PDA

Bekijk Volledige Versie : [Website] Bezoekers statistieken



RobbertC
01/06/04, 12:23
Wat ik mij afvraag:

Hoeveel procent van de (unieke) bezoekers op jullie website weten jullie te converteren naar klanten? Ik snap dat niet alle klanten van je website komen, maar toch.

In de poll gaat het om websites voor shared hosting pakketten. Colocated/dedicated providers kunnen beter alleen een reactie plaatsen ipv stemmen.

Ik vraag me ook af, als iemand dit kan zien, of het percentage hoger ligt bij bezoekers die komen via een betaalde link op Google, of een andere advertentie.

Als laatste ben ik erg benieuwd hoeveel bezoekers de website verlaten op 1) de startpagina van de site, 2) de pagina met een overzicht van de pakketten en 3) een onafgeronde bestelpagina.

Carl<n-media>
01/06/04, 17:10
Ik denk dat dit niet eenvoudig is te berekenen. Dit hangt namelijk heel erg af van de manier waarop je adverteert. Vermeldt je duidelijk prijzen in de advertenties of is het juist een globale advertentie die geen specificaties geeft. Bovendien adverteer je misschien voor meerdere doelgroepen en zal hierdoor het aantal aanmeldingen per 100 bezoekers juist heel laag liggen.

MrD
01/06/04, 18:21
Bij ons converteert het op ca. 3%, dit zijn allemaal bezoekers via google etc. uit de search results, we doen niet aan adwords.

Wil er wel even bijzeggen dat wij ipv zoals veel hosts doen steeds een nieuwe site online te zetten, liever tijd besteden aan de conversion ratio omhoog krikken door steeds aanpassingen te maken aan de site.

Van de 100 die de site verlaten zonder besteld te hebben verlaat ca. 40% de site op de index pagina (al dan niet na wat gebrowsed te hebben), rond de 18% op de pagina met het pakketten overzicht, en rond de 5% tijdens het bestellen. De overigen verlaten de sites op andere pagina's (over ons, netwerk, servers, domein info etc.)

RobbertC, zou leuk zijn als jij ook je cijfertjes deelt met ons ;)

RobbertC
01/06/04, 18:26
RobbertC, zou leuk zijn als jij ook je cijfertjes deelt met ons
Voor shared hosting heb ik nog geen cijfers.

Voor budget dedicated hosting is het helaas niet erg hoog bij mij. Valt duidelijk in de laagste categorie.

Dennis
01/06/04, 18:43
Als ik elke unieke bezoeker per dag mee mag rekenen, dan zit het onder de 1%.

Maar wij hebben ook gewoon wel 90 a 100 bezoekers per dag. Dat vind ik ook best veel.

wbakker-letsgoonline
03/06/04, 02:14
Dark Network is nog klein en krijgt rond de 50 bezoekers per dag waar we toch 1 of 2 klanten door bij krijgen.

Dennis
03/06/04, 11:07
Origineel geplaatst door Dark-Network
Dark Network is nog klein en krijgt rond de 50 bezoekers per dag waar we toch 1 of 2 klanten door bij krijgen. Dus 30 a 45 nieuwe klanten per maand?

Rusrink
03/06/04, 12:38
nou dan ben je na 2 maand niet klein meer

WelleKe
08/06/04, 09:57
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Origineel geplaatst door Dark-Network
Dark Network is nog klein en krijgt rond de 50 bezoekers per dag waar we toch 1 of 2 klanten door bij krijgen.

Hij zegt dat ie van de 50 bezoekers per dag 1 of 2 klanten erbij krijgt, maar of dat ook per dag is zegt ie niet :D Het kan ook zo zijn dat hij bedoelt, we krijgen 50 bezoekers per dag en dat lever per maand 1 of 2 klanten op.

Ik vind 1 op 50 bezoekers wel heel goed hoor!

eMiz0r
08/06/04, 12:24
Wij zitten op ongeveer 300 bezoekers per dag gemiddeld nu. Daarvan registreert 1% zich.

Exacte cijfers over welke pagina etc. heb ik helaas niet.

eMiz0r
29/01/05, 21:21
Excuses voor het omhoog schoppen van dit topic. Maar ik ben eigenlijk razend benieuwd of bedrijven in de winter hogere percentages halen.

Veel meer mensen zitten thuis achter de pc in plaats van buiten een biertje te drinken (in de zomer). Is dit ook te merken in het aantal bestellingen dat klanten doen? Krijg je in de winter meer bezoekers dan in de zomer? Enz.

Voordat de flames al weer beginnen: aan de hand van dit soort cijfers kun je onderzoek doen en je strategie uittekenen. Dus ja: het is nuttig :)

Inmiddels zijn we van 3% naar ruim 10% gestegen om even de spits af te bijten.