PDA

Bekijk Volledige Versie : Klantgegevens



2oo4
13/05/04, 23:55
hey,

ik heb nu zojuist ff in MS Access een mooie klanten database gebouwd maar nu zat ik net te denken van nou alles wat mijn klanten invoeren krijg ik op mijn e-mail, maar dan voer je eigenlijk 2X dezelfde informatie in, dus ff een voorbeeldje:
(1) Klant voert info in op jouw site --> word naar jouw toe gemaild
(2) Jij voert de info in in jouw database --> staat dan in de database ;)

dus dat is dan 2x en 2x is teveel en dus is 1x overbodig.

Maar goed nu ff naar mijn punt toe, ik wil dus mijn klant gegevens in een SQL database gaan stoppen omdat dat dus dan sneller gaat en ik dan heel gemakkelijk webbased even kan kijken van hey die heeft nog niet betaald en hey die moet ik even e-mailen want over een weekje moet ik zijn domein verlengen. Maar dat is dan wel een heel leuk idee enzo maar mag dat wel wettelijk gezien, want op het moment dat iemand mijn server hackt ziet die dus alle informatie van mij en van mijn klanten, dus wat kan ik dan het beste doen alle informatie offline houden dus in mijn aces database en mijn klanten daarin invoeren of alles online gooien en dan f relaxen omdat ik dan een klein deeltje niet meer hoef te doen.....

[QWS]
14/05/04, 07:20
Ja zolang het goed beveiligd is mag het denk ik wel. Jij zegt dat als je server gehackt word dat ze dan de gegevens kunnen zien. Maar hetzelfde geld voor alles thuis op papier. Als er dan ingebroken word hebben ze alsnog alle klantgegevens. Zolang je ze beveiligd moet er eerst iets illegaals(hacken,inbreken) gebeuren wilt een onbekend iemand de gegevens kunnen bemachtigen.

shared_user
14/05/04, 09:40
hoe doen jullie dat met het -mailen naar de klant als er bijvoorbeeld een storing is moeten ze allemaal een e-mail hebben. niet hanig als je dan alle gegevens op de server hebt die een storing heeft.

Flydesign.nl
14/05/04, 09:50
Altijd zorgen voor een recente backup lokaal, zodat je met een andere mysql database snel alle gebruikers kunt e-mailen.

Beveiliging is zeker nodig, maar vooral een waterdicht inlog systeem is van belang. Standaard is een MySQL database goed gedicht tegen hackers. Maar als je login systeem rammelt, kunnen slimme gebruikers zo binnen komen.

Carl<n-media>
14/05/04, 10:09
Wij zetten ook alles in een mySQL database. Ook printen wij deze gegevens om de X tijd uit en maken een back up van de database. Wettelijk mag dit denk ik wel, maar ik zou geen credit card gegevens in die database zetten. Denk bijvoorbeeld aan Hotmail en Ebay, die hebben hun gegevens toch ook on-line?

2oo4
14/05/04, 13:13
"hoe doen jullie dat met het -mailen naar de klant als er bijvoorbeeld een storing is moeten ze allemaal een e-mail hebben. niet hanig als je dan alle gegevens op de server hebt die een storing heeft."

Ik heb mijn hosting site bij een andere provider nu staan als mijn webserver dan down is kunnen mijn klanten mij nog altijd bereiken, ik heb het zo geregeld dat ik mijn .nl domein vanaf de webserver van de andere provider gewoon geredirect word via de meta tags maar eerst word er gekeken of de server up of down is mbv een php scriptje, als de server dan down is gaan ze naar de webserver van de andere provider en kunnen ze mij ook gewoon bereiken als de webserver up is gaan ze naar mijn webserver toe, overigens heb ik dat alleen bij mijn .nl domeinnaam gedaan de .be staat direct op mijn webserver :)

Maar goed zo te horen is het legaal dus kan ik dat dan doen :) scheelt mij wat administratie werk :)

InstantXs
14/05/04, 14:01
en als de server van die provider down is, ben jij ook de sjaak...

2oo4
14/05/04, 22:20
nee dan is de .be altijd nog up dus dan kunnen mijn klanten naar mijn .be domeinnaam gaan ;)
En als ze beide down zijn ja dan heb ik het in iedergeval geprobeert.....

Carl<n-media>
15/05/04, 00:43
Je kunt ook een andere name server opgeven ;).