PDA

Bekijk Volledige Versie : inschrijving handelsnaam



eszet
19/05/04, 14:35
Als je je handelsnaam inschrijft maakt het volgende dan iets uit:

We twijfelen of we gewoon "<bedrijfsnaam>" laten inschrijven of "<bedrijfsnaam> Internet Services".
Ben je achteraf op documenten en op je site dan verplicht van hetzelfde te gebruiken? Als we bv. inschrijven onder "<bedrijfsnaam> Internet Services" mogen we dan op documenten/site gewoon "<bedrijfsnaam>" gebruiken?
(domein is nog niet geregistreerd, vandaar niet de echte naam in de voorbeelden)
Mocht het iets uitmaken: dit is voor inschrijving in België.

Koster
19/05/04, 14:49
Je kan onder een nummer toch meerdere handelsnamen inschrijven?

The MAzTER
19/05/04, 14:50
schrijf je ze toch bijde in?

wij hebben 4 handelsnamen op moment, en er komen er nog 2 bij.

edit: en ja hoor.. weer te laat.

Carl<n-media>
19/05/04, 14:54
Zijn daar geen extra kosten aan verbonden?

Johan-nl
19/05/04, 15:01
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Zijn daar geen extra kosten aan verbonden?


Nee, geen extra kosten

Rik
19/05/04, 15:03
Origineel geplaatst door Johan-nl



Nee, geen extra kosten

Tenzij je meteen een uitdraai wenst ervan ;)
Het bijschrijven moet op kantoor (KvK) gebeuren (kan niet Online) en kost inderdaad niets....

Ties
19/05/04, 15:09
( Ik vraag het toch nog even: ) In mijn geval is het zo dat ik me destijds in heb laten schrijven als 'TPA Webhosting', ik vond dit een redelijk algemene naam die naar mijn idee ook wel 'de activiteiten op het gebied van webdesign zou dekken'.. Nu twijfel ik echter, webdesign lijkt toch mijn hoofdactiviteit te zijn.. Kan ik dus (bijvoorbeeld) TPA Webdesign 'gewoon' bij laten schrijven als handelsnaam?

Alvast bedankt..

Rik
19/05/04, 15:10
ja hoor...

RobbertC
19/05/04, 15:15
Origineel geplaatst door Rik


Tenzij je meteen een uitdraai wenst ervan ;)
Het bijschrijven moet op kantoor (KvK) gebeuren (kan niet Online) en kost inderdaad niets.... Ongeveer een half jaar geleden heb ik een PDF formulier op de KvK-site gedownload, ingevuld en opgestuurd en een paar dagen later had ik er een handelsnaam bij.

Of hoeft niet op een KvK-kantoor te gebeuren, of het is in de tussentijd veranderd.

Ties
19/05/04, 15:17
Ok, bedankt! Sorry, laatste vraag (en ja, morgen zal ik langs gaan bij de kvk :)): Moet deze naam (enig) verband houden met de handelsnaam die je eerder hebt ingeschreven? Of mag het bij wijze van spreken een hele andere naam zijn?

Rik
19/05/04, 15:19
Origineel geplaatst door Ties
Ok, bedankt! Sorry, laatste vraag (en ja, morgen zal ik langs gaan bij de kvk :)): Moet deze naam (enig) verband houden met de handelsnaam die je eerder hebt ingeschreven? Of mag het bij wijze van spreken een hele andere naam zijn?

Mag ook een andere naam zijn hoor !


@ RobbertC: dan zijn ze hier echt lame :D

Triloxigen
19/05/04, 15:27
Zijn er wel extra kosten als je later nog een handelsnaam wil bijschrijven?

Ik heb er nu 2, maar wil er nog 2 toevoegen.. :)

Ties
19/05/04, 15:34
Origineel geplaatst door Johan-nl



Nee, geen extra kosten

Koster
19/05/04, 15:36
Origineel geplaatst door Triloxigen
Zijn er wel extra kosten als je later nog een handelsnaam wil bijschrijven?

Ik heb er nu 2, maar wil er nog 2 toevoegen.. :) sterker nog: wat doen ze als je 900 handelsnamen wilt inschrijven?

ThePostman
19/05/04, 15:55
900 Keer hun database upgraden ;)

olafb
19/05/04, 15:56
dan moet jij 900 formulieren invullen;) het zal vast niet de bedoeling zijn maar staat nergens dat het niet mag volgens mij ?of iemand moet met bewijs komme:D

Koster
19/05/04, 16:16
Origineel geplaatst door IPhosting
dan moet jij 900 formulieren invullen;) het zal vast niet de bedoeling zijn maar staat nergens dat het niet mag volgens mij ?of iemand moet met bewijs komme:D nee hoor, kan in 1 formuliertje (behalve dan dat er niet genoeg schrijfruimte is ;) )

chielsen
19/05/04, 16:36
En wat als je <bedrijf> heeft een je hebt een product <product>. Moet je dat product als merknaam laten registreren of kan dat erbij als handelsnaam?

Keuningen
19/05/04, 19:38
Je kan iedere handelsnaam claimen, alleen deze kan je achteraf afgenomen als je met een desbetreffende handelsnaam niks naar buiten toe communiceert.

Triloxigen
20/05/04, 16:06
Weet iemand waar dat formuliertje te vinden is om een extra handelsnaam int e schrijven?
Want ik kan het nergens vindern :|

Ties
20/05/04, 16:18
Volgensmij (wat ik begrijp uit bovenstaande reacties) moet je daarvoor gewoon langs bij de kvk..

therealchrizz
20/05/04, 16:30
Nee hoor, hier kan je alle formulieren vinden: http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=39809

fritz©
20/05/04, 16:39
Origineel geplaatst door Koster
sterker nog: wat doen ze als je 900 handelsnamen wilt inschrijven?

Pech ;) want je kan maar maximaal 99 namen inschrijven bij de KvK (Nederland althans).

En daarom zie je vaak:
Bedrijf X op de fles, twee weken later Bedrijf Y gestart met dezelfde diensten, hetzelfde pand... rara hoe kan dat ?

Gr!

shared_user
20/05/04, 17:47
ik kan geen formulier vinden om een tweede handels naam bij te schrijven.

Carl<n-media>
20/05/04, 18:09
Hier staan alle formulieren: http://www.kvk.nl/assets/handelsregister/artikelassets/formulieren/wizard/frame.html.

fritz©
20/05/04, 18:50
Origineel geplaatst door shared_user
ik kan geen formulier vinden om een tweede handels naam bij te schrijven.

Hoi,
Je moet 'Wijzigen vestigingsgegevens' aanklikken. Hierop kun je aangeven wat er verandert ...

Gr.

shared_user
20/05/04, 18:56
ok bedankt. moet ik die gewoon met een kopie van legitimatie bewijs opsturen?

Triloxigen
21/05/04, 00:19
Geweldig, bedankt (y)

Henky!
21/05/04, 00:30
Origineel geplaatst door shared_user
ok bedankt. moet ik die gewoon met een kopie van legitimatie bewijs opsturen?

Je kunt gewoon dat formulier neerladen, daarin wordt vervolgens alles uitgelegd. Wat je moet doen, wat je waar moet invullen en wat je eventueel moet meesturen. Of meenemen. In sommige gevallen moet je persoonlijk langskomen op het KvK kantoor. Hoe dan ook, alles wordt keurig verklaard en uitgelegd.

De handelsnaam die je wilt vastleggen wordt wel gecontrololeerd. Of het al in gebruik is en ook of het niet teveel lijkt op een al bestaande naam.

Overigens is het vastleggen van een handelsnaam bij de KvK niet hetzelfde als het vastleggen van een merknaam of een beschermde naam. Daar zijn weer andere bureautjes voor.

Henky!
21/05/04, 00:32
En inschrijven van handelsnamen is wel gratis, maar je hebt dan toch dat nieuwe KvK papiertje nodig van (wat was het) 12.00 Euro:-)