PDA

Bekijk Volledige Versie : Juridisch (sub)forum



Digiover
17/05/04, 19:33
Is het een idee om een subforum aan te maken met als onderwerp "Juridisch" o.i.d.? Er staat zoveel geblaat vermeld over bijvoorbeeld spam, AV's, (cr|h)ack pogingen, niet nagekomen contracten, enz.
Binnenkort zal de nieuwe spamwetgeving gepubliceerd worden en er zijn er maar zeer weinig op dit forum die weten wat spam nou werkelijk is...

Naast het subforum zou er dan bij de nieuwsgroepen een link opgenomen kunnen worden naar nl.juridisch, nl.internet.misbruik, nl.internet.misbruik.spam-signalering en news.admin.net-abuse.email (www.spamfaq.net).

WenS
17/05/04, 21:15
Goed idee. Ik ben absoluut voor :)

Carl<n-media>
17/05/04, 21:21
Dat is inderdaad een goed idee. Ik stem voor :).

Dennis
17/05/04, 21:27
Maar zou hier wel genoeg in gepost worden? Dit is natuurlijk wel een onderdeel van het runnen van een webhosting-company. Is het groot genoeg om een eigen gedeelte te krijgen?

Carl<n-media>
17/05/04, 21:34
Origineel geplaatst door DennisCitus
Maar zou hier wel genoeg in gepost worden? Dit is natuurlijk wel een onderdeel van het runnen van een webhosting-company. Is het groot genoeg om een eigen gedeelte te krijgen?
Je ziet toch dagelijks wel juridische conflicten langs komen? Denk aan domeinen die op een andere naam worden gezet, personen die niet betalen, het handelen met minder jarigen etc. Zomaar een aantal topics die ik laatst voorbij zag komen en die naar mijn mening niet helemaal in het 'juiste' forum stonden.

RonZo
17/05/04, 21:46
Ik zie het al helemaal voor me....
Een juridisch forum met allemaal vragen aan de modderwater in de trend van Libelle:
"Lieve mr. Jeanine, ik heb het volgende probleem"......




:D

WenS
17/05/04, 22:19
"Lieve Mona" vindt ik dan leuker klinken ;) :D

RonZo
17/05/04, 22:22
Origineel geplaatst door WenS
"Lieve Mona" vindt ik dan leuker klinken ;) :D
Mona is geen mr.
Althans niet officieel ;)

Digiover
17/05/04, 22:50
Origineel geplaatst door RonZo
Ik zie het al helemaal voor me....
Een juridisch forum met allemaal vragen aan de modderwater in de trend van Libelle:
"Lieve mr. Jeanine, ik heb het volgende probleem"......

Hihi, nee daar is JUIST de nieuwsgroep nl.juridisch voor (lees wel eerst het charter) ;-).

Deze posting heb ik meerendeel uit frustratie gedaan, vooral omdat binnenkort de "spamwet" gepubliceerd wordt en er is gewoon een GIGANTISCH gebrek aan juridische kennis bij (ja,ja) het meerendeel van de posters hier. Men weet niet wat de definitie van spam is, men weet niet hoe het zit met spam afkomstig uit andere EU landen, enz.
Als ik hier lees dan zie ikvoornamelijk 2 soorten mensen/bedrijven (een beetje generaliserend, voel je niet persoonlijk aangesproken / aangevallen):
* Eensmanszaken;
* Systeem-/Netwerk beheerders bij grote(re) ISP's;

Mijns inziens, en ik denk dat velen dat met mij eens zijn, valt de abuse afhandeling onder een beheerafdeling en niet onder een salesafdeling. De beheerders zijn degenen die een stekker er uit kunnen trekken en het overzicht op de logfiles hebben.
Juist daarom zouden bovenstaande 2 groepen op de hoogte moeten zijn van (nieuwe- en huidige) wetgevingen.
Steek uw hand op: Wie heeft er ooit al wel eens een wetsartikel doorgelezen (ok ok, art138a mag je meerekenen ;))?

Wel ben ik van mening dat bovenstaande, door RonZo, geschetste situatie natuurlijk niet voor mag gaan komen, dan kan het subforum natuurlijk maar net zo goed weer verwijderd worden.

Carl<n-media>
18/05/04, 14:39
Origineel geplaatst door RonZo
Ik zie het al helemaal voor me....
Een juridisch forum met allemaal vragen aan de modderwater in de trend van Libelle:
"Lieve mr. Jeanine, ik heb het volgende probleem"......




:D
Waarom niet "Lieve Domenico"? :p

Bojhan
18/05/04, 17:47
Origineel geplaatst door Digiover


Hihi, nee daar is JUIST de nieuwsgroep nl.juridisch voor (lees wel eerst het charter) ;-).

Deze posting heb ik meerendeel uit frustratie gedaan, vooral omdat binnenkort de "spamwet" gepubliceerd wordt en er is gewoon een GIGANTISCH gebrek aan juridische kennis bij (ja,ja) het meerendeel van de posters hier. Men weet niet wat de definitie van spam is, men weet niet hoe het zit met spam afkomstig uit andere EU landen, enz.
Als ik hier lees dan zie ikvoornamelijk 2 soorten mensen/bedrijven (een beetje generaliserend, voel je niet persoonlijk aangesproken / aangevallen):
* Eensmanszaken;
* Systeem-/Netwerk beheerders bij grote(re) ISP's;

Mijns inziens, en ik denk dat velen dat met mij eens zijn, valt de abuse afhandeling onder een beheerafdeling en niet onder een salesafdeling. De beheerders zijn degenen die een stekker er uit kunnen trekken en het overzicht op de logfiles hebben.
Juist daarom zouden bovenstaande 2 groepen op de hoogte moeten zijn van (nieuwe- en huidige) wetgevingen.
Steek uw hand op: Wie heeft er ooit al wel eens een wetsartikel doorgelezen (ok ok, art138a mag je meerekenen ;))?

Wel ben ik van mening dat bovenstaande, door RonZo, geschetste situatie natuurlijk niet voor mag gaan komen, dan kan het subforum natuurlijk maar net zo goed weer verwijderd worden.

Ik denk dat het daarom juist goed is een jurudisch sub-forum, zodat mensen meer op de hoogte blijven van nieuwe en huidige wetgevingen en meer inzicht krijgen over het jurudisch aspect.

Ik denk dat mensen hier genoeg ervaring hebben om niet te reageren op topics waarvan zij geen ervaring hebben.

ThePostman
18/05/04, 23:30
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Waarom niet "Lieve Domenico"? :p

Waarom niet "Lieve Carl<spammer>" Grapje hoor ;)

Ik ben wel voor! Misschien dat daar standaard een FAQ in kan komen?

S2S-Robert
19/05/04, 01:25
Origineel geplaatst door Digiover

Steek uw hand op: Wie heeft er ooit al wel eens een wetsartikel doorgelezen (ok ok, art138a mag je meerekenen ;)) Ik heb zelfs enige tijd rechten gestudeerd, telt dat ook? ;)

Vond een bedrijfskundige studie toch leuker :D

Clearhosting
21/05/04, 04:07
Ik vind dat het forum een beetje groot wordt qua secties en onoverzichtelijk wordt

Just my 2 cents

Digiover
22/05/04, 13:34
Een groot aantal (onderverdeelde) secties vergroot juist de overzichtelijkheid, IMO.

S2S-Robert
22/05/04, 14:23
Origineel geplaatst door Digiover
Een groot aantal (onderverdeelde) secties vergroot juist de overzichtelijkheid, IMO. Niet persé, je moet een goede balans vinden tussen het aantal zinnige forums en het aantal posts dat mogelijkerwijs welis niet 100% in een forum zouden kunnen passen.

Hoe vaak zijn er van die juridische vragen en maak je een forum niet kapot als je alles tot in den treure hebt onderverdeeld. Als er eens per week gepost wordt hoef je er niet aan te beginnen.

Ik zou het niet doen en mocht het aantal juridische vragen erg hard stijgen dan kun je altijd nog zo'n subforum aanmaken.