PDA

Bekijk Volledige Versie : ResellerSRS vs. JK Rowling



Dennis
01/06/04, 14:08
Harry Potter-schrijfster wil Nederlands domein
Dinsdag, 1 juni 2004 - De schrijfster van de Harry Potter-boeken heeft de eigenaar van de domeinnaam Jkrowling.nl gevraagd dit adres aan haar over te dragen.

De domeinnaam Jkrowling.nl werd op 24 mei door Johan Hamstra geregistreerd. "Ik registreer wel vaker domeinnamen als ik denk dat ik er iets mee ga doen." Vorige week ontving hij een mailtje van de schrijfster zelf waarin zij hem vriendelijk verzocht de domeinnaam af te staan.

Een officiële brief van een assistente van Rowling volgde. De schrijfster biedt wel aan om de gemaakte kosten te vergoeden. "Ze schrijft dat ze me bedankt voor het registreren van dit domein, maar dat zij recht heeft op dit adres", aldus Hamstra.

Hij is wel bereid het domein over te dragen. "Ik heb het nu geparkeerd bij Sedo om te kijken wat het waard is. Maar ik hoef er geen geld voor. Doe maar een serie boeken met een handtekening van haar", zegt Hamstra.

Dagelijks wordt Jkrowling.nl bijna drieduizend keer bezocht. 3000 bezoekers per dag?

Leuk voor Johan :p

Rusrink
01/06/04, 14:17
Hehehe dit is ook echt weer fok nieuws, ben benieuwd of johan de boeken gaat krijgen :)

ThePostman
01/06/04, 14:29
Nah dat lukt Johan echt wel :D Ik had het ook al gelezen.. :) Johan zegt dat Beatrix bij hem in de wacht staat (telefoon) :D LOL :D

Koster
01/06/04, 14:33
Lachen :D

Rik
01/06/04, 14:35
Origineel geplaatst door The Postman
Nah dat lukt Johan echt wel :D Ik had het ook al gelezen.. :) Johan zegt dat Beatrix bij hem in de wacht staat (telefoon) :D LOL :D

... beetje overdreven :P

Johan-nl
01/06/04, 14:36
Origineel geplaatst door Rik


... beetje overdreven :P

Ja tim en jij kreeg de groeten van haar :D
Doe mij Maxima maar ;)

ThePostman
01/06/04, 15:10
Origineel geplaatst door Johan-nl


Ja tim en jij kreeg de groeten van haar :D
Doe mij Maxima maar ;)

Lol :D Hou ons op de hoogte he Johan :)

Carl<n-media>
01/06/04, 16:19
Is het domein nog te koop, Johan? :D

WenS
01/06/04, 22:56
3000 bezoekers per dag???

Fuck die boeken, ik zou zeggen "je mag hem hebben voor 3000 euro".
Schappelijk prijsje dan toch...:)


Is jkrowling trouwens een trademark???

Triloxigen
01/06/04, 23:17
Boeken zijn toch van die dingen om de open haard mee aan te houden?

Grumpy
02/06/04, 00:25
Een hele reeks gesigneerde boeken is na verloop van tijd wel veel meer waard dan 3000.

®on
02/06/04, 00:28
Origineel geplaatst door Triloxigen
Boeken zijn toch van die dingen om de open haard mee aan te houden?
Laat me raden: "The day after tomorrow gekeken"? :D

Dentist
02/06/04, 02:18
correct me if i'm wrong: hij hoeft het domein juridisch gezien toch helemaal niet zomaar af te staan aangezien het een punt NL domein is en madame Rowling weinig banden heeft met NL?

Triloxigen
02/06/04, 21:51
Origineel geplaatst door headout

Laat me raden: "The day after tomorrow gekeken"? :D

Nee,
maar volgens mij is dat maar een matige film... :p

S2S-Guust
02/06/04, 22:54
Haha, grappig. Misschien een leuk idee voor in de toekomst...domeinnamen registreren van bekende mensen.

WelleKe
02/06/04, 23:07
Een van de reacties op webwereld:
@denniscitus:
Domeinhandelaren, sorry hoor. Die bestaan niet.
Er zijn alleen maar Domeineigenaren en DomeinPIRATEN.
En het feit dat er een groot gapend gat in de wet zit wil nog niet zeggen dat je daarom maar met gezonde business bezig bent. Ethisch gezien ben je in de domeinhandel altijd fout bezig.

Dat gaat natuurlijk nergens over want er zijn zat generieke domeinnamen die te verhandelen zijn. Maar ik vind wel dat een grens wordt overschreden op het moment dat een naam gebruikt wordt. Of te wel je moet die naam zelf hebben of je moet toestemming hebben van de naamhouder. Dat laatste lijkt Rowling niet van plan.

Helaas pindakaas, maar als de reactie van Johan in Webwereld correct is weergegeven dan vind ik die wel handig gedaan. Heb je aangegeven wat het doel was, geen probleem dat het niet lukt, maar ondertussen toch een boel aandacht gekregen ;-)

Domenico
03/06/04, 01:33
Origineel geplaatst door WelleKe
Een van de reacties op webwereld:
@denniscitus:
Domeinhandelaren, sorry hoor. Die bestaan niet.
Er zijn alleen maar Domeineigenaren en DomeinPIRATEN.
En het feit dat er een groot gapend gat in de wet zit wil nog niet zeggen dat je daarom maar met gezonde business bezig bent. Ethisch gezien ben je in de domeinhandel altijd fout bezig.

Dat gaat natuurlijk nergens over want er zijn zat generieke domeinnamen die te verhandelen zijn. Maar ik vind wel dat een grens wordt overschreden op het moment dat een naam gebruikt wordt. Of te wel je moet die naam zelf hebben of je moet toestemming hebben van de naamhouder. Dat laatste lijkt Rowling niet van plan.

Helaas pindakaas, maar als de reactie van Johan in Webwereld correct is weergegeven dan vind ik die wel handig gedaan. Heb je aangegeven wat het doel was, geen probleem dat het niet lukt, maar ondertussen toch een boel aandacht gekregen ;-)


Hmmm, is er maar 1 JK Rowling op deze aardbol?
Heeft JK Rowling de schoorsteenveger uit Peru net zoveel recht op jkrowling.nl als JK Rowling de schrijfster uit GB?

Sorry maar ik vind nog steeds dat degene die het domein als eerste heeft geregistreerd er het meeste recht op heeft. Niemand heeft mij ooit kunnen overtuigen dat het anders zou moeten zijn, NIEMAND.

Anestheologist
03/06/04, 01:43
Mja ok domenico, ik kan er langs de ene kant wel inkomen, maar dit domein was al registered wanneer zij bekend was juist. Maar hoe zit dat als johan het bv niet wil overdragen aan haar? Kan zij dit opeisen ?

Domenico
03/06/04, 01:58
Origineel geplaatst door Anestheologist
Mja ok domenico, ik kan er langs de ene kant wel inkomen, maar dit domein was al registered wanneer zij bekend was juist. Maar hoe zit dat als johan het bv niet wil overdragen aan haar? Kan zij dit opeisen ?

Waarom? :huh:

Anestheologist
03/06/04, 02:00
Omdat dit over haar eigen naam gaat, en dit domein misschien geregistreerd is om van de winst te delen ofzo? Maar als johan nu zou zeggen van ik verkoop het domein niet, kan zij dit opeisen ?

Anestheologist
03/06/04, 02:02
Als jij nu morgen boeken gaat schrijven bv, en je wordt wereldberoemd en ik reg de domein www.domenico.nl, dan kan jij me in principe niks maken?

Domenico
03/06/04, 02:09
Origineel geplaatst door Anestheologist
Als jij nu morgen boeken gaat schrijven bv, en je wordt wereldberoemd en ik reg de domein www.domenico.nl, dan kan jij me in principe niks maken?

Ten eerste is Domenico al heel wat jaren al van mij dus... ;)

Ik begrijp je punt maar als ik daarover zou gaan zeiken zou ik mezelf niet meer recht in de ogen aan kunnen kijken. Ik ben te laat dus daarmee is mijn kans verkeken. Natuurlijk, ik zou een paar advocaten kunnen inschakelen en het domein waarschijnlijk heel snel in mijn bezit hebben, maar dit is nu juist waar ik erg op tegen ben.

Diegene met het meeste geld trekt zeker in Nederland maar eigenlijk overal wel aan het kortste eind. Het lullige is dat de meeste mensen hier al dan niet bewust met het grootste gemak aan meewerken. :huh: :rolleyes: :mad: :r :eek: :X

Anestheologist
03/06/04, 02:44
Ja, maar dat is jouw persoonlijke mening, ik ga van de mening uit dat als er morgen .eu domeinen vrijgegeven worden en ik als de eerste het domein microsoft.eu kan reggen dat dit aan mij toehoort ? Moeilijke keus vind ik, langs de ene kant ben ik de snelste maar met welk doel registreer ik dit domein, waarschijnlijk niet gewoon om het te hebben, of ben ik mis ?

Tuurlijk is dit geval wel raar johan heeft dit domein tijdje regged en nu komt zij er mee af, ik weet niet wat zijn rechten zijn in dit geval maar zoals je al aangeeft als ze erop gaat met advocaten gaat hij dit verliezen.

Maar dan denk ik gewoon van, moest ik iemand zijn die bekend is en die regged mijn naam zou ik me meteen afvragen waarom reg jij ten eerste mijn naam al? met welk doel, of met welk winstdoel? Waarom heeft johan dit domein geregged ? Toch niet gewoon om te kijken hoeveel hits dit zou halen, dan laat je het gewoon zo denk ik.

Evilarlos
03/06/04, 03:02
Ligt er aan Anestheologist. Als er een trademark op de naam staat kan het via de rechter van je worden afgenomen. Of als het duidelijk een persoonsnaam betreft, zoals www.eelcokingma.com. Echter is het een domein dat niet precies jouw naam is of geen trademark is dan heeft de registreerder gewoon recht op het domein.

JKrowling.nl is niet precies die mevrouw haar naar maar de sinoniem de ze gebruikt. En dus kan ze alleen via vriendelijk vragen en hopen dat johan haar goed gezint is het domein krijgen. (Of natuurlijk via een stapel gesigneerde boeken ;) Johan doe er mij ook eentje :P)

WelleKe
03/06/04, 11:44
JKrowling.nl is niet precies die mevrouw haar naar maar de sinoniem de ze gebruikt.

Preceis en je denkt nu toch niet dat ze daar zo dom zijn geweest om deze naam niet als merknaam te registreren?

Een geregistreerde merknaam is niet voor niets geregistreed Domenico!
Dat is om de bedenker/eigenaar te beschermen. Deze heeft -geprobeerd- het merk te laden met elementen (gevoel, waarde) en als iedereen zo maar weg kan met dat merk is dat niet zo handig.

Dat niemand jou daarvan kan overtuigen getuigd volgens mij er meer van dat je niet gevoelig bent voor argumenten. Je bracht het ook nog eens vrij agressief trouwens maar dat terzijde.

Het woord CocaCola was niets waard als er niet een organisatie is geweest die veel geld heeft gestopt in het bekend maken van dat merk. Door deze naam te registreren heeft het bedrijf de rechten om deze naam te voeren, en bovenal de bescherming dat anderen de vruchten gaan plukken van het harde werk dat zij hebben geleverd.

Als ik meega in jouw denkwijze; "wie het eerst komt die het eerst maalt", kan ik zeggen dat diegene die het merk heeft laten registreren ALTIJD het eerste is geweest. Dat overtreft alle domeinregistraties gewoon.

Domenico
03/06/04, 13:03
Origineel geplaatst door WelleKe


Een geregistreerde merknaam is niet voor niets geregistreed Domenico!
Dat is om de bedenker/eigenaar te beschermen. Deze heeft -geprobeerd- het merk te laden met elementen (gevoel, waarde) en als iedereen zo maar weg kan met dat merk is dat niet zo handig.

Dat niemand jou daarvan kan overtuigen getuigd volgens mij er meer van dat je niet gevoelig bent voor argumenten. Je bracht het ook nog eens vrij agressief trouwens maar dat terzijde.

Het woord CocaCola was niets waard als er niet een organisatie is geweest die veel geld heeft gestopt in het bekend maken van dat merk. Door deze naam te registreren heeft het bedrijf de rechten om deze naam te voeren, en bovenal de bescherming dat anderen de vruchten gaan plukken van het harde werk dat zij hebben geleverd.

Als ik meega in jouw denkwijze; "wie het eerst komt die het eerst maalt", kan ik zeggen dat diegene die het merk heeft laten registreren ALTIJD het eerste is geweest. Dat overtreft alle domeinregistraties gewoon.

Tja, ik denk niet dat je me echt goed begrijpt.
De manier hoe het hier boven staat beschreven is erg zwart wit in mijn ogen en daarom ook juist een deel van het probleem.

Weet je dat als jij icstats NIET hebt geregistreerd als merknaam iemand dit alsnog kan doen en op basis hiervan gewoon jouw naam die je al jaren in gebruik hebt overnemen op basis van het o zo lekker belangrijke merkenrecht? Wat zou je hier van vinden?

Het gaat er mij om dat in deze maatschappij alleen aan de financieel sterken is gedacht en dat is volgens mij nooit echt de bedoeling geweest. Nou ja, 'in den beginne' was dit misschien nog wel het uitgangspunt maar zijn wij ondertussen geestelijk niet wat gegroeid? Veel later was het kapitalisme natuurlijk al een grote stap in de foute richting, zeker zonder een degelijk sociaal beleid maar ik dwaal af en dat ga ik maar niet doen. Ik kan hier toch niet kwijt wat ik wil zeggen omdat ik het een beetje kort en simpel wil houden maar deze materie geeft mij niet echt deze mogelijkheid en is dus een beetje moeilijk zoniet onmogelijk. :)

Het is gewoon te gek voor woorden dat bedrijven achteraf nieuwe ideeen, markten, platformen en technologie kunnen claimen uit naam van het economisch belang.
Domeinnamen is voor bedrijven een fenomeen van de laatste jaren (voor de wakkeren onder ons natuurlijk al veel langer). Wie bepaald nu dat alle geldende regels (waar ik ook niet vaak mee eens ben) ook moeten gelden voor domeinnamen? Vergeet niet dat de consument de bepalende factor is (denk China) dus controle(denk reclame) van deze consumenten staat gelijk aan macht en daar gaat het hier om.

En even terug komen op persoonsnamen en domeinen, je naam niet meer beschikbaar? Jammer dan, ook al ben je opeens een heel bekend iemand geworden. Je bent te laat, take your losses and stop crying!

Hahaha, als ik dit even terug lees kan ik me indenken dat het wat onsamenhangend overkomt allemaal maar ik hoop dat er toch wat mensen zijn die begrijpen waar ik het een beetje over heb. Ik zal maar verder niets meer zeggen hierover want we komen er toch niet uit met een paar regeltjes tekst. Ik maak me alleen maar kwaad en ook wel zorgen over de vele naieve gedachten die er zijn over dit in mijn ogen triviale dingen(afleiding).

CocaCola? Vind je dit een goed voorbeeld? En welk hard werk? Weet je wat nog veel meer werk is? Een nieuw drankje op de markt brengen zoals CocaCola het ooit heeft gedaan. Sorry, maar zoals je al begrijpt heb ik over grote monopolisten die groot zijn geworden omdat er in hun tijd nu eenmaal geen concurrenten waren helemaal geen goed woord over. Deze megabedrijven hebben in de loop der jaren een situatie gecreeerd waar er helemaal geen ruimte meer is voor concurrentie door wie dan ook. Innovaties worden ingekocht, over genomen of gewoon ontkent. En welk bedrijfje kan nu nog tussen al dat reclamgeweld naar voren komen? Weet je wat de prijzen zijn om iedereen 24/7 te bombarderen met jouw geweldig product? En hoe denk je dat het zover is gekomen?

Nee, ik slaap nog steeds heel erg goed en heb ook geen last van een paranoïde persoonlijkheidsstoornis maar een beetje logica en het hebben van een eigen mening doet wonderen en kunnen je dingen laten je zien wat anderen niet meer kunnen. :)

They say "jump" and you say "how high?".

btw. sorry als ik agressief overkom op sommige mensen maar dit is echt niet de bedoeling en waarschijnlijk meer een bijproduct van mijn (emotionele) Italiaanse achtergrond. ;)

Nu maar weer eens snel aan het werk.

Domenico
03/06/04, 13:09
Origineel geplaatst door Anestheologist
Ja, maar dat is jouw persoonlijke mening, ik ga van de mening uit dat als er morgen .eu domeinen vrijgegeven worden en ik als de eerste het domein microsoft.eu kan reggen dat dit aan mij toehoort ? Moeilijke keus vind ik, langs de ene kant ben ik de snelste maar met welk doel registreer ik dit domein, waarschijnlijk niet gewoon om het te hebben, of ben ik mis ?

Waarom zou jij niet ten koste van Microsoft geld mogen verdienen?
Je hebt hier wel een heel goed voorbeeld natuurlijk en ook gelijk een antwoord gegeven op je eigen vraag.

Microsoft, dit bedrijf bestaat alleen maar ten koste van anderen! Think about it. Dit bedrijf heeft zich als geen ander op uiterst agressieve manier ontdaan van concurrenten met toestemming van alles en iederen. Claimt daarentegen iemand het domein mikerowsoft.com (notabene zijn EIGEN naam) of een domein lindows.com begint iedereen te piepen. Sorry, deze mensen zijn in mijn ogen gewoon heel erg dom en blind. Ook Microsoft is in dit geval niet sportief en stuurt een leger advocaten op pad. Tja, van mij hoef je dan geen enkel respect te verwachten.

Een paar steekwoorden:

Qdos
Xerox
Novell
3Com
Apple
Netscape

Dennis
03/06/04, 13:10
Weet je dat als jij icstats NIET hebt geregistreerd als merknaam iemand dit alsnog kan doen en op basis hiervan gewoon jouw naam die je al jaren in gebruik hebt overnemen op basis van het o zo lekker belangrijke merkenrecht? Wat zou je hier van vinden? Er wordt bekeken wat eerder is aangevraagd. Rowling heeft al enkele jaren dat merkenrecht en het is overduidelijk dat JKRowling.nl is geregistreerd vanwege die persoon.

Indien een domein als www.dupasoft.com gisteren is geregistreerd en jij registreert de dag erop een merk bij het merkenbureau, dan heb je volgens mij wel gewoon pech vanwege de datum. Dupasoft.com kan dat niet geregistreerd zijn met een oogje op dat merk.

Het komt trouwens inderdaad aggresief over, maar dat is zeker niet erg. Dat vind ik ook weleens van mijn eigen posts.

Anestheologist
03/06/04, 13:19
Volgens mij ga je het te ver gaan bekijken dominico, we hebben het hier niet over de monopoly's van cola of microsoft, daar kun je als gewone sterveling niet omheen. Maar het gaat hem erom dat met welk nut/doel zo een domein van een bestaand produkt/persoon geregistreerd wordt.
Je registreerd een bekend produkt/naam toch niet gewoon voor je plezier, volgens mij zit er meer achter. Dit even terzijde.

Dus als ik nu sneller ben dan jou om www.webhostingtalk.eu te reggen, dan ga jij daar niet moeilijk over doen ?

Domenico
03/06/04, 13:28
Origineel geplaatst door Anestheologist
Je registreerd een bekend produkt/naam toch niet gewoon voor je plezier, volgens mij zit er meer achter. Dit even terzijde.

Dus als ik nu sneller ben dan jou om www.webhostingtalk.eu te reggen, dan ga jij daar niet moeilijk over doen ?

De een registreert een domein voor zijn/haar plezier en een ander doet dit met geldelijk gewin in het achterhoofd.

Nee geen probleem, ik zal je vriendelijk doch dringend verzoeken het domein over te dragen en als daar geen gehoor aan gegeven zou worden zet ik onze advocaten B.R. Ekebeentje & F.I.K. Erin wel even aan het werk. ;)

Nee, ik ga te ver en dat schrijf ik dan ook maar wat vind je van mijn reactie op je laatste post over microsoft.eu ?

Anestheologist
03/06/04, 13:50
Origineel geplaatst door Domenico


Waarom zou jij niet ten koste van Microsoft geld mogen verdienen?
Je hebt hier wel een heel goed voorbeeld natuurlijk en ook gelijk een antwoord gegeven op je eigen vraag.


Ik kan begrijpen waar je naartoe wilt, ik heb een moeilijk onderwerp uitgekozen, (even niet over microsoft) maar als ondernemer ga je ervan uit dat als jij wat op de markt brengt een andere niet met jouw werk geld gaat verdienen niet ? Als ik jaren in een project steek dat op de markt breng, met een passend domeinnaam zou ik niet blij zijn als iemand een domein regged die rechtstreeks te maken heeft met mijn produkt en meestal ook zal reggen uit winstdoel.

Over monopoly's -> 1 woord KUT ;)
Dat weten we allemaal monopoly bedrijven nemen de volledige markt in en geven niet enige kans voor andere merken, daar kan je een eigen mening over hebben maar daar doe je niks aan volgens mij.

Over de domeinen, je kan als bedrijf niet elke domein gaan registreren want je kan de gekste combinaties niet bedenken, microsoftonline microsoftwindows etc... (voorbeelden geen id of ze bestaan trouwens). Nuja ik heb het voorrecht niet gehad om zoiets mee te maken maar ik probeer me een beetje in te beelden hoe ik me zou voelen of reageren. En meestal weet je op voorhand al dat ze dit gaan claimen.

ps: ik dacht dat jouw advocaten I.K.N eemalles en W.I.J.P lukkenjekaal waren ;)

WelleKe
03/06/04, 13:59
Poewee hele uiteenzettingen hier zeg, leuk eigenlijk wel.
Ik denk dat ik je wel begrijp Domenico en ik denk dat we een tegenstelde kijk op economische belangen hebben waardoor we niet echt aan uit gaan komen ;-)

Ik vraag me af of Johan hier nou nog iets wijzer door is geworden.In de zin van meer bezoekers op zijn website die ook iets afnemen, kan je gelijk meedoen aan DennisCitus' onderzoek naar clickratio's :P

Johan-nl
05/06/04, 14:20
Niet te geloven hoe dit verhaal steeds "verkeerd" word
overgenomen.... ik leest nu net op een site dat JK Rowling mijn
nieuwe penvriendin is geworden... :cool: :D


Dat wist ik nog niet :W:

WelleKe
05/06/04, 14:43
je hebt wel een "the story continuos bericht" op webwereld zie ik ;-)

Maaruh, al andere reacties gehad, klanten er aan overgehouden?

Spiderweb
05/06/04, 15:03
waarom vraag je geen geld zij heeft toch geld zat en jij heb een leuk zak centje ....

Mvg,
Carlo

Johan-nl
05/06/04, 15:20
Nee, als ik het broodnodig had dan zou ik dat wel doen :p
Brood heb ik wel..... Doe mij die boeken maar.

Mikey
05/06/04, 15:30
Origineel geplaatst door Domenico


De een registreert een domein voor zijn/haar plezier en een ander doet dit met geldelijk gewin in het achterhoofd.

Nee geen probleem, ik zal je vriendelijk doch dringend verzoeken het domein over te dragen en als daar geen gehoor aan gegeven zou worden zet ik onze advocaten B.R. Ekebeentje & F.I.K. Erin wel even aan het werk. ;)

Nee, ik ga te ver en dat schrijf ik dan ook maar wat vind je van mijn reactie op je laatste post over microsoft.eu ?

Is hetzelfde als jij die .nl heb, als nu de eigenaren van .com naar jouw komen lever domein maar even in ;) ... Kan me niet voorstellen dat het een handelsnaam is.

Carl<n-media>
05/06/04, 15:36
Origineel geplaatst door Spiderweb
waarom vraag je geen geld zij heeft toch geld zat en jij heb een leuk zak centje ....

Mvg,
Carlo
Schrijvers hebben niet zoveel geld als je denkt. De meeste schrijvers kunnen niet eens van het geld wat ze met schrijven verdienen leven.

Dennis
05/06/04, 15:42
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Schrijvers hebben niet zoveel geld als je denkt. De meeste schrijvers kunnen niet eens van het geld wat ze met schrijven verdienen leven.
J.K. Rowling rijkste auteur

Het Amerikaanse zakenblad Forbes heeft Microsoft-oprichter Bill Gates voor het tiende jaar op rij uitgeroepen tot rijkste persoon ter wereld. Zijn vermogen wordt geschat op 46,6 miljard dollar (38 miljard euro), zo blijkt uit een lijst, die Forbes donderdag 26 februari heeft gepubliceerd.
Een opmerkelijke nieuwkomer is de Britse J.K. Rowling, de auteur van de Harry Potter-bestsellers. Zij komt de lijst binnen op een 552ste plaats met een vermogen van zo’n 1 miljard dollar.

Forbes telt 587 miljardairs op deze aarde. Gezamenlijk bezitten zij 1900 miljard dollar, 500 miljard dollar meer dan in 2003.

(Bron: ANP/Belga)Is algemeen bekend :)

Johan-nl
05/06/04, 16:15
Origineel geplaatst door DennisCitus


J.K. Rowling rijkste auteur

Het Amerikaanse zakenblad Forbes heeft Microsoft-oprichter Bill Gates voor het tiende jaar op rij uitgeroepen tot rijkste persoon ter wereld. Zijn vermogen wordt geschat op 46,6 miljard dollar (38 miljard euro), zo blijkt uit een lijst, die Forbes donderdag 26 februari heeft gepubliceerd.
Een opmerkelijke nieuwkomer is de Britse J.K. Rowling, de auteur van de Harry Potter-bestsellers. Zij komt de lijst binnen op een 552ste plaats met een vermogen van zo’n 1 miljard dollar.

Forbes telt 587 miljardairs op deze aarde. Gezamenlijk bezitten zij 1900 miljard dollar, 500 miljard dollar meer dan in 2003.

(Bron: ANP/Belga)




Een opmerkelijke nieuwkomer is J.Hamstra, verkoper van de domeinnaam jgrowling.nl hij komt de lijst binnen op een 10000 ste plaats met een vermogen van zo’n 5 harry potter boeken met krabbel van JK rowling :D

ThePostman
05/06/04, 18:06
Origineel geplaatst door Johan-nl



Een opmerkelijke nieuwkomer is J.Hamstra, verkoper van de domeinnaam jgrowling.nl hij komt de lijst binnen op een 10000 ste plaats met een vermogen van zo’n 5 harry potter boeken met krabbel van JK rowling :D

Lol

Een 2de opmerkelijk binnekomer is T.Loo, dief van de 5 harry potter boeken met een krabbel van JK Rowling. Hij komt de lijst binnen op de 999ste plaats!

Maja, JK Rowling is toch niet haar naam? Dat vertelde iemand mij, het is J Rowling ofzo en die K is voor de lol. Oja ik vind dat die 9 jarige simbabwese jongen genaam jkrowling de domeinnaam mag hebben :D

Koster
05/06/04, 18:12
Origineel geplaatst door The Postman

die 9 jarige simbabwese jongen simbabwe? Ligt dat naast Neterland en Belgy ?

OMFG :p

Spiderweb
05/06/04, 18:55
nou JK heeft wel genoeg hoor!

Dennis
05/06/04, 18:56
Origineel geplaatst door Johan-nl

Een opmerkelijke nieuwkomer is J.Hamstra, verkoper van de domeinnaam jgrowling.nl hij komt de lijst binnen op een 10000 ste plaats met een vermogen van zo’n 5 harry potter boeken met krabbel van JK rowling :D Wordt de rowling-affaire uitgebreid besproken in je autobiografie?

Johan-nl
05/06/04, 19:19
Origineel geplaatst door DennisCitus
Wordt de rowling-affaire uitgebreid besproken in je autobiografie?


Ja klopt, ik breng hem binnenkort op de markt, de uitgever van
rowling zou me wel ff helpen "The Johan Story" :D
Er komen 5 delen. Het eerst deel heet "Johan en JK"
daar komen een paar sappige details in, dit las u nog niet eerder
in de krant. dus kopen!

Koster
05/06/04, 19:31
Wanneer komt "Johan and the prisoner of WHT.com" uit?
En "Johan and the scam of PM"? :p

Johan-nl
05/06/04, 22:01
Origineel geplaatst door Koster
Wanneer komt "Johan and the prisoner of WHT.com" uit?
En "Johan and the scam of PM"? :p

"Johan and the scam of PM" is nog een probleem omdat de hoofdpersoon
spoorloos is :rolleyes: :W:

Koster
05/06/04, 22:08
Origineel geplaatst door Johan-nl


"Johan and the scam of PM" is nog een probleem omdat de hoofdpersoon
spoorloos is :rolleyes: :W: ;) Jij bent hoofdpersoon, maar PM heb je wel gevonden :p

Was ook een grapje he :W:

root
05/06/04, 22:18
>moved lounge

®on
21/06/04, 17:28
Begin juni ontving de Friese eigenaar van het domein Jkrowling.nl, Johan Hamstra, een brief van de Britse schrijfster waarin zij het recht op de domeinnaam opeist. In het bericht bood de schrijfster aan de gemaakte kosten te vergoeden.

Hamstra verklaarde de domeinnaam wel te willen overdragen in ruil voor een gesigneerde serie boeken van Harry Potter. Inmiddels heeft de schrijfster op dat verzoek gereageerd. Wat haar reactie is, mag Hamstra nog niet zeggen. "Ze signeert normaliter alleen bij hoge uitzondering, alleen voor liefdadigheidsprojecten en ernstig zieke kinderen", zo zegt hij tegenover WebWereld.

Intussen heeft zich ook een Canadees gemeld, ene John Krowling, die de Nederlandse domeinnaam opeist. Hij zegt het domein te willen ruilen voor een serie boeken van Harry Potter met zijn eigen handtekening, aldus Hamstra.

De Nederlandse domeinnaam is de Harry Potter-schrijfster kennelijk veel waard, zo blijkt uit haar correspondentie. "Ze heeft drie advocaten ingehuurd om het recht op de domeinnaam te krijgen", aldus Hamstra.

Sinds de registratie op 24 mei door Hamstra, heeft de site al meer dan een miljoen bezoekers getrokken. "De site is nu offline gehaald, want het vreet data", laat Hamstra weten.
Bron (http://www.webwereld.nl/nieuws/18843.phtml)
Reacties (http://www.webwereld.nl/nieuws/reactie_compleet.phtml?id=18843)

Grumpy
21/06/04, 17:35
wim:
Maandag 21 juni 2004, 12:42 uur

en welke domeinnaam heeft die J. Hamstra nog geregistreerd, juist de belgische
:)
Gek dat dat niet eerder gezegd is.

Johan-nl
21/06/04, 18:40
Origineel geplaatst door Grumpy

:)
Gek dat dat niet eerder gezegd is.

Ik heb de .BE ook aangebonden, dat heb ik ook op TV verteld, maar in NL hebben ze daar geen belangstelling voor.

Pong
22/07/04, 20:04
Ik heb jkrowling.dk geregistreerd voor een vriendin van me (flauw? ach..) - de helft van de europese tld's zijn overigens nog gewoon vrij, net zoals j.k.rowling.co.uk bijv.
Volgens http://www.uspto.gov/ overigens is "J K Rowling" een trademark, geregistreerd door Joanne Rowling - dus inderdaad: waar die K vandaan komt...?

Interessant om te zien dat er dan onmiddellijk hetzelfde gebeurd als met Johan.
Bestaat die John Krowling trouwens echt?

M-BahZ
23/07/04, 00:22
Origineel geplaatst door Pong
Ik heb jkrowling.dk geregistreerd voor een vriendin van me (flauw? ach..) - de helft van de europese tld's zijn overigens nog gewoon vrij, net zoals j.k.rowling.co.uk bijv.
Volgens http://www.uspto.gov/ overigens is "J K Rowling" een trademark, geregistreerd door Joanne Rowling - dus inderdaad: waar die K vandaan komt...?

j.k.rowling.co.uk zou als domein dus gewoon rowling.co.uk zijn. ;)

Waar die K vandaan komt heeft ze ooit wel verklaard in een interview.
Ik gok dat je die met een beetje zoeken nog wel ergens kunt vinden, maar meende dat die K cosmetisch was.

Pong
23/07/04, 12:55
Hier gevonden ja: http://beehive.thisisbath.com/default.asp?WCI=SiteHome&ID=9334&PageID=51961

snipperdesnip:
The creator of the successful Harry Potter books writes under the name JK Rowling and publicity agents say the K stands for Kathleen.
But her birth certificate shows she was only registered as Joanne and had no middle name.