kwijt ben.

Vervelend verhaal, maar heb je al die jaren meerdere websites gehost zonder enige vorm van backups?
Kapotte HDD's en servers hadden dan natuurlijk hetzelfde effect gehad kunnen hebben.

KerberosX
24/02/11, 20:14
Van 2001 tot en met 2011 heb ik een zogenaamd Shared webhosting account bij Hostdime. Ze beloven je onbeperkte diskruimte. En tot het begin van 2011 leek alles ook altijd goed te gaan. Maar opeens krijg ik een bericht dat ik teveel zogenaamde inodes zou gebruiken en dat wij daardoor binnen 48 uur gesuspendeerd, (uit de lucht gehaald), zullen worden. Uitleg over wat nu die inodes zijn wordt niet of onbegrijpbaar door hen weergegeven. op mijn verweer dat wij bij hen onbeperkte diskruimte hebben gekocht krijg ik helemaal geen antwoord. Ik zou meer dan 770.000 inodes hebben terwijl zij er maar 100.000 toestaan. Als ik op onderzoek uitga blijk ik al sinds 2004 meer dan 150.000 inodes te hebben. al mijn websites (meer dan 10) werden van het ene moment op de ander, door hostdime, allemaal uit de lucht genomen en kon ik ook mijn data niet meer bereiken. 10 jaar data ging van het ene op het andere moment naar de knoppen. Rechtsbijstand hielp niet omdat die ^%$%^Amerikanen nu eenmaal geen wetten of uitspraken van Europeesche rechters hoeven te aanvaarden. Het enige wat mij rest is dus accepteren dat ik alle data kwijt ben.

Blijf dus in godsnaam WEG bij die Hostdime. Want ze maken gewoon opeens hun eigen regeltjes waar jij maar aan te voldoen hebt. Zelfs die Nederlandse afdeling van hen is dus waardeloos. Boycotten die zooi, dat ze helemaal kapot gaan!

Heb je al een account bij hun, dan zo snel mogelijk verkassen naar een andere provider, want wat ze bij mij geflikt hebben, kunnen ze zomaar met JOU doen.
Wil je het verhaal met al hun antwoorden even inzien? Prima. Mail mij dan maar, dan stuur ik je in één mail het hele gebeuren toe, waardoor je vanzelf kunt zien dat je zo snel mogelijk je data moet veilig stellen en daarna VERKASSEN!

Groetjes
h.muijs@ziggo.nl
Wat een leuk calimero verhaal alweer, maar....

- In hun Algemene Voorwaarden staat toch duidelijk dat deze beperking er is en wat de gevolgen zijn indien je je hier niet aan houdt. In principe zou je ook een waarschuwing moeten ontvangen hebben.


Inodes
Accounts on any shared hosting account may not have an excessive number of inodes. Any account found to have over 100,000 inodes may be removed from our backup system to prevent overload. Any account seen to be exceeding 250,000 inodes is at risk for suspension. A warning will be sent and if no action is taken to resolve the issue, the account may be suspended. Every file on the account is counted as 1 inode. This includes mail as well as webpage content.

- Verder staat er toch ook duidelijk dat, indien je niet wenst te upgraden, nog toegang kan verkrijgen om je data op te halen.


In the event your website has been suspended for resource abuse (abuse that cannot be resolved by removing/changing a script, etc.) and you do not wish to upgrade to a dedicated server to accommodate your site needs, we will only release the suspension within 24-48 hours. This is to ensure the CPU intensive site slows down in traffic to avoid further damage and problems. A backup will then be provided of your files or you will be allowed FTP/cPanel access for a certain time period. Any questions about our abuse policy may be answered by opening a ticket with our abuse division. You may visit the helpdesk by clicking here.


En ten laatste, indien je reeds 10 jaar websites exploiteert en nog nooit een backup hebt gemaakt, werd het wel eens tijd dat je met je kop tegen de muur liep ->|

ddouma
24/02/11, 23:03
Ik ken hostdime ook van horen, en heb eigenlijk nooit iets negatiefs over hun gehoord.
Tevens staat duidelijk in hun voorwaarden wat dat 'inodes' verhaal betekend.

Awerso
25/02/11, 00:39
Natuurlijk zetten zulke partijen wat in hun voorwaarden.
Maar dan halen ze meteen hun eigen unlimited onderuit en is het dus niet ongelimiteerd, iets waar ze wel mee pronken.
Maar goed, discussies over unlimited hosting kunnen volgens mij heel wht vullen en overbelasten want ze zijn eindeloos en komen altijd op zelfde uit --> bestaat niet!

Dezo
25/02/11, 09:45
Natuurlijk zetten zulke partijen wat in hun voorwaarden.
Maar dan halen ze meteen hun eigen unlimited onderuit en is het dus niet ongelimiteerd, iets waar ze wel mee pronken.
Maar goed, discussies over unlimited hosting kunnen volgens mij heel wht vullen en overbelasten want ze zijn eindeloos en komen altijd op zelfde uit --> bestaat niet!

Klopt wel, voor een normale website kan je weinig fout doen om bij hen te gaan hosten. Enkel alleen als je gelooft in ongelimiteerde servers kan je wel eens met je kop tegen de muur lopen :)

ddouma
25/02/11, 10:28
Natuurlijk zetten zulke partijen wat in hun voorwaarden.
Maar dan halen ze meteen hun eigen unlimited onderuit en is het dus niet ongelimiteerd, iets waar ze wel mee pronken.
Maar goed, discussies over unlimited hosting kunnen volgens mij heel wht vullen en overbelasten want ze zijn eindeloos en komen altijd op zelfde uit --> bestaat niet!

Als jij 100 bestanden hebt, dus 100 inode van ieder 4,4GB dan zou dat volgens hun eigen AV mogen. Hostdime is geen klein bedrijf, dus ik denk dat ze hun afspraken wel na komen!