PDA

Bekijk Volledige Versie : Prijzen volledige rack



RedShift
02/06/04, 18:21
Wat zijn ongeveer de prijzen voor een volledig 46U rack, en welke verbindingen heb je daar dan bij?

InstantXs
02/06/04, 18:27
Dat verschilt echt heel erg per provider..
Je hebt partijen waar je een rack + 1 Mbit krijgt voor 350 eur, maar ook waar je 800 of meer zonder dataverkeer betaald.

Meestal krijg je er een 100Mbit (2voudig) bij, waarbij op verzoek een gbit verbinding mogelijk is.

Triloxigen
02/06/04, 18:31
Ik raad je aan dit te vragen op Adverteren forum.
Hier kunnen bedrijven je goede aanbiedingen doen :)

RedShift
02/06/04, 18:50
Origineel geplaatst door RedShift
Wat zijn ongeveer de prijzen voor een volledig 46U rack, en welke verbindingen heb je daar dan bij?

1 mbit maar? :D

Dennis
02/06/04, 18:51
Kosten GBIT-lijnen meer dan? En waarom geven ISP's niet aan iedereen GBIT-connecties? (Omdat je dan veel pieken hebt buiten die 5%?)

InstantXs
02/06/04, 18:57
Origineel geplaatst door DennisCitus
Kosten GBIT-lijnen meer dan? En waarom geven ISP's niet aan iedereen GBIT-connecties? (Omdat je dan veel pieken hebt buiten die 5%?)

Nee standaard is MEESTAL 100Mbit..
Gbit apparatuur is duurder, en mocht je een fiber willen, dan is de bekabeling ook duurder.
Verder hebben de meeste racks genoeg aan 100Mbit.

ProServe
02/06/04, 19:34
Origineel geplaatst door DennisCitus
Kosten GBIT-lijnen meer dan? En waarom geven ISP's niet aan iedereen GBIT-connecties? (Omdat je dan veel pieken hebt buiten die 5%?)

Waarom wel? Het kost sowieso meer voor de ISP, en als het niet nodig is..
Daarbij levert het een extra gevaar op voor de ISP qua overboeking. Ik wil niet weten wat er gebeurt met het netwerk van een ISP als een hacker een machine hackt die toevallig ook Gigabit heeft op dezelfde switch...

Mikey
02/06/04, 19:44
Origineel geplaatst door ProServe


Waarom wel? Het kost sowieso meer voor de ISP, en als het niet nodig is..
Daarbij levert het een extra gevaar op voor de ISP qua overboeking. Ik wil niet weten wat er gebeurt met het netwerk van een ISP als een hacker een machine hackt die toevallig ook Gigabit heeft op dezelfde switch...

Ja idd, zat net aan hetzelfde te denken, met een 100Mbit gat er max ongeveer 35Gb / uur erdoor heen, met een Gbit kan dit oplopen tot 350Gb /uur. Denk maar eens wat dat gaat kosten als je een hele nacht een bak hebt die zo open en raped wordt :)

RedShift
02/06/04, 20:03
als ik dus een rack huur, krijg ik dan een 100 MBit verbinding, met x bandbreedte ofzo zeker? :D

Mikey
02/06/04, 20:08
Origineel geplaatst door RedShift
als ik dus een rack huur, krijg ik dan een 100 MBit verbinding, met x bandbreedte ofzo zeker? :D

Yupz, helemaal 100% goed :D ,

tenzij je een rack huurt zonder traffic :X

RedShift
02/06/04, 20:17
En hoeveel traffiek zit er dan ongeveer dan bij?
En zonder trafiek, maar met een vaste bandbreedte?

Dennis
02/06/04, 20:18
Dit variert, meestal standaard wel 1mbit. Dit is voor een rack niet veel, maar meestal genoeg om mee te beginnen de eerste maanden. Zorg gewoon dat je upgrade-prijzen goed zijn.

Mikey
02/06/04, 20:25
Zoals dennis al aangaf zit er meestal 1mbit bij, dan heb je nog de keus uit een average mbit of een 95% mbit. Zonder traffic met een vaste bandreedte, het is mogelijk dat je bijvoorbeeld een dedicated 10Mbit lijn huurt, dit is in verhouding goedkoper maar of je de eerste aan komende tijd zoveel zult gebruiken dat is dan maar de vraag.

mdf
03/06/04, 00:21
Prijzen kunnen inderdaad nogal wat schelen per isp/host. Zo betaal je op Nikhef bijv. 995 euro, op Sara iets van 700 en bij ons (dit is geen reclame! ;)) 385.
Bovenstaande prijzen zijn allemaal ex. btw. en traffic

Het verschil zit hem in zoveel factoren; bijv. wel/geen on-site engeneers, service, garanties, locatie, marge, verbindignen, enz.
Echt een gemiddelde prijs is niet te noemen.

Mikey
03/06/04, 00:38
Origineel geplaatst door Synssans
Prijzen kunnen inderdaad nogal wat schelen per isp/host. Zo betaal je op Nikhef bijv. 995 euro, op Sara iets van 700 en bij ons (dit is geen reclame! ;)) 385.
Bovenstaande prijzen zijn allemaal ex. btw. en traffic

Het verschil zit hem in zoveel factoren; bijv. wel/geen on-site engeneers, service, garanties, locatie, marge, verbindignen, enz.
Echt een gemiddelde prijs is niet te noemen.

Er zijn meerdere aanbieders die een full kast voor minder aan kunnen bieden, het is maar net wat voor service je erbij wilt. Hoe minder je nodig hebt des te goedkoper kan het worden.

Mikey
03/06/04, 00:39
Origineel geplaatst door RedShift


1 mbit maar? :D

Die 1 mbit is wel 300 a 320 Gb ;)

dotnetjunkie
03/06/04, 00:47
Ja, maar het is toch echt te weinig voor een volledig rack.
Ik raad je aan eens naar Leaseweb te kijken, voor de prijs waar je anders alleen maar een rack hebt, heb je daar niet één miezerig megabitje, maar zeker wel 3! :)

mdf
03/06/04, 00:47
Origineel geplaatst door Mikey


Er zijn meerdere aanbieders die een full kast voor minder aan kunnen bieden, het is maar net wat voor service je erbij wilt. Hoe minder je nodig hebt des te goedkoper kan het worden.

Dat er meerdere aanbieders zijn die het goedkoper kunnen is zeker waar; dat wil ik ook absoluut niet ontkennen.

Of je inleverd wat betreft service durf ik wel in twijfel te trekken!

Mikey
03/06/04, 09:46
Origineel geplaatst door Synssans


Dat er meerdere aanbieders zijn die het goedkoper kunnen is zeker waar; dat wil ik ook absoluut niet ontkennen.

Of je inleverd wat betreft service durf ik wel in twijfel te trekken!

Nee wat ik bedoel, er zijn aanbieders die elke dag 30 min. remote hands erbij doen, of wel een keer op en neer willen lopen voor een reboot. Dat bedoelde ik ermee.

mdf
03/06/04, 11:09
Origineel geplaatst door Mikey


Nee wat ik bedoel, er zijn aanbieders die elke dag 30 min. remote hands erbij doen, of wel een keer op en neer willen lopen voor een reboot. Dat bedoelde ik ermee.

Duidelijk, maar wat ik bedoel is dat je die service ook bij een rack van minder dan 400/maand kunt krijgen, er is naar mijn idee dus niet per definitie een samenhang tussen wat je rack kost en de service.

Dennis
03/06/04, 11:14
Origineel geplaatst door dotnetjunkie
Ja, maar het is toch echt te weinig voor een volledig rack.
Ik raad je aan eens naar Leaseweb te kijken, voor de prijs waar je anders alleen maar een rack hebt, heb je daar niet één miezerig megabitje, maar zeker wel 3! :) Inderdaad, maar upgrade-prijzen voor mbits zijn dan weer niet duidelijker lager dan andere providers. Mijn-Sleutel levert bijvoorbeeld al mbits voor E75 per mbit, maar hij rekent wel hard zijn rack-prices door.

Leaseweb die verkoopt kant-en-klare pakketten vaak onder de inkoopsprijs volgens mij, daarmee bedoel ik dat het ze meer zou kosten dan opleveren indien alles volledig zou worden benut.

S2S-Robert
03/06/04, 12:53
Origineel geplaatst door DennisCitus
Leaseweb die verkoopt kant-en-klare pakketten vaak onder de inkoopsprijs volgens mij, daarmee bedoel ik dat het ze meer zou kosten dan opleveren indien alles volledig zou worden benut. Dat heb ik vaker gehoord, maar ik zie niet in wat daar fout aan is eigenlijk... Ik weet niet of je dat in deze ook bedoelde, maar ik hoor vaker dat je 'niet moet oversellen'. Dat zou slecht zijn om je bedrijfsvoering op te baseren, maar banken doen bijvoorbeeld niet anders ...

Beyonder
05/06/04, 16:57
Prijs voor een cabinet zonder mbit zit tussen de 250 euro en 400 euro per maand ex BTW inclusief footprint, toegang, stroom etc

Sommige partijen leveren meer stroomfeeds, anderen geven je remote hands gratis, dit alles is belangrijk voor je uiteindelijke keuze, prijs zou dat maar ten dele moeten zijn.

Geloof me maar als ik zeg dat LW een inkoopprijs heeft die lager is dan jij denkt ;)

Maar zij moeten ook gewoon een deel van de extra diensten hebben, ze beperken aantal toegangspassen, ze rekenen remote hands heel hard door, niet meer dan logisch overigens, gezien de lage basisprijs van hun standaard produkt.

Ik kan alleen maar zeggen dat mijn klanten die bij Leaseb staan tevreden zijn.

Mikey
05/06/04, 18:28
Origineel geplaatst door Synssans


Duidelijk, maar wat ik bedoel is dat je die service ook bij een rack van minder dan 400/maand kunt krijgen, er is naar mijn idee dus niet per definitie een samenhang tussen wat je rack kost en de service.

mee eens, maar in de meeste gevallen is het wel zo, er moet op een gegeven moment toch ergens wat verdient worden.