PDA

Bekijk Volledige Versie : Ticketing systeem?



Savvas
29/05/04, 16:19
Wie kent er hier nog goede ticketing systemen? Om iets duidelijker te zijn, klant stuurt een mail en krijgt gelijk een bevestiging met een ticket nr erbij, alvolgens wij duidelijk kunnen reageren en zo de support een beetje op orde houden.

Inverseflow heb ik al wat van gezien en lijkt me een goede optie. Geintje kost echter wel $265, kent iemand een goed alternatief? Wellicht wat goedkoper? Het hoeft niet gratis te zijn :)

Rick L.
29/05/04, 16:25
OsTicket... www.osticket.com... Gratis :)

McRox
29/05/04, 16:27
Kayako eSupport gebruiken wij ($349 owned). Geweldig systeem, heeft zelfs een wap-versie, dus ook met een PDA kun je heel gemakkelijk tickets bekijken :)

Perldesk is een goedkoper alternatief en kost $49

RobbertC
29/05/04, 16:29
Kayako eSupport wordt ook hier gebruikt :)

Werkt erg goed. Zit een ingebouwde SMS-notification-systeem is. Die kun je bijv. zo instellen dat je een SMS'je krijgt als er een ticket binnenkomt op de hoogste prioriteit.

Savvas
29/05/04, 16:30
Origineel geplaatst door Cyberboy
OsTicket... www.osticket.com... Gratis :)

Demo is helaas disabled, heeft iemand ervaringen met dit programma? Zit het vol met reclame en zake gezien het gratis is?

@ McRox:

Kayako eSupport had ik al eerder ergens gelezen maar dat is voor dit project toch niet het geld waard.

Perl Desk ga ik nu ff op het web opzoeken :)

// Edit: Perl Desk ziet er toppie uit!

Koster
29/05/04, 16:30
Origineel geplaatst door RobbertC
Die kun je bijv. zo instellen dat je een SMS'je krijgt als er een ticket binnenkomt op de hoogste prioriteit. Elke klant geeft zijn bericht toch hoge prioriteit? Ik heb nog nooit gezien dat een klant aangaf dat zijn probleem lage prioriteit had! :)

Domenico
29/05/04, 16:33
Gebruik de 'zoek' functie!

Cerberus all the way!
www.cerberusweb.com

Savvas
29/05/04, 16:33
Origineel geplaatst door Koster
Elke klant geeft zijn bericht toch hoge prioriteit? Ik heb nog nooit gezien dat een klant aangaf dat zijn probleem lage prioriteit had! :)

Inderdaad, komt bij dat je zelf voor de SMSjes opdraait ;)

Savvas
29/05/04, 16:35
Origineel geplaatst door Domenico
Gebruik de 'zoek' functie!

Cerberus all the way!
www.cerberusweb.com


Ziet er erg leuk uit maar te uitgebreid.

Ik denk dat ik voor Perl Desk ga :) (nog even kijken wat osticket te bieden heeft), mijn eisen hiervoor liggen erg laag :)

RobbertC
29/05/04, 16:38
Origineel geplaatst door Koster
Elke klant geeft zijn bericht toch hoge prioriteit? Ik heb nog nooit gezien dat een klant aangaf dat zijn probleem lage prioriteit had! :) Standaard staat het op "normaal". Laag hebben we niet. De meeste klanten laten het gewoon op "normaal" staan. "Hoog" is meer voor een server die offline is of iets dergelijks :)

Johan-nl
29/05/04, 16:45
OTRS.ORG = free
OTRS.NL = free
OTRS.DE = 999.-

Savvas
29/05/04, 18:02
Origineel geplaatst door Johan-nl
OTRS.ORG = free
OTRS.NL = free
OTRS.DE = 999.-

OTRS.nl ziet er super uit! Ik denk dat ik dat even ga proberen.

Bedankt Johan :)

chielsen
29/05/04, 21:37
Of ff geduld hebben en mijn systeem kopen (zit tt systeem + live support in)

Ow nu maak ik weer reclame :X :X

wdv
29/05/04, 21:39
osTicket is gratis, geen reclame en werkt top.

chielsen
29/05/04, 22:17
Osticket is idd wel handig omdat het gratis is. Maar voor professionele bedrijven (dan zouden alle bedrijven moeten zijn) vind ik het niet handig. Er zitten te weinig functies in en werkt op bepaalde gebieden onhandig.

Carl<n-media>
29/05/04, 22:56
Wellicht kun je bij die prijs ook denken aan een eigen gemaakt ticket systeem? Ik denk dat er genoeg scripters zijn die zoiets wel voor 300 euro willen maken.

wdv
29/05/04, 23:12
Origineel geplaatst door chielsen
Osticket is idd wel handig omdat het gratis is. Maar voor professionele bedrijven (dan zouden alle bedrijven moeten zijn) vind ik het niet handig. Er zitten te weinig functies in en werkt op bepaalde gebieden onhandig.

Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat een ticket systeem nog meer moet doen..

Voor professionele bedrijven niet handig? Jouw reply doet een beetje voorkomen dat bedrijven die osTicket wél gebruiken niet professioneel zijn, waar ik het toch niet echt mee eens ben :)

RobTD
30/05/04, 01:00
RT = Request Tracker is ook gratis en werkt heel fijn (tenminste de versie van 2 jaar geleden :-))

chielsen
30/05/04, 16:06
Origineel geplaatst door wdv


Eerlijk gezegd zou ik niet weten wat een ticket systeem nog meer moet doen..

Voor professionele bedrijven niet handig? Jouw reply doet een beetje voorkomen dat bedrijven die osTicket wél gebruiken niet professioneel zijn, waar ik het toch niet echt mee eens ben :)

Zo out of the box zou ik het niet mijn klanten aanbieden nee. Maar het is voornamelijk de admin die mij irriteert omdat er gewoon te weinig functies zijn, en de huidige manier van werken niet echt fijn / efficient is.

Savvas
30/05/04, 16:35
Origineel geplaatst door chielsen


Zo out of the box zou ik het niet mijn klanten aanbieden nee. Maar het is voornamelijk de admin die mij irriteert omdat er gewoon te weinig functies zijn, en de huidige manier van werken niet echt fijn / efficient is.

Nou ja meer info over jouw systeem is ook welkom uiteraard :)

PeterT
30/05/04, 17:37
Na lang zoeken werd het Cerberus, uiterst tevreden mee - maar misschien binnenkort Auracle (van de makers van whoiscart)

rodeto
31/05/04, 10:55
osTicket werkt m.i. meer dan goed en is van alle gemakken voorzien. Maar ik heb begrepen van de makers dat er op korte termijn een versie twee komt die nog uitgebreider en gebruikersvriendelijk is.
Zij konden alleen niet zeggen wanneer dat precies is. Zij zijn nu bezig met de beta versie, maar als ik de verhalen van kipsys (de maker van osticket) mag geloven zal dit Kayako doen verbleken.

Koster
31/05/04, 11:15
Origineel geplaatst door rodeto
Zij zijn nu bezig met de beta versie, maar als ik de verhalen van kipsys (de maker van osticket) mag geloven zal dit Kayako doen verbleken. Waarom vragen ze er dan geen geld voor?

rodeto
31/05/04, 11:18
Geloof het of niet, maar er zijn nog steeds mensen die geloven in open source, daar hun energie in steken en nog anderen ter wille zijn met support ;)
Maar tegelijkertijd is dat ook weer een nadeel want ook die mensen hebben brood op de plank nodig waardoor het uitwerken van een nieuwe versie wat langer kan duren.

Keuningen
31/05/04, 11:57
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Wellicht kun je bij die prijs ook denken aan een eigen gemaakt ticket systeem? Ik denk dat er genoeg scripters zijn die zoiets wel voor 300 euro willen maken.

*zucht* de naiviteit. Ik denk niet echt dat je PHP-programmeurs vindt die echt goed zijn en voor 300 iets voor je maken waar honderden uren in zitten....

Dennis
31/05/04, 12:03
Origineel geplaatst door Keuningen


*zucht* de naiviteit. Ik denk niet echt dat je PHP-programmeurs vindt die echt goed zijn en voor 300 iets voor je maken waar honderden uren in zitten.... Als je niet te veel eisen hebt, dan zijn er wel scriptkiddies die dit voor E300 willen doen en kunnen doen.

Maar neem dan liever InverseFlow of 1 van die andere 2.

@Savvas:
Welke neem je?

PeterT
31/05/04, 13:15
@ rodeto, dat roepen ze al behoorlijk lang, kijk maar eens op dat forum ;)

rodeto
31/05/04, 13:47
Origineel geplaatst door Earendil
@ rodeto, dat roepen ze al behoorlijk lang, kijk maar eens op dat forum ;) Ja, ik weet het.
De laatste keer dat ik Kipsys gesproken heb (ongeveer twee weken geleden) vertelde hij mij dat ze bezig waren met de beta. Hij wil het voor de zomer allemaal afgerond hebben.
En verder..... wacht ik maar gewoon af :)