PDA

Bekijk Volledige Versie : chargeback?



jan_p
14/05/04, 19:36
Vele maanden geleden huurde ik bij een ISP uit de VS een dedicated server en ik betaalde via credit card (visa). In januari '04 heb ik de huur vd server stopgezet. Geen problemen hiermee, tot eergisteren. Op de afschriften van VISA is er op 4 mei een bedrag van ongeveer $820 aangerekend door die ISP uit de VS..

Natuurlijk heb ik hen gisterenavond onmiddellijk gemaild, maar tot nu toe geen reactie. Ik ga de naam vh bedrijf nog niet geven aangezien ze vrij bekend zijn en het misschien om een vergissing gaat, maar toch ben ik er niet helemaal gerust in.. De credit card dewelke ik vroeger gebruikte is niet van mij (wel van m'n broer, ik had toen nog geen visa), wat heel de situatie enkel maar lastiger maakt...

Stel dat ik geen reactie krijg van het bedrijf uit de VS? Wat moet ik dan doen? Ik heb gehoord dat ik als laatste middel een chargeback kan laten uitvoeren, maar hoe gaat dit in z'n werk en hoe moet ik daaraan beginnen?

Alvast bedankt voor de hulp..

Dennis
14/05/04, 19:42
Om welk bedrijf gaat het?
En gewoon bellen!
En wacht niet meer dan 48 uur.

shared_user
14/05/04, 19:54
managed.com zeker?

xxlwebhosting
14/05/04, 21:20
Een chargeback kun je laten uitvoeren door een brief te sturen naar je credit card bedrijf. Een chargeback kan (vaak) tot 30 dagen na afschrijving. Succes!

almar
14/05/04, 21:23
In sommige gevallen kan het nog tot 6 maanden later. Raar maar echt waar.

Maar in ieder geval mijn advies gelijk retour laten boeken.

Carl<n-media>
15/05/04, 00:22
Kijk ook eens of hij een verzekering heeft. Veel credit card maatschappijen hebben dit vanwege internet fraude. Maar zoals Dennis al zei, gewoon even opbellen.

Henky!
15/05/04, 00:29
Gewoon het geld terugvragen via Visa. De klant is daar koning. De Amerikanen zullen met zeer hard bewijs moeten komen om hun geld te kunnen behouden.