PDA

Bekijk Volledige Versie : Basm al 8 uur down



christophe_gent
12/05/04, 21:21
Weet iemand wat er aan de hand is?

Heel BASM ligt al 36 uur plat.
(is nu 23u55 op 13 mei)
Probleem met dns?
Kan toch niet dat al hun servers plots plat gaan...

pjerefretter
12/05/04, 21:47
Je kan zelfs hun irc-kanaal niet meer bereiken. Daar kon je nog terecht toen ze twee weken plat lagen. Geeft me geen goed gevoel.
Very strange als je het mij vraagt.

SeppaR
12/05/04, 21:52
Jup, al m'n domeinen ook down :)

christophe_gent
12/05/04, 21:56
Mja, klinkt niet goed...

Zelf ben ik eigenlijk heel tevreden van BASM. Goedkoop, servers zijn snel, af en toe ging de database-server wel eens down, maar dit voor slecht enkele minuten.

Als ik echter eens rondkijk op forums, blijk ik één van de weinigen te zijn die BASM goed vindt?! Is iedereen dan zo veeleisend, heb ik gewoon geluk dat mijn site niet plat ging of is BASM misschien veel beter geworden dan vroeger?

In elk geval heel vervelend dat hun servers al de hele dag plat liggen. Heb een drukbezochte website en als website-bouwer heb ik BASM ook aan m'n klanten aangeraden...

SeppaR
12/05/04, 22:15
Ik vind BASM slecht, daarom dat ik er ook alleen maar m'n domeinen registreer, en in daarop support te leveren zijn ze al slecht.
Ze zijng ewoon goedkoop voor hun .be adressen, en hebben de adressen snel binnen.
Als ik naar de Hosting ga kijken, wat ik ook ooit genomen heb, kan ik het al helemaal schudden.
Slechter kon het niet, zeker de support.
En dan de onvriendelijkheid

krisdv
12/05/04, 22:31
Er zijn om 19:35 dns aanpassingen gebeurt aan het domein basm.be misschien dat de site(s) straks weer online zijn?

christophe_gent
12/05/04, 23:55
Problemen nog steeds niet opgelost :-(

BASM is nu al down van rond 12u deze middag...

Op hun supportlijn al de hele dag geen antwoord.

shared_user
12/05/04, 23:58
klinkt niet best

Tomsworld
13/05/04, 00:00
Deze thread is wellicht ook intressant:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51426

shared_user
13/05/04, 00:03
ze hebben niet betaald staat daar :s

TV2kNET
13/05/04, 00:05
Origineel geplaatst door Tomsworld
Deze thread is wellicht ook intressant:

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=51426

Ik zou dat bericht toch niet 100% betrouwbaar noemen.

En is deze 'informatie' normaal niet privé (zoals in NIET publiek)

Weet het niet hoor.

Mijn site word door hun down zijn getroffen omdat mijn domein BASM zijn DNS servers gebruikt.

shared_user
13/05/04, 00:11
maar als je wat daat doen wardoor iets offline an gaan meld je dit toch?

christophe_gent
13/05/04, 00:34
Iemand suggesties?

'k heb niet veel zin om over te stappen omdat ik nog maar enkele maanden bij BASM ben en ik uiteindelijk voor een jaar betaald heb...

Tot nu toe had ik dan ook geen klagen.

Kan iemand bevestigen dat het om betalingsproblemen gaat? En hoe dat evolueert? Gaan ze betalen of niet? Zijn ze misschien failliet ofzo?

Indien er aan een oplossing gewerkt wordt en bv morgen alles weer in orde is, blijf ik bij BASM. indien we echter nog wekenlang niks gaan horen en het uiteindelijk toch niet meer goedkomt, heb ik m'n site liefst zo snel mogelijk weer online bij een ander bedrijf.

Ik zou wel graag nog een database-backup hebben. Daar heb ik, denk ik toch, recht op?

dreamhost_nl
13/05/04, 00:42
Beste Klanten,

Door technische problemen is de BASM-site momenteel ontoegankelijk.
Al het mogelijke wordt gedaan om hier zo snel mogelijk iets aan te doen.


Wij danken u voor het vertrouwen en het begrip.

We blijven gewoon beschikbaar op support@basm.be en sales@basm.be.


Met beleefde groeten
De BASM.BE Crew



Lijkt me duidelijk... offe... eigenlijk niet... (Bron: Hun eigen web site)

shared_user
13/05/04, 00:44
ja, ik ben geen klant dus heb hem ook niet. Alleen ik begrijp dat aderen hem hier ook niet hebben.

CrAzY-BoY
13/05/04, 08:33
Beste mensen

Met onze servers is er niets aan de hand. Er is blijkbaar een technisch probleem tussen onze servers en het internet. We doen momenteel al het mogelijke om dit op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. Wij zitten heel erg verveeld met deze zaak.

mvg
Jeroen
admin BASM

Cybafish
13/05/04, 09:10
..dus ineens knallen al je servers eruit?

Ik zou mijn switch eens nakijken, of mijn bankrekening.

ddepuydt
13/05/04, 10:01
Op be.providers postte ene "Jean-Louis Dupond" een berichtje dat getekend werd door "Rolph Haspers". (Techo bij Leaseweb)

Ik weet niet wie of wat die JL Dupond is, maar ik kan moeilijk geloven dat Leaseweb (bedrijf waar BASM nu colo neemt) aan wildvreemden gaat melden dat de servers offline werden gehaald om betalingsproblemen. Bovendien is het bijzonder onprof. om zomaar correspondentie met wie dan ook klakkeloos het net op te gooien (even in de marge). Volgens mij gewoon iemand die profiteert van de downtime om BASM een mes in de rug te duwen.

Maar dat krijg je natuurlijk als je

( a ) lang down bent en je klanten niet verwittigd
( b ) je ervanaf maakt met een vage melding op je site ...

Mensen gaan gissen wat de oorzaak zou kunnen zijn en nemen al snel roddels voor werkelijkheid.

BASM zou alvast een stuk geloofwaardiger overkomen als ze gewoon laat weten dat pakweg hun switch opgestoofd is, ze er geen reserve hebben en het 3 dagen kan duren voor er een andere staat. Je komt dan wel niet zo professioneel over (wel eerlijk), maar mag je dat verwachten van een low-budget bedrijf ?

Just my 2 eurocents ;)

netfactory
13/05/04, 11:03
staan nu niet meer bij Leaseweb... lekkere trace naar hun nieuwe lokatie (EV1.net) in de USA vanuit Skynet ADSL "slechts" 18 hops ;-(
<traceroute:67.15.2.11> >
Hop Sent Received Seconds IP Address Name
1 YYY YYY 0.003 192.168.0.1 Looking...
2 YYY YYY 0.017 81.242.68.1 1-68.242.81.adsl.skynet.be
3 YYY YYY 0.019 80.200.255.185 at-1-2-0--0-190.iadslbnc4.isp.belgacom.be
4 YYY YY 0.019 194.78.0.47 ge0-0.intlmar1.isp.belgacom.be
4 Y 0.019 194.78.0.147 ge1-0.intlmar1.isp.belgacom.be
5 YYY YYY 0.023 212.3.234.61 unknown.level3.net
6 YYY YYY 0.021 4.68.113.213 so-1-0.hsa1.brussels1.level3.net
7 YYY YYY 0.020 4.68.113.197 so-5-0-0.mp1.brussels1.level3.net
8 YYY YYY 0.023 212.187.128.14 so-3-0-0.mp1.amsterdam1.level3.net
9 YYY YYY 0.022 213.244.165.14 ge-1-0.core2.amsterdam1.level3.net
10 YYY YYY 0.023 213.244.165.242 verio-level3.level3.net
11 YYY YYY 0.023 129.250.2.135 p16-2-0-0.r01.amstnl02.nl.bb.verio.net
12 YYY YYY 0.11 129.250.5.87 p16-1-0-0.r80.asbnva01.us.bb.verio.net
13 YYY YYY 0.11 129.250.2.38 p16-0-1-1.r20.asbnva01.us.bb.verio.net
14 YYY YYY 0.14 129.250.5.34 p16-0-1-1.r21.dllstx09.us.bb.verio.net
15 YYY YY 0.15 129.250.5.43 p16-5-0-0.r00.hstntx01.us.bb.verio.net
15 Y 0.15 129.250.5.101 p16-6-0-0.r02.hstntx01.us.bb.verio.net
16 YY Y 0.15 129.250.10.106 ge-2.ev1.hstntx01.us.bb.verio.net
16 Y YY 0.15 129.250.10.190 ge-6.ev1.hstntx01.us.bb.verio.net
17 YYY YYY 0.16 66.98.241.125 gphou-66-98-241-125.ev1.net
18 YYY YYY 0.16 67.15.2.11 www.basm.be

Koster
13/05/04, 11:10
Dus de oude VS budgetservertjes van het oude Rackshack :D

Mikey
13/05/04, 11:42
En als je in het verleden kijkt via netcraft zie je dat ze ook nooit bij leaseweb gestaan hebben.

http://uptime.netcraft.com/up/graph/?host=basm.be

Markuz
13/05/04, 12:13
Ze staan wel bij leaseweb, OCOM = LeaseWeb.

shared_user
13/05/04, 12:51
nu al bijna 24 uur down of niet?

S2S-Guust
13/05/04, 13:11
Origineel geplaatst door netfactory
staan nu niet meer bij Leaseweb... lekkere trace naar hun nieuwe lokatie (EV1.net) in de USA vanuit Skynet ADSL "slechts" 18 hops ;-(
<traceroute:67.15.2.11> >
Hop Sent Received Seconds IP Address Name
1 YYY YYY 0.003 192.168.0.1 Looking...
2 YYY YYY 0.017 81.242.68.1 1-68.242.81.adsl.skynet.be

trace

16 Y YY 0.15 129.250.10.190 ge-6.ev1.hstntx01.us.bb.verio.net
17 YYY YYY 0.16 66.98.241.125 gphou-66-98-241-125.ev1.net
18 YYY YYY 0.16 67.15.2.11 www.basm.be

zo gek is dit niet. Hun servers zijn down dus MOET hun website ergens anders staan. Wij hebben bijvoorbeeld ook een noodgevallen hostingpakketje in de VS voor als onze hoofdserver het begeeft(waar wij op staan dus).

Dennis
13/05/04, 14:33
Origineel geplaatst door Koster
Dus de oude VS budgetservertjes van het oude Rackshack :D Het lijkt me logisch, dat dit een tijdelijke oplossing is. Of we moeten geloven dat het echt een technisch probleem is, dat weet ik niet.

jeffrey
13/05/04, 15:08
als ik het me goed herinner heeft de persoon in kwestie ook bij ons het wel eens nagelaten de factuur netjes te voltooien.

®on
13/05/04, 15:17
Origineel geplaatst door jefje
als ik het me goed herinner
Lijkt me dat je dit soort opmerkingen beter achterwege kan laten, voegt namelijk niets aan de downtime van nu en komt wat "flamerig" over.

sleeps
13/05/04, 15:56
"flamerig", het is gewoon de waarheid.

een kennis heeft colo bij basm omdat het daar lekker dirt cheap was en hun servers liggen er ook uit.
Ze zijn gewoon afgesloten wegens wanbetaling.

nuja, goedkoop is duurkoop uiteindelijk :)

Dennis
13/05/04, 16:01
Origineel geplaatst door sleeps
"flamerig", het is gewoon de waarheid.

een kennis heeft colo bij basm omdat het daar lekker dirt cheap was en hun servers liggen er ook uit.
Ze zijn gewoon afgesloten wegens wanbetaling.

nuja, goedkoop is duurkoop uiteindelijk :) Ga in ieder geval niet zulke dingen zeggen indien je ze niet meer zeker weet.

Ze zijn afgesloten?
Dat vermoeden heb ik ook, maar dit weet jij dus al zeker? Of is dit maar een stom vermoeden die jij zomaar post als "het is zo"? Zo komen er inderdaad veel geruchten op de wereld rondom zulke dingen.

sleeps
13/05/04, 16:22
ik weet het 200% zeker.

ff typo gemaakt;

een kennis heeft colo bij basm
moest zijn
een kennis van mij heeft colo bij basm

Carl<n-media>
13/05/04, 16:33
Origineel geplaatst door sleeps
ik weet het 200% zeker.

ff typo gemaakt;

een kennis heeft colo bij basm
moest zijn
een kennis van mij heeft colo bij basm
En wat is je (betrouwbare) bron?

laserjet
13/05/04, 16:42
Ik ben het met eenieder eens die ervoor pleit niet te snel conclussies te trekken. Echter voedt een kleine google zoektocht ook wel bepaalde vermoedens:

http://users.pandora.be/basmcomics/

®on
13/05/04, 17:28
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ga in ieder geval niet zulke dingen zeggen indien je ze niet meer zeker weet.
Eens, en zo was mijn opmerking ook bedoeld.

WebBizz
13/05/04, 18:23
Origineel geplaatst door laserjet
Ik ben het met eenieder eens die ervoor pleit niet te snel conclussies te trekken. Echter voedt een kleine google zoektocht ook wel bepaalde vermoedens:

http://users.pandora.be/basmcomics/

Whaha, briljant!

Dominic
13/05/04, 18:24
Origineel geplaatst door laserjet
Ik ben het met eenieder eens die ervoor pleit niet te snel conclussies te trekken. Echter voedt een kleine google zoektocht ook wel bepaalde vermoedens:

http://users.pandora.be/basmcomics/

Whahahaha, ik heb me kostelijk vermaakt met die afbeeldingen :)
Maar op het moment dat ze zoiets over je gaan maken moet je toch serieus bij jezelf ten rade gaan he :P

xserve
13/05/04, 18:34
Origineel geplaatst door laserjet
Ik ben het met eenieder eens die ervoor pleit niet te snel conclussies te trekken. Echter voedt een kleine google zoektocht ook wel bepaalde vermoedens:

http://users.pandora.be/basmcomics/
Hij is echt goed.

Het probleem met BASM is alleen dat klanten er altijd weer instinken. Maar daar kunnen de coloboeren een stokje voor steken. BASM gewoon nergens meer toelaten. Anders blijft die gozer doorgaan volgens mij.

Johan-nl
13/05/04, 18:54
:rolleyes: :D

Hans
13/05/04, 19:11
Ik heb geen contacten met BASM en heb die ook nooit gehad, dus ik kan niet oordelen over de reacties die hier geplaatst worden. Waar ik echter wel over kan oordelen zijn de afbeeldingen waarnaar verwezen wordt.

Er zitten echt leuke bij, zeker weten, maar de afbeeldingen waarop de draak gestoken wordt met het postuur van de heer Baum zijn gewoon triest te noemen. Iemand met postuur of een andere lichamelijke eigenschap voor gek zetten vind ik behoorlijk ongepast en not done.

christophe_gent
14/05/04, 01:01
Hier sluit ik me volledig bij aan, Hans.

Ondertussen is BASM wel al 36 uur down :-(

Via mail hebben ze me gezegd vandaag of morgen weer online te zijn.
Ook deze keer heb ik geen klagen van de support.
Snel en vriendelijk antwoord.

root
14/05/04, 01:15
Gelieve ontopic te blijven en alleen info te posten m.b.t. de thread die gestart is!

pjerefretter
14/05/04, 16:32
Te lezen op hun IRC kanaal:

"BASM: ur IRC helpdesk :uiterlijk zaterdagmiddag (afhankelijk van de dns-refresh) zullen de meeste klanten weer online zijn, alvast onze welgemeende excuses voor de downtime"

Pittster
14/05/04, 16:32
Lijkt erop dat BASM bij easydedicated weer verder gaat.

Uit de google search en dit forum kan ik mijn nu volgende (op meningen gebaseerde) uitspraak doen:

"Easydedicated, doen jullie aan prepaid? Zo niet zou ik daar zeker aan gaan doen :)"

bambipower
14/05/04, 17:05
het forum van Hostingpoint is de max nu

de fiere eigenaars van basm durven hunne kop nie meer laten zien


wat een loosers


http://www.hostingpoint.be/forum/index.php

CombatServers
14/05/04, 17:06
Ja gewoon lachwekkend gewoon :D

bambipower
14/05/04, 17:30
ff ter info

BASM heeft hostingpoint overgenomen

ze hadden ergens nog geld opzij liggen :D

sleeps
14/05/04, 17:40
ze hebben hostingpoint "overgenomen" voor 3000 eur.

pittig detail, olivier had gevraagd om in 10 stukken van 300eur te betalen met de eerste betaling in juni.
Je moet geen kalf zijn om te weten dat Mathieu(ex-eigenaar) nooit geld zal zien van olivier.

christophe_gent
14/05/04, 17:52
Ik heb geen enkel idee hoe het zit met de financiële situatie van BASM, ik neem aan dat geen enkele buitenstaander daarvan op de hoogte is.
Het lijkt me dan ook niet gepast daar uitspraken over te doen.
BASM maakt z'n rekening wel zelf.

En indien het zo zou zijn dat BASM effectief liquiditeitsproblemen heeft, is dat dan een schande? Denk dat veel mensen het leiden van een bedrijf serieus onderschatten.

Het is helemaal niet m'n bedoeling met de vinger te wijzen, maar ik heb zoiets van, als je het allemaal beter kan hé, doe het dan zelf?

Ik praat natuurlijk de downtime niet goed, maar laten we eens afwachten i.pv. te gissen naar de oorzaak.

Elk bedrijf kan problemen hebben, het voornaamste is dat ze die problemen zo snel mogelijk oplossen en hun klanten die erom vragen vriendelijk op de hoogte brengen.

Na rond te kijken op internet blijkt dat de support van BASM niet de beste is, vroeger toch althans, maar nu heb ik in elk geval niet te klagen. Heb zowel telefonisch- als emailcontact gehad. Telkens zeer snel en vriendelijk antwoord gekregen.

Trexif
14/05/04, 17:53
Vele doen het hier ook zelf ;)
Dus je uitspraak doe het dan zelf , daar zijn vele ook mee bezig en stukken beter dan basm

CrAzY-BoY
14/05/04, 18:18
Idd vele zijn er hier zelf ook mee bezig maar dan is het nog een schande hoe dat sommige zich moeien met de boekhouding van een ander. Wij doen dat toch ook niet voor uw bedrijf. Als we dat zouden doen zouden er nog al wat vuile was buiten komen hoor. Dan spreek ik niet over uw bedrijf Trefix of andere maar ik ken nog wel paar andere bedrijfjes in Belgie die er slecht voorzitten en rare dingen doen om toch maar online te blijven.

De IT wereld heeft een explosie gekend en men draagt er nu de gevolgen van maar dat is dan nog niet de bedoeling om elkaar openlijk zwart te maken

mvg
Jeroen
admin BASM

CrAzY-BoY
14/05/04, 18:22
Origineel geplaatst door sleeps
ze hebben hostingpoint "overgenomen" voor 3000 eur.

pittig detail, olivier had gevraagd om in 10 stukken van 300eur te betalen met de eerste betaling in juni.
Je moet geen kalf zijn om te weten dat Mathieu(ex-eigenaar) nooit geld zal zien van olivier.

Waarom oordelen als je er niets vanaf weet? Trouwens wat is er verkeerd aan dat bedrag en/of de betaling in schijven? Deze praktijken zijn wettelijk en worden veelvuldig gebruikt. En dit niet enkel bij overnames. Er is daar niets mis mee.

Dus denk eerst eens na voor je je oordeel velt over iemand of iets.

mvg
Jeroen

bambipower
14/05/04, 18:23
Origineel geplaatst door CrAzY-BoY
Idd vele zijn er hier zelf ook mee bezig maar dan is het nog een schande hoe dat sommige zich moeien met de boekhouding van een ander. Wij doen dat toch ook niet voor uw bedrijf. Als we dat zouden doen zouden er nog al wat vuile was buiten komen hoor. Dan spreek ik niet over uw bedrijf Trefix of andere maar ik ken nog wel paar andere bedrijfjes in Belgie die er slecht voorzitten en rare dingen doen om toch maar online te blijven.

De IT wereld heeft een explosie gekend en men draagt er nu de gevolgen van maar dat is dan nog niet de bedoeling om elkaar openlijk zwart te maken

mvg
Jeroen
admin BASM


ge vergeet wel dat ons geld wel betaald is aan jullie, en dat we zonder hosting zitten. Ik mag me toch me eigen boekhouding aantrekken, ofniet ...?

Ge moet hier niet komen doen of wij zijn de slechte hier, het zijn jullie ...

CrAzY-BoY
14/05/04, 18:30
Waarom zouden wij onze kop daar niet meer durven laten zien op het HP-forum? Je weet goed genoeg dat we nu volop bezig zijn met de problemen op te lossen en dus weinig of geen tijd hebben om op het forum te reageren of te lezen.

En trouwens wij de slechte? Ik denk het niet sommige van jullie, en jij hoort daar zeker bij, beginnen al met oordeel te vellen voor jullie ook maar één reactie van ons hebben gehoord. Als wij dat doen over u ofzo zou je moord en brand schreeuwen maar het zelf doen is plezant é. Ik vind het gewoon laag bij de grond jullie reactie ook al begrijp ik dat jullie kwaad zijn. Maar een dialoog voer je op een rustige manier met respect voor elkaar en te luisteren naar beide partijen en niet door op elkaar te schelden zoals er velen van HP bezig zijn

Anestheologist
14/05/04, 18:32
Zou de admin van BASM dan kunnen toelichten wat het technisch defect juist omvat ? Ik denk dat de klanten hier toch graag zouden vanop de hoogte gesteld worden.

CrAzY-BoY
14/05/04, 18:38
Ik zelf heb er momenteel geen zicht op mits ik mij niet met server configuratie enzo bezig hou en mij enkel toespits op het aanmaken van subdomeinen en dergelijke. Ook het beantwoorden van de support mail doe ik een deel. Ik weet enkel dat het zeer complex is en dat we zo snel mogelijk terug online proberen te komen.
En moesten er dan toch betalingsproblemen zijn zoals vele onder jullie denken gaan er vele in de fout. Zeker de mens die dat dan naar buiten zou gebracht hebben van onze zogezegde betalingsproblemen

Ik weet heel goed dat alle facturen altijd op tijd betaald worden en heb zelf ook nooit klagen over de betaling naar mij toe als ik die moet krijgen. En zoals vele weten is een boekhouding en belgie elk jaar op te vragen bij de Nationale Bank. Dus als jullie perse die boekhouding willen controleren vraag ze dan op bij de NBB.

bambipower
14/05/04, 18:39
Origineel geplaatst door CrAzY-BoY
Waarom zouden wij onze kop daar niet meer durven laten zien op het HP-forum? Je weet goed genoeg dat we nu volop bezig zijn met de problemen op te lossen en dus weinig of geen tijd hebben om op het forum te reageren of te lezen.

En trouwens wij de slechte? Ik denk het niet sommige van jullie, en jij hoort daar zeker bij, beginnen al met oordeel te vellen voor jullie ook maar één reactie van ons hebben gehoord. Als wij dat doen over u ofzo zou je moord en brand schreeuwen maar het zelf doen is plezant é. Ik vind het gewoon laag bij de grond jullie reactie ook al begrijp ik dat jullie kwaad zijn. Maar een dialoog voer je op een rustige manier met respect voor elkaar en te luisteren naar beide partijen en niet door op elkaar te schelden zoals er velen van HP bezig zijn



wij weten van niks, je bent soms wel online op het forum, maar vertikt het om een antwoord te geven, tijd om de 'slechte' topics te closen heb je wel.

Ik baseer me op de feiten momenteel, en de feiten zijn dat wij voor iets betaald hebben dat we niet krijgen. Wat ook de reden mag zijn, het is mijn probleem niet. Ja idd, ik voel me bestolen door jullie, net zoals vele anderen dit vinden.

Je moet me maar eens vertellen hoe ik een deftige dialoog moet voeren met mensen die te laf zijn om iets te zeggen, en misschien met ons geld op een teras een pint zitten te drinken. Je hebt toch ook tijd om hier te posten

Grz

CrAzY-BoY
14/05/04, 18:42
ja nu heb ik tijd maar heb vandaag enkel de mails beantwoord van support en nog wat eigen boekhouding gedaan. In de support mails staken enkele privé berichten op het HP forum vandaar dat ik daar even online ben geweest. Ik zal zeker sebiet daar de topics komen lezen en beantwoorden, als ik gedaan heb met mijn persoonlijke administratie. Ik ben iemand die mijn woord hou en probeer de mensen zo goed als het kan te helpen.

mvg
Jeroen

The MAzTER
14/05/04, 18:43
Origineel geplaatst door Anestheologist
Zou de admin van BASM dan kunnen toelichten wat het technisch defect juist omvat ? Ik denk dat de klanten hier toch graag zouden vanop de hoogte gesteld worden.

ik heb het even voor je opgezocht

zie profiel

sleeps
14/05/04, 18:45
rofl @ The MazTER

@CrAzY-BoY ik vel geen oordeel, het is de waarheid.
Leg mij dat technisch defect eens uit op de dns meeting in juni ;)

Anestheologist
14/05/04, 18:49
Hmmm Crazyboy, nu moet je mij toch eventjes wat uitleggen.
1. Je hebt geen kijk op de server config.
2. Je doet een deel van support mails.

- Als je support mails doet en je krijgt die vraag van klanten wat zeg je dan ? sorry ik weet niet wat er aan de hand is ?

- En je gaat me toch niet vertellen als Olivier tegen jou zegt -> de servers zijn down -> en dat hij niet meer verteld ? Moet toch meer zijn.

//Edit:
Dit moet toch een zwaar probleem zijn als 3 servers in 1 keer uitvallen niet ?

Catje
14/05/04, 18:57
Origineel geplaatst door CrAzY-BoY
ja nu heb ik tijd maar heb vandaag enkel de mails beantwoord van support en nog wat eigen boekhouding gedaan. In de support mails staken enkele privé berichten op het HP forum vandaar dat ik daar even online ben geweest. Ik zal zeker sebiet daar de topics komen lezen en beantwoorden, als ik gedaan heb met mijn persoonlijke administratie. Ik ben iemand die mijn woord hou en probeer de mensen zo goed als het kan te helpen.

mvg
Jeroen


En hier heb je wel tijd om te lezen en te antwoorden vreemd hoor :huh:. Dus gewoon met andere woorden, BASM laat de mensen van hostingpoint gewoon stikken.. Daar komt het nu wel op neer

bambipower
14/05/04, 19:23
het is opmerkelijk, toen ze hostingpoint overnamen, zaten ze met 5 admins ineens op het forum, en probeerden ons daar met hun massa te overstelpen en beinvloeden. Nu de boel daar helemaal verziekt is, hebben ze allevijf ineens geen tijd meer, very strange

idd catje, eerst komt basm naar hier gesurft, en dan kijken ze op hun eigen forum :S

Dennis
14/05/04, 19:31
Als u op deze pagina komt, wilt dit zeggen, dat uw site nog niet geconfigureerd is op deze tijdelijke locatie.
Gelieve te mailen naar support@basm.be met de volgende gegevens :
Naam + voornaam :
Domeinnaam :
Adres :
Type Hosting :
Gewenst ftp-paswoord :
Gewenst paswoord voor qmail.basm.be :


U kan ons ook terugvinden op irc, op de server irc.basm.be, op het kanaal #basm.
Account-creaties zullen echter enkel en alleen gebeuren nadat u een mail gestuurd hebt met de bovenstaande
gegevens.

Met beleefde groeten,
De BASM-Crew.http://www.basm.be

bambipower
14/05/04, 22:41
nu hebben ze me geband omdat ik ontevreden ben, terwijl ik nog wel klant ben.

Volgens mij kunnen ze dit niet maken

Catje
14/05/04, 22:57
Volgensmij moeten ze je gewoon helpen als je nog klant ben daar. Anders is het volgensmij contract breuk. Ook al ben je ontevree dan horen ze nog te helpen...

CrAzY-BoY
14/05/04, 23:20
bambi je bent niet gebanned omdat je boos bent je bent gebanned wegens onbeleefdheid. Je weet goed genoeg als ik dat je een discussie ook op een beleefde manier kan voeren zonder iedereen en alles uit te schelden en zwart te maken wat u wel aan het doen was. Ik wacht trouwens nog altijd op jou mailtje en/of pm met je gegevens zodat ik jou kan helpen

mvg
Jeroen

mathi
14/05/04, 23:20
nu ligt hostingpoint (toch zeker één van de twee servers) precies ook plat. Wat gebeurt er daar toch allemaal? Ik kan hier nie meer mee lachen. Hebben wij nu eigenlijk het recht om als klant geld terug te vragen. En zo ja aan wie? Aan de vroegere eigenaar van hostingpoint of aan BASM?

Ik heb 4 accounts bij hostingpoint

bambipower
14/05/04, 23:31
zeg me waar ik onbeleefd was crazy boy

ahja, na 2 dagen dode admins te hebben op het forum, zijn de klanten (members) op jullie forum beetje beginnen lachen, ja, eigenlijk met jullie, maar iedereen is daar beleefd gebleven, zelf ik(verdikke moeilijk hoor). Wat willen jullie dan, we worden zonder willen in de handen van de slechte hostingcompany van belgie gestoken, een dag later ligt de helft plat, en vanaf dan zijn de admins dood, en hoor je niemand. Twee dagen later komen ze leuk vertellen dat ze ook moeten eten en slapen, tsssss
en wij mogen nie lachen op een beleefde manier, jongens jongens


en nu? nu ligt de andere server ook down, eigen schuld dikke bult

CrAzY-BoY
14/05/04, 23:32
blijkbaar iets met de lijn in Amerika wordt naar gekeken

bambipower
14/05/04, 23:34
gulle hebt echt geen geluk he


zolang de klanten maar betalen he

CrAzY-BoY
14/05/04, 23:36
Origineel geplaatst door bambipower
zeg me waar ik onbeleefd was crazy boy

ahja, na 2 dagen dode admins te hebben op het forum, zijn de klanten (members) op jullie forum beetje beginnen lachen, ja, eigenlijk met jullie, maar iedereen is daar beleefd gebleven, zelf ik(verdikke moeilijk hoor). Wat willen jullie dan, we worden zonder willen in de handen van de slechte hostingcompany van belgie gestoken, een dag later ligt de helft plat, en vanaf dan zijn de admins dood, en hoor je niemand. Twee dagen later komen ze leuk vertellen dat ze ook moeten eten en slapen, tsssss
en wij mogen nie lachen op een beleefde manier, jongens jongens


en nu? nu ligt de andere server ook down, eigen schuld dikke bult

uitlachen op een beleefde manier? ja elke zijn eigen wereld é Ik maak er geen woorden aan vuil het was een andere admin die u heeft gebanned. Als je nog even je gegevens wilt door PM'en of mailen dan kan ik u voorthelpen want ik koester echt geen wrok tegen jullie en kan heel goed begrijpen dat jullie kwaad zijn maar met ons zo tegen te werken gaan jullie ook geen stap vooruit komen hoor.

PS server 1 HP uit wegens outbound attack. Als iemand van jullie het dan toch zo plezant vindt om ons te kl#ten. Goe bezig je zet misschien je zelf en zeker de andere HP klanten in de kou Merci :'(

bambipower
14/05/04, 23:41
Origineel geplaatst door CrAzY-BoY


uitlachen op een beleefde manier

lachen en uitlachen zijn verschillende dingen. Ge moet is goe lezen.

CrAzY-BoY
14/05/04, 23:45
jij ook blijkbaar want je vind het blijkbaar plezant om enkel slechte dingen te melden aan de buiten wereld Support mails worden trouwens vrij snel beantwoord maar kom alst goe is wordt het niet gezegd. Veel respect hebben jullie dan blijkbaar toch niet (en neen heb het niet persoonlijk op u bambi)

mathi
14/05/04, 23:52
Origineel geplaatst door CrAzY-BoY
PS server 1 HP uit wegens outbound attack. Als iemand van jullie het dan toch zo plezant vindt om ons te kl#ten. Goe bezig je zet misschien je zelf en zeker de andere HP klanten in de kou Merci :'(

Da hem ik nu nog nooit geweten, waarom zouden wij zo stom zijn om de server aan te vallen waarop onze eigen site staan. Hoe onnozel zijt gij eiglijk?

Catje
14/05/04, 23:53
Origineel geplaatst door CrAzY-BoY
jij ook blijkbaar want je vind het blijkbaar plezant om enkel slechte dingen te melden aan de buiten wereld Support mails worden trouwens vrij snel beantwoord maar kom alst goe is wordt het niet gezegd. Veel respect hebben jullie dan blijkbaar toch niet (en neen heb het niet persoonlijk op u bambi)


Mails worden snel beantwoord laat me niet lachen. Me vriend heeft gisteren een mail gestuurd en nog steeds geen mail terug gehad. Ging over de DNS overplaatsing, maar is al opgelost en niet door jullie suport igg.

bambipower
14/05/04, 23:53
mijn allerlaatste, dan hou ik er definitief met op, wil ik met jullie niks meer te maken hebben, jullie zijn verloren tijd.




jij ook blijkbaar want je vind het blijkbaar plezant om enkel slechte dingen te melden aan de buiten wereld Support mails worden trouwens vrij snel beantwoord maar kom alst goe is wordt het niet gezegd. Veel respect hebben jullie dan blijkbaar toch niet (en neen heb het niet persoonlijk op u bambi)

zeg me dan eens wat ik van jullie goed kan zeggen?

CrAzY-BoY
14/05/04, 23:54
Blijkbaar gebeurd het toch. Ik zeg niet dat het één van de klanten is van HP, maar toch iemand die kwade bedoelingen heeft en zo HP en BASM in een slecht daglicht te stellen. Zodra we zijn IP weten zal dan ook een abuse mail vertrekken in de richting van zijn ISP

CrAzY-BoY
14/05/04, 23:58
je moet ni direct liggen slijmen maar iemand zwart maken vind ik zeker niet kunnen. Als je ons dan zo slecht vindt en niet met ons op een deftige manier wilt discusieren zonder ons uit te maken tja dan hoeft het voor mij ook niet meer. Ik verwacht nog altijd jou gegevens op crazyboy@skynet.be zodat ik kan zien wat je vroeg via support. Ik ben nog steeds bereid elke klant van HP en BASM te helpen. Maar dan wil ik op zijn minst een klein beetje respect.

PS: meer info over de attack. Blijkbaar is het een klant van HP die een andere server zou hebben aangevallen. De mensen in Amerika waar de servers staan onderzoeken momenteel van wie de attack komt.

Anestheologist
15/05/04, 00:02
Crazy Boy, nogmaals waar zit het probleem dat de servers skinner, scully en samantha uitgevallen zijn?

Ik ben echt benieuwd naar deze uitleg, ook een attack ofzo ? ;)

mathi
15/05/04, 00:03
kan daar nadien een onafhankelijk rapport van die mensen in amerika van gepost worden? niet dat ik jullie niet vertrouw, maar jah, je kan het wel begrijpen zeker?

Anestheologist
15/05/04, 00:04
Tipje als je veel klanten probeert te bereiken om ze toch min of meer op de hoogte te stellen. Post hier wat in het netwerk storingen forum en licht je klanten in .

mathi
15/05/04, 00:06
Origineel geplaatst door Anestheologist
Crazy Boy, nogmaals waar zit het probleem dat de servers skinner, scully en samantha uitgevallen zijn?

Ik ben echt benieuwd naar deze uitleg, ook een attack ofzo ? ;)

dit wil ik nu eiglijk ook wel eens weten. Ik heb de vraag ook gesteld op het hp-forum, heb een e-mail gekregen dat er antwoord op was, maar owéé de server ligt plat :mad:

CrAzY-BoY
15/05/04, 00:09
Ik wou het juist op het forum zetten maar blijkbaar vonden sommige het ondertussen het al nodig om BASM door het slijk te halen. ipv te wachten op een officiele reactie

mathi
15/05/04, 00:10
hewel geef ze dan eens aub mijn zoetekoekske :D

Anestheologist
15/05/04, 00:10
Mja had je iets sneller moeten doen Crazy-Boy als je het probleem de eerste 4-12 uur constateert dan kan je al een post doen na 24 uur heb je kans dat er van dit soort topics bestaan.

Maar doe gerust het kan je helpen.

luser
15/05/04, 00:10
Re: basm down ???
Niet Betaald !

Wegens betalingsproblemen zijn vandaag de servers offline gebracht.
Met vriendelijke groet,
Rolph Haspers
LeaseWeb - Support

-> Kwam ik tegen op be.providers

Anestheologist
15/05/04, 00:17
Mja weet niet of dat grond van waarheid bevat ;), is al eens langsgekomen hier.

Rik
15/05/04, 01:00
ALs iedereen nu eens stopt met "ik heb dit gelezen, en dit en dat..."

:mad:

Alleen als er ECHT wat nieuws te melden is graag posten (of van Olivier zelf een bericht om de gemoederen te bedaren ? ....)

Hou het netjes !

BasR
15/05/04, 12:41
Nog steeds niets.
Ik begin eerlijk gezegt erg ongeduldig te worden, zelfs het IRC kanaal is onbereikbaar.
Gisteren stond er letterlijk op IRC kanaal dat "uiterlijk zaterdagmiddag" alles weer online zou zijn.
Ok, basm heeft dan nog even, maar dit ziet er niet goed uit.
Ik kan ook geen email versturen, want ik ben niet de eigenaar van het domein waar ik om geef (zie www, onderaan bericht), maar wel een admin.
Ik heb verder dus geen info.
Is er al enig nieuws?

christophe_gent
15/05/04, 13:28
Ik begin eerlijkgezegd ook ongeduldig te worden.
Ik heb ondertussen wel al toegang tot een nieuwe tijdelijke locatie, maar deze locatie heeft geen database-server ter beschikking. Aangezien m'n site zo goed als alles uit een database haalt, ben ik er dus niks mee... Ik hoop dat m'n data, vooral dan databases enzo niet verloren zijn gegaan bij BASM...

Koster
15/05/04, 13:46
Waarom geeft CrAzY-BoY niet het probleem gewoon aan, dan is hij van al het gezeur verlost! (Vind CrAzY-BoY bovendien ergh onprofessioneel overkomen als nickname ;) )

WebBizz
15/05/04, 14:46
Da's net zo professioneel als het zakelijk mailen met @pandora.be emailadressen :)

SeppaR
15/05/04, 15:01
Origineel geplaatst door WebBizz
Da's net zo professioneel als het zakelijk mailen met @pandora.be emailadressen :)
En weer moet iemand off-topic kunnen gaan.
Prima zo !

turbo
15/05/04, 16:12
ik snap niet echt wat iedereen hier zit te zagen, de meeste zijn er geen klant van (de rest heeft recht van spreken natuurlijk) en willen er gewoon voordeel uithalen. Soms wel laag.

SeppaR
15/05/04, 16:20
Achja, ik ben daadwerkelijk klant van BASM, dus ik kan er over meespreken.
Ik heb er
- 1 hostingpakketje gehad (nu niet meer)
- nu nog 2tal persoonlijke domeinen.

Domenico
16/05/04, 14:26
Genoeg over BASM.