PDA

Bekijk Volledige Versie : hosting bedrijf



henkie jan
03/06/04, 16:58
He mensen van Webhostingtalk.Na lang zoeken heb ik eindelijk een site gevonden waar concrete informatie staat over hoe je een hosting bedrijf moet beginnen.Ik heb sinds kort mijn ict diploma gehaald nu wil ik graag mijn eigen hosting bedrijf beginnen.Mijn vraag is of iemand mij kan vertellen hoe je een hosting bedrijf van begin af aan moet starten.
Daarbij bedoel ik wat heb ik nodig personeel,computers/software
alles maar dan ook alles wat nodig is.Ik wil graag zo snel mogelijk
beginnen.Dus wil ik graag goeie informatie hebben resseler wil ik niet worden.Kan iemand mij zoveel mogelijk info geven?

S2S-Guust
03/06/04, 17:13
Bekijk het forum eens zou ik zeggen, er staan hier al heel veel topics over waaronder een paar sticky!

olafb
03/06/04, 17:13
Volgens mij staat er al genoeg in dit forum erover maar ik zal je maar effe helpen. Als jij jouw was surf ik effe snel naar kvk.nl en haalt daar een schijfje met een leuk bedrijfsplan. Vervolgens maak je een eigen bedrijfsplan inclusief begroting. En je bent al verder!

Mr. Snooby
03/06/04, 17:50
Op welke site staat die concrete informatie over een hostingbedrijf beginnen?

Dennis
03/06/04, 17:58
Wat heb je allemaal geleerd voor dat ICT-diploma? Kun je al een beetje met Linux omgaan?

Een bedrijfsplan bij de KVK weg halen? Zul je niet echt veel aan hebben, zeker omdat je als hostingbedrijf beter klein kunt beginnen.

olafb
03/06/04, 18:05
Je kunt het al voorbeeld zeker wel gebruiken. Het is misschien dan niet voor anderen maar wel voor je zelf.

Carl<n-media>
03/06/04, 18:52
Ik zou beginnen met interpunctie.

Daarna zou ik zoeken naar verdere informatie via google. Ga eens langs bij de Kamer van Koophandel en volg eens een aantal seminars over belasting. Meer informatie vindt je natuurlijk ook op dit forum en andere web sites.

dreamhost_nl
03/06/04, 21:52
Ik zou je toch aanraden om eerst als Reseller te beginnen. Mede omdat de "branche" nog te nieuw is voor je. Zo verminder je de aspecten die fout kunnen gaan in de eerste maanden.

Digiover
03/06/04, 22:00
Origineel geplaatst door DennisCitus
Wat heb je allemaal geleerd voor dat ICT-diploma? Kun je al een beetje met Linux omgaan?

Wat heeft dit met de vraag van de OP te maken? Er zijn zat Windows only hostingbedrijven.
Overigens, "een beetje"...? Of je moet niet met Linux om kunnen gaan, of je moet er voldoende van weten. Weet je 'een beetje', dan maak je meer kapot dan je lief is. Een beginnende hoster heeft veelal geen geld over voor test systemen en zal op productie systemen moeten testen.

OP: Zoals al in deze thread staat, begin klein. Als je geld over hebt colocate je ergens een server, of anders start je met een reseller pakket.

SNS
03/06/04, 23:52
Je kunt natuurlijk ook eerst vrolijk testen in je eigen netwerk omgeving met sites opzetten, bijbehorende dingen installeren etc.

Henky!
04/06/04, 02:14
Of gewoon doen! Zien waar het schip strand en dan lostrekken zodat het weer kan stranden!

Uiteindelijk kom je er dan ook wel:-)

eMiz0r
04/06/04, 02:37
Hallo, ik snap niets van webhosten maar wil zo snel mogelijk veel geld verdienen. Wie wil me gratis helpen?

Sorrie hoor, maar dit getuigt van totaal gebrek aan inzet en eigen intiatief. Ik (en ik denk nog vele andere mensen hier) zouden je graag willen helpen wanneer je doelgerichte vragen stelt na enig vooronderzoek door jou zelf. Helaas zul je geen boeken vinden met titels als: "start je eigen hostingbedrijf in 10 minuten."

Bovendien leer je toch nog altijd het meeste van zelf alles (tot in detail) uitzoeken. Beter een goede basis dan je in een diep zwart gat te laten vallen.

reyer
04/06/04, 12:55
Henky, fantastisch die plan van aanpak van jou :)

Henky!
04/06/04, 14:09
Origineel geplaatst door reyer
Henky, fantastisch die plan van aanpak van jou :)

Leek mij in dit geval de beste oplossing:-)

reyer
04/06/04, 14:17
:D Dat dacht ik al, want als het schip zinkt ipv. strand? :)

Dennis
04/06/04, 21:18
Dat is wel erg flamerig hoor. Alleen klopt het wel dat hij de vraag wel heel globaal stelt als in 'Hoe start ik een hostingbedrijf'. Lees gewoon veel Webhostingtalk.nl-topics en zoek ze even op met de search-optie.

root
04/06/04, 21:44
Origineel geplaatst door Henky!
Of gewoon doen! Zien waar het schip strand en dan lostrekken zodat het weer kan stranden!

Uiteindelijk kom je er dan ook wel:-)



gebruik de zoekfunctie wat meer, er staat al heel veel op dit forum.

off-MOD

Een typisch voorbeeld hoe de markt kapot gemaakt wordt en klanten geen vertrouwen meer hebben in webhosting bedrijven. Met deze instelling zal je het zeker niet ver schoppen en hoop ik dat je helemaal niet ver komt. Daarom zeg ik al OFF MOD.

Op dit forum zijn veel mensen die iedere stuiver moeten omdraaien en 200% inzet geven om alleen de klanten te houden die ze hebben. Even geld verdienen met hosting maakt je nog geen webhoster.

grow up en verdiep je eerst in een aantal zaken en probeer eerst eens proffesioneel over te komen voordat je denkt proffesioneel een bedrijf te kunnen starten

2oo4
05/06/04, 01:21
Als je het goed doet heb je op het begin helemaal geen personeel nodig en kan je dus een eenmans zaak/bedrijfje beginnen.

Kennis van Linux zul je ook niet zoveel nodig hebben maar het is wel erg aangeraden als je je eigen dedicated server(s) hebt. Als je begint neem dan een CPanel/Plesk lencentie en dan is het niet zo moelijk meer aangezien alles dan zowat webbased gaat ;)

Trouwens watvoor opleiding heb je gedaan, ICT-Beheerder, netwerkbeheerder, programmeur of iets anders.

Ik doe nu ICT-Beheerder niveau 4 en Programmeur (Visual Basic met daarnaast voor mezelf php :P)

Henky!
05/06/04, 01:41
Origineel geplaatst door ensimguru



grow up en verdiep je eerst in een aantal zaken en probeer eerst eens proffesioneel over te komen voordat je denkt proffesioneel een bedrijf te kunnen starten

Mwa, dat vind ik dan ook wel weer wat overdreven. Ik vind de gestelde vraag ook wat bizar maar aan de andere kant is de markt vrij voor iedereen. Probeer maar wat zou ik zo zeggen. En als het allemaal niet lukt lopen de klanten vanzelf wel weg. Dat is kapitalisme toch:-)

Neem het eens van de andere kant. De supermanagers, miljoenen investeringen, uitgeteste marketing programma's, supergeleerde teams die het super ontwikkelde project in de volledig doorzochte markt moeten zetten.

Gaat naar mijn idee net zo vaak mis als het maagdelijk super idee van Henky Jan.