PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaring met Tyan GS10?



flecxie
22/05/04, 10:38
Hey iedereen,

Zijn er hier soms mensen die ervaring hebben met de Tyan GS10?

Link: http://tyan.com/products/html/gs10b2094t15.html

Aangezien er op dit moment een topic loopt over problemen ivm de koeling van een 'home-made' 1U-server kies ik misschien toch maar best voor een barebone als deze...

Alvast bedankt

michael

Schaap
22/05/04, 10:47
Ik vind die GS10 wel een beetje oud: 533MHz fsb, DDR266 support, IntelĀ® 845E chipset

Ik zou gaan voor de Transport GX21
http://tyan.com/products/html/gx21b5102.html

Het design is ook wel beter vind ik.
+ Nieuwer moederbord, nieuwe chipset,..

De prijs van de 2e is natuurlijk ook een stuk hoger..

Als je niet in zit met de prijs zou ik voor de 2e gaan..

flecxie
22/05/04, 11:26
Origineel geplaatst door Schaap
Ik vind die GS10 wel een beetje oud: 533MHz fsb, DDR266 support, IntelĀ® 845E chipset

Ik zou gaan voor de Transport GX21
http://tyan.com/products/html/gx21b5102.html


Is misschien wel intressanter.
GS10 kan max 2Gb ram aan, en dat zou in de toekomst wel eens wat weinig kunnen worden.

Weet er soms iemand wat het voordeel is van die externe hot-swap serial ata?

S2S-Robert
22/05/04, 13:46
Origineel geplaatst door flecxie
Weet er soms iemand wat het voordeel is van die externe hot-swap serial ata? je kan schijven hot swappen dus doordraaien als je een schijf wisselt?

flecxie
22/05/04, 13:59
Origineel geplaatst door S2S-Robert
je kan schijven hot swappen dus doordraaien als je een schijf wisselt?

Maar het gaat hier enkel om externe schijven --> indien je een interne disc moet vervangen moet je toch nog rebooten (en indien in raid1 nog rebuilden)?

Of is het mogelijk om een externe schijf eraan te hangen en die (terwijl server draait) een mirror (raid1) te laten maken? (zodat je enkel server even moet uitschakelen om schijf te vervangen, en dus geen tijd meer verliest met het volledig rebuilden van de raid).

S2S-Robert
22/05/04, 16:39
Wat ik er zo van zie op het plaatje is dat je 2 schijven van buitenaf erin kan steken, dus er 'zijn' geen interne schijven. Overigens zegt de hotswap niets over intern <> extern. Ik lees:


The Transport GX21 (B5102) is powered by an 800MHz system bus, supports up to 4GB of Unbuffered ECC/non-ECC DDR400 memory, two Gigabit Ethernet ports and one Fast Ethernet LAN port, Hot-Swap Serial ATA with RAID 0, 1, 0 + 1, and front/rear access USB ports.Zoals ik het zie heb je dus 2 schijven en mocht er eentje kapot gaan kun je die eruit halen en hotswappen met een andere. Dan wordt de raid array automatisch opnieuw gerebuild als je de configuratie goed hebt staan.

flecxie
22/05/04, 16:54
Origineel geplaatst door S2S-Robert
Wat ik er zo van zie op het plaatje is dat je 2 schijven van buitenaf erin kan steken, dus er 'zijn' geen interne schijven.

Idd,

Heb manual eens doorgenomen en ik denk dat je gelijk hebt... Sry voor het misverstand :)

michael

netvictory
23/05/04, 00:23
Als je toch iets GS-10 achtigs wilt (dus met LCD panel en keys), dan zou ik voor de GS-12 gaan. Is nog niet op de website te zien, maar wel leverbaar. Verschil: 800 MHz FSB, SATA, twee extra USB poorten aan de voorzijde, 4 memory slots.....