PDA

Bekijk Volledige Versie : ervaringen met x3serve?



KraZ
06/06/04, 15:26
heej,
zijn er mensen die ervaring hebben met http://www.x3serve.nl/ ?
Ik vind ze namelijk erg goed (bijna te goedkoop), maar ik kan nergens ervaringen vinden. iemand hier ervaringe met dit hosting bedrijf?

xserve
06/06/04, 15:30
"Onze servers zijn gehuisvest in Amerika."

Daarom zijn ze zo goedkoop. Ik vind de website er overigens wel mooi uitzien. Ik kan alleen geen kvk vinden op de site. Nog iets om naar te kijken. Ik ken ze verder niet.

Carl<n-media>
06/06/04, 15:33
X3serve is niet ingeschreven als bedrijf bij de Kamer van Koophandel. Ik zou dus niets bij deze illegale partij kopen.

RonZo
06/06/04, 15:51
Dan hoeven ze nog niet illegaal te zijn hoor.
Zo te zien zijn ze net bezig (half mei d8 ik) en zijn ze nog bezig met inschrijvingen etc. In ieder geval staat op de pages keurig dat alle prijzen inclusief btw zijn. En dat is netjes want je bent pas echt fout bezig als je excl. btw zet terwijl je nog geen btwnummer hebt.....

KraZ
06/06/04, 16:00
Origineel geplaatst door RonZo
Dan hoeven ze nog niet illegaal te zijn hoor.
Zo te zien zijn ze net bezig (half mei d8 ik) en zijn ze nog bezig met inschrijvingen etc. In ieder geval staat op de pages keurig dat alle prijzen inclusief btw zijn. En dat is netjes want je bent pas echt fout bezig als je excl. btw zet terwijl je nog geen btwnummer hebt.....
je mag toch helemaal geen btw vragen als je ook geen btw afdraagt? dus lijkt mij eigenlijk dat je ook niet mag zeggen dat btw er al in zit. maar ok;)

ik wacht dan nog wel even, als ze bezig zijn met inschrijven etc.

als iemand nog ervaringen heeft, of meer weet van dit bedrijf behalve vermoedens, hoor ik het graag:)

Carl<n-media>
06/06/04, 16:13
Ze zijn al langer dan een maand actief. Een kvk registratie is zo gebeurd. Dus ik denk niet dat ze van plan zijn om nog kvk aan te vragen. Bovendien erg vreemd dat ze gebruik maken van de name servers van zoneedit. Komt niet echt professioneel over :(.

Dennis
06/06/04, 16:42
Zeer mooie layout, maar de rest doet me heel onbetrouwbaar aan. Op http://www.x3serve.nl/products.php?id=dedicated zie je niet eens de locatie van de server. Is het VS? Of resellen ze EasyDedicated?

Kies dan voor de kvk-geregistreerde budget webhost.

s2software
06/06/04, 18:26
Van de site:


p dit moment is betalen alleen nog maar mogelijk via Paypal en Way2Pay.

Luuc
06/06/04, 18:31
Origineel geplaatst door s2software
Van de site:

En dat wil zeggen..

Carl<n-media>
06/06/04, 18:46
Origineel geplaatst door Luuc
En dat wil zeggen.. Dat ze (waarschijnlijk) geen zakelijke bankrekening hebben.

WenS
06/06/04, 18:57
En zo dus hoogstwaarschijnlijk mooi alles "wegsluisen" ;)
Over de professionaliteit en kwaliteit kunnen weinig tot geen mensen nog iets zeggen ben ik bang. Ik zou in iedergeval nooit in zee gaan met een "bedrijf" dat geen K.v.K.-nummer heeft. Overgens moet je dat al geregeld hebben voordat je gaat verkopen (officieël).

xserve
06/06/04, 20:38
Hoe lang je al bestaat heeft niks te maken met je kvk. Kvk moet namelijk minimaal 2 weken voordat je begint aangevraagt zijn.

Maar in de FAQ staat dat ze de servers in de VS hebben staan. Zie ook mijn quote in mijn vorige bericht.

Dennis
06/06/04, 20:57
Origineel geplaatst door Luuc
En dat wil zeggen.. Verander je signature met die kleuren aub. :)

Hij bedoelt natuurlijk dat dit onprofessioneel overkomt. En bedrijf waar je niet met CC of via je bankrekening kunt betalen.

RonZo
06/06/04, 21:05
Origineel geplaatst door WenS
.......... Overgens moet je dat al geregeld hebben voordat je gaat verkopen (officieël). Bron??

RonZo
06/06/04, 21:13
Origineel geplaatst door xserve
Hoe lang je al bestaat heeft niks te maken met je kvk. Kvk moet namelijk minimaal 2 weken voordat je begint aangevraagt zijn.
............. KvK zegt helemaal niets. Dat heb ik hier al eens eerder uit de doeken gedaan.
Iedereen kan zich zomaar inschrijven ook al heeft men totaal geen taalgevoel :p

Digitics
06/06/04, 21:20
Over KVK:


Handelsregisterwet 1996

Artikel 3

1.
In het handelsregister worden de ondernemingen ingeschreven die in Nederland zijn gevestigd, in Nederland een nevenvestiging hebben of in Nederland worden vertegenwoordigd door een gevolmachtigde handelsagent.

Artikel 5
1.
Tot het doen van opgave ter inschrijving in het handelsregister bij de ter zake bevoegde Kamer is verplicht degene aan wie een onderneming toebehoort of, indien het de inschrijving betreft van een rechtspersoon of van een aan een rechtspersoon toebehorende onderneming, ieder der bestuurders van de rechtspersoon.

Het is dus verplicht als je in nederland handel gaat drijven.

Het is overigens maar de vraag wat er gebeurt als je dat nalaat. Strikt genomen zal daarop de Wet op de economische delicten van toepassing zijn met maximum straffen van 6 maanden cel of €11.250,- boete en aanverwante maatregelen (zoals sluiting bedrijf voor maximaal 1 jaar).

PeterT
06/06/04, 21:21
1 week voordat je begint of gedurende de week nadat je bent begonnen moet je je officieel registreren.

RonZo
06/06/04, 21:34
Geinig om al die reacties en artikelen zo te zien :)
Vraag me alleen af of diegenen die nu zo zitten te zeuren over een KvK inschrijving ook daadwerkelijk zich direct hebben ingeschreven toen de "plannen" ontstonden.
Persoonlijk schat ik in dat 99% van de "zeurders" zich ook pas inschreven nadat ze al een maandje of wat bezig waren.

0,02 ;)

Digitics
06/06/04, 21:41
Oh, in ons geval niet hoor..

Voorbereidingen sinds augustus 2003, inschrijving kvk half april 2004 en we zijn nu nog steeds niet echt begonnen (het doel is 1 juli).

Maargoed, dit raakt offtopic, het lijkt me voor de topicstarter verstandig om naar de andere low-budget hosters te kijken als hij goedkope hosting wil hebben.

RonZo
06/06/04, 22:17
Origineel geplaatst door Digitics
Oh, in ons geval niet hoor..

Voorbereidingen sinds augustus 2003, inschrijving kvk half april 2004 en we zijn nu nog steeds niet echt begonnen (het doel is 1 juli).

Maargoed, dit raakt offtopic, het lijkt me voor de topicstarter verstandig om naar de andere low-budget hosters te kijken als hij goedkope hosting wil hebben. Uitzonderingen bevestigen de regel ;)
Maar het valt mij nu ineens wel op dat niemand van de posters, met de grootste mond over KvK inschrijvingen, reageert.
Ik heb zo wel eens de registratiedata van domeinnamen vergeleken met de registratiedata bij de KvK (kost wat maar jah, elke hobby kost geld ;)).... Als je dat dan ook nog eens combineert met "een archief" dan is 99% geen gek percentage :p

RonZo
06/06/04, 23:04
Opvallend stil nu ineens.... Heeft nu ineens niemand meer iets ter verdediging in te brengen?
Dan stel ik voor x3serve het voordeel van de twijffel te gunnen.

WenS
06/06/04, 23:05
Als je mij bedoeld: ik heb meer te doen dan hier posten en het forum 24 uur per dag in de gaten te houden voor updates :D.

Toen onze plannen er kwamen hebben we toen we de naam wisten meteen de domeinnaam geregistreerd om eventueel kapen te voorkomen.

We hebben ons toen weken/maanden voorbereid om alles te regelen. En ik kan je zeggen dat ons K.v.K. er 1,5 maand was voor we gingen verkopen.

Je mag in Nederland nou éénmaal niet verkopen als je geen K.v.K. hebt. Sterker nog, één telefoontje naar de fiscus is genoeg om een hoop problemen te krijgen omdat je zonder K.v.K. als bedrijf producten verkoopt.

RonZo
06/06/04, 23:24
Origineel geplaatst door WenS
........Je mag in Nederland nou éénmaal niet verkopen als je geen K.v.K. hebt. Sterker nog, één telefoontje naar de fiscus is genoeg om een hoop problemen te krijgen omdat je zonder K.v.K. als bedrijf producten verkoopt.
KvK en Fiscus hebben niets met elkaar te maken. Je kunt rustig wat verkopen zonder dat je ingeschreven bent in het handelsregister.
Ik word echt een beetje moe van allen die alleen maar roepen dat een KvK heilig is. Dat is het gewoonweg niet. Er wordt alleen maar gekeken naar wat er op de sites van KvK en belastingdienst staat en wat in het straatje zo te pas komt. Maar het is net als de Bijbel.... Blind aannemen wat daar staat of toch eens goed tussen de regels door lezen.

WenS
06/06/04, 23:29
Als particulier mag je alleen verkopen zonder K.v.K. en zonder BTW af te dragen. En dan gaat dat alleen om privé verkopen (bijv. je oude bed).

Maar weet je wat, zeg je K.v.K-inschrijving op, kijken hoe snel jij problemen krijgt :D

RonZo
06/06/04, 23:40
Lees de belastingwet nog eens goed na zou ik zeggen ;)
Maar waar het mij om gaat is dat jullie gewoon een nieuwkomer geen kans geven!
Er wordt maar gelijk geroepen dat er geen KvK of BTWattes is.... Wahwah, stelletje helden. Terwijl een overgroot deel van jullie ook gewoon zijn begonnen zonder de benodigdheden die jullie zo roemen.

WenS
07/06/04, 09:38
Wat een ander dan wel niet gedaan heeft (of nagelaten heeft) dat keur ik net zo hard af. Ik weet dat het bij mij helemaal goed zit, en bij x3serve duidelijk niet, en daar heb ik kritiek op.

Ik ben absoluut niet tegen nieuwkomers, maar iedereen moet het wel netjes regelen en niet op deze manier. Ik vind dit puur klantenoplichting (om het maar even zo te zeggen), je doet je namelijk voor als bedrijf maar dat is die dan helemaal niet.

We Are Online
07/06/04, 11:07
Volgens mij hebben ze op dit moment een probleempje met hun site / server. Was wel benieuwd naar deze onbekende partij.

Veder ben ik van mening dat als je serieus een bedrijfje wilt opzetten je alles ook netjes en correct moet regelen. Mijn ervaring is dat je redelijk lang van te voren besluit om te starten. Even langs de KVK en Belastingdienst zijn volgens de eerste dingen die je doet. Het is vooral voor je zelf belangrijk denk ik. Potentiele klanten hebben eerder vertrouwen in een bedrijf indien deze beschik over KVK etc.

Savvas
07/06/04, 13:01
het feit dat hun website nu nog steeds down ligt zegt denk ik wel genoeg.

Betreft Ronzo zijn uitingen. Kan niks minder zeggen dan dat ik het volledig met je eens bent, mensen hier kunnen mekaar het licht niet in de ogen en anderen ook niet.

Had me zelf voorgenomen geen discussies meer aan te gaan of te posten, dus hierbij mijn laatste...

PeterT
07/06/04, 13:06
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zo bar veel uit of een bedrijf is ingeschreven of niet - het gaat erom of het bedrijf betrouwbaar is.
Zolang ze kunnen leveren wat ze beloven en er goed in zijn - wat is het probleem dan?

Het feit dat ze wel of niet geregistreerd zijn zegt helemaal niks. Misschien is het KvK nummer in aanvraag.
Ik zie Carl hier zeggen dat ze al langer dan een maand bezig zijn - waar maak je dit uit op??
Aan de domein-naam?
Kijk naar wat WenS net heeft uitgelegd; een domein kan geregistreerd worden zodra er plannen zijn.

Ik ben van mening dat iedereen een eerlijke kans moet krijgen, geregistreerd of niet.
Als het nou inderdaad fout loopt - dan mag je wat mij betreft aankomen met de KvK/Belastingdienst verhalen.
Maar tot die tijd... Kom op zeg, geef ze een kans op te starten!

KraZ
07/06/04, 19:08
ok, bedankt voor de reacties, ookal is het wat meer richting Kvk en belasting gegaan;)

ik heb ze gisteren ff gemaild, en ook gevraag hoe het met KvK zit enzo, maar nog geen antwoord gehad...

maar gezien de goede bereikbaarheid van de site zelf en het feit dat ze geen kvk en bankrekening hebben, is voor mij genoeg om iig naar een andere host te zoeken..

x3serve
05/08/04, 10:37
Dag Webmasters,

Na het lezen van dit topic, waarbij de vraag was of er iemand ervaring had met x3serve, worden er nogal wat argumenten aangevoerd om niet bij x3serve te hosten. Hierbij worden vooral veel onwaarheden verkondigd. Deze onjuistheden zouden we dan ook graag even rechtzetten.

Karz: We hebben je een email teruggestuurd met daarin uitleg over ons bedrijf en over het kvk nummer, jammer dat je dit niet vermeld.

xserve: x3serve heeft inderdaad servers in Amerika, maar (ondertussen) ook in Amsterdam en Enschede.

Carl: Zoals je op onze site kunt zien zijn we niet illegaal. Wij gebruiken de nameserver van zoneedit onder andere voor failsafe- en redundancy-doeleinden. We hebben klanten die hun site op meerdere servers hebben staan (verspreid over verschillende continenten) zodat deze altijd bereikbaar zijn.

DennisCitus: We maken gebruik van paypal en way2pay om de kosten zo laag mogelijk te houden (dit staat ook uitgelegd in de faq's). Mochten mensen moeite hebben met deze wijze van betalen, dan mogen op aanvraag dit ook doen via onze bankrekening.

WenS: Wij vinden het nogal een beschuldiging dat (en wij citeren) "...het bij x3serve duidelijk niet goed zit en pure klantoplichting....". Zou je dit eens nader willen toelichten?

Maexx: Onze .nl-server heeft er inderdaad een paar uur uitgelegen, maar hierbij moeten we vermelden dat we met voorbereidingen bezig waren om deze server te configureren voor klanten. De overige servers hebben hier geen hinder van ondervangen.


x3serve is een bedrijf dat verschillende webdiensten aanbied en ook samen met haar klanten nieuwe dinsten ontwikkeld. Hiervoor zijn er 4 mensen aanwezig, drie voor de ontwikkeling en 1 voor marketing en verkoop. Voorbeelden van een tweetal nieuwe diensten die binnenkort beschikbaar komen (ook voor andere geinteresseerden!)zijn bijvoorbeeld Flash Communication Server (hierbij zijn ook virtuele accounts mogelijk) en Micropayment.

We hopen jullie meer duidelijkheid te hebben gegeven over x3serve.
Mochten er verder nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, neem dan contact met ons op.
We leggen u graag uit hoe zaken ervoor staan.

Met vriendelijke groet,

team x3serve

timmeh
05/08/04, 11:46
Ik weet niet of je het over het campus netwerk van enschede hebt. Maar die mag je beslist niet gebruiken voor commerciele doeleinden.

Grumpy-edit: Eerst lezen voordat je zomaar dingen eruit gooit.

x3serve
05/08/04, 11:52
Origineel geplaatst door timmeh
Ik weet niet of je het over het campus netwerk van enschede hebt. Maar die mag je beslist niet gebruiken voor commerciele doeleinden.

Hier kunnen we geen serieus antwoord op geven. Lees a.u.b. eerst bovenstaand stuk.

timmeh
05/08/04, 12:58
Grumpy, dit slaat echt nergens op. Ik heb dat stukje hierboven gewoon netjes gelezen. En ik zie enschede staan, en ïk weet dat de campus het enige snelle netwerk in enschede is. Ik schat niet dat ze een dedicated leased line hebben liggen. Ik wijs iemand op de feiten dat dit ABSOLUUT niet voor commerciele doeleinden gebruikt mag worden. Iemand vraagt in dit topic of deze host betrouwbaar is, en het kan niet betrouwbaar zijn want als de SNT er achter komt gooien ze de lijn plat.

Grumpy-edit: Het staat gewoon op de website. Je moet niet zomaar allerlei dingen gaan aannemen.

x3serve
05/08/04, 13:08
Enschede bied buiten de campus veel meer plaatsen met een snel netwerk. Wij hebben onze servers in hetzelfde gebouw als de NDIX (Nederland - Duitsland Exchange). Veel korter aan het internet kan dus bijna niet. Verder is er ook nog een vestiging van Versatel in Enschede waar je met een snelle verbinding je 19" rek of server kunt plaatsen.

We zouden het echter wel opprijs stellen als u zich eerst verdiept in zaken alvorens beschuldigingen of waarschuwingen te geven.

timmeh
05/08/04, 13:11
Waarom zeg je dan eerst dat je daar geen antwoord op kan geven? Dat klinkt mij dan in de oren als een ja? Ik bied mijn verontschuldigingen aan x3serve.

Domenico
05/08/04, 13:45
Volgens mij is een verontschuldiging hier wel op zijn plaats.