PDA

Bekijk Volledige Versie : Factuurprogramma



BoX
22/05/04, 01:11
Hoi,

Ik ben op zoek naar een zeer goedkoop factuurprogramma.
Iemand idee ?

Hebben jullie ervaring met 'Snelstart (Nota 1)' ?

ThePostman
22/05/04, 01:28
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?s=

Zo moeilijk is het toch niet? Er zijn hier al duizenden topics over. :(

BoX
22/05/04, 02:23
Databecker Eenvoudig factureren .. dat lijkt me wel wat.

Gebruikt iemand het hier toevallig ?

Flexis Hosting
22/05/04, 09:55
Origineel geplaatst door BoX
Databecker Eenvoudig factureren .. dat lijkt me wel wat.

Gebruikt iemand het hier toevallig ?

Heb het 2 weken geleden besteld via de site van ze.
Nog nooit een brief of pakket gezien..

olafb
22/05/04, 10:33
Ja wij hebben het ook van de week besteld om te kijken wat het precies is en hoe het werkt. We hebben wel een order bevesteging gehad. Maar wat ik op de website zie is toch aardig hoor!Ik hoop dat wij hem krijgen:)

Dennis
22/05/04, 10:37
Origineel geplaatst door BoX
Databecker Eenvoudig factureren .. dat lijkt me wel wat.

Gebruikt iemand het hier toevallig ? We hebben het gebruikt, Sebastiaan vond het waardeloos :)

Het systeem begon hem volgens mij een beetje te ergeren.

ThePostman
22/05/04, 13:36
Origineel geplaatst door DennisCitus
We hebben het gebruikt, Sebastiaan vond het waardeloos :)

Het systeem begon hem volgens mij een beetje te ergeren.

Haha :D LOL Wat gebruiken jullie nu dan?

TMourik
22/05/04, 14:16
Wij maken sinds kort gebruik van nota3 en boek3, heel erg ideaal pakket!

Is echt een aanrader. Maar ik zou zeggen, download de demo en oefen. Het is wel wennen en oefenen, maar als je het door hebt in 5 sec heb je een factuur :)

woutertwisk
23/05/04, 09:59
www.reeleezee.nl werkt erg prettig. Factuur + administratie heb ik.

Dennis
23/05/04, 10:29
Origineel geplaatst door TMourik
Wij maken sinds kort gebruik van nota3 en boek3, heel erg ideaal pakket!

Is echt een aanrader. Maar ik zou zeggen, download de demo en oefen. Het is wel wennen en oefenen, maar als je het door hebt in 5 sec heb je een factuur :) It's ungooglable?

Url?


Origineel geplaatst door The Postman


Haha :D LOL Wat gebruiken jullie nu dan? Nu nog Word en Excel, maar we zijn beter met een alternatief.

Domenico
23/05/04, 13:41
Origineel geplaatst door DennisCitus
It's ungooglable?

Url?



www.snelstart.nl :)

Tja, "De SnelStart-site is op zondag gesloten." :X

Norman
23/05/04, 13:42
en die site is dicht op zondag !?!?!?
vind et nu al een achtelijk bedrijf :(

ELTino
23/05/04, 13:54
De SnelStart-site is op zondag om principiële redenen gesloten.


De paginatitel vertelt ons er meer over :)

Laat me raden, ze zitten in het katholieke Limburg?

TMourik
23/05/04, 14:08
ze zitten op Texel :) Oosterend

In ieder geval, op zondag zijn ze inderdaad gesloten, maar de support is perfect. Ik had problemen met de demo versie, kon hun gewoon bellen en werdt stap voor stap opgelost, zeer netjes.

Bestelling was ook snel, voor 14:00 bellen is ook werkelijk de volgende dag in huis.

Ik zou zeggen, download de demo (www.snelstart.nl) en probeer het uit.

Flydesign.nl
23/05/04, 14:51
Voor de mensen die toch graag op zondag dit even willen proberen, heb ik hier de demo gevonden van SnelStart: http://www.startendeondernemers.nl/snelstart/

Op dit moment gebruik ik nog Excel en Word, maar dan ben je al snel 5 minuten met een factuur bezig. Ben daarom al tijdje bezig om alles over te zetten in een PHP/MySQL gestuurd systeem, die netjes alle links legt en binnen enkele seconden een factuur maakt. Dat scheelt heel wat tijd ;)

AlfaHosting
23/05/04, 14:52
Misschien is MiniPak Faktuur iets voor je ?

http://www.ergops.nl

Eenvoudig en handig in gebruik.

BoX
25/05/04, 16:51
Ok bedankt voor alle input mensen !

Dennis
25/05/04, 17:12
Origineel geplaatst door BoX
Ok bedankt voor alle input mensen ! Ga je deze input nu verwerken? Of heb je al besloten?

AlphaXS
26/05/04, 21:13
Wij gebruiken een facturatieprogramma in Acces.
Middels de raporten die je kunt laten genreren heb je een mooie factuur.

De factuur is dan ook helemaal speciaal ingericht op hosting.
Je kunt er dus niet een offerte voor een pc systeem mee maken.

Het invoeren, verwerken van een bestelling incl. het afdrukken van een factuur kost +/- een minuut tot twee minuten de tijd.

Daarnaast kunnen we makkelijk bij maandelijkse betalingen zien hoeveel er nog open staat.
Alle facturen per klantnummer enz. enz.

Wij geven er dus nadrukkelijk de voorkeur aan om dit dus in de eigen hand te houden, goedkoper en vooraal makkelijker zodra je ergen een probleem mee hebt, je kunt het immers zel faanpassen.

serverbilly
26/05/04, 21:26
AlphaXS,
Je bent vast niet van plan deze Access toepassing met ons te delen :)?

Johnn
27/05/04, 01:10
KLinkt inderdaad erg goed zou je die niet willen delen >>??

®on
27/05/04, 08:58
Klinkt eigenlijk een beetje als ADBplus (http://www.monicom.nl/), wat een gratis 250 facturen versie heeft.

AlphaXS
27/05/04, 09:42
ik wil m best delen met jullie, indien jullie mij even de tijd willen geven om het e.e.a af te maken en de klanten eruit te halen.

Denk dat het juist alleen maar goed is, misschien hebben anderen ook nog ideeen om het in elk geval voor ons stukken beter te maken.

AlphaXS
27/05/04, 09:44
zal m in de loop van vanavond c.q. morgenochtend even online knallen.

serverbilly
27/05/04, 09:58
Dat zou echt super zijn!

AlphaXS
27/05/04, 22:39
www.alphaxs.nl/downloads/facturatie.mdb

vanaf hier is de dbase te downloaden.
Nogmaals we zijn er ook nog druk mee bezig, dus het e.e.a dient nog grof veranderd te worden, zo is het hoofdmenu (soort schakelbord) nog niet klaar.

Ideeen en tips zijn van harte welkom, misschien kunnen we (wij) er zo een ideaal facturatie dbase c.q. programma voor maken waar meerdere providers / bedrijven wat aan hebben.

WilcoOnline
27/05/04, 22:40
Ik zal dat ook wel leuk idee vinden aangezien ik ook al tijdje bezig ben met zo'n systeem in access.

Mannekino
27/05/04, 22:48
Ik probeer het te openen met Access 2003 maar ik krijg de melding dat het een onbekende database indeling is.

"The database 'C:\Factuur\facturatie.mdb' needs to be repaired or isn't a database file."

Enig idee wat ik fout doe?

WilcoOnline
27/05/04, 22:54
Origineel geplaatst door Mannekino
Ik probeer het te openen met Access 2003 maar ik krijg de melding dat het een onbekende database indeling is.

"The database 'C:\Factuur\facturatie.mdb' needs to be repaired or isn't a database file."

Enig idee wat ik fout doe?

Ey hoe kom jij aan dat ding? Want hij staat toch nog niet online? Als je hem eventueel naar mij wil sturen heel graag dan kijk ik ook even

Heb office 2003, xp en gewoon 2000 om het te proberen

Mannekino
27/05/04, 22:56
4 posts naarboven :P (vanaf deze ;))

WilcoOnline
27/05/04, 23:07
Origineel geplaatst door Mannekino
4 posts naarboven :P (vanaf deze ;))

Ooh ik ben blind..
Nou ik heb hem ondertussen geprobeer maar krijg dus ook database corrupt etc.

Heb het nu op acces 2000, XP, 2003 geprobeerd allemaal de engelse versie. Beetje vreemd

AlphaXS
27/05/04, 23:13
sorry vergeten, dbase is aangemaakt in oficce 2003, maar heb m nu online gezet (alsnog) in 2002-2003 (oftewel 200, XP en 2003) indeling.

Overigens maak ik gebruik van oficce 2003 NL versie.

zal m ook nog wel online zetten voor oficce 97, morgenochtend maar dan dient er eerst het e.e.a aangepast te worden, morgen dus.

Evilarlos
27/05/04, 23:17
Ik heb hem net gedownload en in 2000 werkt hij nog steeds niet :S

BTW ik ben wel heel benieuwd want ik was een paar dagen geleden begonnen met de hele boel in acces aan het zetten vanuit exel.

WilcoOnline
27/05/04, 23:21
Origineel geplaatst door Evilarlos
Ik heb hem net gedownload en in 2000 werkt hij nog steeds niet :S

BTW ik ben wel heel benieuwd want ik was een paar dagen geleden begonnen met de hele boel in acces aan het zetten vanuit exel.

Bij mij doet hij het nu.. mischien even opnieuw downloaden hij is rond de 4,6 mb geloof ik

AlphaXS
27/05/04, 23:21
[edit] te laat.....
:)

vreemd, heb het net nog geprobeerd, en ook na het donwloaden werkt deze gewoon.

Overigens moet je niet voor annuleren kiezen, indien je de melding krijgt of je database wilt openen. (beschermingsmededeling van office tegen macro virussen.)

En je zult een foutmelding krijgen voor het schakelbord, deze heb ik er tijdelijk even tussenuit gehaald.

AlphaXS
27/05/04, 23:25
Nyway om voor vanavond mee af te sluiten, ideeen en tips graag hier posten of via de mail, m.bevelander@alphaxs.nl

Dan kan ik kijken of we ze kunnen verwerken.
Uiteraard staat zelf aanpassen altijd vrij, echter denk dat we aan ideeen meer hebben.
Ik ga ze vervolgens indien haalbaar en waardevol verwerken zodat iedereen er wat aan heeft, en zo een centrale versie kan ontwikkelen welke dan geheel gratis verspreid kan worden.

Ik zal dan deze (gratis) versie ook blijven verspreiden, c.q. online blijven plaatsen zodra hier updates voor komen.

Zo heeft iedereen er wat aan, lijk me.

WilcoOnline
27/05/04, 23:41
Origineel geplaatst door AlphaXS
[edit] te laat.....
:)

vreemd, heb het net nog geprobeerd, en ook na het donwloaden werkt deze gewoon.

Overigens moet je niet voor annuleren kiezen, indien je de melding krijgt of je database wilt openen. (beschermingsmededeling van office tegen macro virussen.)

En je zult een foutmelding krijgen voor het schakelbord, deze heb ik er tijdelijk even tussenuit gehaald.

Geweldig allemaal ik krijg weer helemaal zin om me in access te verdiepen. Goed ik ben tijdje geleden ook bezig geweest hiermee laat ik mijn systeempje wat ik nu heb hier ook maar even neerzetten mischien dat er leuke dingen uitkomen.

http://www.wilcoonline.nl/klanten.mdb

serverbilly
28/05/04, 08:41
@AlphaXS

Ziet er al goed uit!
Zou je hem nog een keer willen plaatsen met Schakelbord (hoofdmenu), nu heb ik alleen maar wat losse formulieren.

AlphaXS
28/05/04, 10:16
zal van het weekend nog even wat sleutelen om het e.e.a. af te maken.

plaats dan de nieuwe versie wel weer online.

serverbilly
28/05/04, 10:18
Top!

BoX
28/05/04, 10:25
Hoi ... beetje gevaarlijke database eigenlijk ..

Als je je producten een andere prijs geeft, veranderen je facturen uit het verleden ook ! Fiscaal gezien niet echt onbelangrijk.
Zorg dat je je facturen 'statisch' wegschrijft .. en ze geen relaties meer hebben en dus niet meer te wijzigen zijn.

Een evt. workaround kan zijn om bij een prijsverandering een nieuw product / productversie aan te maken.

Maar nogmaals .. ik ben er ook mee bezig geweest .. en uiteindelijk vond ik het de moeite niet .. omdat je voor een paar tientjes ook de Databecker software kan kopen .. en daar kun je alles mee.

Success in ieder geval

BoX
28/05/04, 10:26
Ooh ja .. ik zie in je relaties ook geen 1-op-N relaties .. of referentiele integriteit etc.

AlphaXS
28/05/04, 17:57
Nogmaals bij ons werkt t pefect, en het is iets wat ik graag in eigen beheer wil hebben.

Het "statisch" wegschrijven van de factuur was ik al mee bezig, maar is iets moeilijker dan verwacht.
Er dient dan namelijk een tweede tabel bij te komen voor de weggeschreven gegevens.


Daarnaast ben ik absoluut geen fan van de software van databecker.
Ik wil alles zelf aan kunnen passen incl. de facturen. Zodoende.

@ box, wat bedoel je in hemelsnaam? iets bredere uitleg is van harte welkom, zodat ik er iets mee kan en dit aan kan passen.

StarInternet
28/05/04, 19:47
Origineel geplaatst door WilcoOnline


Geweldig allemaal ik krijg weer helemaal zin om me in access te verdiepen. Goed ik ben tijdje geleden ook bezig geweest hiermee laat ik mijn systeempje wat ik nu heb hier ook maar even neerzetten mischien dat er leuke dingen uitkomen.

http://www.wilcoonline.nl/klanten.mdb
Er zit geen optie om faktuur af te drukken?

AlphaXS
28/05/04, 20:09
jazekers wel.

formulier orders per klant, en vervolgens afdrukvoorbeeld factuur

StarInternet
28/05/04, 20:13
Origineel geplaatst door AlphaXS
jazekers wel.

formulier orders per klant, en vervolgens afdrukvoorbeeld factuur
Maar in klanten.mdb van Wilco?

Dennis
28/05/04, 20:43
Origineel geplaatst door AlphaXS
jazekers wel.

formulier orders per klant, en vervolgens afdrukvoorbeeld factuur Je systeem ziet er op zich leuk uit. Ben je er ook echt 100% tevreden over? Noem er eens wat negatieve dingen over. Kan interessant voor ons zijn.

WilcoOnline
28/05/04, 21:42
Origineel geplaatst door StarInternet

Maar in klanten.mdb van Wilco?

In mijn versie kun je nog geen facturen uitprinten. Dit is hobby project van mij. Om access te leren

AlphaXS
28/05/04, 23:48
Nee ben er absoluut nog niet tevreden over, ben er ook nog alle vrije tijd in aan het stoppen en zo nu en dan wanneer het rustig is.

Grafisch moet er zowiezo nog een heleboel gebeuren, en wat voor mij van belang is is dat alle sidn formulieren er nog in gestopt dienen te worden.
Tevens wil ik zien dat ik er een functie in krijg dat zodra een domeinnaam ingevoerd wordt (.nl bijv) dat er een functie open komt om deze rechtsreeks per mailformulier te registreren.

Ook de pakketoplevering welke nu per pdf aangemaakt wordt, wil ik graag rechtsreeks als mail bericht kunnen versturen.

Daarnaast wil ik geautomatiseerde mail berichten erin stoppen welke met een druk op de knop aangemaakt worden met het mail adres van de klant en verstuurd worden.

Ook betalingsherrineringen wil ik indien nog mogelijk automatisch laten opkomen, zodra je de dbase opstart.

Dus nog zat negatieve dingen.

Wat ik vooral balen vind is dat er haast niet (mogelijkheid zal er wel zijn, maar heb geen idee hoe) standalone programma van te maken is.

Welke je zonder acces kan draaien.

WilcoOnline
29/05/04, 00:18
Origineel geplaatst door WilcoOnline


In mijn versie kun je nog geen facturen uitprinten. Dit is hobby project van mij. Om access te leren

Dat kan niet je kan wel een runtime installeren dat is gewoon een access viewer deze zit in het ontwikkel pakket van access volgens mij als ik me niet vergis is hier al eens iets over geweest.

Maar je kan naar mijn weten geen exe bestand ervan maken of je moet in Visual basic aan de gang gaan en dan mdb bestand houden voor de data

ronaldlokers
29/05/04, 04:31
Origineel geplaatst door WilcoOnline


Dat kan niet je kan wel een runtime installeren dat is gewoon een access viewer deze zit in het ontwikkel pakket van access volgens mij als ik me niet vergis is hier al eens iets over geweest.

Maar je kan naar mijn weten geen exe bestand ervan maken of je moet in Visual basic aan de gang gaan en dan mdb bestand houden voor de data

In visual basic kan je zoiets maken, dan moet je met datagrids gaan werken. Is best makkelijk, ik heb net visual basic om het beetje te proberen en binnen een dag het ik al wat werkends (een klein gastenboekje)

WilcoOnline
29/05/04, 09:36
Origineel geplaatst door ronaldlokers


In visual basic kan je zoiets maken, dan moet je met datagrids gaan werken. Is best makkelijk, ik heb net visual basic om het beetje te proberen en binnen een dag het ik al wat werkends (een klein gastenboekje)

Ik heb ook wel eens zoiets gemaakt gaat inderdaadt vrij vlot. Maarja als je dan toch met Visual Basic bezig ben dan kun je ook net zo goed je data in de Microsoft sql server proppen

ach zo blijft het natuurlijk het kan bijna altijd mooier en beter

crick2004
10/06/04, 01:34
krijg klante niet geopend :'(

JKW
10/06/04, 12:12
Voor de Access mdb kun je inderdaad even een runtime installeren. Zodat je niet de volledige versie van Access hoeft te kopen maar de gratis runtime kunt gebruiken.

http://www.amicron.com/AccessRT/ (Bijvoorbeeld via deze site, kan niet garanderen dat het virusvrij is en de goede versie enz.)


Heb ook goede ervaringen met het onderstaande gratis zeer simpele facturatie script (php frontend Mysql backend).

http://www.typicalgeek.com/

Geinteresseerden kunnen me pm'en voor de Nederlandse vertaling.


EDIT: Zie dat er nu geen freeware versie meer is. Zal eens kijken welke versie ik heb en hem eventueel online zetten.

WilcoOnline
10/06/04, 18:30
AlphaXS,

Had jij alweer een nieuwe versie? Ben daar wel benieuwd naar