PDA

Bekijk Volledige Versie : Banners plaatsen



MrGrunn
27/05/04, 11:41
Ik kon even niet bedenken waar ik dit verhaal beter kwijt kon, dus maar hier..

Ik ben eigenaar van een grote site, een groot weblog, ik zit nu voor de maand mei op bijna 200000 unieke bezoekers, wat als een grap begon is nu binnen een korte tijd uitgegroeid tot een serieuze hobby. De hobby is niet gratis en ik zou daarom graag de kosten willen drukken door banners te plaatsen, nu heb ik al wat aanbiedingen gehad van bedrijven maar deze stonden mij niet echt aan, hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken.. als ik zelf bedrijven ga benaderen vind ik het zo wanhopig klinken. Ik ben er vanuit gegaan dat een site met 15000 pageviews per dag best wel interessant is voor bedrijven, ik hou niet zo van het commercieel gaan maar ik ben ook van mening dat ik de tijd en het geld wat ik er in steek mag proberen terug te verdienen.. iemand suggesties?

mdf
27/05/04, 11:50
Kijk goed naar wat je doelgroep/bezoekersgroep is, als je hier op inspeelt kun je met banners aardig goed de kosten drukken.
Kijk ook een op collega sites wat die voor banners hebben. Goed voorbeeld is bijv. cu2; veel sms.gsm banners/advertenties; aangezien dit is waar de doelgroep zich mee bezig houd.
Mocht je hierover verder willen babbelen, neem dan even contact op; ik heb wel wat ervaring hierin.

V. Kleijnendorst
27/05/04, 11:57
Je zou google AdSense kunnen proberen. Naast tekstlinks leveren ze nu ook grafische banners. Nooit ongepaste advertenties en zelfs de mogelijkheid bedrijven te blokkeren (concurrenten of iets dergelijks).

Op een nieuwssite heb ik een klikfrequentie van 0,7% (gemiddeld) en een gemiddeld bedrag van € 0,175 per klik. Bij dezelfde aantallen zou dat dus € 18,- per dag op moeten leveren.

Het zijn hele flinke aantallen, mag ik vragen wat de url is?

MrGrunn
27/05/04, 12:07
Ik ben meer op zoek naar een bedrijf die een vast bedrag per maand wil neerleggen, ik vertrouw dat per klik gedoe niet echt.. Ik wil met het bedrijf telefonisch contact kunnen hebben, het bedrijf moet eventueel even gewaagd zijn als de content van de site. Al die affliatie programma's ben ik ook allemaal al tegengekomen, en het is eenvoudig om een banner op je site te gooien. Maar ik ben meer op zoek naar een bedrijf die zich bewust aan mijn site wil koppelen..

MrGrunn
27/05/04, 12:09
en nee, de url plaats ik hier niet aangezien google dit forum maar al te graag indexeerd :)

V. Kleijnendorst
27/05/04, 12:29
Google is een hele betrouwbare partij. Voor een grote partij of adverteerder is betalen per klik de enige manier. Een weergave voor bijvoorbeeld naamsbekendheid is niet genoeg. Er moeten hits op volgen.

Je kan de url ook plaatsen met bijvoorbeeld een '#' in het midden. :)
Ben echt benieuwd naar de url

eelcow
27/05/04, 12:47
kijk is op www.tradedoubler.nl

Koster
27/05/04, 12:56
Ik heb je een PB gestuurd met mijn ervaringen met drukke non-profit sites ;)

Geheimzinnig he

MrGrunn
27/05/04, 12:59
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
Google is een hele betrouwbare partij. Voor een grote partij of adverteerder is betalen per klik de enige manier. Een weergave voor bijvoorbeeld naamsbekendheid is niet genoeg. Er moeten hits op volgen.


Mijn collega weblogs doen het ook voor een prijs per maand, en dat is ook het enige wat ik wil, ik ga absoluut niet met van die standaard banner exchange programma's in zee, dat vind ik te simpel adverteren.. dan maak ik nog liever kosten.

Nb. Ik heb nu 1 banner op de site staan, daar wordt zo'n 2000 keer per dag op geklikt..

Whyti
27/05/04, 13:18
Wat is je doelgroep dan? Jongeren, volwassenen? 50+ers...
Zeg t eens :)

MrGrunn
27/05/04, 13:25
Ik weet niet als je wat bekend bent met weblogs, weblogs met veel bezoekers hebben vaak een omstreden content, halen regelmatig het nieuws, hebben een grote bek.. Ik richt mij in principe op iedereen, maar de mensen die er uiteindelijk het meeste op af komen zijn voornamelijk 'jongeren' van 16 jaar tot 28, gok ik.. en daarnaast zijn er nog wat kleinere groepjes (de schoonvader van mijn broertje :) ) die regelmatig langskomen..

V. Kleijnendorst
27/05/04, 13:37
ik ga absoluut niet met van die standaard banner exchange programma's in zee, dat vind ik te simpel adverteren.. dan maak ik nog liever kosten.


Snap deze opmerking niet helemaal. Als het weinig moeite kost dan is het per definitie niet goed?! Dus dan maar liever kosten maken in plaats van geld verdienen?

Natuurlijk kan het gunstiger zijn om met een adverterende partij in zee te gaan dan met een partij als Google, de tussenpartij moet immers ook verdienen. Echter bij Google heb je ook zoiets als continuiteit en hoef je er geen moeite voor te doen.

Mannekino
28/05/04, 09:11
Ik denk dat MrGrunn bedoeld dat dergelijke standaard banner exchange programma's simpelweg lame zijn en het komt zo desperate over. Ik heb 2 jaar lang ook een behoorlijk druk bezochte non-profit site gehad (ongeveer 3500 uniques per dag en 30000 ~ 35000 pageviews).

Hier heb ik uiteindelijk niet mee gedaan qua adverteren omdat ik de meeste advertensieprogramma’s niet bij de site vond passen. Uiteindelijk heb ik een goede deal kunnen sluiten met Nxs Internet over de kosten van het dataverkeer.

MrGrunn
28/05/04, 12:39
Origineel geplaatst door Mannekino
Ik denk dat MrGrunn bedoeld dat dergelijke standaard banner exchange programma's simpelweg lame zijn en het komt zo desperate over. Ik heb 2 jaar lang ook een behoorlijk druk bezochte non-profit site gehad (ongeveer 3500 uniques per dag en 30000 ~ 35000 pageviews).

Hier heb ik uiteindelijk niet mee gedaan qua adverteren omdat ik de meeste advertensieprogramma’s niet bij de site vond passen. Uiteindelijk heb ik een goede deal kunnen sluiten met Nxs Internet over de kosten van het dataverkeer.

exact Mannekino, en zo'n deal hoop ik ook te kunnen sluiten..

Carl<n-media>
28/05/04, 15:12
Wellicht zou je contact met ons kunnen opnemen, misschien zijn wij in staat om je te kunnen sponsoren.

Koster
28/05/04, 19:09
MrGrunn, je hebt mail :)