PDA

Bekijk Volledige Versie : zenid.net of r3diensten.nl



blaaat
28/05/04, 19:04
hoi mensen,

welke host zoude jullie nemen?

zenid.net of r3diensten.nl

groet sander

InstantXs
28/05/04, 19:12
Zenid.net... nooit van gehoord
dus zou eerder r3 nemen denk ik

Luuc
28/05/04, 19:13
Origineel geplaatst door blaaat
als host Ik had mijn post al gewist. Ik las het per ongeluk verkeerd, mijn excuses.

Ervaringen R3diensten:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1470

Ervaringen zenid.net:
http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1369

Misschien heb je hier wat aan ? :)

Flydesign.nl
28/05/04, 19:43
Ik hoor de laatste tijd van klanten van R3 diensten dat ze extreem veel downtime hebben en de support beneden peil is. Telefonische bereikbaarheid is erg slecht bijvoorbeeld.

Zenid.net heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoort. De site ziet er goed uit, vooral positief dat ze zo keurig melden wat ze allemaal updaten.

Dennis
28/05/04, 19:51
Zenid.net host bijvoorbeeld CmForumOnline.zenidhost.net
Daar ken ik Zenid van :)
Misschien kun je eens contact met ze opnemen? Ze lijken me professioneel.

Andrew
28/05/04, 19:52
...

blaaat
28/05/04, 19:56
okej.. kheb bij beide accountje, alleen twil niet echt lukken om dns servers op 2 hosten (hij kiest auto snelste) en ik wou niet alles 2 keer uploaden.. (en me db's).. maare r3 is sow vaak down.. alleen heeft wel nieuwere software(fedora (29 uur downtime voor install) draaien.. en zenid redhat enterprice 3.

waar zou ik me dnsjes heen gooien(ze staan bij r3)

Dennis
28/05/04, 19:57
Nieuwere software?
Red Hat Enterprise 3 is toch zeker net zo goed als Fedora hoor :)

Andrew
28/05/04, 20:00
Origineel geplaatst door DennisCitus
Nieuwere software?
Red Hat Enterprise 3 is toch zeker net zo goed als Fedora hoor :)
...

blaaat
28/05/04, 20:06
Origineel geplaatst door Andrew


Zelfs nog beter naar mijn mening. Zenid draait geloof ik ook op Dual Xeon's :) r3 had redhat en volgens hun konde ze niet meer updaten en zaten er lekken in :S

jullie wille toch niet zegge dat r3 voor NIKS 29 uur down is geweest?

Dominic
28/05/04, 20:21
RedHat linux 7.x,8.x en 9.x kan in principe wel nog geupdate worden als je er een beetje moeite voor wil doen, en niet alles voorgekauwd wil krijgen.
Maar daar is tot op zekere hoogte wel goede kennis voor nodig en mijns inziens is die er bij R3 nog niet voldoende.

RedHat Enterprise 3 is naar mijn mening ook beter dan Fedora.

Verder heb ik eigenlijk nog niet van Zenid gehoort, maar de ervaringen op webhosters.nl spreken voor zich lijkt me.

Andrew
28/05/04, 20:42
Origineel geplaatst door blaaat
r3 had redhat en volgens hun konde ze niet meer updaten en zaten er lekken in :S

jullie wille toch niet zegge dat r3 voor NIKS 29 uur down is geweest?

...

Dennis
28/05/04, 20:44
Origineel geplaatst door blaaat
r3 had redhat en volgens hun konde ze niet meer updaten en zaten er lekken in :S

jullie wille toch niet zegge dat r3 voor NIKS 29 uur down is geweest? RH9 is goed dicht te krijgen. RHES3 is als High-Quality Linux-OS gebracht door Red Hat. Zij leveren hun ook support op.

Cybafish
28/05/04, 20:59
Ja, Zenid.net draait RH Enterprise op Dual Xeon machines. Ik zou voor zenid.net gaan.

Dennis
28/05/04, 21:36
Moeilijk, moeilijk

Of een host die al aardig wat downtime achter de rug heeft of een host die hosting levert in de VS.

Ik zou eerlijk gezegd allebei niet overwegen, maar als jij zenid snel genoeg vind, dan zou ik hiervoor kiezen.

Andrew
28/05/04, 22:11
Origineel geplaatst door DennisCitus
Moeilijk, moeilijk

Of een host die al aardig wat downtime achter de rug heeft of een host die hosting levert in de VS.

Ik zou eerlijk gezegd allebei niet overwegen, maar als jij zenid snel genoeg vind, dan zou ik hiervoor kiezen.
...

advantaHOST
28/05/04, 22:12
Erg vriendelijke mensen bij Zenid.net, support is top. Bijna nooit offline alleen bij updates zijn ze soms offline. Dit doen ze alleen heel laat op de avond dus daar merk je eigenlijk nooit wat van.

Dennis
28/05/04, 22:50
Origineel geplaatst door Andrew


Je hebt zelf ook een jaar ofzo in USA gehost dus...

En zenid is best snel voor USA hosting hoor :) Wat wil je daarmee zeggen?

Maar in ieder geval, NL-Hosting vind ik echt een stuk fijner dan VS-Hosting.

Savvas
28/05/04, 23:10
Origineel geplaatst door DennisCitus
Wat wil je daarmee zeggen?


Dat USA hosting zeker niet verkeerd hoeft te zijn in snelheid (laat staan kwa apparatuur en service) en dat jij dat toch zou moeten weten gezien je ruime tijd van diensten @ ev1 gebruik heb gemaakt :)

S2S-Robert
29/05/04, 01:08
Origineel geplaatst door blaaat
alleen heeft wel nieuwere software(fedora (29 uur downtime voor install) draaien.. en zenid redhat enterprice 3. Fedora is beta software waarop tests gedraait worden, enterprise 3 is een doorontwikkelde versie van RH9 (net als fedora) waar Redhat officieel support op geeft. Daarom moet je er ook voor betalen.

De levensduur van een fedora core (atm 2) is meen ik een half jaar, terwijl die voor RHEL minimaal 5 jaar is. Fedora is dus zeker niet 'beter' of 'nieuwer' dan RHEL.

Dennis
29/05/04, 10:20
Origineel geplaatst door NetRouting

Dat USA hosting zeker niet verkeerd hoeft te zijn in snelheid (laat staan kwa apparatuur en service) en dat jij dat toch zou moeten weten gezien je ruime tijd van diensten @ ev1 gebruik heb gemaakt :) Inderdaad, maar ik host nu een tijdje in Nederland. (Jaar)
En nu wil ik absoluut nooit meer terug. Alleen al door de vertraging van 100ms meer.

Zie bijvoorbeeld hoe snel animeboard.nl is :)
Deze stond eerst op een VS-Server en was een stuk trager.

XrD
20/07/04, 02:31
Zenid.net heeft nu ook servers in nederland :)
als je vraagt om op server amalia gezet te worden... sta je in nederland ;D
en t kost even weinig geld :)

Anestheologist
20/07/04, 03:12
Gelieve geen oude topics boven te halen, R3 is trouwens overgenomen.