PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinnaam veiling..



Triloxigen
31/05/04, 23:39
Het gebeurt nogal eens dat een domein kunstamatig in waarde word opgehoogd heb ik het idee.

Met als voorbeeld (Met nadruk op voorbeeld, ik beschuldig de user niet):
http://webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=52301
De Post van de TS:

Origineel geplaatst door Otto
Iemand heeft geboden 53.50€.

Iemand hoger?


Dat bod staat niet in het topic, maar kan op deze manier wel kunstmatig omhoog worden gedreven.

Kan zoiets niet verboden worden?

Grumpy
01/06/04, 00:03
Ik zie geen reden daarvoor.

Of er nou iemand daadwerkelijk dat bedrag heeft geboden, of dat de verkoper zelf dat bedrag opnoemt, maakt niet veel uit. Het komt op hetzelfde neer: hij wil iemand die hoger dan dat bedrag biedt.

Triloxigen
01/06/04, 00:43
Origineel geplaatst door Grumpy
Ik zie geen reden daarvoor.

Of er nou iemand daadwerkelijk dat bedrag heeft geboden, of dat de verkoper zelf dat bedrag opnoemt, maakt niet veel uit. Het komt op hetzelfde neer: hij wil iemand die hoger dan dat bedrag biedt.

Wat is het nut van een startbedrag dan?
Als diegene toch de prijs omhoog kan gooien wanneer die persoon het uitkomt.

Cybafish
01/06/04, 00:47
Hij kan dat gewoon doen.

Hij naait zichzelf alleen maar als het bod "kunstmatig" is en niemand daarna nog biedt, want hij heeft dan helemaal geen inkomsten.

Grumpy
01/06/04, 00:51
Origineel geplaatst door Cybafish
Hij kan dat gewoon doen.

Hij naait zichzelf alleen maar als het bod "kunstmatig" is en niemand daarna nog biedt, want hij heeft dan helemaal geen inkomsten.
Precies.

En bovendien bezit hij op dat moment het domein. Zijn keuze wat hij er voor wil krijgen.

Rik
01/06/04, 03:23
Vaak staan domeinen ook elders voor andere prijzen....

Carl<n-media>
01/06/04, 17:02
Het kan toch zijn dat je het domein ook via domeinforum of een andere web site aanbiedt of dat je een PB krijgt met een bod?

®on
01/06/04, 17:58
Origineel geplaatst door Grumpy
En bovendien bezit hij op dat moment het domein. Zijn keuze wat hij er voor wil krijgen.
In het voorbeeld dat gegeven wordt bezit de TS niet eens het domein :rolleyes: , het staat namelijk op naam van een ander.

Geld idem dito voor dit voorbeeld (http://webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=52243)