PDA

Bekijk Volledige Versie : Fair use policy



almar
16/05/04, 13:43
Planet Internet heeft besloten geen datalimieten meer te hanteren bij zijn adsl-abonnementen. In plaats daarvan komt een fair use policy.

Het in navolging van andere isp's invoeren van een algehele fair use policy is doorgevoerd om 'goed te blijven aansluiten op de ontwikkelingen in de markt en onze klanten een marktconformaanbod te blijven bieden', zo meldt een woordvoerder van Planet. Deze overweging geldt niet voor Het Net. Deze provider van KPN maakt nog steeds gebruik van harde datalimieten.

bron www.webwereld.nl

Wat denken jullie gaat dit straks ook een 'zogenaamde' trend worden bij hosting- en serviceproviders?

XF-RICK
16/05/04, 13:55
Origineel geplaatst door almar
Planet Internet heeft besloten geen datalimieten meer te hanteren bij zijn adsl-abonnementen. In plaats daarvan komt een fair use policy.

Het in navolging van andere isp's invoeren van een algehele fair use policy is doorgevoerd om 'goed te blijven aansluiten op de ontwikkelingen in de markt en onze klanten een marktconformaanbod te blijven bieden', zo meldt een woordvoerder van Planet. Deze overweging geldt niet voor Het Net. Deze provider van KPN maakt nog steeds gebruik van harde datalimieten.

bron www.webwereld.nl

Wat denken jullie gaat dit straks ook een 'zogenaamde' trend worden bij hosting- en serviceproviders?

Ik denk dat de Fair Use Policy nadelen maar ook zeker ook voordelen heeft. Het betreft het niet weten hoeveel je nou precies mag downloaden. Maar bij de goedkopere abbo's is dit zeer voordelig, omdat je dan meer kan down/uploaden.

Het ligt eraan hoe je het bekijkt, ik ben zelf voor afschaffing van de Fair Use Policy en dat er harde limieten komen.

:)

Rik
16/05/04, 14:22
Denk dat die providers dan ook daadwerkelijk geen rekeningen achteraf sturen, en webhosters met een FUP doen dat vaak wel....

Karin
16/05/04, 14:26
Het zal over het algemeen voor de meesten wel goed lopen, maar ik heb ook een verhaal gehoord (ja sorry, wel horen zeggen maar toch) dat iemand bij HCCNet meerdere waarschuwingen kreeg omdat hij over de 300mb per maand ging(!!!), met een fair use policy dus.

Rik
16/05/04, 14:29
Origineel geplaatst door Karin
Het zal over het algemeen voor de meesten wel goed lopen, maar ik heb ook een verhaal gehoord (ja sorry, wel horen zeggen maar toch) dat iemand bij HCCNet meerdere waarschuwingen kreeg omdat hij over de 300mb per maand ging(!!!), met een fair use policy dus.

LOL, oftewel... het zelfde als in de hosting, je krijgt wel onbeperkt, maar toch weer niet :D

Carl<n-media>
16/05/04, 15:05
Bij Wanadoo kun je gerust de hele dag downloaden als je FUP hebt. Bij HCCnet had ik hier vroeger ook geen last van. Volgens mij kun je de FUP van ISPs wel zien als onbeperkt.

Whyti
16/05/04, 16:05
Ik vind het erg fijn dat ze dit doen! Ik heb zelf een abo bij Xs4all en ik zat daar eerst op 3 GB datalimiet in de maand! Maar ja, met 3 mensen die 17 uur per dag internetten zo ongeveer zaten we er regelmatig overheen! Gelukkig deden ze daar niet moeilijk over! Nu heb ik ook FUP en hoef ik ten minste niet op te letten op wat ik doe en laat!

Ik vind dat alle providers dat als extra service wel mogen doen!

Rik
16/05/04, 16:28
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Bij Wanadoo kun je gerust de hele dag downloaden als je FUP hebt. Bij HCCnet had ik hier vroeger ook geen last van. Volgens mij kun je de FUP van ISPs wel zien als onbeperkt.

Dat weet ik, maar blijkbaar is dat dus niet bij allemaal zo (zie voorbeeld)....

ThePostman
16/05/04, 16:32
Ik doe niks anders bij chello. Als ze rekening sturen lach ik ze uit en neem adsl ;)

fritzĀ©
18/05/04, 10:46
Hoe weet ik -als klant van een hoster (of ISP)- wat het gem. FUP is ... ? Ik vind dat soort termen "gevaarlijk" (de welbekende kleine lettertjes). De FUP kun je vrijwel nooit ergens terug vinden... Hoe kan ik bezwaar maken tegen een eventuele rekening (achteraf) als ik geen (betrouwbare (onafhankelijke)) gegevens heb ...?

Goedkoop = Duurkoop

Ik stem ook voor "harde" richtlijnen. Duidelijk voor beide partijen.

Gr.

xserve
18/05/04, 11:11
Bij Chello hebben ze ook zeker een harde limiet, stiekem. Die ligt voor het Classic pakket (het enige waarvan ik hem weet) op de 50 GB per maand. En als je er een keer overheen gaat dan krijg je een brief dat het niet zo netjes is wat je doet. En blijf je doorgaan dan cappen ze je de volgende keer dat je op 50 GB zit af naar 128 kbs voor die maand. Dat is wat ik al van verschillende mensen met die ervaring gehoord heb. Die mensen zijn nu heel hard op zoek naar een goede ADSL aanbieder :D

[QWS]
18/05/04, 11:34
Die limieten had ik bij Planet ook nog nooit gezien. Deze staan (of inmiddels stonden?) in ieder geval niet duidelijk bij het pakket op hun site.

Rik
18/05/04, 11:35
Origineel geplaatst door [QWS]
Die limieten had ik bij Planet ook nog nooit gezien. Deze staan (of inmiddels stonden?) in ieder geval niet duidelijk bij het pakket op hun site.

LOL

Daar staat waarschijnlijk "onbeperkt dataverkeer !!!!!" d.m.v. een fupje...

[QWS]
18/05/04, 11:40
Origineel geplaatst door Rik


LOL

Daar staat waarschijnlijk "onbeperkt dataverkeer !!!!!" d.m.v. een fupje...

Maar ik bedoelde:


Planet Internet heeft besloten geen datalimieten meer te hanteren bij zijn adsl-abonnementen. In plaats daarvan komt een fair use policy.


Daar staat dat ze sinds kort een FUP gebruiken. Daarvoor hadden ze schijnbaar limieten. maar die limieten heb ik nooit gezien.

In feite veranderd er denk ik ook niets. hoogstens voor enkele gebruikers.

MediaServe
18/05/04, 21:42
Tja, en er zijn natuurlijk ook nog providers die echt on-be-perkt dataverkeer aanbieden. Zoals @Home :) Ik zit bij @Home geregeld over de 300 GB per maand :D

S2S-Robert
19/05/04, 01:35
Ik ken ook wel mensen die zelfs bij @home geen onbeperkt verkeer halen hoor... :)

Ikzelf heb goede ervaringen met Cistron, 100GB dataverkeer en ze doen niet moeilijk als je er overheen zit. Lekkere snelheden (heel erg lekker : 100KB/s up).

Tis wel duur, maarja... dan heb je ook wat...

2oo4
06/06/04, 15:06
Origineel geplaatst door almar
Planet Internet heeft besloten geen datalimieten meer te hanteren bij zijn adsl-abonnementen. In plaats daarvan komt een fair use policy.

Het in navolging van andere isp's invoeren van een algehele fair use policy is doorgevoerd om 'goed te blijven aansluiten op de ontwikkelingen in de markt en onze klanten een marktconformaanbod te blijven bieden', zo meldt een woordvoerder van Planet. Deze overweging geldt niet voor Het Net. Deze provider van KPN maakt nog steeds gebruik van harde datalimieten.

bron www.webwereld.nl

Wat denken jullie gaat dit straks ook een 'zogenaamde' trend worden bij hosting- en serviceproviders?

ik vind die FUP altijd maar erg vaag. Je weet niet wanneer je een brief met een rekening thuis krijgt voor je datatraffic die je hebt gebruikt. Een fup kan op de 1 gb liggen maar ook op de 500 gb.
Ik vind het wel lekker dat planet internet dat doet, controleren deden ze toch nooit ;), dus nu kan ik nog meer downloaden zonder bang te zijn om geknepen te worden :D

purehosting
10/06/04, 23:02
Anders kun je altijd nog naar essent zelf gaan als je in het noorden zit die bieden zelf voor bedrijven supersnelle kabel verbindingen