PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting gezocht met email dmv scripts



ardjan
29/05/04, 13:53
Ik wil een website gaan maken en daarbij moeten de bezoekers een eigen emailadres krijgen. Ik zoek een hosting om dit te realiseren. Omdat het om veel bezoekers gaat moeten de emailadressen dus doormiddel van een PHP-script worden ingesteld.

Het kan hierbij gaan om een forwarding-adres of een POP3-box. Het is niet echt een probleem wat het van deze twee wordt, hoewel ik denk dat een forwardng-adres het makkelijkst te realiseren is.

Kan iemand mij aangeven welke hosting (graag met URL) dit aanbiedt? Met zoeken op internet kom ik niet echt ver omdat geen enkele hosting dit op de website noteert.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

P.S. Verplaats a.u.b. dit topic als het niet goed staat. Ik kon moeilijk een geschikte categorie kiezen.

Mikey
29/05/04, 14:12
Hey, ik heb destijds een zelfde probleem gehad met een forum om alle gebruikers een mail adres te geven net als hun username. Bij het zoeken kwam ik terecht op http://www.b1g.info/ , dat is een op database gedraaide webmail die alle mail uit een pop3 box haalt. Je hebr hierbij nodig een catch all en een pop3 box. De rest werkt via dat mail script.

ardjan
29/05/04, 14:15
Dus doormiddel van catch-all wordt eerst alle mail in 1 pop-box gezet, en daarna weer gesplitst per gebruiker doormiddel van dat script?
Ja, lijkt me wel handig... Ik ga er eens naar kijken, hartelijk dank.

Een speciale hosting heb ik dan ook niet nodig zo te zien...

Mikey
29/05/04, 14:43
Origineel geplaatst door ardjan
Dus doormiddel van catch-all wordt eerst alle mail in 1 pop-box gezet, en daarna weer gesplitst per gebruiker doormiddel van dat script?
Ja, lijkt me wel handig... Ik ga er eens naar kijken, hartelijk dank.

Een speciale hosting heb ik dan ook niet nodig zo te zien...

alle punten kloppen als een bus :)

wdv
29/05/04, 15:09
Rik-edit: dit is hier NIET toegestaan :mad: lees de regels AUB !

ardjan
29/05/04, 16:42
Origineel geplaatst door wdv
U mag uiteraard ook per mail contact met ons opnemen.

Doe ik even... Momentje.
edit: You've got mail @ info@afilas.nl ;)

Triloxigen
29/05/04, 16:43
Even als toevoeging voor handige informatie:
Exim werkt standaard op een MySQL database..

QMail kan dit ook, moet je alleen een beetje voor wijzigen..

Carl<n-media>
29/05/04, 23:20
Dit is bij ons ook te realiseren door gebruik te maken van een script dat deze e-mail adressen aan cPanel toevoegt. Hier kunt u ook extra opties aan toevoegen zoals de grootte van de mailbox en dergelijke. Voor meer informatie kunt u met ons contact opnemen.

blaaat
30/05/04, 16:15
Origineel geplaatst door Triloxigen
Even als toevoeging voor handige informatie:
Exim werkt standaard op een MySQL database..

QMail kan dit ook, moet je alleen een beetje voor wijzigen..

zou je dat script kunnen posten, misschien handig voor iedereen die niet bij jouw host en dit wel eens wil proberen en cpanel heeft :P

groet sander

Triloxigen
30/05/04, 18:00
Origineel geplaatst door blaaat


zou je dat script kunnen posten, misschien handig voor iedereen die niet bij jouw host en dit wel eens wil proberen en cpanel heeft :P

groet sander

Welk script wil je dat ik post?

blaaat
30/05/04, 18:58
Origineel geplaatst door blaaat


zou je dat script kunnen posten, misschien handig voor iedereen die niet bij jouw host en dit wel eens wil proberen en cpanel heeft :P

groet sander

oeps verkeerde ge quote, ik moest deze hebbe

Dit is bij ons ook te realiseren door gebruik te maken van een script dat deze e-mail adressen aan cPanel toevoegt. Hier kunt u ook extra opties aan toevoegen zoals de grootte van de mailbox en dergelijke. Voor meer informatie kunt u met ons contact opnemen.

het ging toch om een php script?

Triloxigen
31/05/04, 11:04
Ik heb een keer een zeer uitgebreid script gemaakt dat met een email database werkte.
Ik ga er alleen geen verdere uitspraken over doe want dit gaat ooit weer de lucht in ;)

Dennis
31/05/04, 11:07
Maar hierbij kunnen gebruikers hun mail alleen lezen via webmail, right?

Mikey
31/05/04, 11:16
Origineel geplaatst door Triloxigen
Ik heb een keer een zeer uitgebreid script gemaakt dat met een email database werkte.
Ik ga er alleen geen verdere uitspraken over doe want dit gaat ooit weer de lucht in ;)

houd dan gewoon je mond dicht, naar mijn mening heb je helemaal niks ! Aan jouw antwoord heeft TS een hoop, je kunt beter buiten spelen of wat dan ook.

ardjan
31/05/04, 11:17
Haha, zo'n antwoord is nu ook weer niet nodig. Triloxigen: als je het alsnog wilt mailen, graag! ;)

Icheb
31/05/04, 12:19
Eens even zien, het moet via een web pagina mogelijk zijn e-mail accounts te maken en daarna via webmail te gebruiken ?

Ik heb maar 1 woord: API

Veel control panels maken gebruik van een API waardoor het mogelijk is commando's te geven, zodra dit dan geïntegreerd wordt met een PHP script is het zo geregeld. Tevens behoud je hierdoor in het gebruikte control panel een mooi overzicht van wat er in gebruik is.

Tevens is het op deze manier mogelijk om ook pop3 en imap te gebruiken doordat het echte e-mail adressen zijn.

Een dergelijk systeem is bij DirectAdmin of cPanel denk ik wel vrij eenvoudig te realiseren :)

Mikey
31/05/04, 12:22
http://mail.b1g.de/ <--- daar staat een demo, registreer je daar maar. Het admin panel is zeer uitgebreid en werkt als een trein.

ardjan
31/05/04, 12:36
Origineel geplaatst door Mikey
http://mail.b1g.de/ <--- daar staat een demo, registreer je daar maar. Het admin panel is zeer uitgebreid en werkt als een trein.
Daar heb ik me geregistreerd en het ziet er inderdaad erg goed uit. Ik denk dat ik dat ga gebruiken; ik moet nog even kijken of ik dat bij mijn hosting kan regelen.

Voor POP-toegang moet echter wel de B1G-server worden geinstalleerd bij de hosting, en ik denk dat ze dat niet willen doen.

Linux:
- Server mit Root-Zugriff
- Perl ab 5.0
- Installiertes DIALOG - Utility (kostenlos)
- 32 MB RAM
- 500 KB freier Festplattenspeicher

Windows:
- Server mit Administrator-Zugang
- Windows 2000 und höher
- 64 MB RAM
- 2 MB freier Festplattenspeicher

Triloxigen
31/05/04, 12:58
Origineel geplaatst door Mikey


houd dan gewoon je mond dicht, naar mijn mening heb je helemaal niks ! Aan jouw antwoord heeft TS een hoop, je kunt beter buiten spelen of wat dan ook.

Ik geef hierbij aan dit het mogelijk is.
Maar aan jou reply heeft de TS ook niks, is het wel?

Mikey
31/05/04, 14:14
Origineel geplaatst door Triloxigen


Ik geef hierbij aan dit het mogelijk is.
Maar aan jou reply heeft de TS ook niks, is het wel?

Ik heb TS duidelijk een oplossing aangeboden met links en alles erbij. Het was anders geweest als ik er neer had gezet, ja kan, wil en kan je alleen geen voorbeeld / software noemen.

Mikey
31/05/04, 14:19
Origineel geplaatst door ardjan

Daar heb ik me geregistreerd en het ziet er inderdaad erg goed uit. Ik denk dat ik dat ga gebruiken; ik moet nog even kijken of ik dat bij mijn hosting kan regelen.

Voor POP-toegang moet echter wel de B1G-server worden geinstalleerd bij de hosting, en ik denk dat ze dat niet willen doen.


Nee, dit is niet verplicht, als je dat doet kun je gebruikers een pop3 adres geven, zodat ze ook thuis via outlook mail kunnen collecten. Voor de webmail is alleen 1 pop3 en een catch all voldoende.