PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem



John Doe
31/05/04, 12:07
Ik heb vorige week een domein + host bestaat bij bedrijf X. de host was gelijk online prima, alleen duurd het domein nu dus al een week.

Dit vind ik te lang nu wil ik ze dus in gebreke stellen. Ik heb voor een jaar betaald en nu wil ik dus het liefst gelijk weg, kan dit?

Ik heb even op de consumenten site gekeken en deze zegt dat ik eerst met de host moet praten, dat heb ik 2 dagen geleden gedaan, ''hij zou nog een keer kijken.''

Hopelijk kan iemand me helpen?

In de hoop spoedig antwoord te mogen ontvangen verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Remco

Eris
31/05/04, 12:13
Vaak eisen hosters dat je het contract van je domein naam naar je hoster wordt toe gestuurd. en dan pas reggen.
Dus het kan soms langer duren dan de een week.
Heb je het contract van de SIDN verzonden naar je hoster

Mikey
31/05/04, 12:16
Origineel geplaatst door John Doe
Ik heb vorige week een domein + host bestaat bij bedrijf X. de host was gelijk online prima, alleen duurd het domein nu dus al een week.

Dit vind ik te lang nu wil ik ze dus in gebreke stellen. Ik heb voor een jaar betaald en nu wil ik dus het liefst gelijk weg, kan dit?

Ik heb even op de consumenten site gekeken en deze zegt dat ik eerst met de host moet praten, dat heb ik 2 dagen geleden gedaan, ''hij zou nog een keer kijken.''

Hopelijk kan iemand me helpen?

In de hoop spoedig antwoord te mogen ontvangen verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Remco

en waarin wou je je host nu in gebreken stellen, hebt voor een jaar betaald en dat jaar gaat in als het domein geregged is. Staat er iets in de AV anders kun je niets minder doen dan gewoon wachten.

John Doe
31/05/04, 12:27
Omdat het domein al geregged is maar hij staat niet online, als ik een whois doe dan is het domein al bezet.

Dus dan neem ik aan dat het dan nog maar 24 uur is.

Carl<n-media>
31/05/04, 12:40
Dan kan het nog tot 78 uur duren. Dit is afhankelijk van je Internet Service Provider.

WenS
31/05/04, 13:24
Inderdaad. Noem je domein maar eens.
Grote kans dat die bij een hoop van ons al gewoon werkt.

Ga je nu ook je ISP in gebreke stellen omdat de DNS nog niet geupdate is ;)?

John Doe
31/05/04, 14:34
Neen maar uit ervaring kan ik melden dat al mijn domeinen na maximaal 48 up waren.

www.rde-clan.nl

Keuningen
31/05/04, 15:05
er is geen A-record in gesteld.

Guust
31/05/04, 15:09
Origineel geplaatst door Keuningen
er is geen A-record in gesteld.

Erg offtopic maar Kreuningen je PM box zit vol kan je paar berichten deleten? :)

Thnx

WenS
31/05/04, 15:22
Stuur deze link door naar je provider. Dan weet ik zeker dat zo is opgelost.

http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Aanvragen/Nameserver_check/index.shtml?domain=rde-clan.nl&primary=ns0.hostlab.nl&primary_ip=195.234.173.64&second1=ns1.hostlab.nl&second1_ip=213.189.5.5&second2=&second2_ip=&submit=Verzend

Om dan gelijk te "dreigen" met in gebreke stellen is wel erg jammer (die mentaliteit) moet ik zeggen. Probeer het nou eerst gewoon is rustig en netjes op te lossen met de hoster.

En dat het bij jou altijd binnen 48 uur zou werken is fijn dat dat tot nu toe nog steeds zo is. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook altijd zo blijft. Het kan nou eenmaal max. 72 uur duren. Dus binnen die 72 uur heb je sowieso geen reden tot klagen.

Guust
31/05/04, 15:25
Origineel geplaatst door WenS
Stuur deze link door naar je provider. Dan weet ik zeker dat zo is opgelost.

http://www.sidn.nl/sidn/flat/Domeinnamen/Aanvragen/Nameserver_check/index.shtml?domain=rde-clan.nl&primary=ns0.hostlab.nl&primary_ip=195.234.173.64&second1=ns1.hostlab.nl&second1_ip=213.189.5.5&second2=&second2_ip=&submit=Verzend

Om dan gelijk te "dreigen" met in gebreke stellen is wel erg jammer (die mentaliteit) moet ik zeggen. Probeer het nou eerst gewoon is rustig en netjes op te lossen met de hoster.

En dat het bij jou altijd binnen 48 uur zou werken is fijn dat dat tot nu toe nog steeds zo is. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook altijd zo blijft. Het kan nou eenmaal max. 72 uur duren. Dus binnen die 72 uur heb je sowieso geen reden tot klagen.

Wat is er met die link? Alles is goed toch?

NextIT
31/05/04, 15:25
Origineel geplaatst door John Doe
Neen maar uit ervaring kan ik melden dat al mijn domeinen na maximaal 48 up waren.

www.rde-clan.nl Ik krijg een beetje het idee dat je je bedacht hebt en nu een reden zoekt om onder je contract uit te komen. Een bedrijf in gebreke stellen omdat je wellicht 24uur/2dagen/1week langer moet wachten o.i.d. slaat echt alles

John Doe
31/05/04, 15:34
Jullie zijn het hopelijk wel met me eens dat een week wachten op een domeinnaam te lang is?
(een week na betaling laat de duidelijk zijn)

Dennis
31/05/04, 15:36
Origineel geplaatst door John Doe
Jullie zijn het hopelijk wel met me eens dat een week wachten op een domeinnaam te lang is?
(een week na betaling laat de duidelijk zijn) Wat noem jij te lang? Het moet wel je doelstelling zijn om dit maximaal binnen 48 uur te doen.

Maar je zit nog wel aan het contract vast als je domein pas na 7 dagen wordt opgeleverd hoor.

WenS
31/05/04, 15:49
Origineel geplaatst door Guust


Wat is er met die link? Alles is goed toch?

Hmmm, ik kreeg net toch echt wat errors (nu ook niet meer)....

John Doe
31/05/04, 16:52
Wat een slechte hosting bedrijven, ik heb niemand horen zeggen.
''Slechte zaak dat je een week moest wachten.''

Dus ik kan bij jullie soort gelijke service verwachten.

Keuningen
31/05/04, 16:58
Origineel geplaatst door John Doe
Wat een slechte hosting bedrijven, ik heb niemand horen zeggen.
''Slechte zaak dat je een week moest wachten.''

Dus ik kan bij jullie soort gelijke service verwachten.

Wij zijn iets ruimdenkender. Er kan iets gebeurd zijn waarom het zo is / er kan een fout zijn gemaakt door iemand.

Echter als een host dit met opzet doet dan zou ik inderdaad niet blij daar mee zijn. Over het algemeen houden de meeste hoster hier op het forum 24/48 uur aan *tijdens werkdagen* voor registratie/activatie van domeinen.

S2S-Guust
31/05/04, 16:58
Origineel geplaatst door John Doe
Wat een slechte hosting bedrijven, ik heb niemand horen zeggen.
''Slechte zaak dat je een week moest wachten.''


Misschien is dit wel met een reden?
Normaal gesproken is een week natuurlijk wel veel te lang ja. Maar het weekende en vakantie dagen en zo kan het toevallig een keertje zo lopen. Ik heb afgelopen donderdag nameservers laten veranderen van een domeinnaam en dat is (Bij mij) nu nog steeds niet goed(bij andere wel) omdat mijn internet provider gewoon sloom is met dns refreshen.
Bij SIDN zie ik dat dat domein al wel op de goede nameservers staat dus dan moet je gewoon ff geduld hebben.

Maar ja, een week is redelijk lang, maar kan een keer gebeuren lijkt me.

Guust
31/05/04, 17:24
Origineel geplaatst door John Doe
Wat een slechte hosting bedrijven, ik heb niemand horen zeggen.
''Slechte zaak dat je een week moest wachten.''

Dus ik kan bij jullie soort gelijke service verwachten.

Wie zegt dat we hier allemaal hosters zijn? :)

John Doe
31/05/04, 19:33
Pff houd dat soort opmerkingen voor je, wil je?

Mikey
31/05/04, 20:21
Origineel geplaatst door John Doe
Pff houd dat soort opmerkingen voor je, wil je?
Als je wilt dat je wordt geholpen moet je vooral zulk soort dingen er neer zetten :( !


Av al bekeken, als ik een whois doe op het domein kom ik bij *** uit.

in hun av staat :

3.2
De verschuldigde kosten worden via vooruitbetaling in rekening gebracht, en dienen vooraf te worden
voldaan per factuur, zo niet behoudt *** het recht de producten en diensten tijdelijk stil te
leggen.

Artikel 5
Aansprakelijkheid
5.1
Bij eventuele fouten in het geleverde, dient de opdrachtgever dit binnen 5 werkdagen aan ***
te melden. Indien niet of niet tijdig wordt gemeld, is *** op juiste wijze haar verbintenissen
nagekomen.

RonZo
31/05/04, 20:46
Origineel geplaatst door John Doe
Pff houd dat soort opmerkingen voor je, wil je?
Het is: Pff hou dat soort opmerkingen voor je, wil je? Of gebiedende wijs: Pff houdt dat soort opmerkingen voor je (zonder het: "wil je?").
Verder wens ik je veel sterkte bij het "vragen" om hulp hier. Probeer het eerst eens bij je provider.

Dennis
31/05/04, 20:50
@JohnDoe:
Je had het best wat subtieler kunnen zeggen hoor :)

Maar wat ben je nu van plan? Een week wachten op een domein is toch niet zo'n ramp? Wat is hun reactie dan als je hierover klaagt?

WenS
31/05/04, 22:57
Ik denk dat als je aangeeft alleen te betalen voor het domein je zo weg mag zonder extra kosten voor het hostingpakket. Ik kan me voorstellen dat ze dit soort klanten liever kwijt dan rijk zijn.

Mikey
01/06/04, 16:42
ach het jongetje is weer tevreden, ik krijg een normale resolve hier.

John Doe
03/06/04, 10:46
Jep het bedrijf is echt super, om de dag down, dan krijg ik dat apache geinstaleerd is :S, super bedankt voor jullie steun aan jullie heb ik wat.

S2S-Robert
03/06/04, 11:06
Origineel geplaatst door John Doe
Jep het bedrijf is echt super, om de dag down, dan krijg ik dat apache geinstaleerd is :S, super bedankt voor jullie steun aan jullie heb ik wat. Graag gedaan :)

Triloxigen
03/06/04, 12:24
De hoster kan er niet altijd iets aan doen..
Ik heb met een .nl domein gezeten die op de SIDN website een week "In aanvraag" stond..
De fout lag dus bij de SIDN.

WenS
03/06/04, 12:48
Origineel geplaatst door Triloxigen
De hoster kan er niet altijd iets aan doen..
Ik heb met een .nl domein gezeten die op de SIDN website een week "In aanvraag" stond..
De fout lag dus bij de SIDN.

Kwam dat niet gewoon omdat de nameservers niet goed ingesteld stonden ;)

Als je bij SIDN een domein aanvraagt en de nameservers staan niet goed komt die ook op "In aanvraag" zodat niet iemand anders hem alsnog kan registreren. Zodra de nameservers dan goed zijn ingesteld en je geeft dat aan dan staat die gelijk goed :D

Triloxigen
03/06/04, 14:56
Origineel geplaatst door WenS


Kwam dat niet gewoon omdat de nameservers niet goed ingesteld stonden ;)

Als je bij SIDN een domein aanvraagt en de nameservers staan niet goed komt die ook op "In aanvraag" zodat niet iemand anders hem alsnog kan registreren. Zodra de nameservers dan goed zijn ingesteld en je geeft dat aan dan staat die gelijk goed :D

De NS stonden goed... :|

AlphaXS
03/06/04, 15:45
ach ja... wat maakt het uit...

Ik denk dat wij voortaan maar gratis gaan reggen, zonder contracten :D.
Scheelt weer... kunnen ze ons ook niet in gebreke stellen... (mocht het gebeuren.. haha)

(ohw overigens, mister John Doe.. (microsoft office crack?) is geen klant van ons. :D)

John Doe
03/06/04, 16:02
Wat :S. microsoft office crack?