PDA

Bekijk Volledige Versie : Vragen over Co-locatie



spiderhost
12/05/04, 23:41
Hoi Allemaal,

Een aantal korte vraagjes m.b.t. co-locatie hosting.

Ik ben van plan om een 19" 1 u server te kopen en middels co-locatie onder te brengen. Echter op het forum vind ik niet direct antwoorden op de volgende vragen:

- Hoe zit het met mijn server als de "co-locatie eigenaar" failiet gaat? Kan ik dan mijn server ophalen, wat voor rechten heb ik? Kan ik dan nog wel het datacenter in?

- Hoe zit het met het dataverkeer als ik over mijn data limiet heen ga, bijvoorbeeld door een dos attack? Maw waar ik niets aan kan doen?

- Overigens ben ik op zoek naar een "eenvoudige" server, budget rondom de 750 Euro (incl. btw). Liefst pentium Ce 2,4; 60 Gb; 256 Mb; Welke kast en Moederbord raden jullie me aan? Ik ga voorlopig geen zware websites draaien, wel met veel data (fotos etc..)

Thx,
Spiderhost

Digitux
13/05/04, 00:49
Origineel geplaatst door spiderhost
Hoi Allemaal,
- Hoe zit het met mijn server als de "co-locatie eigenaar" failiet gaat? Kan ik dan mijn server ophalen, wat voor rechten heb ik? Kan ik dan nog wel het datacenter in?

- Hoe zit het met het dataverkeer als ik over mijn data limiet heen ga, bijvoorbeeld door een dos attack? Maw waar ik niets aan kan doen?

- Overigens ben ik op zoek naar een "eenvoudige" server, budget rondom de 750 Euro (incl. btw). Liefst pentium Ce 2,4; 60 Gb; 256 Mb; Welke kast en Moederbord raden jullie me aan? Ik ga voorlopig geen zware websites draaien, wel met veel data (fotos etc..)



1) hangt er van af wie de schuldeisers zijn, indien het de belastingdienst is kunnen zij hun bodemrecht nog wel eens uitvoeren en dan ben je idd je server kwijt.

2) ddos attacks worden meestal doorberekend aan de klant, je zou je provider lief aan moeten kijken om dit te regelen.

3) Aan te raden budget machine: SuperMicro 5013G-M

flecxie
13/05/04, 00:55
Indien je voor een low budget server gaat zou ik eens kijken naar de Tyan GS10's.

Tyan GS10, Celeron 2.4, 256Mb ram en 60Gb schijf ==> approx 720 euro exl btw...

spiderhost
13/05/04, 07:01
Uhh, weten jullie een online winkel waar ik de boel eventueel kan bestellen.... Google geeft wel de machine etc. door maar niet de prijs richting

Over de dos attack cq dataverkeer: is er een manier om te voorkomen dat je over je data limiet heengaat? Bijvoorbeeld de machine bij een bepaalde hoeveelheid software matig laten uitzetten? Kan dit?

Thx.

flecxie
13/05/04, 09:30
Origineel geplaatst door spiderhost
Uhh, weten jullie een online winkel waar ik de boel eventueel kan bestellen.... Google geeft wel de machine etc. door maar niet de prijs richting

Deze wordt in Belgiƫ && Nederland geleverd door de groothandel Simmplicity Sales (zie www.simmsales.com). Misschien kan je eens naar hen bellen met de vraag of ze een reseller hebben in je buurt.

Mocht je soms in Belgiƫ komen kan je bij mij bestellen (michael AT flex-it DOT be)

DigitP
18/05/04, 18:12
Er zijn meerdere goedkopen 1u servers te koop in nederland

Sorry voor de reclame

InstantXs
18/05/04, 18:27
het is NIET de bedoeling dat hier advertenties worden gezet digitP

therealchrizz
18/05/04, 18:35
Wat dacht de TS ervan om een thread te openen zodat er aanbiedingen voor de server en/of colocatie kunnen worden gedaan, of anders even een move door een mod?

XF-RICK
18/05/04, 18:38
Origineel geplaatst door InstantXs
het is NIET de bedoeling dat hier advertenties worden gezet digitP

Daar komt ook nog eens bij dat DigitP nieuw is, en even de regels moet lezen.

:(



Origineel geplaatst door spiderhost
Hoi Allemaal,

Een aantal korte vraagjes m.b.t. co-locatie hosting.

Ik ben van plan om een 19" 1 u server te kopen en middels co-locatie onder te brengen. Echter op het forum vind ik niet direct antwoorden op de volgende vragen:

- Hoe zit het met mijn server als de "co-locatie eigenaar" failiet gaat? Kan ik dan mijn server ophalen, wat voor rechten heb ik? Kan ik dan nog wel het datacenter in?

- Hoe zit het met het dataverkeer als ik over mijn data limiet heen ga, bijvoorbeeld door een dos attack? Maw waar ik niets aan kan doen?

- Overigens ben ik op zoek naar een "eenvoudige" server, budget rondom de 750 Euro (incl. btw). Liefst pentium Ce 2,4; 60 Gb; 256 Mb; Welke kast en Moederbord raden jullie me aan? Ik ga voorlopig geen zware websites draaien, wel met veel data (fotos etc..)

Thx,
Spiderhost

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

- Hoe zit het met mijn server als de "co-locatie eigenaar" failiet gaat? Kan ik dan mijn server ophalen, wat voor rechten heb ik? Kan ik dan nog wel het datacenter in?

* Als de "colocatie eigenaar" failiet gaat dan blijft de server over het algemeen bij de colocater in kwestie staan. Dus zorg dat je server een duidelijk kenmerk heeft, waarmee je kan aantonen dat de server van jou is. Mocht het bedrijf failiet gaan, neem van zo snel mogelijk contact op met de curator.

- Hoe zit het met het dataverkeer als ik over mijn data limiet heen ga, bijvoorbeeld door een dos attack? Maw waar ik niets aan kan doen?

* Als je over je limiet heen gaat door een dos attack zal je in de meeste gevallen gewoon het dataverkeer moeten betalen. Helaas maar waar, ligt net aan welke colocator je hebt.

- Overigens ben ik op zoek naar een "eenvoudige" server, budget rondom de 750 Euro (incl. btw). Liefst pentium Ce 2,4; 60 Gb; 256 Mb; Welke kast en Moederbord raden jullie me aan? Ik ga voorlopig geen zware websites draaien, wel met veel data (fotos etc..)

* Ik denk dat je de genoemde configuratie voor minder van 750 EURO kan verkrijgen, zelfbouw is dan waarschijnlijk ook een optie. Geef niet teveel geld uit aan een speciaal server board. Zorg daarintegen wel voor een degelijk desktop moederbord. Om problemen te voorkomen zou ik een 2U kast aanraden, kost je maandelijks iets meer, maar biedt je veel meer mogelijkheden. Neem als moederbord zoiets als: Asus, Intel of GigaByte.

Nog vragen? Just ask.....

DigitP
18/05/04, 18:47
Sorry mensen wilde niet als nieuwkomer gelijk een foutmaken misschien me toch tijdens het lezen de voorwaarden over het hoofd geschoten.

zal niet meer gebeuren. !

Andrew
18/05/04, 18:58
Origineel geplaatst door XF-RICK
Geef niet teveel geld uit aan een speciaal server board.

Waarom zou je dat niet doen?

XF-RICK
18/05/04, 18:59
Origineel geplaatst door Andrew


Waarom zou je dat niet doen?

Niet op een server van misschien 600 EURO, dat zou gewoon doodzonde zijn. Indien de server voor een andere toepassing gebruikt zal worden, zal ik een goed serverboard alleen maar aanmoedigen.

;)

superior-is
18/05/04, 19:00
Ga deze thread overigens niet verplaatsen, omdat topicstarter mijn inziens gewoon algemene vragen heeft en geen verkoop vragen.

Mocht de topicstarter aanbiedingen willen zien, dan kan deze in de juiste fora (adverteren) zijn specificaties plaatsen.

Schaap
18/05/04, 19:04
Met een Celeron zal je niet met warmteproblemen zitten denk ik wanneer je een low-budget board steekt. Wanneer je een Pentium steekt raad ik je wel een deftige serverboard aan..

spiderhost
18/05/04, 23:08
Bedankt voor de informatie.

Ik ga een shoppen op het internet en waarschijnlijk een 2u kast aanschaffen en hier duidelijk kenmerken opzetten;

Overigens gewoon nieuwsgierigheid: gaan er regelmatig co-locaters failiet?

Thx anyway!

XF-RICK
18/05/04, 23:22
Origineel geplaatst door spiderhost
Bedankt voor de informatie.

Ik ga een shoppen op het internet en waarschijnlijk een 2u kast aanschaffen en hier duidelijk kenmerken opzetten;

Overigens gewoon nieuwsgierigheid: gaan er regelmatig co-locaters failiet?

Thx anyway!

Dit is zeer mogelijk, de meeste colocaters die je op WHT en op het internet tegenkomt zijn resellers van andere meestal grotere partijen (wat zeker niet slechter is).

Voordat je een contract afsluit met een colocater, zorg ervoor dat je bij een financieel gezond bedrijf zit en kijk naar de ervaringen van de gebruikers. Het blijft je keuze om een gok te nemen, voor kwaliteit betaal je.

;)

Anestheologist
19/05/04, 00:06
Voor bedrijven waar je online servers kan kopen, plaats je eventjes een request in te koop aangeboden, dan zal je hier zeker reactie op krijgen

Koster
19/05/04, 00:18
Origineel geplaatst door spiderhost

Overigens gewoon nieuwsgierigheid: gaan er regelmatig co-locaters failiet?
Dagelijks :D

Nee even serieus: kies er eentje die alles goed voor elkaar heeft en ook zijn AV goed heeft zitten. Je ziet het met BASM, 2 klanten verbruiken zoveel dat basm de rekening niet meer kon betalen en iedereen werd afgesloten.

RobTD
19/05/04, 10:00
Je kunt het vergelijken met andere aankopen.
Je zou bijvoorbeeld een telefoon met abonnement op straat kunnen komen, maar dan neem je toch een gok.

Je zou colocating kunnen afsluiten zonder ook maar iets over het bedrijf te weten, maar dan neem je ook een gok.
Zorg ervoor dat je het bedrijf goed kent en laat hierdoor je keuze bepalen en niet door 5 euro per maand meer of minder.