PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS-server wd01.plexdns.com (PORTNAP)



Slash
30/05/04, 11:25
Hallo,

Momenteel worden enkele domeinnamen niet geresolved door de DNS-server die draait op wd01 (PORTNAP Internet Services).

Het vreemde is dat dit probleem zich slechts bij enkele domeinnamen voordoen. Enkele andere accounts draaiend op hetzelfde systeem hebben geen problemen.

De problemen betreffen zowel .nl als .com/.net/.org domeinnamen.

Grtz, jeroen

vectoris
30/05/04, 11:31
Ja dat probleem had/ heb ik ook met een aantal van mijn domeinnamen. Het is iets wat gebeurt sinds eergisteravond.

[QWS]
30/05/04, 11:35
ik heb daar twee domeinen staan. Een daarvan werkt al niet sinds vrijdag en die andere werkt wel goed.

Slash
30/05/04, 11:42
Een kleine aanvulling:

Als je vanuit de Webhost Manager kiest voor de optie "Edit a DNS zone", selecteert een domein en drukt op de button Save krijg je bij de domeinnamen die niet meer werken de volgende melding:

zone vakantiebonaire.nl/IN: loaded serial 2004040502
OK

Bind reloading on wd01 using rndc zone: [vakantiebonaire.nl]
Error reloading bind on wd01: rndc: 'reload' failed: not found

Zone Modified!

Grtz, jeroen

Cybafish
30/05/04, 11:50
/scripts/fixndc
/scripts/fixeverything

Check ook of rndc-key in /etc/named.conf overeenkomt met die van /etc/rndc.conf.

xserve
30/05/04, 11:53
Waarom stuur je niet gewoon een mailtje naar Plex? Meestal reageren ze snel en met een oplossing. Toen het nog Plex heette tenminste.

Slash
30/05/04, 12:00
Hallo,

Heb vanmorgen al een call aangemaakt via het eSupport-systeem van PORTNAP. Helaas nog niets op vernomen, vandaar dat ik ook hier even een bericht heb gedropped om te kijken of er meer mensen zijn die last hebben van dit probleem.

Is er iemand die ook een telefoonnummer of emailadres van PORTNAP heeft voor storingsmeldingen???

Grtz, jeroen

vectoris
30/05/04, 12:05
Ik had gister een call aangemaakt en had binnen 30 minuutjes een fix. Vandaag zit ik ook al even te wachten (iets langer dan 30 minuten oid), maar goed als er binnen 3 à 4 uur geantwoord wordt vind ik het best :).

McRox
30/05/04, 12:09
Origineel geplaatst door [QWS]
ik heb daar twee domeinen staan. Een daarvan werkt al niet sinds vrijdag en die andere werkt wel goed.

Als deze al sinds vrijdag plat ligt, waarom niet gelijk een ticket sturen zodat we het kunnen oplossen? :)


Origineel geplaatst door Cybafish
/scripts/fixndc
/scripts/fixeverything

Check ook of rndc-key in /etc/named.conf overeenkomt met die van /etc/rndc.conf.

Het probleem ligt hier niet aan de keys, CPanel heeft blijkbaar enkele zone entries uit de named.conf verwijderd. Een backup named.conf en een named.conf restore hebben helaas niet geholpen.

Wat wel helpt is de zone file verwijderen en opnieuw aanmaken. Bij het aanmaken wordt er een entry aangemaakt in de named.conf

Slash
30/05/04, 12:10
Probleem is voor mijn klanten zojuist verholpen.

Zonder duidelijke reden bleken er enkele ontbrekende entries in de named.conf. Waarschijnlijk is er iets mis gegaan in CPanel.

Probleem is in ieder geval naar volledige tevredenheid opgelost voor mij. Hulde aan PORTNAP voor hun snelle actie op Pinkster-zondag!

Grtz, jeroen

[QWS]
30/05/04, 12:22
Origineel geplaatst door McRox


Als deze al sinds vrijdag plat ligt, waarom niet gelijk een ticket sturen zodat we het kunnen oplossen? :)



Het probleem ligt hier niet aan de keys, CPanel heeft blijkbaar enkele zone entries uit de named.conf verwijderd. Een backup named.conf en een named.conf restore hebben helaas niet geholpen.

Wat wel helpt is de zone file verwijderen en opnieuw aanmaken. Bij het aanmaken wordt er een entry aangemaakt in de named.conf

Ik had een ticket gestuurd. Echter is er denk ik overheen gelezen. Het betreft een privé site van me. Dus het probleem is niet dusdanig groot.

McRox
30/05/04, 12:31
Origineel geplaatst door [QWS]


Ik had een ticket gestuurd. Echter is er denk ik overheen gelezen. Het betreft een privé site van me. Dus het probleem is niet dusdanig groot.

Probleem is opgelost, kon echter geen ticket hiervan vinden, behalve een aanvraag voor backup :)

RobbertC
30/05/04, 12:44
Probleem lijkt dus opgelost. Op deze thread kan dus wel een slotje :)

Klanten met problemen kunnen nog een ticket openen bij Portnap als ik het zo lees.