PDA

Bekijk Volledige Versie : postcode check script



Gerardus
12/05/04, 22:45
Hallo iedereen,

Ten eerste weet ik niet zeker of deze vraag in deze rubriek/ c.q. deze website thuis hoort.

Als het in een andere rubriek thuis hoort, dan zou ik het fijn vinden als de moderators het in de juiste rubriek gaan plaatsen. Eventueel sorry voor de overlast, maar zag hier scripting staan en dit is een script vraag vandaar de plaatsing hier door mij.

Mijn webmaster is bezig voor mij met het maken van een zeer uitgebreide website over internet.

Het wordt een website voor o.a. hostingproviders, internetproviders, webmasters en nog meer.

Nu ben ik opzoek naar een script voor de postcodecheck. Hiermee bedoel ik dus dat mensen hun postcode kunnen invullen en dan wordt er gecontroleerd of er ADSL/ KABEL mogelijk is bij hun. Zo ja dan kunnen ze weer verder gaan op de site voor het invullen van verdere gewenste gegevens.

Zijn er hier toevallig hosting providers aanwezig die ook Adsl aanbieden en die zo'n script op hun website hebben staan?

Is zo'n script ook geldig voor de kabel leveranciers?

Als hier mensen zijn die dit hebben, willen die dan reageren en me laten weten of ze het af willen staan aan mij, of dat ze er eventueel iets voor willen hebben ?

H

shared_user
12/05/04, 23:22
ik denk dat je dit handmatig in moet voeren.

Gerardus
12/05/04, 23:27
Hallo Shared_user,

Kan me haast niet voorstellen dat dit handmatig gedaan moet worden alle postcodes invullen e.d.

Dit lijkt me niet te doen.

Je komt dit soort dingen regelmatig tegen op websites, kan me niet voorstellen dat iedereen dit handmatig doet en dat het dan allemaal goed werkt.

shared_user
12/05/04, 23:31
je kan volgens mij van de kpn die lijst krijgen met postcodes waar adsl aangeboden word je wou eventueel kunnen vragen of ze dit digitaal kunnen sturen.

Leandros
12/05/04, 23:50
moet je even een mailtje sturen naar bbned, denk wel dat ze je het zo toesturen.

TMourik
12/05/04, 23:54
neem contact op met de aanbieders, je kan zo hun scripts krijgen.

Gerardus
13/05/04, 07:33
Hoi iedereen,

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal ze gewoon eens aanschrijven. en dan hoor ik wel hoe of wat.

Ik zal hier wel het resultaat melden van mijn schrijf aanbieding.

®on
13/05/04, 07:52
Iets ouder topic (http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=39015&highlight=postcodecheck)

Gerardus
13/05/04, 07:57
Hallo Headout,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb dit topic doorgelezen en zal gelijk eventjes met wat mensen contactopenen uit dat topic.

Bedankt hiervoor.

®on
13/05/04, 13:27
Origineel geplaatst door Gerardus
Bedankt hiervoor.
Graag gedaan :)

Kurtje
13/05/04, 14:22
Ik weet toevallig dat dit via XML gaat (live vanaf de KPN site). Providers krijgen hiervoor toegang maar ik betwijfel dat iedereen hier zomaar bij kan

Het is proberen waard!

peterw
13/05/04, 15:36
Origineel geplaatst door Kurtje
Ik weet toevallig dat dit via XML gaat (live vanaf de KPN site). Providers krijgen hiervoor toegang maar ik betwijfel dat iedereen hier zomaar bij kan

Het is proberen waard!

Ze zijn inderdaad bijna allemaal XML, behalve die van BBned, maar die heeft zowieso niet echt de voorkeur om te gebruiken aangezien daar zat postcode's tussen zitten van wijken waar de centrale nog niet eens klaar is.
Wanadoo en Quicknet bijvoorbeeld hebben daar hun eigen BBned-postcodecheck-varianten voor.

Gerardus
13/05/04, 16:15
Hallo Kurtje ne Peterw,

Bedankt voor jullie reactie. Vanochtend heb ik KPN een mail gestuurd en een uurtje later kreeg ik een mail van ze dat ze het naar de juiste afdeling hebben doorgestuurd.

Eventjes afwachten of ik hier reactie op krijg.

Eerlijk gezegd wist ik niet dat dit nog best ingewikkeld in elkaar zit.

Nogmaals bedankt voor het meedenken.