PDA

Bekijk Volledige Versie : 98,5 % uptime garantie per maand hoeveel uur is dat?



Gerardus
27/05/04, 07:32
Hallo,

Mijn hosting provider garandeerd mij 98,5 % uptime garantie.

Hoeveel uur per maand mag de server dan offline zijn?

Heb nu net een week voor het eerst een eigen server, en nu ligt hij er al een hele nacht uit, sinds gisteravnd 23.00 uur.

Vandaar mijn vraag.

Bij het niet behalen van de uptime garantie krijg ik een gedeelte van mijn geld terug.

[QWS]
27/05/04, 07:37
Dat is 10 uur en 48 minuten.

Gerardus
27/05/04, 08:10
Hallo QWS,

Bedankt voor uw snelle reactie. Dan was mijn vermoeden dus wel juist ongeveer.

30 dagen maal 24 uur = 720 uur * 98,5 % = 709,2 uur

720 uur - 709,2 uur = zeg maar eventjes 10 uur en 45 minuten.

Wordt het gewoon op deze manier berekend of wordt het anders berekend?

Triloxigen
27/05/04, 08:15
Word ongeveer op die manier berekend..
Maar je moet die uptime garanties niet zo nauw nemen, en geld teruggeven komt ook zelden voor..
Meestal pas bij 2 dagen offline..

ELTino
27/05/04, 08:20
Vaak zijn er regels verbonden aan die geld-teruggave zoals Triloxigen al zegt, moet je maar eens in de algemene voorwaarden van die host kijken.

//edit\\ even iets duidelijker gemaakt

dreamhost_nl
27/05/04, 08:23
Ik weet niet of het bij uw host ook zo is, maar over het algemeen wordt uptime garantie over een geheel jaar berekend en niet per maand.

Gerardus
27/05/04, 09:08
Hoi iedereen,

Ik ben nu niet thuis, vanavond pas weer, dus kan eventjes niet de voorwaarde erbij halen van mijn provider.

Maar wat houdt Triloxigen in?

Dit zegt mij totaal niets.

Mijn eigen server is trouwens alleen voor eigen gebruik hoor niet voor weder verhuur, maar volgens mij maakt dat niets uit.

S2S-Guust
27/05/04, 09:50
Origineel geplaatst door Gerardus
Mijn eigen server is trouwens alleen voor eigen gebruik hoor niet voor weder verhuur, maar volgens mij maakt dat niets uit.

Als het om je eigen server gaat dan kan het ook zijn dat je provider gewoon online is, en dat ALLEEN jou server offline is. Dus bijvoorbeeld als jou server gecrashed is, dan moet je er meestal zelf achteraan. Dan geld (in de meeste gevallen) de uptimegarantie niet.

Is de website van je provider wel gewoon online? Zo ja dan zou ik ze een mailtje sturen.

Gerardus
27/05/04, 09:57
Hallo S2s-Guust,

Mijn provider is inderdaad gewoon online.

Ik kwam er gisteravond achter dat mijn ftp niet meer werkte. Kon dus niet meer ftp'en maar de sites draaide gewoon.

Mijn provider heeft hier gisteravond laat 23.00 uur naar gekeken en de server uit gezet omdat hij er niet direct uit kwam. Maar tot op heden nog niet online.

Heb hem vanochtend hierover een mail gestuurd, maar nog geen reactie op gekregen.

dsigning
27/05/04, 11:05
Als je gaat verkondigen dat je server ofline is dan moet je het wel goed vertellen. Je server is gewoon online maar door de verhuizng van alle domeinnamen ziet apache de hostname entry niet goed.

Alles werkt behalve apache !!! en hier wordt aan gewerkt dit heeft verder niets met de uptime te maken.

eszet
27/05/04, 12:13
Mijn hosting provider garandeerd mij 98,5 % uptime garantie.
Hoeveel uur per maand mag de server dan offline zijn?


http://www.easyuptimecalc.com/

Keuningen
27/05/04, 12:30
Origineel geplaatst door eszet

Mijn hosting provider garandeerd mij 98,5 % uptime garantie.
Hoeveel uur per maand mag de server dan offline zijn?


http://www.easyuptimecalc.com/

Ofwel voor hem is dat:
max: 11 hours 9 minutes 36 seconds