PDA

Bekijk Volledige Versie : [Plesk] Hosting pakket overzicht



Triloxigen
31/05/04, 13:58
Ik ben bezig met een (php) script die de "Domain Templates" op de website laat zien.
Dat je dus de hosting pakketten rechtstreeks op de website ziet.
Dat scheelt dus 1x werk, je hoeft nu niet meer in Plesk en dan ook nog op de website een pakket te veranderen.

Functies:
- Eigen keuze welke pakketten worden weergegeven (inclusief prijs).
- Hosting pakketten weergeven
- Template gebaseerd (Simple)

Demo:
http://demo.triloxigen.nl/plesk_packet

Live demo:
http://webzilla.nl/hosting.php

Getest op Plesk 7 (Linux, Fedora)

Dit is om te beginnen een peiling,
als er genoeg intresse is bouw ik het wat meer af en is het beschikbaar voor verkoop.

Als er eventueel nog idee'en zijn die je graag eerin zou willen hebben hoor ik het ook graag.

Koster
31/05/04, 14:00
Plesk voor Windows of Linux? Of werkt het op beide?

smurf
31/05/04, 14:01
mmm dat is uiteindelijk toch een kleintje? Je pakketten veranderen toch niet dagelijks?

Triloxigen
31/05/04, 14:01
Origineel geplaatst door Koster
Plesk voor Windows of Linux? Of werkt het op beide?

Getest op Plesk 7 (Linux),
maar ik verwacht dt Plesk Windows niet veel zal verschillen...

Dennis
31/05/04, 15:43
Werkt het via de Plesk-API?

Triloxigen
31/05/04, 15:56
Origineel geplaatst door DennisCitus
Werkt het via de Plesk-API?

Het werkt ernaast.
Het is echt voor op de frontend website.

Je maakt gewoon een domain template aan in Plesk en dan geef je in het script een variable aan dat hij dat pakket moet uitlezen (Gewoon via de naam van de template).
Als je dus iets in Plesk aanpast zie je dat dus ook direct op de website.

Ik heb bewust gekozen om niet in de Plesk source te rommelen om te voorkomen dat er dingen niet meer werken bij een upgrade of add-on.

Dennis
31/05/04, 16:05
Origineel geplaatst door Triloxigen


Het werkt ernaast.
Het is echt voor op de frontend website.

Je maakt gewoon een domain template aan in Plesk en dan geef je in het script een variable aan dat hij dat pakket moet uitlezen (Gewoon via de naam van de template).
Als je dus iets in Plesk aanpast zie je dat dus ook direct op de website.

Ik heb bewust gekozen om niet in de Plesk source te rommelen om te voorkomen dat er dingen niet meer werken bij een upgrade of add-on. I see, het werkt dus via MySQL-user en MySQL-password en selecteert alle informatie uit de DB?

Triloxigen
31/05/04, 16:17
Origineel geplaatst door DennisCitus
I see, het werkt dus via MySQL-user en MySQL-password en selecteert alle informatie uit de DB?

Het gebruikt inderdaad de MySQL tables van Plesk.

maartenba
31/05/04, 17:11
Ziet er leuk uit, wat denk je dat dit gaat kosten?

Carl<n-media>
31/05/04, 17:34
Origineel geplaatst door smurf
mmm dat is uiteindelijk toch een kleintje? Je pakketten veranderen toch niet dagelijks?
Zoals smurf al zegt, wat is precies het nut van dit script? Je past toch niet elke week je pakketten aan?

Dennis
31/05/04, 18:13
Origineel geplaatst door Triloxigen
Dit is om te beginnen een peiling,
als er genoeg intresse is bouw ik het wat meer af en is het beschikbaar voor verkoop.Verkoop? :P
Dit is vrij gemakkelijk zelf te maken hoor. Je huidige voorbeeld is door een goede scripter in 30min te maken met enkel 1 query. (Het zou arrogant zijn als ik mezelf zou noemen, dus schrijf ik; een goede scripter)

Triloxigen
31/05/04, 22:47
Origineel geplaatst door maartenba
Ziet er leuk uit, wat denk je dat dit gaat kosten?

Ligt aan het aantal mensen die er behoefte aan denken te hebben.


Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Zoals smurf al zegt, wat is precies het nut van dit script? Je past toch niet elke week je pakketten aan?

Ok, stel dat je 1x per maand een pakket wijzigt.
Dit kost je voor het inloggen in Plesk 5 minuten per maand.
Dan nog de website updaten kost je rond de 10 minuten per maand.
Dat is dus 15minuten per maand.
Omgerekend is dit 180 minuten / 3 uur per jaar.
Ik betwijfel het of de kosten daar tegenop wegen van dit script, eraan denkend dat het script net zo lang meegaat als de Plesk versie (misschien zelfs langer).



Origineel geplaatst door DennisCitus
Verkoop? :P
Dit is vrij gemakkelijk zelf te maken hoor. Je huidige voorbeeld is door een goede scripter in 30min te maken met enkel 1 query. (Het zou arrogant zijn als ik mezelf zou noemen, dus schrijf ik; een goede scripter)

Het is inderdaad 1 enkele query, maar het uitzoeken hoe de Plesk database in elkaar zit kost de helft van het werk :)
Maar uiteraard staat iedereen vrij om het aan te schaffen of niet :)

Triloxigen
01/06/04, 10:43
Een live demo is te vinden op:
http://webzilla.nl/hosting.php

(Staat nu ook in de openingspost)