PDA

Bekijk Volledige Versie : Te goedkope dedicated bedrijven ?



Thafusion
22/05/04, 23:50
http://www.ovh.com/en/ en http://www.ctn1.com
Zitten beide in Frankrijk en beide bieden ze echt voor een enorm lage prijs veel dataverkeer aan zit hier een addertje achter het gras ?

Ahead-IT
23/05/04, 00:03
Dat is goedkoper dan USA hosting? Tot zover ik weer zijn de internetfaciliteiten in Frankrijk zelfs nog niet zo ver gevorderd als in Nederland, en dan zulke prijzen? ( 10 EUR/mbit en je hebt er een server bij )

Lijkt me toch hoogst onwaarschijnlijk. Ik vind trouwens nergens een adres, alleen rekening nummers :)

RonZo
23/05/04, 00:10
Ik denk dat het addertje onder het gras is dat ze wel in "La Douce France" zitten maar de servers in de US hebben.
"La Douce France" is zo mogelijk nog 10x duurder v.w.b. access of dataverkeer dan hier.

wdv
23/05/04, 00:12
Origineel geplaatst door RonZo
Ik denk dat het addertje onder het gras is dat ze wel in "La Douce France" zitten maar de servers in de US hebben.
"La Douce France" is zo mogelijk nog 10x duurder v.w.b. access of dataverkeer dan hier.

1 32 ms 28 ms 25 ms ew-dsl-81-171-0-1.eweka.nl [81.171.0.1]
2 31 ms 29 ms 32 ms gig-e-transit-france.eweka.nl [81.171.102.24]
3 42 ms 41 ms 43 ms ovh.FreeIX.net [213.228.3.244]
4 41 ms 41 ms 44 ms p11-3-6k.routers.ovh.net [213.186.32.67]
5 49 ms 45 ms 44 ms www.ovh.com [213.186.33.34]

Redelijk frans.. of zou alleen hun eigen server in frankrijk staan?

Ahead-IT
23/05/04, 00:15
Q: Do you have an IP we can ping?
A:Yes, you can ping 195.140.141.2

RonZo
23/05/04, 00:18
Origineel geplaatst door PCDOC
Q: Do you have an IP we can ping?
A:Yes, you can ping 195.140.141.2
Time out bij opdracht en 4 pakketjes pleite ;)

wdv
23/05/04, 00:18
Origineel geplaatst door PCDOC
Q: Do you have an IP we can ping?
A:Yes, you can ping 195.140.141.2

Ook een frans ip..

RonZo
23/05/04, 00:21
Dat "Time out bij opdracht en 4 pakketjes pleite" kan natuurlijk ook een vette vuurmuur zijn....

Henky!
23/05/04, 00:27
Best interessant toch. Maar welk control Panel krijg je bij je dedicated server? En, als iemand al ervaring heeft, communiceren de Fransozen lekker?

RonZo
23/05/04, 00:37
Origineel geplaatst door Henky!
...............En, als iemand al ervaring heeft, communiceren de Fransozen lekker?
Philip Freriks heeft jaaaaaren geleden een boekje uitgebracht, "zaken doen in Frankrijk". Leest dat ff ;)
Ik heb nogal wat klanten in Frankrijk en pas als je wordt uigenodigd voor de zondaglunch dan heb je het helemaal voormekaar met ze :D
Je moet dan wel een aardig woordje Frans spreken natuurlijk...

S2S-Robert
23/05/04, 00:39
Het ziet er zeker wel leuk uit, het enige waar ik me een beetje zorgen over maak : http://www.ctn1.com/reseau.php?lg=en

Wat doet die 2 uur dip daar in de MRTG statistieken?

Verder is het datacentrum een telecity locatie (http://www.telecity.nl/france.htm), dus slecht zal het niet zijn.

XS-24
23/05/04, 00:53
voor vs is dit volgens mij nog steeds goedkoop.

SNS
23/05/04, 02:20
Ben ik de enige die dit opvalt:
Bandwidth after one year 10 Mbps

Dit is bij http://www.ovh.com/en/dedie/web/superplan.html

Die andere is wel erg goedkoop, kan zo niets vinden erover

Thafusion
23/05/04, 10:40
Yup vond ik ook al vreemd dat het na 1 jaar verdubbeld werd :S

Beyonder
23/05/04, 13:45
Het is zoals met alle andere onwaarschijnlijk goedkope deals:

1. Overselling
2. Vette financiering van buitenaf
3. Geen service

Op 1 van de drie punten loopt een dergelijke organisatie op een gegeven moment spaak, mijn advies is dus om voor een wat stabielere en hoger geprijsde provider te kiezen op het moment dat je zelf sterk afhankelijk bent van uptime of als je dynamisch databases bijhoudt.

Als dit niet het geval is, dan zijn zulke bedrijven, voor het moment dat ze bestaan, vaak nog best een aardige keuze.

Carl<n-media>
23/05/04, 14:02
Ze geven anders redelijk wat garanties:

Q: Do you have a SLA on the bandwidth?
A: Yes, we do. CTN1 has included in your dedicated server's directions of use a SLA on the bandwidth.
Ik denk dat je als 'beginner' er beter niet aan kunt beginnen. Want techinische support hoef je bij dit soort bedrijven niet te verwachten.

Thafusion
23/05/04, 16:04
Misschien leuk om files op te hosten :P

RobTD
23/05/04, 23:20
Voor het verschil in prijs zou je echter weer een ander bedrijf in kunnen huren voor de support.
(dan bedoel ik wel voor het onderhouden van server etc)

smurf
25/05/04, 14:48
Beste,

Onze servers zijn gecolocated bij CTN1.
Service is goed, maar je moet wel je beste Frans bovenhalen als je iets wil bereiken.

Ongeveer 1 dag in de maand zijn er wel aanzienlijke package losses, meestal op zondag en feestdagen en dan zie je mooi op de mrtg stats dat het netwerk overbelast is.

Plus: het is allemaal duurder dan de prijzen die op de site vermeld staan.
Dollarprijzen gelden enkel voor amerikanen en de prijzen in Euro zijn zonder BTW. Als particulier zal je dus 19,5 pct moeten bijbetalen. Bedrijven krijgen deze BTW niet doorgerekend.

Vergeet ook niet dat het gaat over bedrijven in Parijs, geen één of ander dorpje in de provence...

Merk ook op dat je geen control panel krijgt en apart je licentie moet kopen.
Als je er een deftig servertje wilt huren bij hen zit je dus als snel aan een 250-tal euro per maand.

Dennis
25/05/04, 14:52
2000GB Monthly transfer! :|:|
Het lijkt alsof zij een capped 6mbit lijn aanbieden?! Wat een misleiding zeg.

SNS
25/05/04, 14:54
Q: Will my machine be put on a 10 mbps or 100 mbps port?
A: 100 Mbps capped at 10 Mbps

Dennis
25/05/04, 14:56
Origineel geplaatst door tklaver
Q: Will my machine be put on a 10 mbps or 100 mbps port?
A: 100 Mbps capped at 10 Mbps Haha, dat is dus het toppunt van misleiding. Ze moeten gewoon zeggen dat je lijn gecapped is op 10mbit. Wat boeit het dat je wel een 100mbit-poort hebt? Een 100mbit-netwerk-kaart is vrij standaard.

Maar ze bieden dus 2 soorten hosting aan:
6 mbit capped
10 mbit capped

S2S-Robert
25/05/04, 18:48
minder...

Maar aan de andere kant: voor normaal hostingverkeer heb je 100mbit nou ook weer niet ècht nodig. Je zal het merken bij backups van server - server :)

BlueCHerry
25/05/04, 19:06
Even opletten toch!



http://www.ovh.com/en/dedie/services/bp.html (onderaan)
512 Kbps dedicated bandwidth (no SLA contract)
With our Superplan offers, you have 512 Kbps of dedicated bandwidth at your disposal at any time for your dedicated servers.


En dit terwijl er in de Specs van de Super Plan servers staat dat je 5Mbps krijgt! ^o)

Wrs (hoop ik) krijg je 5Mbps maximum en 512Kbps gegarandeert.
Maar als dit het geval zou zijn heeft die garantie weinig zin als er geen SLA achter zit..

netswitch
06/06/04, 19:04
Ik ken wel die franse host omdat ik met hem veel heb gewerkt.

OVH kan die domme prijzen stellen dankzij het feit dat het meeste van hun traffic bij het FreeIx peering gaat.

Ook is het mogelijk omdat je mag zonder problemen 10 mbits bieden voor en superplan, dit server heeft aleen maar 128 mo van geheugen, die zal zeker nooit meer dan 2 mbps uit trekken.

Hun service is niet uitstekend maar nogal goed. Hardware support antwoord heel vlug.
Ik ken ctn1 niet maar dat moet hetzelfde niveau zijn.

Het probleem met die bedrijven is dat zij het hele markt behandelen.
Elke franstalige potentiele klant ken de prijzen van ovh en zal liever naar hen een 10 mbps server gaan kopen. (even als hij zal nooit ale die traffiek gebruijken.)
Zij hebben twijfeld aan het trafiek onbeperkt te stellen maar gezien het slechte reputatie van het woord hebben ze beslist om een hele hoog limiet te stellen.

Ook bij ovh is het mogelijk en gratis server krijgen als je kan zij een traffiek van meer dan 10 mbps brengen.
Ik kan de mails in het frans hier posten als jullie dit geloven niet.

(zoals altijd, sorry voor alle de fouten in dit bericht... ik doe mijn best om beter te schrijven)

Dennis
06/06/04, 20:04
Origineel geplaatst door netswitch
Ook bij ovh is het mogelijk en gratis server krijgen als je kan zij een traffiek van meer dan 10 mbps brengen. : Will my machine be put on a 10 mbps or 100 mbps port?
A: 100 Mbps capped at 10 Mbps

Hoe is dat mogelijk als ze je op 10mbit cappen?

2oo4
06/06/04, 21:09
Origineel geplaatst door DennisCitus
: Will my machine be put on a 10 mbps or 100 mbps port?
A: 100 Mbps capped at 10 Mbps

Hoe is dat mogelijk als ze je op 10mbit cappen?

router instellen

Mikey
06/06/04, 22:49
De lijnen worden idd gecapped van wat ik eruit begrijp.

dreamhost_nl
07/06/04, 08:38
Origineel geplaatst door Mikey
De lijnen worden idd gecapped van wat ik eruit begrijp.

Een beetje loze opmerking lijkt me. Dat staat *duidelijk* vermeld in hun FAQ. :O

smurf
07/06/04, 10:20
Ondertussen staan de dedicated machines nu op een 100 Mbit poort bij CTN1 en kan je kiezen tussen 6 Mbit Transit of 30 Mbit (voor de prijs van 10).

Dennis
07/06/04, 15:26
Origineel geplaatst door 2oo4

router instellen Nee, dat bedoel ik niet.


Origineel geplaatst door dreamhost_nl


Een beetje loze opmerking lijkt me. Dat staat *duidelijk* vermeld in hun FAQ. :O Zo bedoelt Mikey het niet :)

Het is dus technisch onmogelijk om boven de 10mbit dataverkeer te komen, omdat je hier standaard op gecapped wordt. Dus waarom een bonus uitloven als je hierboven komt?

@Smurf:
Is de informatie in de FAQ dan out-dated?

smurf
07/06/04, 16:10
Jeps, sinds afgelopen vrijdag is het gewijzigd.

Geldt spijtig genoeg enkel voor dedicated, niet voor colo.

(bij leaseweb kan je de colo die CTN1 aanbiedt veel goedkoper krijgen, op 100 Mbit poort en op een stabieler netwerk... (enfin vanaf 22U))

Edit: nieuwe CTN1 bandbreedte:

* Les offres 6 Mbps représentent un transit mensuel de 2000Go sur un port 100Mbps.
* Les offres 30 Mbps représentent un transit mensuel de 9900Go sur un port 100 Mbps.


De laatste tijd niet echt tevreden over het netwerk, werken op hun Cisco 6500 lopen uit (1u outage aangekondigd... 6u...gelukkig 's nachts), nu en dan eens een reboot van dezelfde core router en regelmatig package drops voor verkeer via lambdanet...

Netwerk is anders heel in orde en qua snelheid ed toch wel vergelijkbaar...

Voor de rest heel vriendelijke helpdesk, soms moeilijk in hun Engels (maar dat wordt wel wat bijgepast met Frans van onze kant)... service is wel goed...

Nu ja, als we het nog een paar keer meemaken dat heel hun netwerk voor langere tijd down ligt zijn we daar weg...