PDA

Bekijk Volledige Versie : Gratis fax dienst



Evilarlos
27/05/04, 16:10
Ik kwam dit tegen in mijn inbox. Eens een keertje nuttige spam :P

Beste Eelco Kingma,

Namens *NAAM* bieden wij u een gratis faxnummer aan.

De faxen die u hier op ontvangt worden automatisch naar *JE MAIL ADRES* gestuurd.

Het bijbehorende internet adres is: http://www.scarlet.nl/extra_diensten.php

Mischien een handige dienst voor sommige faxloze mensen hier (zoals ik)

Dennis
27/05/04, 16:14
Is niet gratis, kost E1.15 aan activatiekosten. Maar probeer het eens, ik ben wel nieuwsgierig :)

superior-is
27/05/04, 16:15
Wat kost een faxnummer?
Op deze dienst zijn geen abonnementskosten van toepassing. Er wordt een eenmalige activeringscode gevraagd om alle instellingen te activeren, deze kost EUR 1,15. Indien u op de hoogte wilt worden gebracht van binnenkomende faxberichten kunt u gebruik maken van de fax notificatie (0,35 EUR per ontvangen bericht).
Voor het faxnummer geldt een tarief van 0,60 EUR per minuut. Dit betekent dat de verzender van een fax ongeveer 0,30 EUR per pagina betaalt. U als ontvanger betaalt daarentegen niets.

Klein detail. :)

Evilarlos
27/05/04, 16:41
ok afgezien van het vele geld dat je betaald :P (zag ik net ook)

Flydesign.nl
27/05/04, 16:43
Dat is wel jammer jah... maar aan de andere kant: ik gebruik fax vooral bij domeinregistraties. 1 velletje papier ondertekenen en sturen via de post kost ze E0,39. Dan is even faxen dus toch nog E0,09 goedkoper ;)

[QWS]
27/05/04, 16:51
wel sneller..

RonZo
27/05/04, 17:16
Dan maar weer eens: http://www.kpn.com/kpn/show/id=350504/sc=a89cd2 ;)
Is al vaker aangegeven hier...

Overal toegang hebben tot uw faxberichten? Meld u nu aan voor FaxMail in e-mail en ontvang uw faxberichten per e-mail. U bent dan niet gebonden aan de locatie van uw fax, toegang tot internet is voldoende.

U kunt de berichten behandelen als ieder ander e-mailbericht. U kunt ze opslaan en doorsturen. Zo houdt u altijd overzicht, waar u ook bent.


Aanmelden
FaxMail in e-mail is een onderdeel van Mijn KPN.
Meld u nu aan voor Mijn KPN.
Eenmaal aangemeld kunt u direct naar Mijn KPN.

Dit heeft u nodig:
een of meer e-mailadressen naar keuze


uw e-mail gebruikersnaam


en het wachtwoord van uw e-mailaccount



Kosten
gebruik van FaxMail in e-mail is gratis


u betaalt alleen de kosten van de internetverbinding als u de berichten ophaalt

S2S-Robert
27/05/04, 17:31
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Dat is wel jammer jah... maar aan de andere kant: ik gebruik fax vooral bij domeinregistraties. 1 velletje papier ondertekenen en sturen via de post kost ze E0,39. Dan is even faxen dus toch nog E0,09 goedkoper ;) Het kost ze dus geen €0,09, maar €0,30 per velletje...

Naja, de verzender betaald, dat vind ik ook wel net zo terecht :)

Raptor
27/05/04, 18:36
Hij bedoelt goedkoper :)

XS-24
27/05/04, 19:19
www.koekjes.net is het gratis krijg je ze wel in je mailbox weet niet hoe datt bij deze is.

ronaldlokers
27/05/04, 20:24
Origineel geplaatst door sity webhosting
www.koekjes.net is het gratis krijg je ze wel in je mailbox weet niet hoe datt bij deze is.


koekjes.net doet toch alleen gastenboeken???

ThePostman
27/05/04, 20:35
Iemand ervaring met die van KPN?

Cybafish
27/05/04, 20:43
Ja, vroeger gehad, werkt prima.

Carl<n-media>
27/05/04, 21:03
Origineel geplaatst door The Postman
Iemand ervaring met die van KPN?
Werkt hier perfect. Soms zijn ze alleen iets langzaam, dan duurt het een aantal minuten.

RonZo
27/05/04, 21:10
Origineel geplaatst door Cybafish
Ja, vroeger gehad, werkt prima.
Vroeger?
Je bedoelt tot op een maand geleden :p

@ The Postman
Gebruik de zoekfunctie eens..., is hier al vaak voorbij gekomen (ik lijk Carl<n-media> wel ;)).
Maar het werkt prima hoor, je krijgt de fax in .tif binnen als bijlage in je e-mail.
Maar je hebt dan wel een 084 ....... nummer en dat staat niet zo profi.
Een eigen fax(nummer) duidt op een grotere mate van zelfstandigheid, achterliggend kapitaal en een groter klantenbestand (en dus meer ervaring).
Om maar met de woorden van Cybafish te spreken :D

Dennis
27/05/04, 21:54
Wel jammer dat ze moeten spammen :(

Carl<n-media>
27/05/04, 22:32
Origineel geplaatst door DennisCitus
Wel jammer dat ze moeten spammen :(
Ze moeten de kosten op een manier laag houden. Maar dit is wel de verkeerde manier :(.

tantepoes
27/05/04, 23:08
Origineel geplaatst door The Postman
Iemand ervaring met die van KPN?

Ja, kut. Faxen blijven 3 dagen in je faxbox zitten, en je kunt er maximaal 10 ontvangen. Krijg je dus binnen 3 dagen (meer dan) 10 faxen, dan moet je snel bellen om je faxbox te legen, anders raakt ie verstopt en kan je geen faxen meer binnenkrijgen...

Dus balen dat een fax niet automagisch uit je faxbox verdwijnt nadat je hem via de mail hebt binnen gehaald...

Evilarlos
27/05/04, 23:53
Zo te horen zijn er meer goed oplossingen op de markt. Het bleek trouwens niet echt spam te zijn. Een vriend van mij had mijn mail adres opgegeven omdat hij dacht dat ik het wel handig zou vinden. En daar heefd hij nog gelijk in ook. Ik ga het in iedergeval eens proberen.

Ik laat jullie mischien (als ik het niet vergeet) wel horen hoe het gaat ":)

S2S-Robert
28/05/04, 01:54
Ik heb even zo'n testje gedaan, faxnummertje aangevraagd (kost toch vrijwel niks) en ik moet zeggen dat ik er wel enthousiast over ben. Je krijgt keurig een tifje in je mailbox met de inhoud ervan, 30KB, dus ook niet overdreven groot en netjes van welk nummer het afkomstig is.

Ik vind het wel een goede service eigenlijk ...

chielsen
28/05/04, 07:37
Bij superweb hebben ze ook een gratis dienst (wel 084 nummer).

Cybafish
28/05/04, 10:13
Origineel geplaatst door RonZo

Vroeger?
Je bedoelt tot op een maand geleden :p

@ The Postman
Gebruik de zoekfunctie eens..., is hier al vaak voorbij gekomen (ik lijk Carl<n-media> wel ;)).
Maar het werkt prima hoor, je krijgt de fax in .tif binnen als bijlage in je e-mail.
Maar je hebt dan wel een 084 ....... nummer en dat staat niet zo profi.
Een eigen fax(nummer) duidt op een grotere mate van zelfstandigheid, achterliggend kapitaal en een groter klantenbestand (en dus meer ervaring).
Om maar met de woorden van Cybafish te spreken :D

;) 2 maanden

Het is niet alleen dat een 084 nummer onprofessioneel staat, maar het wordt een chaos als je veel faxen op een dag moet ontvangen. Je blijft aan de gang met het printen van die dingen om in ordners te stoppen..

almar
28/05/04, 10:29
Even wat dingen opsommen;

op fax.koekjes.net en fax.makeweb.nl bieden we de fax2mail dienst aan. Leden van Koekjes.Net krijgen een e-mail waarmee ze alleen nog maar hoeven te bevestigen dat ze het faxnummer willen hebben en hoeven geen activeringskosten te betalen.

In het contract dat wij hebben afgesloten staat bijzonder duidelijk vermeld dat de e-mailadressen die wij aanleveren niet voor andere doeleinden gebruikt mogen worden. Dat houdt in dat de boel niet doorverkocht mag worden. Gezien de integriteit van de leverancier hoeven we hier ook niet aan te twijfelen.

We vonden het een aardige aanvulling op de gratis gastenboeken en de gratis forums (www.8bit.be) die we al aanbieden.

Overigens maken we zelf al meer dan 3 jaar gebruik van de dienst en kunnen we prima overweg met grotere hoeveelheden faxen per dag.

Misschien een tip; print ze niet uit maar koppel ze in je CRM systeem. Ik neem aan dat als je een offerte uitgeeft deze voorzien is van een nummer en dat je alleen de handtekening nog maar hoeft te verifieren.

M-BahZ
28/05/04, 11:06
Origineel geplaatst door almar
op fax.koekjes.net en fax.makeweb.nl bieden we de fax2mail dienst aan.
Jammer dat bij fax.makeweb.nl de aanmelding mis gaat waar het aankomt op het aanvragen van een activeringscode, ivm. werkzaamheden. ;)

tantepoes
28/05/04, 11:08
Origineel geplaatst door Cybafish


;) 2 maanden

Het is niet alleen dat een 084 nummer onprofessioneel staat, maar het wordt een chaos als je veel faxen op een dag moet ontvangen. Je blijft aan de gang met het printen van die dingen om in ordners te stoppen..

Juist niet...

Cybafish
28/05/04, 11:21
Tja, iedereen zijn voorkeuren hè, ik vind het i.i.g. niets om de SIDN contracten nog eens een keer uit te moeten printen :)

M-BahZ
28/05/04, 11:37
Origineel geplaatst door Cybafish
Tja, iedereen zijn voorkeuren hè, ik vind het i.i.g. niets om de SIDN contracten nog eens een keer uit te moeten printen :)
Die forward je toch naar een of andere mail2fax dienst ? ;P

Ijsbox
28/05/04, 14:58
Als je klant ben bij tiscali kan je een xoip nummer krijgen (gratis) da's ook een 084 nummer.
Als je klant bent bij demon kan je ook een vergelijkbare service gratis (Dfax) krijgen (toen ik het nam kon je kiezen uit nummers in 020, 035 en nog 1 kweenie of dat nog zo is...)

PeterT
28/05/04, 17:18
Ik heb het aangevraagd, kan nooit kwaad... toch? :)