PDA

Bekijk Volledige Versie : Mailrobots



Vaxon Networks
27/05/04, 17:59
Zijn er hier mensen bekend met programma's die mail ophalen en het weer wegschrijven in een database (iig, er iets mee doen)?

Dus als SIDN met een mailrobot werkt?

Iemand enig idee wat voor programma's dat zijn en of ze open-source aanwezig zijn? (ik weet dat SIDN DRS gebruikt en dat van hun zelf is en geen open-source is)

Bedankt!

Johan-nl
27/05/04, 18:03
Laten maken op wat je nodig bent.
Wij konden ook niks vinden.

Triloxigen
27/05/04, 18:05
SIDN hoeft die emails niet weg te schrijven in een database..
De mails worden uitgelezen en aan de hand van de text in de mail gebeurt er iets..

Maar met php is dit erg eenvoudig..

V. Kleijnendorst
27/05/04, 18:05
PHP :)

http://www.evolt.org/article/Incoming_Mail_and_PHP/18/27914/

Dennis
27/05/04, 18:07
Iedereen kan naar een POP3-Box mailen
PHP haalt elke 60 minuten de mailbox leeg (Backup -> DB + Instant Execution)

En dan moeten de regels gelezen worden. Lijkt me ook wel interessant om eens zoiets te maken, maar daar wacht ik denk ik eerst nog maar even mee. Ik laat mijn klanten gewoon eerst even het resellerformulier gebruiken. Bulk-registraties zijn er niet al te vaak. (Soms eens 7 of 8 tegelijk, nooit meer dan 20 tegelijk geweest)

Vaxon Networks
27/05/04, 18:10
Johan: jullie hebben iets gemaakt doormiddel van een ticket systeem?

V. Kleijnendorst
27/05/04, 18:19
Wat is het voordeel boven een gewoon webbased form? Met een form weet je precies hoe je het binnenkrijgt etc. (+ er kan ook met een script naar een script gepost worden natuurlijk)

Jozke
27/05/04, 18:30
Mij lijkt een mooi voordeel dat je via e-mail de server op kantoor kan hebben staan. Bijvoorbeeld als bestellingen per e-mail binnen komen kan je automatisch de registratie uitvoeren + order database aanpassen. Dit natuurlijk in de veronderstelling dat je dergelijke gegevens niet graag online hebt staan.

V. Kleijnendorst
27/05/04, 18:35
Dat is het enige voordeel wat ik zie ja, je wilt het niet online hebben vanwege veiligheid. Maar je script moet wel heel goed zijn wil je niet in de problemen komen als iemand een mail template (al dan niet per ongeluk) aanpast. Bij een form heb je daar natuurlijk geen last van.

Jozke
27/05/04, 18:41
Valt natuurlijk ook te combineren. Een normaal webform wat alles per mail naar je doorstuurt + voor resellers of dergelijke mogelijkheid om direct via e-mail te werken (waarmee ze dus ook registratie voor eigen klanten kunnen automatiseren).
En e-mails kan je ook via je code uitlezen en valideren. Dus kan op zich vrij netjes worden gemaakt.

En even ontopic: Met zowat elke server side scripting taal is dit best goed te doen. Bijvoorbeeld PHP.

Johan-nl
27/05/04, 19:20
Origineel geplaatst door Wolvie
Johan: jullie hebben iets gemaakt doormiddel van een ticket systeem?



Onze robot bestaat uit meerdere systemen.
Wij hebben 1 emailadres geforward naar die andere systemen.

- Het systeem wat de domein naar de Registry verzendt.
- Een ticketsysteem voor de bevestiging naar de klant.
- Administratie systeem.
- Een systeem dat de status controleert en weer naar het ticketsysteem mailt.
- Gewone mailbox om de boel in de gaten te houden.
- Backupserver 1.
- Backupserver 2.

Vaxon Networks
27/05/04, 20:54
Maar niemand heeft een bestaande techniek (open-source of kopen?)

V. Kleijnendorst
27/05/04, 20:56
In mijn eerste post kun je zien hoe je een PHP script de mail kan laten ontvangen. Voor elke willekeurige php scripter moet het dan geen probleem zijn om het geheel weg te schrijven in mySQL.

Carl<n-media>
27/05/04, 21:05
Kan ook met een CGI script. Je stuurt de mail dan gewoon naar het script in plaats van een mail box. Hier zijn denk ik aardig wat scripts van te vinden. Kijk eens op www.hotscripts.com.

YSAE
28/05/04, 00:27
Origineel geplaatst door Wolvie
Maar niemand heeft een bestaande techniek (open-source of kopen?)

Wij gebruiken momenteel een zelf gemaakt systeem wat ongeveer als volgt werkt:

- klant voert registratie in
- klant ontvangt email met pdf en bevestiging registratie
- registratie komt in wachtrij
- acceptatie van registratie door ons
- registratie wordt doorgestuurd naar de sidn hostmaster
- hostmaster replyed naar email adres
- email komt in database
- php script controleert elke minuut de database en afhankelijk van de status code van de sidn wordt het domein op actief gezet.
- zodra domein actief is wordt er een mail gestuurd naar de klant.

We hebben momenteel wel plannen om dit systeem te verkopen. Dit kost alleen nog wat werk om alle php files in templates te stoppen en gedeeltelijk te encoden.

Ook zijn er mogelijkheden voor nameserver wijziging, realtime registratie, wijzigingen domeinnaamhouder etc etc.