PDA

Bekijk Volledige Versie : Spam hostingbedrijf overnemen



serverbilly
17/05/04, 18:38
Ik kreeg vandaag de volgende spam mail:

//////////////////////////////////////////
Geachte heer/mevrouw,

Voor een cliënt, die zijn webhostingbedrijf wil uitbreiden, ben ik op zoek naar een klantenbestand(c.q. webhostingbedrijf) ter overname.

Ik ben benieuwd of u hier voor u zelf mogelijkheden ziet.

Ik verzoek u vriendelijk contact met mij op te nemen.

Met vriendelijke groet,

//////////////////////////////////////////

Nog meer mensen deze ronduit brutale smerige spam ontvangen?

Koster
17/05/04, 18:57
Bel hem gewoon effe dat je hier niet van gediend bent :)

Flydesign.nl
17/05/04, 20:21
Spam of gewoon ongewilde e-mail? Spam is het pas als het bulk verzonden is, en dan kan je het rapporteren aan spamvrij.nl bijvoorbeeld. Als er dan meer mensen dit ontvangen hebben, zal spamvrij actie ondernemen.

Digiover
17/05/04, 20:23
Origineel geplaatst door Flydesign.nl
Spam of gewoon ongewilde e-mail? Spam is het pas als het bulk verzonden is, en dan kan je het rapporteren aan spamvrij.nl bijvoorbeeld. Als er dan meer mensen dit ontvangen hebben, zal spamvrij actie ondernemen.

Nee, Spamvrij.nl neemt zelf GEEN actie! Ze vermelden het alleen op de website (hoevaak staat dat nou al op dit forum?).

InstantXs
17/05/04, 20:27
en spam is ALLE ongevraagde (reclame) mail, dus ook als het niet bulk is verzonden...

xserve
17/05/04, 20:31
Origineel geplaatst door InstantXs
en spam is ALLE ongevraagde (reclame) mail, dus ook als het niet bulk is verzonden...
Wronge! Het moet wel degelijk in bulk verzonden zijn. Als een klant dus een mailtje aan jou stuurt dat je iets niet goed doet, en jij wilt dat mailtje niet dan is het opeens SPAM?

Nee, SPAM moet als bulk worden verzonden.

Flydesign.nl
17/05/04, 20:31
Wat spam is:
http://www.spamvrij.nl/werkwijze/faq-watisspam.php

Dus: bulk e-mail EN ongewenste post, pas samen is het spam!

Van die melding heb je gelijk, snap niet waar ik dat gelezen heb. Op de site staat dat ze het alleen vermelden en ik was er heilig van overtuigd dat ze zelf actie ondernamen. Maar goed, vermelding op zo'n site wordt je ook niet blij van...

Friend
17/05/04, 23:14
Origineel geplaatst door xserve

Wronge! Het moet wel degelijk in bulk verzonden zijn. Als een klant dus een mailtje aan jou stuurt dat je iets niet goed doet, en jij wilt dat mailtje niet dan is het opeens SPAM?

Nee, SPAM moet als bulk worden verzonden.

Spam volgens Van dale (ja die dikke)
spam (de ~ (m.), ~s)
1 ongevraagde e-mail, m.n. reclame => junkmail

Wie een andere betekenis van spam weet, graag even contact opnemen met die dikke!

Bedankt!
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=spam

xserve
17/05/04, 23:36
Ik zal morgen eens een mailtje sturen naar de dikke. Wel vreemd, dat er meerdere defenities van zijn.

InstantXs
17/05/04, 23:57
alle ongewenste mail is spam.... je mag toch wel van hosters verwachten dat ze weten wat zoiets betekend :S

Digiover
18/05/04, 00:00
Lees de (-nog te publiceren-) wet er nog maar eens op na, Xander.

InstantXs
18/05/04, 00:04
betekenissen van woorden worden in het algemeen niet in een wet vast gelegd.... zou wat worden zeg ;)

Flydesign.nl
18/05/04, 09:57
Origineel geplaatst door InstantXs
betekenissen van woorden worden in het algemeen niet in een wet vast gelegd.... zou wat worden zeg ;)

Denk je?! Het zou wat worden als je een spam wet hebt, waarin geeneens staat wat wordt verstaan onder spam. Dan zou iedereen dus aanspraak kunnen maken op die wet, zonder dat het eigenlijk spam is.

Maar zullen we nu weer even ontopic, anders openen we een nieuw topic hierover ofzo...

turbo
18/05/04, 14:50
in belgie is het toegelaten ongevraagde mail te versturen naar een onbenoemd adres (i.e. info support ...) van een rechtspersoon.

En als bovenstaand mailtje al brutale smerige spam is met wat zijn we dan bezig...

En om onder de noemer spam te vallen moet het 1 ongevraagd zijn en 2. op regelmatige basis plaatsvinden zonder opt-out.

En dit is een omzetting van een richtlijn en moet dus in nederland ook van toepassing zijn.

Domenico
18/06/04, 19:50
Thread op verzoek gesloten.