PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein registratie contracten



robinvand
08/06/04, 14:54
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag met betrekking tot domein registratie. Dat er contracten zijn voor .nl domein registratie (van SIDN) dat weet ik, maar gebruiken jullie ook contracten die jullie door klanten laten tekenen voor registratie van andere extensies (zoals .com/.net/.org/.info/.biz).

Zo ja, zijn hier standaarden voor, of maken jullie die zelf? En als jullie ze zelf maken, moet er dan hetzelfde ongeveer in staan als in de .nl SIDN contracten?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mr. Snooby
08/06/04, 15:21
Nee, voor .com ed is dat niet nodig.

robinvand
08/06/04, 15:23
Maar is het ook niet verstandig? Stel iemand geeft mij aan dat ik de domeinnaam google.com moet verhuizen en dat die van hem is (voorbeeld natuurlijk). Dan verhuis ik die domeinnaam en blijkt ie niet van hem te zijn. Zonder contract sta ik dan toch kansloos?

Carl<n-media>
08/06/04, 16:15
Origineel geplaatst door robinvand
Maar is het ook niet verstandig? Stel iemand geeft mij aan dat ik de domeinnaam google.com moet verhuizen en dat die van hem is (voorbeeld natuurlijk). Dan verhuis ik die domeinnaam en blijkt ie niet van hem te zijn. Zonder contract sta ik dan toch kansloos?
Dan moet je je registrar eerst de registrar-lock eraf laten halen en dat doen zie niet zomaar. Bij andere domeinen krijg je ook weleens een code die je bij een verhuizing moet invullen. Deze heeft natuurlijk alleen de registrant. Dus zo eenvoudig gaat dat niet ;).

robinvand
08/06/04, 16:24
Ok, maar ik bedoel, het is toch mogelijk dat zoiets fout gaat. Zonder contract heb je dan toch helemaal geen poot om op te staan?

Of ben je veilig genoeg zonder contracten denken jullie?

wdv
08/06/04, 16:31
Speel het gewoon op safe en laat een contractje tekenen.

Pinocchi
08/06/04, 16:38
Wat wij hebben gedaan is dat we op basis van het sidn contract ook een dergelijk contract hebben opgezet voor de andere extinsies. Het is dan misschien niet direct nodig, maar voor ons zowel als voor de klant wel zo makkelijk. Ene keer wel andere keer niet, geeft ook niet echt duidelijkheid aan de klant.

Dus zowel voor ons als voor de klant duidelijkheid geschapen door voor alle domeinen een contract te ondertekeken.

robinvand
08/06/04, 17:30
Ok, bedankt voor jullie reacties,

Dan zal ik een contract (laten) opstellen voor de overige extensies.

Nog punten die ik hierin 'moet'/'het best kan' opnemen, die niet in het SIDN contract staan, maar wel voor andere extensies van belang zijn?