PDA

Bekijk Volledige Versie : Strijd mee met WHT tegen kanker!



Ber|Art
05/06/04, 14:06
Hallo allemaal,

Quote: Tot op heden nog maar 78 leden en dat is veel te weinig! Het valt me tegen van de mensen die nog niet mee doen en idle computertime willen schenken aan een goed doel.

Domenico

Ik vindt dat Domenico gelijk heeft met zijn stelling over het aantal leden welke (nog) NIET mee doen met de "digitale" strijd tegen kanker. :( Vandaar nogmaal (mijn) een beschijden oproep in deze Lounge.

Ik ben nog niet zo lang lid maar heb geen seconde getwijfeld om deel te nemen. Het kost GEEN moeite, de cliënt loopt op de achtgrond, je merkt er niets van, je servers draaien toch, maar het allerbelangrijkste je helpt er mensen mee die KANKER hebben en/of (hoppelijk niet) krijgen.

Er zijn beina 4000 WHT leden dus vindt ik het ook ongeloofelijk en onbegrijpelijk :mad: dat er pas 78 leden hebben gereageerd op deze uitstekende aktie! Ik zou bijna roepen ga je schamen! Goed het is en blijft vrijwillig en ik weet dat je moeilijk een ondescheid kan maken, maar als iemand de mogelijkheden heeft (om deze cliënts te laten draaien) zijn wij, de WebHosters, dit wel!

DUS Laat je niet kennen doe gewoon mee, laat zien dat de webhosters ook kunnen en willen bijdragen aan een goede zaak als deze. Denk er in ieder geval eens goed over na!

Alvast bedankt, :W:

SeppaR
05/06/04, 14:38
Ik had dit gedaan, waarom niet meer?
Mijn cpu werd maar liefst 10° warmer met die programmatje aan..

Carl<n-media>
05/06/04, 14:43
Origineel geplaatst door SeppaR
Ik had dit gedaan, waarom niet meer?
Mijn cpu werd maar liefst 10° warmer met die programmatje aan..
Logisch, dat programma laat je CPU op 100% draaien wat stroom kost en wat vervolgens weer hitte veroorzaakt.

De reden waarom ik het niet gebruik is omdat, ik er niet echt in geloof. Je weet nooit wat er op je computer gebeurd en mijn firewall zal ook geen vriendjes maken met dat programma. Ik doneer dan liever geld :).

Ber|Art
05/06/04, 14:44
Hoi, ik heb continu een temperatuur monitor draaien en de stijging is minimaal en ongeveer 2-3 °C, dit is verwaarloosbaar, ik vindt 10 °C wel erg veel, misschien dat je beter kan koelen? Maar goed dit kan natuurlijk wel een reden voor jouw zijn om het niet te doen. Hoppelijk weerhoud het de "andere" webhoster niet van deelname aan deze strijd.

Bedankt voor je reaktie,

Dennis
05/06/04, 14:46
Aan dit soort projecten doe ik niet mee, ik gebruik mijn volledige load zelf wel. :)

Ber|Art
05/06/04, 14:48
ook als je servers draaien en jij slaapt?

Dennis
05/06/04, 14:50
Hoe bedoel je? Moet ik deze software op mijn servers installeren of op mijn thuis-computer?

Carl<n-media>
05/06/04, 14:50
Ik dacht dat het bedoelt is om op je eigen pc te installeren? Op een server zou ik dat nooit van mijn leven doen. Wat dacht je van security etc.?

Ber|Art
05/06/04, 14:51
Volgens mij neemt de UD Agent maximaal 50% CPU load af (tenminste volgens mijn taskmanager), je kan precies volgens (als je je log files heb aanstaan) wat er gebeurd (ik zie niets raars) en mijn firewalls hebben er totaal geen probleem mee. Dit kan ook haast niet want in totaal zijn er nu meer als 1 miljoen mensen lid!

Ber|Art
05/06/04, 14:54
Je kan het op beide installeren maakt niet uit, maar ik werk thuis ook met een print en mail server die altijd aanstaan (en online zijn), alles draait gewoon achter NAT (firewall) alléén de poort voor de UD Agent moet open. Maar dat zegt niet over je security, anders moet je ook geen ICQ of MSN of Donkey enz.. meer draaien want deze poorten staan ook open?

ThePostman
05/06/04, 15:03
Hebben we het nu over thuis pc of over servers? :X

Ber|Art
05/06/04, 15:07
Allebij, het maakt toch niet uit of je de cliënt op een thuis pc of op een thuis server of een remote server installeerd? Ik zou het alléén niet op een produktie server installeren, maar het draait goed op onze test server! (draaide wat de testserver is nu produktie server :-)

Dennis
05/06/04, 15:22
Origineel geplaatst door BerArt
Allebij, het maakt toch niet uit of je de cliënt op een thuis pc of op een thuis server of een remote server installeerd? Ik zou het alléén niet op een produktie server installeren, maar het draait goed op onze test server! (draaide wat de testserver is nu produktie server :-) Uhm... laat dat even duidelijk zijn. Niemand is zo stom om zoiets op een productieserver te installeren.

SeppaR
05/06/04, 15:24
Je gaat toch niet op je server je loads laten omhoog halen door zo'n "anti-kanker" programma?
Dat vind ik echt wel raar..

luser
05/06/04, 15:52
Origineel geplaatst door BerArt
de stijging is minimaal en ongeveer 2-3 °C, dit is verwaarloosbaar, ik vindt 10 °C wel erg veel, misschien dat je beter kan koelen?

Lijkt me gewoon een PIV met 533 fsb, ik heb het zelf ook gezien met mijn pctje. Na het steken van een PIV met 800fsb draait ie op full load idd maar max 3 graden meer.

Ber|Art
05/06/04, 16:38
Al met al valt het best wel mee en we dienen er een goed doel mee, daar draait het toch om? Natuurlijk moeten je systemen er niet te veel onder lijden maar dat is volgens mij ook niet het geval (niet bij mij en bij die andere 1 miljoen leden).

Laten we bij het onderwerp blijven en laten we proberen om juist meer mensen mee te krijgen om zo andere te kunen helpen, en niet de indruk wekken dat je systeem hier zoveel mee zou lijden want dit is gewoon niet het geval!

Thx!

®on
05/06/04, 16:56
Origineel geplaatst door BerArt
DUS Laat je niet kennen doe gewoon mee, laat zien dat de webhosters ook kunnen en willen bijdragen aan een goede zaak als deze.
[/B]
Bijdragen aan de goede zaak vanuit je luie stoel noem ik het.

Als je perse anderen wil helpen: kom uit die stoel en ga eens een vrijwillgerswerk o.i.d. doen. Dit komt op mij over als even een donatie aan een goed doel doen, en dan jezelf op de schouder kloppen dat je zoveel hebt bijgedragen aan een betere wereld.

Ber|Art
05/06/04, 17:18
Onzin, daar gaat het hiet toch helemaal niet om en heeft niets te maken met dit onderwerp, dan daarbij wat is er verkeerd aan bijdragen vanuit je luie stoel, het resultaat is hetzelfde? En volgens mij is dat de bedoeling (er leiden meer wegen naar Rome :) Wie heeft het trouwens over schouder klopjes, ik denk dat je niet goed begrepen heb waar het mij om gaat.

Ik blijf het raar vinden dat er niet meer mensen vanuit hun luie stoel mee willen werken aan dit project dat is alles, en ook alles mee gezegd

later,

Domenico
05/06/04, 17:19
Origineel geplaatst door headout

Bijdragen aan de goede zaak vanuit je luie stoel noem ik het.

Als je perse anderen wil helpen: kom uit die stoel en ga eens een vrijwillgerswerk o.i.d. doen. Dit komt op mij over als even een donatie aan een goed doel doen, en dan jezelf op de schouder kloppen dat je zoveel hebt bijgedragen aan een betere wereld.

Nu ga je er van uit dat mensen die op deze manier iets proberen bij te dragen bij voorbaat al verkeerd bezig zijn, te lui zijn en nog nooit van vrijwilligers werk hebben gehoord en zichzelf dagelijks op hun schouder kloppen.
Klets natuurlijk!

Jij kijkt nu teveel naar anderen maar blijf gewoon bij jezelf en doe iets waarvan jij denkt dat het iets bijdraagt. Je hoeft niet mee te doen maar jammer is het wel. Probeer het eens wat breder te zien en vanuit een of meerdere invalshoeken ipv smoezen te verzinnen voor jezelf en anderen om maar niet mee te doen.

Waar het op neer komt, alle beetjes helpen!

Ber|Art
05/06/04, 17:32
Pff.. Dank je Domenico, dit is dus precies wat ik (probeer) wil zeggen, het gaat om het resultaat dat we alléén kunnen bereiken door de krachten te bundelen en dan is het logisch dat dit systeem het meeste rendement oplevert, bij ons WEBHOSTERS!!

ThePostman
05/06/04, 17:52
Wat doet het systeem dan :X Leg dat eerst maar eens uit, hoe kunnen een miljoen pc's / servers nou kanker bestrijden?

superior-is
05/06/04, 17:57
Je doneert rekenkracht, zodat onderzoekers sneller resultaten kunnen berekenen. Maar dat had je natuurlijk ook gewoon op kunnen zoeken: http://www.grid.org/projects/cancer/

Ber|Art
05/06/04, 17:59
je kan hier alles over lezen op grid.org maar dat is compleet in het Engels vrij vertaald komt het hier op neer: Er is voor een heleboel ziektes geen medicijn. Om te zoeken naar nieuwe medicijnen heb je nieuwe bouwstoffen nodig (eiwitten) om deze eiwitten te maken zijn enorm veel berekeningen nodig en dus enorm veel CPU kracht. Door dit nu "uit te besteden" kan er veel tijd worden bespaard en worden er sneller medicijnen gevonden.

luser
05/06/04, 18:10
En zijn er al resultaten van dit systeem? Niet dat ze het volgend jaar stopzetten omdat het toch niets opbrengt.

Mijn homepctje spendeert zijn idle time momenteel aan rc5-72 van distributed.net ;)

Ber|Art
05/06/04, 18:16
Er zij zeker al resultaten geboekt, je kan het na lezen op het forum van grid http://forum.grid.org/phpBB/

Ber|Art
05/06/04, 18:19
Hier een overzicht van de resultaten tot nu toe: (het is helaas wel in het Engels)

Statistics By Project

Project Status
United Devices Cancer Research Project, Phase II Active
United Devices Cancer Research Project, Phase I Completed
Smallpox Research Grid Project Active
United Devices Anthrax Research Project Completed
Web Perfomance Testing Inactive
Genetic Research Using HMMER Inactive

Ber|Art
17/06/04, 17:06
Toen ik deze tread opende hadden "we" 78 leden, ik ben blij :)
te melden dat "we" nu 92 Leden hebben die mee strijden tegen Kanker.


Alle nieuwe leden BEDANKT!

RayManZ
17/06/04, 17:28
Ik heb me paar dagen geleden ook maar aangemeld :)

Ber|Art
17/06/04, 17:31
Hoppelijk kunnen we op deze manier wat doen, bedankt en zegt en voort!

HBCS
17/06/04, 20:40
al is het maar 0,00000000000001 procent wat ik kan doen
dan zal ik het niet laten om proberen mee te doen met alles wat ik op zo'n moment kan doen
ik weet uit ervaring wat die ziekte doet en hoeveel mensen er aan lijden helaas

suc6 allen en doe mee

wdv
18/06/04, 00:47
Ik heb het er hier ook opgezet. Het is alleen jammer dat er nergens te lezen is in hoeverre men al wat heeft gehad aan al de berekeningen die gedaan zijn (bij het kanker onderzoek that is).