PDA

Bekijk Volledige Versie : IMHosting.nl



swenromijn
04/06/04, 07:31
Hallo,

ik ben sinds 3 juni 2004 een eigen hosting bedrijfje gestart. Ik zou graag jullie mening willen hebben over wat jullie van het eindresultaat en de prijzen vinden. Ook had ik nog een vraagje over de kvk. Is dit nou verplicht. Ik ben namelijk 14 jaar en weet niet of ik nou al kvk moet nemen. Ik hoor het wel

groet,

dreamhost_nl
04/06/04, 08:34
Gebruik even de zoekfunctie en beperk je tot "Het runnen van een Web hosting bedrijf". Deze vraag is echt al zóóó vaak gesteld :O
Even in het kort: Ja; als je een bedrijf hebt, dien je ingeschreven te staan bij de KvK.

advantaHOST
04/06/04, 08:39
14 jaar?? Volgens mij kan je je dan niet eens inschrijven. Pas vanaf je 16 dacht ik en dan dien je nog toestemming van je ouders te hebben.

xserve
04/06/04, 09:10
Toestemming van je ouders hoeft niet. Minimale leeftijd is volgens mij 15. Maar als je geen kvk hebt ben je illegaal en strafbaar. Maar is het niet een beetje laat om daarover te informeren als je zelf zegt dat je bedrijfje al begonnen is?

En je kunt ongeveer al aan de prijzen zien dat je geen kvk hebt. Al wel aan een BTW nummer gedacht?

Triloxigen
04/06/04, 09:27
Als je een bedrijf runt zonder KvK is dat niet per definitie illegaal en strafbaar..
Je mag handel drijven maar niet teveel winst maken..

Maar inschrijven op je 14e kan dacht ik niet nee..

®on
04/06/04, 09:38
Origineel geplaatst door Triloxigen
Als je een bedrijf runt zonder KvK is dat niet per definitie illegaal en strafbaar..
Je mag handel drijven maar niet teveel winst maken..
Een KvK inschriving staat los van het veel of weinig winst mogen maken.
De regels voor een KvK inschrijving zijn duidelijk:
Wie moet zich inschrijven? (http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=13924&sectieID=1)

Dennis
04/06/04, 09:46
@Swen:
Wil je een reseller-pakket nemen? Of wil je een dedicated-server nemen? Of co-location?

Wanneer wordt je 15?
Je moet wel weten dat je geen hostingbedrijf voor de grap opstart :)

droopy
04/06/04, 09:59
En maak je alg. voorwaarden even gelijk aan de tekst op je site: prijs .com is 8 ipv 7.5 en extra dataverkeer 0,01 ipv 0,002. Ook zie ik een keer swen romijn hosting en andere keren IMhosting. Ook minimale contractduur 6 maanden en overeenkomst loopt 12 maanden. Beste is dan ook geen prijzen te noemen in je alg. voorwaarden, maar te verwijzen naar de prijzen op de site.

Al eerder genoemd maar ook heel belangrijk: OMZETBELASTINGNUMMER!!! Dat moet je namelijk vermelden op elke factuur die je gaat sturen: geen btw nummer, geen facturen, geen inkomsten.....

Keuningen
04/06/04, 10:56
Het is heel simpel, zonder een btw-nummer en kvknummer ben je gewoon GEEN bedrijf. Doe je je daarna voor als wel een bedrijf zijnde dan ben je strafbaar!

dreamhost_nl
04/06/04, 11:10
Origineel geplaatst door DennisCitus
@Swen:
Wil je een reseller-pakket nemen? Of wil je een dedicated-server nemen? Of co-location?


Ik denk dat hij die al heeft (reseller van Kene) :D
Tenslotte zet je geen prijzen op je site als je nog niks hebt om te verkopen.

eMiz0r
04/06/04, 11:10
Origineel geplaatst door droopy
Al eerder genoemd maar ook heel belangrijk: OMZETBELASTINGNUMMER!!! Dat moet je namelijk vermelden op elke factuur die je gaat sturen: geen btw nummer, geen facturen, geen inkomsten.....

Is dat zo?

Ik heb nog geen BTW-nummer van de Belastingdienst ontvangen. Mag ik mijn rekeningen zonder BTW-nummer versturen?

Bron: Belastingdienst

Als u omzetbelasting (BTW) in rekening brengt, bent u verplicht deze omzetbelasting af te dragen aan de Belastingdienst. Hiervoor heeft u een aangiftenummer voor de BTW nodig.

Het kan voorkomen dat u zich als ondernemer bij de Belastingdienst heeft aangemeld, maar dat u nog geen BTW-nummer heeft gekregen. Totdat het nummer is toegekend, moet u wel BTW in rekening brengen, hoewel u de BTW op dat moment nog niet kunt aangeven. Indien aan u nog geen BTW-nummer is toegekend en u het toch nodig heeft om op uw rekening te zetten, dan kunt u het beste contact opnemen met de eenheid van de Belastingdienst waar u uw aanvraag ingediend heeft.

xserve
04/06/04, 11:34
KvK nummer moet je verplicht op elke brief zetten. BTW nummer vermelden is bij mijn weten niet verplicht. Maar het is gewoon simpel, je moet KvK en BTW nummer hebben, aan het eind van het jaar bepaald de belastingdienst of je omzet binnen of buiten de range valt dat je je btw moet afdragen of niet.

Keuningen
04/06/04, 11:50
Origineel geplaatst door eMiz0r


Is dat zo?

Ik heb nog geen BTW-nummer van de Belastingdienst ontvangen. Mag ik mijn rekeningen zonder BTW-nummer versturen?

Bron: Belastingdienst

Als u omzetbelasting (BTW) in rekening brengt, bent u verplicht deze omzetbelasting af te dragen aan de Belastingdienst. Hiervoor heeft u een aangiftenummer voor de BTW nodig.

Het kan voorkomen dat u zich als ondernemer bij de Belastingdienst heeft aangemeld, maar dat u nog geen BTW-nummer heeft gekregen. Totdat het nummer is toegekend, moet u wel BTW in rekening brengen, hoewel u de BTW op dat moment nog niet kunt aangeven. Indien aan u nog geen BTW-nummer is toegekend en u het toch nodig heeft om op uw rekening te zetten, dan kunt u het beste contact opnemen met de eenheid van de Belastingdienst waar u uw aanvraag ingediend heeft.

Als je een eenmanszaak hebt is het heel simpel

persoonsnummer(sofinummer).B01

in nederland dan.

M-BahZ
04/06/04, 12:16
Origineel geplaatst door Keuningen


Als je een eenmanszaak hebt is het heel simpel

persoonsnummer(sofinummer).B01

in nederland dan.
Het is wel zo netjes om voor de volledigheid even je landcode voor het BTW nummer te zetten. ;)

Op http://www.taxuppro.be/nl/rates/tarieven/tar29.htm vind je trouwens meer informatie over hoe een BTW nummer eruitziet.

s2software
04/06/04, 15:55
Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Ik denk dat hij die al heeft (reseller van Kene) :D
Tenslotte zet je geen prijzen op je site als je nog niks hebt om te verkopen.

Ik wil niet veel zeggen, maar die van Kene loopt overal rond te bazuinen dat je geen KvK nodig hebt als je tot 3000 per maand bijverdient.

Niet dat ik denk dat hij gelijk heeft....

dreamhost_nl
04/06/04, 23:12
@s2software :
Even goed lezen. Mijn post ging niet over de KvK.

Carl<n-media>
04/06/04, 23:18
@eMiz0r
Als het om een eenmanszaak gaat dan is je BTW nummer NL<sofinummer>B01. Deze kun je dus al vast op je facturen vermelden. Het is ook verplicht om dit nummer op je facturen te vermelden (zie ook algemene eisen voor facturen, deze zijn laatst nog gewijzigd).

droopy
04/06/04, 23:37
Origineel geplaatst door xserve
KvK nummer moet je verplicht op elke brief zetten. BTW nummer vermelden is bij mijn weten niet verplicht. Maar het is gewoon simpel, je moet KvK en BTW nummer hebben, aan het eind van het jaar bepaald de belastingdienst of je omzet binnen of buiten de range valt dat je je btw moet afdragen of niet.

Zoals hierboven ook al gemeld is het vermelden van een BTW nummer op een factuur verplicht sinds begin dit jaar, voor exacte regels waaraan een factuur moet voldoen zie http://www.nl.pwcglobal.com/extweb/bn/taxnews.nsf/Public/BA65461 Daarnaast blijft kvk nummer ook verplicht!

Deltaned
06/06/04, 19:28
het spijt me hoor Swen, maar moeten we gezien jou berichten in onder andere http://www.trafficbeamer.nl/forum/40635.html echt serieus nemen?

Een webhoster is verstandiger mag ik verwachten.

S2S-Guust
07/06/04, 17:14
Origineel geplaatst door Deltaned
het spijt me hoor Swen, maar moeten we gezien jou berichten in onder andere http://www.trafficbeamer.nl/forum/40635.html echt serieus nemen?

Een webhoster is verstandiger mag ik verwachten.

Het lijkt me so wie so niet dat je een webhoster van 14 verstandig kan achten. Maar veel succes met je hostingbedrijfje Swen. Ik zou alleen je prijsverschil tussen je kleinste en je basic pakket wat vergroten.

ronaldlokers
07/06/04, 17:45
De gameservers hoeven geen reclame te dragen in de naam (mag wel). staat ook al zo prof. dat (mag wel)
dat is meer zoiets van zet maar reclame erin voor mij


en uh:



Private/Public Dataverkeer Public Prijs
8 spelers 15 Gb mag 17,50


waarom zie ik geen €-teken? of zijn het lira's waar ik mee kan betalen?