PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met DWH, Delphi Website Hosting?



meverest
27/05/04, 14:16
Beste mensen,

Heeft iemand ervaring met Delphi Website Hosting?

Ik ben van plan om ergens ruimte te reserveren om een aantal sites te hosten, wil er best wat voor betalen.

Gezien hun site lijkt het me wel betrouwbaar, maar op een ander forum las ik weer dat je erg voorzichtig moet zijn en je keuze goed moet overwegen.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.


Groeten,

Martin

Koster
27/05/04, 14:19
Ik vind/vond ze altijd erg duur voor wat ze leveren

meverest
27/05/04, 15:33
Jammer dat jullie alleen gamehosts verzorgen...

Toch bedankt.

Dennis
27/05/04, 15:35
Ze zijn zeker niet de goedkoopste nee :)
De webmaster van webmensen.nl host er al aardig lang. Misschien kun je hem even mailen.

meverest
27/05/04, 15:57
thanks Dennis!

Heel aardige site van webmensen trouwens...


Gr,

Martin

Koster
27/05/04, 16:01
Origineel geplaatst door meverest
Jammer dat jullie alleen gamehosts verzorgen...

Toch bedankt. Beste meverest,

hoe bedoeld u dat?

Dennis
27/05/04, 16:03
Origineel geplaatst door Koster
Beste meverest,

hoe bedoeld u dat?

Hij vindt het volgens mij jammer dat jij hem geen shared-hosting kunt aanbieden.

Leandros
27/05/04, 16:03
Wat altijd een goede site is om referenties te kijken van een webhost is www.webhosters.nl .

Referenties van DHW : http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=645
staan goede dingen, dus service bieden ze wel. Persoonlijk vind ik het een beetje duur.

meverest
27/05/04, 16:12
Stijn, ik bedoelde idd wat Dennis zei. Of bieden jullie ook shared-hosting aan? Wellicht voor een scherpere prijs/kwaliteit verhouding als DWH...?

Kijk, Leandros, daar zocht ik naar!


Als nieuwe gebruiker op dit forum kan alleen maar tevreden zijn. Fantastisch medium.... het internet.

Groeten,

Martin

Andrew
27/05/04, 16:50
Origineel geplaatst door Leandros
Wat altijd een goede site is om referenties te kijken van een webhost is www.webhosters.nl .

Referenties van DHW : http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=645
staan goede dingen, dus service bieden ze wel. Persoonlijk vind ik het een beetje duur.

...

Dennis
27/05/04, 16:55
500 MB Space
12GB Dataverkeer
E600 per jaar

Dat vind ik zelf wel enigzins duur :)

Leandros
27/05/04, 17:00
Origineel geplaatst door DennisCitus
500 MB Space
12GB Dataverkeer
E600 per jaar

Dat vind ik zelf wel enigzins duur :)

@ Andrew, ik dus ook :)

meverest
27/05/04, 17:28
Vrij prijzig inderdaad. Misschien genoegen nemen met wat minder opslag ruimte...

Maar waarom zit er een limiet aan het aantal subdomeinen bij jullie Leandros?
Niks te klagen over jullie pakket overigens...

ThePostman
27/05/04, 17:39
Origineel geplaatst door meverest
Vrij prijzig inderdaad. Misschien genoegen nemen met wat minder opslag ruimte...

Maar waarom zit er een limiet aan het aantal subdomeinen bij jullie Leandros?
Niks te klagen over jullie pakket overigens...

Ik denk dat u 500 mb webruimte en 12 gb dataverkeer ook voor de helft van de prijs kan krijgen. Bij bijvoorbeeld citus.nl

meverest
27/05/04, 18:12
Ik citeer even (citus.nl)

Op de homepage:

Bovendien is een website vaak nog goedkoper dan een advertentie in een krant...

En vervolgens een stukje verder:

Een website of webapplicatie naar het internet brengen vergt een zware investering.

Ik twijfelde even over wat ik nu moest geloven...

Maar dat zijn pas scherpe prijzen! Moet ik even allemaal naast elkaar leggen.
Jullie komen wel met een berg opties moet ik zeggen!

Bedankt,

Martin

meverest
27/05/04, 18:17
Kan iemand me trouwens duidelijk maken hoeveel een gigabyte dataverkeer is per maand?

Betekent elke hit op een site ook een stukje dataverkeer? Of is het slechts het ftp verkeer van de webmaster en het e-mail verkeer?

Misschien een domme vraag, maar internetverkeer in gigabytes... het duurt wel even voordat men een gig aan data heeft versurfd, als men geen bestanden specifiek gaat downloaden. Of zie ik dat verkeerd?

Gr,

Martin

MrD
27/05/04, 18:27
1 GB dataverkeer is niet zo heel veel, al het email/ftp/http verkeer vormt het dataverkeer.

Elke hit op je site is dus inderdaad een stukje dataverkeer.

Beyonder
27/05/04, 18:33
@meverest:

Bedenk wel, voor kwaliteit betaal je iets meer. Wil je bij een hoster met 1 simpel celeron servertje hosten die alles alleen regelt of wil je een hoster met personeel, backup plan, meerdere fallback server etc?

Als je site eigenlijk niet zo belangrijk is, dan ga je voor goedkoop. Wil je gegerandeerde uptime, trek dan wat meer uit je zak en ga naar bijvoorbeeld DWH.

Tegen de anderen in dit topic wil ik zeggen: Stop met spammen voor je vriendjes, is geheel ongepast en onnodig in dit geval, vraag van topicstarter was wie er ervaringen had met DWH niet of je een goedkopere 1 celeron server host kunt vinden.

Cybafish
27/05/04, 18:34
Martin,

een GB dataverkeer op maandbasis is in hosting-termen vrij weinig. Hoewel de gemiddelde internetgebruiker thuis in een maand tijd niet snel over een gigabyte dataverkeer zal verstoken bij normaal gebruik, ligt dit voor een website net iets anders.

Volgens onze berekeningen kun je met 1GB dataverkeer zo'n 2500 bezoekers op je website ontvangen per maand.

Beyonder
27/05/04, 18:39
@Cybafish: Vreemd dat je dat kunt berekenen als je niet weet hoe groot de site is, hoeveel plaatjes er op de startpagina staan en hoeveel bezoekers er doorklikken naar dieper content.

"Volgens onze berekeningen kun je met 1GB dataverkeer zo'n 2500 bezoekers op je website ontvangen per maand."

Moet dan ook zijn:

"Wij gokken erop dat je met 1GB dataverkeer zo'n 2500 bezoekers op je website kunt ontvangen"

ELTino
27/05/04, 18:47
Je kan natuurlijk wel een gemiddelde nemen en daar dan vanuit gaan. Hij kan kijken hoe het zit mijn zijn klanten, hoeveel hits zij hebben en hoeveel bandbreedte ze gebruiken.

Cybafish
27/05/04, 18:50
My point exactly ELTino, de 400kb per bezoeker die ik eerder al aangaf is niet een uit de lucht gegrepen getal, dit is het gemiddelde verbruik van een modale website. D.w.z. een paar leuke plaatjes, een gastenboek, wat tekstjes -> die 2500x unieke bezoekers bezocht worden.

Leandros
27/05/04, 20:17
Origineel geplaatst door meverest
Vrij prijzig inderdaad. Misschien genoegen nemen met wat minder opslag ruimte...

Maar waarom zit er een limiet aan het aantal subdomeinen bij jullie Leandros?
Niks te klagen over jullie pakket overigens...

Waarom wij een limiet vaststellen? Omdat je anders mensen zou kunnen hebben die 100-en subdomeinen gaan weggeven/forwarden en weet ik veel allemaal, en dat lijkt me niet de bedoeling. Mochten mensen bij ons komen en zeggen ik heb deze 2 extra subdomeinen nodig voor dit en dat zullen we heus niet zeggen van : schakel maar over naar een groter pakket.

Met goede argumenten kom je bij ons altijd ver. :)

Leandros
27/05/04, 20:19
Origineel geplaatst door Cybafish
My point exactly ELTino, de 400kb per bezoeker die ik eerder al aangaf is niet een uit de lucht gegrepen getal, dit is het gemiddelde verbruik van een modale website. D.w.z. een paar leuke plaatjes, een gastenboek, wat tekstjes -> die 2500x unieke bezoekers bezocht worden.

Idd. ik zit ook rond die berekening. En geef toe de gemid. particulier en mkb-er verbruikt niet meer dan 500 MB aan dataverkeer per maand.

meverest
29/05/04, 23:11
Ik dank jullie allen!

groet,

Martin