PDA

Bekijk Volledige Versie : XS4ALL Belgie en Trueserver gaan samenwerken



stijnw
09/06/04, 13:24
Misschien interessant: heb volgend persbericht zonet ontvangen.

XS4ALL Belgium N.V. en TrueServer B.V. sluiten
belangrijke Datacenter samenwerkingsovereenkomst

(...)
“We zijn bijzonder opgetogen over de structurele samenwerking met TrueServer B.V. Deze zal XS4ALL Belgium N.V. toelaten om op korte termijn de portfolio van geboden oplossingen gevoelig uit te breiden en aldus tegemoet te komen aan reële klantenbehoeften”, aldus Karl Soens,
gedelegeerd bestuurder. ”Met name op het gebied van de Datacenter oplossingen en meer geïntegreerde en grootschalige projecten zullen we de bestaande 2.500 zakelijke klanten evenals nieuwe klanten voortaan nog beter kunnen bedienen”.

Beide bedrijven gaan ook samenwerken op het gebied van de verdere uitbouw van het Europese en internationale gigabit netwerk van TrueServer B.V. XS4ALL Belgium N.V. zal ondermeer instaan voor de distributie en verkoop van deze netwerkdiensten op de Belgische markt.

Tomsworld
09/06/04, 15:32
Hier http://www.trueserver.nl/content/news staat de volledige tekst.

Dennis
09/06/04, 16:18
Ik hoop voor de Belgische hosters onder ons, dat zij ook hun activiteiten vanuit Belgie goedkoop kunnen aanbieden.

Kwaliteit van meeste netwerken daar en de prijzen per mbit daar aardig wat hoger.

Met kwaliteit van netwerk bedoel ik dat Belgie met minder andere locaties goed is verbonden. Tevens zal je in Belgie waarschijnlijk minder keuze hebben in transits.

SeppaR
09/06/04, 19:02
Ik hoop het ook wat Dennis zegt.
Wij zijn hier snel boven de 150 euro per mbit kwijt, wat echt niet betaalbaar is bij de momentele prijzen in de Hosting-Wereld.
Hopen dat dit een goede samenwerking kan zijn.
Good luck ! ;)

Beyonder
09/06/04, 19:27
Trueserver geeft zelfs in NL nog hogere prijzen af.... dus die samenwerking zal niet vanwege prijsoverwegingen zijn.

Hopelijk zal snel de prijs per mbit stijgen, anders is het snel afgelopen met sommige carriers..... waarvan wil je personeel betalen enzo ? ;)

Maar goodluck XS4all.be... overigens ook in handen van KPN of (nog) niet ?

Dennis
09/06/04, 19:32
Hopelijk zal het stijgen? Kom op zeg, carriers die het goed voor elkaar hebben die gaan echt niet zomaar failliet hoor.

Kijk eens in Amerika;
Daar zijn de dataverkeer-prijzen pas lekker laag. De carriers daar zijn echt nog wel gezond. Zo'n situatie is ook mogelijk in Europa.

Dus laten de prijzen lager worden :)

Beyonder
09/06/04, 19:35
Beyonder hands DennisCitus a clue:

Daarom ging Cogentco bijna failliet en heeft Cisco hen belangrijkste schuldeiser nu bijna alle aandelen in handen?

Daarom ging zelf UUnet/MCI Worldcom bijna failliet?

Als we zo doorgaan dan gaan de prijzen vanzelf binnen enkele jaren flink omhoog, want dan zijn er nog maar enige carriers over.

De carriers zijn niet gezond, ze zijn net zo gezond als de supermarkten in Nederland.... men verbruikt hard de reserves in de MBIT oorlog... wat overblijft: Oligopolie... ook onder de colocatie providers.

Carl<n-media>
09/06/04, 19:43
Origineel geplaatst door Beyonder

Maar goodluck XS4all.be... overigens ook in handen van KPN of (nog) niet ?
Nee, XS4ALL is niet van KPN. Hetnet echter wel.

Dennis
09/06/04, 19:46
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Nee, XS4ALL is niet van KPN. Hetnet echter wel. Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter.

XS4ALL is dus van KPN :)

@Beyonder:
Ik heb blijkbaar meer vertrouwen dat het goed zal gaan en dat er geen monolistische toestanden zullen ontstaan.

Jefke
09/06/04, 19:51
Origineel geplaatst door DennisCitus
Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter.

XS4ALL is dus van KPN :)

@Beyonder:
Ik heb blijkbaar meer vertrouwen dat het goed zal gaan en dat er geen monolistische toestanden zullen ontstaan.

XS4ALL Nederland heeft volgens mij niets (meer) met XS4ALL Belgie te maken.

ProServe
09/06/04, 19:51
XS4ALL.be<>XS4ALL.nl

Beyonder
09/06/04, 19:57
Ok duidelijk. XS4all belgie is dus ander bedrijf dan XS4all Nederland.

Maar lage prijzen per mbit heeft voor niemand gunstige effecten, zeker niet indien er wel degelijk investeringen gedaan moeten worden mbt infrastructuur en personeel.

@ DennisCitus: als alles maar steeds omlaag gaat in pirjs, dan kan niemand meer geld verdienen met Internet. eindgebruikers gaan dan leuk zelf hosten en wat dan? geen webhosters meer ;)

Triloxigen
09/06/04, 19:59
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik hoop voor de Belgische hosters onder ons, dat zij ook hun activiteiten vanuit Belgie goedkoop kunnen aanbieden.

Kwaliteit van meeste netwerken daar en de prijzen per mbit daar aardig wat hoger.

Met kwaliteit van netwerk bedoel ik dat Belgie met minder andere locaties goed is verbonden. Tevens zal je in Belgie waarschijnlijk minder keuze hebben in transits.

TrueServer en xs4all (nl) leveren beide kwalitatief goede diensten..
Alleen zijn beide duurder dan de concurenten, en TrueServer naar mijn mening TE hoog..

Dus ik betwijfel het of het goedkoper gaat worden :)

Tomsworld
09/06/04, 22:59
xs4all.be != nl

http://www.xs4all.be/index.php?page=040202n



XS4ALL Historiek
In 1995 werd te Gent door een aantal studenten in informatica en burgerlijk ingenieur de Internet Provider V.Z.W. Hookon opgericht. In die tijd waren in België slechts 3 commerciële providers, waaronder V.Z.W. Hookon.

In januari 1997 is de V.Z.W. Hookon opgegaan in XS4ALL Internet B.V. uit Nederland, waarna in december 1998 de KPN Telecom Groep geheel XS4ALL heeft overgenomen. Zowel in Nederland als in België is XS4ALL steeds een gedegen Internet Service Provider voor de particuliere en zakelijke markt gebleven, met een groot aandeel intensieve internetgebruikers die hoge eisen stellen.

Sinds 20 juli 2001 is XS4ALL Belgium N.V. verzelfstandigd. XS4ALL Belgium N.V. is een kwaliteitsgerichte Internetpartner voor kleine tot grote bedrijven, V.Z.W.’s en particulieren.

Triloxigen
09/06/04, 23:45
Spuit 11 word wakker :+ :p

euro-access
10/06/04, 23:05
Origineel geplaatst door DennisCitus
Hopelijk zal het stijgen? Kom op zeg, carriers die het goed voor elkaar hebben die gaan echt niet zomaar failliet hoor.

Kijk eens in Amerika;
Daar zijn de dataverkeer-prijzen pas lekker laag. De carriers daar zijn echt nog wel gezond. Zo'n situatie is ook mogelijk in Europa.

Dus laten de prijzen lager worden :)

prijzen in usa zijn laag omdat ze overboeken.
100mbit level3 kost daar het zelfde als 100mbit level3 hier in europa

meeste hosters sluiten op 100mbit makkelijk 200mbit of meer op aan.
niet iedereen verbruikt 100mbit...

neem EV1. die heeft zeg maar totaal 8gbit maar met alle servers die ze hosten zouden ze 20gbit moeten verbruiken. Doen ze niet .