PDA

Bekijk Volledige Versie : ontevreden?



shared_user
12/05/04, 23:09
Bent u ook ontevreden over uw webhosting. Is uw website vaak offline, is er geen support of is deze niet klant vriendelijk? Neem dan contact op met resellerzone webhosting. Wij hosten op kwaliteits servers in het redbus interhouse te Amsterdam.

aanbieding

u kunt nu uw eigen pakket samen stellen, U betaald gewoon het zelfde als bij uw bestaande provider* en u krijgt het zelfde alleen dan een uptime van 99,9% en een vriendelijke goede helpdesk.

U kunt uw pakketten mailen naar info@resellerzone.nl vermeld in dit bericht wat u nu hebt, wat het u kost**, uw domeinnaam en wie u bent. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

*dit geld alleen voor bedrijven waarvan de server zich in nl bevind.
** indien wij dit goedkoper kunnen aanbieden geven we dit aan.

Hans
12/05/04, 23:35
* de prijs van de aanbieding moet vermeld worden
* de locatie (welk netwerk?) van de servers moet genoemd worden

shared_user
12/05/04, 23:38
mijn excusses

Servers:

Intel Celeron 2.4 Ghz
512 Mb DDR-ram
80 Gb 7200RPM disk
Redhat Linux 9

Datacenter:

Redbus datacenter in Amsterdam met 99,9% uptime garantie.

Netwerk:

NL-ix/AMS-ix/BN-ix
Level3
Abovenet
Interoute
Lambdanet


Over ons:

KVK: 04073638
Bedrijf: resellerzone webhosting
Website: www.resellerzone.nl
Mail: info@resellerzone.nl


prijs:
die van uw oude provider.


Het aanbieden van deze hosting gaat in goed vertrouwen, toch willen wij graag een oud factuur zien.

Frangkje
13/05/04, 11:52
Heb je een voorbeeld van een SLA zoals die bij die 99,9% hoort?

shared_user
13/05/04, 11:55
nee

Andrew
13/05/04, 12:06
Origineel geplaatst door shared_user
nee

Wanneer u een dedicated, co-located of eventueel een virtueel web hosting pakket bij ons heeft lopen, dan bent u al verzekerd tegen een hoge uptime. Echter, voor diegene welke strenge eisen stellen aan de uptime van hun website kan er een speciaal service level agreement (SLA) afgesloten worden.

Bij een SLA wordt er afgesproken wat de responsetijd en de maximale repareertijd is bij een eventuele storing. Ook worden er boetes afgesproken bij het eventueel niet nastreven van de SLA.

Een SLA wordt altijd in samenspraak met de klant afgesproken. Vanuit daar kunnen wij een kostenplaatje voor u schetsen. Neem contact op met ons voor een vrijblijvend gesprek.

Bron: Suprior-is.nl

Edit: Net stond daar: Ik weet niet precies wat een SLA is, ik ben net nieuw, geedit?

Beyonder
13/05/04, 12:09
Wat krijgt de gebruiker terug als jij de 99,9% garantie niet haalt? kan hij dan bijvoorbeeld 15000 euro schadevergoeding bij je terughalen omdat hij wat bestellingen heeft gemist?

Met dergelijke uitspraken moet je zeer voorzichtig zijn, je ram kan stuk gaan, je cpu, je harde schijf kan crashen, je kan gehacked worden, je provider kan een DDoS krijgen of onderhoud moeten plegen op hun routers.

99,9% op een machine is praktisch niet haalbaar.

shared_user
13/05/04, 12:09
Origineel geplaatst door Andrew


Edit: Net stond daar: Ik weet niet precies wat een SLA is, ik ben net nieuw, geedit? klopt maar heb het even opgezocht/gevraagt.

Evilarlos
13/05/04, 12:17
Je bent iig wel eerlijk ;) Dat is een goede eigenschap :) Succes

Andrew
13/05/04, 12:28
Origineel geplaatst door shared_user
klopt maar heb het even opgezocht/gevraagt. 0

Oke veel succes met je aanbieding verder dan maar :)

shared_user
13/05/04, 12:30
ja tuurlijk ben ik eerlijk, ik hoef niet op te scheppen met wat ik zou moeten weten. Als ik tegen iedereen zeg dat ik het weet kom ik zelf ook niet verder. maar beankt voor de uitleg ook al wist ik het inmiddels ;).

cridea
13/05/04, 12:51
Uit zijn 2e post met netwerk specs lijkt die 99,9% weer op het netwerk te slaan, en niet op de machine.

frankske
13/05/04, 14:19
Origineel geplaatst door Beyonder
Met dergelijke uitspraken moet je zeer voorzichtig zijn, je ram kan stuk gaan, je cpu, je harde schijf kan crashen, je kan gehacked worden, je provider kan een DDoS krijgen of onderhoud moeten plegen op hun routers.

99,9% op een machine is praktisch niet haalbaar.

Ja en nee. 99.9% uptime op een service is dat wel. Zo bieden wij 99.9% uptime garantie op onze shared hosting accounts. Halen we dit niet, dan krijgt de klant een maand terugbetaald.

Als je zorgt dat je steeds genoeg servers hebt met "extra" beschikbare capaciteit, je je netwerk redundant uitbouwt zodat je niet afhankelijk bent van 1 leverancier, en je alles voldoende getest hebt, is het geen enkel probleem om dit te halen. Zo zijn we in augustus vorig jaar verhuisd van datacenter van Colt naar InterXion (BE), en was de downtime voor de hostingklanten geen 3 minuten op hun website en 10 minuten op binnenkomende mail.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het niet mogelijk op accountjes van 1 eur per maand voor 1GB aan diskspace en 10GB aan verkeer of zo...

shared_user
13/05/04, 14:36
??


Maar je hebt gelijk als je zegt dat het niet mogelijk op accountjes van 1 eur per maand voor 1GB aan diskspace en 10GB aan verkeer of zo...

Frangkje
13/05/04, 17:30
Origineel geplaatst door shared_user
nee

Lijkt me lastig 99,9% te garanderen zonder SLA ;)
Hoe los je het dan op mocht je ineens die 99,9% niet halen?

shared_user
13/05/04, 17:38
word samen met de klant opgelost.

Beyonder
13/05/04, 17:46
Zonder compleet redundant uitgevoerd platform is het ONMOGELIJK om een dergelijke garantie te geven. Dus dubbel uitgevoerde load balancing switches, meerdere servers, enkele NFS servers, backup media , fallback servers op een ANDER NETWERK, 24/7 administrators en redundant uitgevoerd netwerk.

Ik weet gewoon 100% (dus geen 99,9% ;)) dat de originele poster zijn claim niet kan waarmaken. Dat men zich probeert in te dekken met leuke AV regeltjes en voorwaarden enzo dat boeit ons gerecht niet, 99,9% garantie is keihard een GARANTIE !!

Als een TV verkocht wordt met 1 jaar garantie verwacht je geen kleine lettertjes zoals: als het beeldbuis kapot gaat dan geld het weer niet.

Jammer helaas, maar rechters hebben dus lak aan dergelijke zaken, geven de consument gelijk, kennen XXXX schdevergoeding toe aan X webshop en er is weer een hoster minder.

Hosters DENK NA voordat je keihard garanties gaat afgeven.

just my 0,01 cents

frankske
13/05/04, 17:52
mja, de originele poster misschien niet, ik voldoe aan al je eisen (maar vraag waarschijnlijk iets meer dan de originele poster :))

Beyonder
13/05/04, 18:07
<offtopic>

Welke redundante switch types gebruik je? welke twee locates staan je servers? hoeveel servers hangen in je cluster? hoe handel je de backup procedure af? allemaal interessante punten die ik graag belicht zou zien door jou, misschien leren anderen daar weer van.

Graag voortzetting in: webhosting forum: topic: redundant

Laten we verder dit topic schoon houden!!!

frankske
14/05/04, 18:00
Beyonder, ik heb geen zin om hier in detail mijn setups uit te leggen, maar een kort antwoord op je vraagjes:
* switches: +/- elke deftige switch kan STP
* routers: quagga doosjes met eBGP naar verschillende upstreams, iBGP en ospf naar elkaar en VRRPD op de vlan's naar de klanten
* Locaties: IX BRU en TC2 AMS

Wie me kent, weet dat ik niet uit mijn nek klets :) Zoals ik zei: een verhuis van datacenter met 2 of 3 minuten website-downtime voor de klant, vereist deftige setup en planning ...

Beyonder
14/05/04, 18:02
Zeg maar welke deftige switch enzo in dit topic:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51476


Lees maar netjes door, geef eens een leuke reply