PDA

Bekijk Volledige Versie : KvK inschrijving verplichten?



Domenico
10/05/04, 14:32
Op dit moment zijn wij (moderators) aan het bespreken of we het hebben van een KvK inschrijving verplicht gaan stellen voor bedrijven die aanbiedingen willen plaatsen en/of willen reageren op aanvragen van anderen. We denken hierbij aan het plaatsen van de KvK info in de sig.

Hoe denken jullie hier eigenlijk over?

®on
10/05/04, 14:43
Origineel geplaatst door Domenico
Hoe denken jullie hier eigenlijk over?
1e reactie: verplichten. Mensen die zonder KvK aanbiedingen hier doen zijn niet gewenst.

2e reactie: wie gaat het controleren? De gebruikers zelf, moderatoren?

//edit: typo

wdv
10/05/04, 14:43
Lijkt me een goed plan!

Eris
10/05/04, 14:54
Ja meteen :) Maakt het meteen duidelijker voor iedereen. Wanneer het niet gedaan word --> 1 waarschuwing, 2 waarschuwing --> Punten

Dit uiteraard naar na een periode van x dagen :) zodat iedereen even tijd om de kvk gegevens op te zoeken + te plaatsen

host3000
10/05/04, 14:57
Pff, moet ik wel andere waardevolle informatie uit de sig weghalen :D (of krijgen we een regeltje extra daarvoor)

Johan-nl
10/05/04, 14:58
Origineel geplaatst door Domenico
Op dit moment zijn wij (moderators) aan het bespreken of we het hebben van een KvK inschrijving verplicht gaan stellen voor bedrijven die aanbiedingen willen plaatsen en/of willen reageren op aanvragen van anderen. We denken hierbij aan het plaatsen van de KvK info in de sig.

Hoe denken jullie hier eigenlijk over?


Zou dat niet beter ergens in je profiel kunnen staan?
Die sign is al zo "klein"

host3000
10/05/04, 14:59
Origineel geplaatst door Johan-nl

Die sign is al zo "klein"

:D :D :D

The MAzTER
10/05/04, 15:00
kvk kan je eventueel in je titel doen of hernoem 'Interests', 'Occupation' etc naar kvk

of als het mogelijk is een paar nieuwe velden met daarin:
- naam bedrijf
- kvk #
- url naar kvk # [ https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/FU/TSWS001@?BUTT=#kvknummer# ]
- btw nummer?

misschien mensen met kvk niet laten reageren op aanbiedingen ;) zodat je nooit problemen krijgt met mensen die een topic verzieken. Maar dan zit je weer dat je als bedrijf geen reactie kan geven als je wel intresse hebt. :p

S2S-Guust
10/05/04, 15:07
Ben zeker ook voor een verplicht kvk op wht.nl
Dan zul je snel zien dat de wat minder serieuze aanbieders vrij snel vertrokken zijn en zal het forumniveau ten goede komen!

wdv
10/05/04, 15:35
Ik geef alvast even het goede voorbeeld ;)

Websspace
10/05/04, 15:42
KVK verplichting voor Nederlandse bedrijven ben ik voor. Buitenlandse bedrijven kunnen zich hier ook nog op een andere manier legitimeren hoop ik?

superior-is
10/05/04, 15:43
Voor diegene die 'nee' hebben gestemd -- zouden jullie dat kunnen beargumenteren?

The MAzTER
10/05/04, 15:44
Ik vraag me af wie & waarom er op nee heeft voted.

edit: bah weer te laat

Eris
10/05/04, 15:45
Ik neem aan van wel. onze zuiderburen hebben vast ook wel zo'n orgistatie die dat regeld

Grumpy
10/05/04, 15:45
Heheh mensen zonder kvk die toch willen adverteren. :D

Carl<n-media>
10/05/04, 15:46
Een zeer goed idee. En als het kan ook bij reseller aanvragen voor personen die de hosting willen door verkopen. Dit staat ook al in onze AV :).

The MAzTER
10/05/04, 15:52
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Een zeer goed idee. En als het kan ook bij reseller aanvragen voor personen die de hosting willen door verkopen. Dit staat ook al in onze AV :).

mja.. als je zelf webdeveloper bent en je hebt 10 sites ofzo dan neem je geen shared hosting account maar heb je liever een reseller account omdat dit goedkoper is. Dus niet echt handig ;)

Dominic
10/05/04, 15:58
Ik ben voor, Maar met Carl ben ik het niet eens.
Niet iedereen schrijft zich meteen in bij de KvK als ze een prijsopgave opvragen.

4EuroHosting
10/05/04, 16:01
Origineel geplaatst door Eris
Ik neem aan van wel. onze zuiderburen hebben vast ook wel zo'n orgistatie die dat regeld

Wie hebben hiervoor het HR (Handelsregister) en natuurlijk een BTW-nummer.

Een BTW-nummer heeft elk bedrijf in Europa.
T'is misschien beter om hiervoor een verplicht veld van te maken.

Ik zou dit echter niet in de SIG willen zetten maar in de advertentie zelf. Zoals het gebruikte netwerk en dergelijke.

Carl<n-media>
10/05/04, 16:05
Het gaat mij om de mensen die de reseller hosting willen doorverkopen. Met de mensen die meerdere (eigen) web sites op een reseller account willen hosten en geen KvK hebben, heb ik geen problemen :).

Domenico
10/05/04, 16:12
Origineel geplaatst door Johan-nl
Zou dat niet beter ergens in je profiel kunnen staan?
Die sign is al zo "klein"

We kunnen de sig natuurlijk ook vrijhouden voor dit soort info! :D
Niet klagen aub, er is ruimte genoeg.

Gewoon op deze manier is het duidelijkst ->
KvK nr. 17123128 's-Hertogenbosch

Wie gaat het controleren?
Mensen die belangstelling hebben en wij steekproefsgewijs. Bedrijven met valse gegeven worden gebanned aan aan de schandpaal genageld en kunnen het natuurlijk verder wel vergeten.

Dennis
10/05/04, 16:23
Volgens mij kun je de vraag ook anders stellen:
Mogen illegale bedrijven ook adverteren op Webhostingtalk.nl?

Ik ben dus voor het verplichten van de KVK.

PlugInInfo
10/05/04, 16:29
Dit is op zich een prima idee. Niks op aan te merken. Als het maar bij een “KVK-melding” bij aanbiedingen blijft en niet op het gehele forum zoals al eens eerder is voorgesteld.

HBCS
10/05/04, 16:34
kort maar krachtig ja wat mij betreft
dit is zinvollen aanvulling voor een hoop mensen
en helaas zullen er ook een paar afvallen maar die moeten dan maar naar de kvk gaan en nummer aanvragen

Dennis
10/05/04, 16:43
Origineel geplaatst door PlugInInfo
Dit is op zich een prima idee. Niks op aan te merken. Als het maar bij een “KVK-melding” bij aanbiedingen blijft en niet op het gehele forum zoals al eens eerder is voorgesteld. Dat was misschien wel voorgesteld, maar dit is niet serieus te nemen. Webhostingtalk.nl is geen webhosters-forum, maar een forum over webhosting.

Maar Dominico? Heeft deze poll jullie overtuigd? :D

woutertwisk
10/05/04, 16:55
2 mensen zonder kvk-inschrijving hebben op dit moment gereageerd.

Carl<n-media>
10/05/04, 17:01
Origineel geplaatst door woutertwisk
2 mensen zonder kvk-inschrijving hebben op dit moment gereageerd.
En heel veel mensen die zwijgen ;).

Cybafish
10/05/04, 17:14
Ik ben voor, zie sig. Controleer maar ;)

shared_user
10/05/04, 17:24
ik ook voor de sig (morgen naar kvk toe) is het meteen duidelijk onderaan de post en niet ergens in het midden en mensen kunnen ook direkt zien (ook andere topics) wie/wat een bedrijf is en wie/wat niet.

ronaldlokers
10/05/04, 17:40
Origineel geplaatst door Johan-nl



Zou dat niet beter ergens in je profiel kunnen staan?
Die sign is al zo "klein"


Van mijn sig kan je nog wel stukje huren, heb nog paar regeltjes over :p:X :D

nee, ff serieus. Misschien is het mogelijke een mod te maken hiervoor zodat je een extra regeltje krijgt in het profiel (moet mogelijk zijn):D

RonZo
10/05/04, 18:02
Mijn zegen (stem) heb je ;)

Carl<n-media>
10/05/04, 18:03
Misschien een idee om dit gewoon links onder je naam te zetten. Of een soort van logo dat je een bedrijf bent met een KvK nummer.

WenS
10/05/04, 18:13
Ik ben ook voor. Heb het dan ook meteen in m'n sig gezet :)

®on
10/05/04, 18:19
Origineel geplaatst door S2S-Guust
Dan zul je snel zien dat de wat minder serieuze aanbieders vrij snel vertrokken zijn en zal het forumniveau ten goede komen!
Dat kun je niet zo zeggen: een KvK nummer zegt niets over je niveau, lees maar eens een paar topics na van de afgelopen dagen/weken.

Dominic
10/05/04, 18:41
Origineel geplaatst door headout

Dat kun je niet zo zeggen: een KvK nummer zegt niets over je niveau, lees maar eens een paar topics na van de afgelopen dagen/weken.

Nou...een heeeel groot deel van de "scholiertjes" ben je dan wel al alvast kwijt :)

Tnuz
10/05/04, 18:52
Geen kvk: alleen berichten lezen
Wel kvk: ook posten

Mikey
10/05/04, 18:54
Je zou via vbb admin panel een extra vak aan kunnen maken in het profiel waarin je je kvk nummer zet (user profile field), dat vak in je profiel kan door de templates een klein beetje aan te passen (postbit) zichtbaar worden onder je aantal berichten, het is maar een voorbeeld, maar hiermee zie je gelijk met een klein stukje text of iemand een kvk heeft. Dit voorkomt de grote vervuiling in de sigs.

Cybafish
10/05/04, 18:56
Nouja, vervuiling, kijk naar mijn sig, fits in perfectly ;)

The MAzTER
10/05/04, 19:09
heb hem maar onder me naam gezet. Omdat er ook geen bedrijfs info in me sig staat. Ik adverteer hier toch niet ;)

mihosnet
10/05/04, 19:22
Origineel geplaatst door The MAzTER
heb hem maar onder me naam gezet. Omdat er ook geen bedrijfs info in me sig staat. Ik adverteer hier toch niet ;)

Nu lijk je een boef :D

Staat ook in mijn sig.

The MAzTER
10/05/04, 19:38
hehe.. ik had nog gegoogled om te kijken hoe een gevangenen id genoemd werd, maar kon niets vinden

Dennis
10/05/04, 19:40
Origineel geplaatst door Tnuz
Geen kvk: alleen berichten lezen
Wel kvk: ook posten Op het hele forum?

Maar ik vind een KVK-nummer in profiel een slecht idee. Ik vind dat dit gewoon bij bedrijfsnaam hoort te staan.

shared_user
10/05/04, 19:44
allemaal kvk als nick ;)

maar een sig als:

bedrijfsnaam
webhosting, co-locatie etc
website
kvk

is toch niet slecht :s

Dennis
10/05/04, 19:45
Persoonlijk vind ik mijn huidige signature eigenlijk wel perfect en ik vind dat hij ook niet langer hoeft te worden.

Maar bedrijfsnaam moet al vermeld worden in elke aanbieding, dus waarom niet ook meteen KVK tussen haakjes plaatsen hierachter?

Dominic
10/05/04, 19:51
Allemaal de KVK als nick...naah...lijkt t net alsof we allemaal in een gevangenis zitten :P
Het komt het beste tot zijn richt in de signatures, imho

Domenico
10/05/04, 20:27
Origineel geplaatst door The MAzTER
heb hem maar onder me naam gezet. Omdat er ook geen bedrijfs info in me sig staat. Ik adverteer hier toch niet ;)


Als je niet adverteert hoef je je KvK nr. ook niet te plaatsen.

Alleen een nummer is natuurlijk niet voldoende.
KvK nr. [NUMMER] [PLAATSNAAM] is natuurlijk beter.

FSCJasper
10/05/04, 20:39
Mensen zonder KVK die aanbiedingen plaatsen kun je zowiezo al voor een paar maanden geen aanbiedingen laten plaatsen,en een flinke pak waarschuwingspunten(Stel voor 10 ;)). Mensen niet in aanbiedingen te laten reageren omdat ze geen kvk hebben vind ik onzin..zo kunnen particulieren toch nooit vragen stellen over een actie?:)

Algemeen ben ik er wel positief over dat kvk zichtbaar moet zijn voor bedrijven ja!

MrD
10/05/04, 20:54
Weinig aan toe te voegen, goed idee :)

Mikey
10/05/04, 22:35
Origineel geplaatst door DennisCitus
Op het hele forum?

Maar ik vind een KVK-nummer in profiel een slecht idee. Ik vind dat dit gewoon bij bedrijfsnaam hoort te staan.

Als je het goed begrepen had, kan zijn dat het aan mijn uitleg schorte, maar postbit is de template waar je nu naar kijkt.

<-------- Daarzo staat je post counter
<-------- Hierzo zou dan je kvk nummer kunnen staan

Mikey
10/05/04, 22:43
En alvast een stap in de toekomst, dit realiseren is 2 minuten werk.

ronaldlokers
10/05/04, 22:48
Origineel geplaatst door Mikey
En alvast een stap in de toekomst, dit realiseren is 2 minuten werk.

zoiets zou perfect zijn ja :D

The MAzTER
10/05/04, 22:52
de 2e is inderdaad perfect

RonZo
10/05/04, 22:58
BTWnummer zomaar op een openbaar forum is niet echt wenselijk denk ik. Vergeet niet dat bij alle eenmanszaken (en soms ook VOFFEN) het BTWnummer bestaat uit het sofinummer van (een van) de betrokkene(n).
En gezien de fraudemogelijkheid bij sofinummers......

TMourik
10/05/04, 23:36
Origineel geplaatst door RonZo
BTWnummer zomaar op een openbaar forum is niet echt wenselijk denk ik. Vergeet niet dat bij alle eenmanszaken (en soms ook VOFFEN) het BTWnummer bestaat uit het sofinummer van (een van) de betrokkene(n).
En gezien de fraudemogelijkheid bij sofinummers...... Surf dan maar naar de site van dat bedrijf en ziedaar, BTW nummer. Vraag anders offerte o.i.d. op, tadaa BTW nummer.

Verder: ik ben voor

wdv
10/05/04, 23:45
Zo'n vakje zoals Mikey liet zien zou inderdaad ideaal zijn!

MrD
10/05/04, 23:52
ik stem voor mikey's vakje :)
Als dat te realiseren is zou dat erg mooi/duidelijk zijn.

Mikey
11/05/04, 00:00
Origineel geplaatst door RonZo
BTWnummer zomaar op een openbaar forum is niet echt wenselijk denk ik. Vergeet niet dat bij alle eenmanszaken (en soms ook VOFFEN) het BTWnummer bestaat uit het sofinummer van (een van) de betrokkene(n).
En gezien de fraudemogelijkheid bij sofinummers......

Houd je daar dan mee rekening dat het sinds kort verplicht is om je btw en kvk op factuur te zetten, en als ik me niet vergis ook op een offerte. Wat betreft fraude, we leven niet in rusland ;)

V. Kleijnendorst
11/05/04, 00:06
@Mikey:

http://nu.nl//novum/article.phtml?url=binnen/novum.05-08-2004.0015.xml

Vind papier (factuur) wel iets anders dan een forum; voor papier worden nog geen bots / spiders gebouwd. :)

Mikey
11/05/04, 00:41
Origineel geplaatst door V. Kleijnendors
@Mikey:

http://nu.nl//novum/article.phtml?url=binnen/novum.05-08-2004.0015.xml

Vind papier (factuur) wel iets anders dan een forum; voor papier worden nog geen bots / spiders gebouwd. :)

Ok, en voor degene die het vermelden op hun website ?

RonZo
11/05/04, 00:53
Origineel geplaatst door Mikey


Houd je daar dan mee rekening dat het sinds kort verplicht is om je btw en kvk op factuur te zetten, en als ik me niet vergis ook op een offerte. Wat betreft fraude, we leven niet in rusland ;)
Nog ff het boekje goed doorlezen heh... het is nier "sinds kort verplicht" maar al heel lang ;) Ook zelfs op je briefpapier...
Jij bent in de war met de mogelijke verplichting om ook het btwattes nummertje van je klant op je factuur te vermelden... En dat is nog even niet aan de orde. Tenzij je intracommunautaire zaken doet..

Mikey
11/05/04, 01:04
Origineel geplaatst door RonZo

Nog ff het boekje goed doorlezen heh... het is nier "sinds kort verplicht" maar al heel lang ;) Ook zelfs op je briefpapier...
Jij bent in de war met de mogelijke verplichting om ook het btwattes nummertje van je klant op je factuur te vermelden... En dat is nog even niet aan de orde. Tenzij je intracommunautaire zaken doet..

uhuh dat bedoelde ik ook hehe :X

Domenico
11/05/04, 01:33
Origineel geplaatst door FSCJasper
Mensen niet in aanbiedingen te laten reageren omdat ze geen kvk hebben vind ik onzin..zo kunnen particulieren toch nooit vragen stellen over een actie?:)

Wel reageren maar niet reageren met een aanbieding.

host3000
11/05/04, 10:29
Origineel geplaatst door Domenico


Alleen een nummer is natuurlijk niet voldoende.
KvK nr. [NUMMER] [PLAATSNAAM] is natuurlijk beter.

De dossiernummers zijn uniek en landelijk geldend. Dus een vestigingsplaats van de KvK is niet (meer) nodig.

De reden van het BTW nummer ontgaat mij eerlijk gezegd en vind ik overbodig. Moet je ook aantonen dat je de OB aangifte correct doet en geen omzet verzwijgt?

Als de reden er achter is, dat 'bijverdieners' geen kwaliteit kunnen leveren, begeef je je natuurlijk wel op een hellend vlak ;)

Mikey
11/05/04, 10:40
Origineel geplaatst door host3000


De dossiernummers zijn uniek en landelijk geldend. Dus een vestigingsplaats van de KvK is niet (meer) nodig.

De reden van het BTW nummer ontgaat mij eerlijk gezegd en vind ik overbodig. Moet je ook aantonen dat je de OB aangifte correct doet en geen omzet verzwijgt?

Als de reden er achter is, dat 'bijverdieners' geen kwaliteit kunnen leveren, begeef je je natuurlijk wel op een hellend vlak ;)

Ooh dt BTW nummer was gewoon een probeersel in dat vlak, denk niet dat dat verplicht moet worden.

Domenico
11/05/04, 11:55
Ik heb nergens het vermelden van een BTW nr. genoemd en dat moet je als bedrijf dan ook helemaal zelf weten. Maar vermeld iedereen dit niet gewoon op de eigen site?

Het is duidelijk dat iedereen voor is en we zullen hier dan ook zsm een bericht over plaatsen.

Mikey
11/05/04, 17:37
Origineel geplaatst door Domenico
Ik heb nergens het vermelden van een BTW nr. genoemd en dat moet je als bedrijf dan ook helemaal zelf weten. Maar vermeld iedereen dit niet gewoon op de eigen site?

Het is duidelijk dat iedereen voor is en we zullen hier dan ook zsm een bericht over plaatsen.

Ik had het wel in mijn pic opgenomen maar niet in de mom van dat hoort er ook bij. Was meer als voorbeeld bedoeld.

Dennis
11/05/04, 17:41
Mijn complimenten, die afbeelding(2) is zeker goed! :)

Carl<n-media>
11/05/04, 19:37
Ik heb ook nog even wat lopen prutsen. Misschien dat dit ook een idee is: bedrijven kunnen in hun profiel een kvk nummer opgeven. Vervolgens komt er een klein kvk logo onder hun naam die door linkt naar de web pagina van het betreffende bedrijf op kvk.nl. Zo kun je heel eenvoudig zien of een bedrijf over een kvk nummer beschikt.

Mikey
11/05/04, 19:47
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik heb ook nog even wat lopen prutsen. Misschien dat dit ook een idee is: bedrijven kunnen in hun profiel een kvk nummer opgeven. Vervolgens komt er een klein kvk logo onder hun naam die door linkt naar de web pagina van het betreffende bedrijf op kvk.nl. Zo kun je heel eenvoudig zien of een bedrijf over een kvk nummer beschikt.

bovenstaande ook zeer mooi, en ook niet zo moeilijk te maken, 1 template hack en 1 file hack, nou mods show the skills :P

Carl<n-media>
11/05/04, 20:05
Origineel geplaatst door Mikey


bovenstaande ook zeer mooi, en ook niet zo moeilijk te maken, 1 template hack en 1 file hack, nou mods show the skills :P
Die hard mod RobertC kan dat wel zelf doen met zijn PHP skills ;).

ThePostman
11/05/04, 20:30
Uhm, oke ik stemde op "nee" maar naar het topic gelezen te hebben twijfel ik. Er zijn nog wat onduidelijkheden. Er wordt gezegd, iemand zonder kvk mag geen aanbieding doen. Uiteraard mee eens.. Maar dan wordt er gezegd, zonder kvk mag je niet reageren. Oftewel bullshit! Ik wil reageren op een aanbieding als ik daar interesse in heb. Ongeacht het onderwerp.

Dennis
11/05/04, 20:32
Origineel geplaatst door The Postman
Uhm, oke ik stemde op "nee" maar naar het topic gelezen te hebben twijfel ik. Er zijn nog wat onduidelijkheden. Er wordt gezegd, iemand zonder kvk mag geen aanbieding doen. Uiteraard mee eens.. Maar dan wordt er gezegd, zonder kvk mag je niet reageren. Oftewel bullshit! Ik wil reageren op een aanbieding als ik daar interesse in heb. Ongeacht het onderwerp. Dit wordt volgens mij door moderators niet overwogen.

Kan Dominico weer reageren? (A)

Mikey
11/05/04, 20:36
Origineel geplaatst door The Postman
Uhm, oke ik stemde op "nee" maar naar het topic gelezen te hebben twijfel ik. Er zijn nog wat onduidelijkheden. Er wordt gezegd, iemand zonder kvk mag geen aanbieding doen. Uiteraard mee eens.. Maar dan wordt er gezegd, zonder kvk mag je niet reageren. Oftewel bullshit! Ik wil reageren op een aanbieding als ik daar interesse in heb. Ongeacht het onderwerp.

Wat ik eruit begreep uit de post is dat je als je geen kvk hebt dat je wel mag reageren, niet meer dan normaal omdat er ook particulier iets gehuurd kan worden.

Carl<n-media>
11/05/04, 20:48
Origineel geplaatst door Mikey


Wat ik eruit begreep uit de post is dat je als je geen kvk hebt dat je wel mag reageren, niet meer dan normaal omdat er ook particulier iets gehuurd kan worden.
Domenico bedoelde dat je geen aanbiedingen mag doen als je geen kvk hebt. Natuurlijk mag je zonder kvk nog wel posten.

Domenico
11/05/04, 20:51
Je mag zonder KvK wel reageren op een aanvraag maar NIET reageren met een aanbieding op die aanvraag. Is toch gewoon erg duidelijk?

Kortom, geen KvK geen aanbiedingen.

En het is in dit geval geen kwestie van skills maar meer van tijd. Ik denk dat we hiermee wachten totdat we over gaan naar vb 3.x en dat we als eerst beginnen met het KvK nr. in de signature.

Mikey
11/05/04, 21:05
Origineel geplaatst door Domenico
En het is in dit geval geen kwestie van skills maar meer van tijd. Ik denk dat we hiermee wachten totdat we over gaan naar vb 3.x en dat we als eerst beginnen met het KvK nr. in de signature.

Wil niet gek doen, maar het is 2 minuten werk om een profile field toe te voegen aan de postbit, als je het al niet binnen 1 minuut fixxed.

Domenico
11/05/04, 21:19
Tja, dat had ik al een tijd geleden gefixed! :)
Zie -> wijzig profiel...

Ik moet het alleen nog maar even toevoegen aan de template.

EDIT: bij deze.

[QWS]
11/05/04, 21:28
ziet er goed uit !

Carl<n-media>
11/05/04, 21:39
Wat moeten Belgische of buitenlandse bedrijven daar eigenlijk invullen?

ronaldlokers
11/05/04, 21:40
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Wat moeten Belgische of buitenlandse bedrijven daar eigenlijk invullen?


niks :P

The MAzTER
11/05/04, 21:41
Mooi.. ook weer opgelost

Carl<n-media>
11/05/04, 21:42
Ik heb nog een typfout gevonden: "Vul hier je KvK nummer in als je aanbiedingen wilt plaatsen". 'Je loopt' dus ook 'je wilt' ;).

Domenico
11/05/04, 21:42
Ok, hoe heet dat dan in Belgie? Voeg ik dat even toe.

Carl<n-media>
11/05/04, 21:44
Origineel geplaatst door Domenico
Ok, hoe heet dat dan in Belgie? Voeg ik dat even toe.
Volgens mij staat het daar wel ergens in: http://www.brussel.nl/main.php?id=1:170.

Domenico
11/05/04, 21:47
Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) ?
Dus KBO nr. ?

Carl<n-media>
11/05/04, 21:52
Origineel geplaatst door Domenico
Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO) ?
Dus KBO nr. ?
"De KBO is een 'register' (gegevensdatabank) die de basisindentificatiegegevens bevat van alle ondernemingen en hun vestigingseenheden.".
Bron: http://www.nkvk.be/2bedrijfsgegevens/2b1_handelsregister.asp.

Grumpy
11/05/04, 22:39
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Ik heb nog een typfout gevonden: "Vul hier je KvK nummer in als je aanbiedingen wilt plaatsen". 'Je loopt' dus ook 'je wilt' ;).
http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/442/

oscar
11/05/04, 22:54
leuk

quote: http://taalunieversum.org/taal/advies/vraag/384

"In die delen van het taalgebied waar de uitgang -t vaak komt te vervallen (hij heef, hij blijf enz.), is wel eens sprake van verwarring en wordt de -t soms hypercorrect toegevoegd: hij wilt."

welk deel van het taalgebied woon je carl?

Mikey
11/05/04, 23:21
Krijg ik nou een lollie voor het aanleveren van een monsterlijke goede oplossing :X :)

The MAzTER
11/05/04, 23:38
Origineel geplaatst door Mikey
Krijg ik nou een lollie voor het aanleveren van een monsterlijke goede oplossing :X :)

nee :P

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?postid=344552#post344552

Mikey
12/05/04, 00:10
Origineel geplaatst door The MAzTER


nee :P

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?postid=344552#post344552
aaapje, jij had het over hernoemen en ik over toevoegen :p, 2 verschillende oplossingen. Zullen we dan maar die lollie delen ?

The MAzTER
12/05/04, 00:16
waarom? Domi heeft ze nu toch gerenamed ;)

dus ik een kwart lollie voor jouw lijkt me beter :p

Mikey
12/05/04, 00:53
Origineel geplaatst door The MAzTER
waarom? Domi heeft ze nu toch gerenamed ;)

dus ik een kwart lollie voor jouw lijkt me beter :p

Uhmzz, alleen locatie is recycled, die ander is nieuw, dus 3/4 voor mij dan :P ?

Domenico
12/05/04, 01:00
Ok, nu weer iedereen ONTOPIC graag.

Savvas
12/05/04, 08:58
goed initiatief, ik zal vanmiddag ook even ons nummer erbij zetten..

shared_user
12/05/04, 11:00
ik zag in een ander topic opeens die regeltjes, heb hem er ook direkt neer gezet. die locatie is dat waar je woont of van het kvk kantoor waar je bent ingeschreven?

Domenico
12/05/04, 12:30
Er komt nog een officiele aankondiging en vanaf dat moment zal het verplicht zijn als je aanbiedingen wil plaatsen.

Domenico
12/05/04, 12:31
Origineel geplaatst door shared_user
die locatie is dat waar je woont of van het kvk kantoor waar je bent ingeschreven?

KvK kantoor natuurlijk. :)

Pantsy
12/05/04, 12:41
Hey mensen... vul eens je KvK nr in! (eens kijken wie het door heeft).

shared_user
12/05/04, 13:23
ik dacht al dat het kvk kantoor was heb dat er ook neergezet. Er zijn idd nog niet veel mensen die het door hebben. miss iedereen even een e-mail/pm sturen.

Blurp
12/05/04, 13:23
het zou mooier zijn als we van die KvK nr.: [>NUMMER<] een url kunnen maken naar https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/ZSWWW01@?TYPE=NDNR&NDNR=[>NUMMER<]&NSDN=

Kan je het direct en makkelijk controleren

shared_user
12/05/04, 20:05
ik zag dat "Branche" er ook bij stond. als we dan toch bezig zijn kan er miss de website ook wel bij ;)

Anestheologist
13/05/04, 03:47
Heel goed initatief, maar misschien dat iemand zo een kvk link voor België ook zou kunnen geven.

Ijsbox
13/05/04, 09:27
Misschien is het handiger om van branche een drop down te maken met een aantal branches, anders gaat iedereen er wat anders invullen en heeft het geen toegevoegde waarde...

S2S-Robert
19/05/04, 01:21
Ik wilde nog even zeggen dat ik het een briljant idee vind en ik heb het kvk nummer van safe2surf direct ingevuld. Het linkje naar de kvk server is al eerder genoemd : prima plan.

Wat betreft de branche : ik denk dat er weinig die hard bakkers hier op het forum aanbiedingen posten, dus een dropdown box met prefab branches lijkt me wat overdreven.

Zo wordt het kaf in ieder geval deels van het koren gescheiden.

Darkie
23/05/04, 20:44
Als je geen kvk hebt ben je geen officeel bedrijf. Mag je dus ook geen aanbiedingen doen over producten die je niet mag verkopen (dus illigaal). Verder als je een bedrijf hebt en je kan niet eens E80 opbrengen om officeel te worden redelijk triest en denk ik ook dat je niet serius genomen moet worden. En daarom vind ik dat kvk zeker verplicht moet worden !

Dennis
23/05/04, 20:47
Mjah, er worden nu nog illegale aanbiedingen gedaan.

Wanneer treedt de nieuwe regeling in werking?

Triloxigen
23/05/04, 21:08
Ik ben voor,
het kost amper iets om te registreren maar je bent wel legaal bezig,.

Ik denk dat WHT dan ook moet ondersteunen dat mensen zich inschrijven..

RonZo
23/05/04, 21:16
Mwah... Een KvK inschrijving is echt niet zaligmakend hoor. Ieder "kiddie" wat ca. 60 euri per jaar over houdt van zijn/haar zakgeld kan die inschrijving in stand houden. Het gaat er juist om of je kunt voldoen aan je financiele verplichtingen. En daar geeft een inschrijving KvK geen uitsluitsel over ;)
Er zijn mensen die handel drijven zonder dat ze ingeschreven staan maar wel een hele "tiet" met geld in de zak hebben en er zijn mensen die handel drijven, ingeschreven en wel, die geen cent te makken hebben.

Dennis
23/05/04, 21:19
Origineel geplaatst door RonZo
Mwah... Een KvK inschrijving is echt niet zaligmakend hoor. Ieder "kiddie" wat ca. 60 euri per jaar over houdt van zijn/haar zakgeld kan die inschrijving in stand houden. Het gaat er juist om of je kunt voldoen aan je financiele verplichtingen. En daar geeft een inschrijving KvK geen uitsluitsel over ;)
Er zijn mensen die handel drijven zonder dat ze ingeschreven staan maar wel een hele "tiet" met geld in de zak hebben en er zijn mensen die handel drijven, ingeschreven en wel, die geen cent te makken hebben. Inderdaad, maar ik vind dat het een soort plicht van Webhostingtalk.nl is om de professionele hosters ook te beschermen tegen illegale bedrijven. Misschien beetje lame uitgedrukt, maar ik erger me wel aan onmogelijke aanbiedingen van hostingbedrijven die niet geregistreerd zijn en waarvan de eigenaar meestal zeer beperkte kennis rondom de hosting-business heeft.

Schaap
23/05/04, 21:22
Huh :(

Ik mag wel verkopen onder Everex media, maar heb geen btw nummer ofzo. Tot 50,000 Australian $$ moet ik me daar niets van aantrekken.

Wat moet ik dan doen? Op het papier dat ik gekregen heb staat niets van dosier nummer ofzo..

RonZo
23/05/04, 21:32
Origineel geplaatst door DennisCitus
Inderdaad, maar ik vind dat het een soort plicht van Webhostingtalk.nl is om de professionele hosters ook te beschermen tegen illegale bedrijven. Misschien beetje lame uitgedrukt, maar ik erger me wel aan onmogelijke aanbiedingen van hostingbedrijven die niet geregistreerd zijn en waarvan de eigenaar meestal zeer beperkte kennis rondom de hosting-business heeft.
Ik erger mij ook aan onmogelijke aanbiedingen van hostingbedrijven die niet (of soms wèl) geregistreerd zijn en waarvan de eigenaar meestal zeer beperkte kennis rondom de hosting-business heeft.
Maar als je daar openlijk kritiek over plaatst hier dan krijg je weer strafpunten :D
Het hele verhaal is dus eigenlijk een beetje dubbelzinnig...
Wel of niet KvK, wel of niet ervaring, wel of niet financieel in orde....
Ga daar maar eens aanstaan als forumbazen om dat uit te zoeken ;)

RonZo
23/05/04, 21:35
Origineel geplaatst door Schaap
Huh :(

Ik mag wel verkopen onder Everex media, maar heb geen btw nummer ofzo. Tot 50,000 Australian $$ moet ik me daar niets van aantrekken.

Wat moet ik dan doen? Op het papier dat ik gekregen heb staat niets van dosier nummer ofzo..
Vindt je het heel gek als niemand weet waar je het nu over hebt?
Althans ik niet.... :D

Carl<n-media>
23/05/04, 21:56
Origineel geplaatst door Schaap
Huh :(

Ik mag wel verkopen onder Everex media, maar heb geen btw nummer ofzo. Tot 50,000 Australian $$ moet ik me daar niets van aantrekken.

Wat moet ik dan doen? Op het papier dat ik gekregen heb staat niets van dosier nummer ofzo..
Dan mag je geen aanbieding doen. Gewoon kvk nemen.

Anestheologist
24/05/04, 09:41
Mja het kan wel hoor, maar dan moet je dit bedrag wel aangeven aan de belastingen.

Ijsbox
24/05/04, 09:44
Origineel geplaatst door Schaap
Huh :(

Ik mag wel verkopen onder Everex media, maar heb geen btw nummer ofzo. Tot 50,000 Australian $$ moet ik me daar niets van aantrekken.

Wat moet ik dan doen? Op het papier dat ik gekregen heb staat niets van dosier nummer ofzo..

owkee wel eens gehoord van een Australian Business Number (ABN)? Die kan je op internet opzoeken en dan blijkt dat:

EVEREX PTY LTD heeft ABN 99003195686, is sinds 12 mei 2000 ingeschreven en gevestigd in Ingleburn, New South Wales, Australia.

Domenico
24/05/04, 12:15
Origineel geplaatst door DennisCitus
Mjah, er worden nu nog illegale aanbiedingen gedaan.

Wanneer treedt de nieuwe regeling in werking?

Deze week nog!

Carl<n-media>
24/05/04, 16:03
Origineel geplaatst door Domenico


Deze week nog!
Je kunt ze toch al wel rapporteren? Rik heeft wel altijd de berichten verwijderd die ik heb gerapporteerd.

Schaap
25/05/04, 19:01
Mja het kan wel hoor, maar dan moet je dit bedrag wel aangeven aan de belastingen.


Ja, inderdaad.



owkee wel eens gehoord van een Australian Business Number (ABN)? Die kan je op internet opzoeken en dan blijkt dat:

EVEREX PTY LTD heeft ABN 99003195686, is sinds 12 mei 2000 ingeschreven en gevestigd in Ingleburn, New South Wales, Australia.


1.) Wat heeft EVEREX PTY LTD nu tedoen met EVEREX MEDIA ?
Antw: Geen bal.

2.) <Ik erger mij ook aan onmogelijke aanbiedingen van hostingbedrijven die niet (of soms wèl) geregistreerd zijn en waarvan de eigenaar meestal zeer beperkte kennis rondom de hosting-business heeft.
Maar als je daar openlijk kritiek over plaatst hier dan krijg je weer strafpunten>

Dus je wilt zeggen dat ik een onervaren persoon ben die niets van hosting afweet? Althans, dit is hoe ik het lees.

3.) Ik wil jullie gerust de brief tonen waarop er staat dat Everex Media geregistreert is in Victoria, Australië.

4.) Het beste is dat de mensen hier best wat research doen over het registreren van een bedrijf in Australië. Even kort samengevat: Wanneer de winst onder $50.000 ligt hoeft er alleen een bedrijfsnaam aangevraagd worden bij de overheid. Er moet geen btw gevraagt worden aan klanten. Ook moet er geen lijsten van werknemers gegeven worden aan de overheid. De registratie kost $300. Wat ik dus wel betaald heb. Je kan mij nu echt niet zeggen dat ik $300 betaald heb om niets te doen hé?


// EDIT //

Ik heb het alvast nog maals nagevraagd:
ABN is voor bedrijven met een omzet boven $50.000 !
Onder die omzet moet er alleen een "Buisness Name Registration" gebeuren.

Even fototje tonen: (Lage kwaliteit => webcam)

http://linesoffire.com/everex.JPG

En nog een extra quote van op de andere pagina's:


* The Business Names Act requires the person/s carrying on business to:
(1) Display a sign showing the business name
(2) Notify this office of any change of address, owners etc. within one month of the change
(3) Renew the registration every 3 years
*The registration of this business name does not protect the name or establish rights to the name.

Ijsbox
26/05/04, 13:04
Origineel geplaatst door Schaap


1.) Wat heeft EVEREX PTY LTD nu tedoen met EVEREX MEDIA ?
Antw: Geen bal.
Ik dacht dat alle Australische bedrijven een ABN moesten hebben[1]. Omdat je online in die database kunt zoeken en deze PTY LTD het meest leek op de genoemde naam ging ik ervan uit dat dit hetzelfde bedrijf was.... sorry.


2.) <KNIP>
Dus je wilt zeggen dat ik een onervaren persoon ben die niets van hosting afweet? Althans, dit is hoe ik het lees.

Je opmerkingen over de inschrijving van je eigen bedrijf deden mij vermoeden dat je niet weet wat voor inschrijving je hebt, dat is meestal toch wel iets dat je van je eigen bedrijf weet.



3.) Ik wil jullie gerust de brief tonen waarop er staat dat Everex Media geregistreert is in Victoria, Australië.

4.) Het beste is dat de mensen hier best wat research doen over het registreren van een bedrijf in Australië. Even kort samengevat: Wanneer de winst onder $50.000 ligt hoeft er alleen een bedrijfsnaam aangevraagd worden bij de overheid. Er moet geen btw gevraagt worden aan klanten. Ook moet er geen lijsten van werknemers gegeven worden aan de overheid. De registratie kost $300. Wat ik dus wel betaald heb. Je kan mij nu echt niet zeggen dat ik $300 betaald heb om niets te doen hé?
Ik geloof je graag dat je die brief hebt. Maaruh nog even als nuance deze regels (en bijbehorende bedragen) verschillen per staat in australie....

[1]
Is an ABN compulsory?

Though it is not compulsory to have an Australian business number (ABN), there are many good reasons to have one.

--EDIT--
Owkee na wat zoeken zie ik dat je nummer: VIC B1751214D is. Had je dat zelf echt nergens staan? (zie http://www.search.asic.gov.au/gns001.html )

Schaap
26/05/04, 13:08
Een ABN kost $3000, die heb ik momenteel niet echt beschikbaar..


+ Lees even mijn edit.

+ Dit is nu al de 2de keer dat ik vals beschuldigt wordt. Ik vind dit wel redelijk zielig, ik doe zo mijn best om alles inorde te krijgen en toch zijn er nog mensen die achter alles iets proberen te zoeken..

Ijsbox
26/05/04, 15:20
Origineel geplaatst door Schaap
Een ABN kost $3000, die heb ik momenteel niet echt beschikbaar..

Om even aan te tonen dat ik hier niet post om je te pesten (met het risico dat ik erg off topic ga)....

Heb het net aan een australier met een bedrijf gevraagd en ABN is gratis en online aan te vragen ( http://www.abr.business.gov.au/ ). GST (=BTW) is inderdaad pas voor als je omzet meer dan $50.000 per jaar is. Waarom zei je dat ABN $3000 kost? Zo'n beetje de enige voorwaarde is dat je een bankrekening en post adres in Australie hebt.

killerguy
26/05/04, 15:23
KVK voor het plaatsen van Die advertenties dus wel, maar bedoelen jullie voor t berichten plaatsen ergens ook? zoja: nee dank je:P

Schaap
26/05/04, 15:28
Typfout: BTW kost $3000

Waarom heb je ook een ABN nodig als het niet hoeft? Ik zie er nu echt geen voordelen aan.



Before an applicant can register for an ABN they need to know if they are entitled to register. In general terms to be entitled to an ABN the applicant must be one of the following:

a body registered as a company under the Corporations Law
a government entity
a non-profit sub entity
a superannuation fund
an entity carrying on an enterprise in Australia; or
an entity that in the course or furtherance of carrying on an enterprise, makes supply that are connected with Australia


M.a.w: Wij komen niet in aanmerking voor een ABN.

En ABN is nu eenmaal NIET gratis. Ik denk wel dat de persoon die achter de papieren geweest is het beter zal weten dan iemand die juist wat tekstjes online gelezen heeft en in Nederland woont.

Ijsbox
26/05/04, 15:48
Origineel geplaatst door Schaap
Waarom heb je ook een ABN nodig als het niet hoeft? Ik zie er nu echt geen voordelen aan.


Waarom? Waarom zou ik een kvk inschrijving doen als ik ook als persoon spul kan verkopen?

Het is toch een kleine moeite voor je om even je specs (naam, adres, persoonlijk tax file number etc) in te vullen en in het register te worden opgenomen? Dan ben je voor je klanten ook op te zoeken als legitiem bedrijf.... (en dat is nou net het doel van vermelden kvk nummer op WHT)


En ABN is nu eenmaal NIET gratis. Ik denk wel dat de persoon die achter de papieren geweest is het beter zal weten dan iemand die juist wat tekstjes online gelezen heeft en in Nederland woont.

Ik heb de informatie van iemand die in australie woont en daar meerdere bedrijven heeft, heb het dus niet puur van een site getrokken. owja het registreren van een bedrijfsnaam in australie kan ook voor AU$ 15 per 3 jaar ipv de AU$300 die jij betaalt...

Maar dit was genoeg off-topic vervuiling van deze thread doe maar wat je goed dunkt.

®on
26/05/04, 16:45
Origineel geplaatst door Ijsbox
Dan ben je voor je klanten ook op te zoeken als legitiem bedrijf.... (en dat is nou net het doel van vermelden kvk nummer op WHT)
Dan ben ik bang dat je een aspect mist. Een KvK inschrijving zegt m.i. niet zo heel veel over de legimiteit van een bedrijf. Er zijn zat bedrijven die zich inschrijven, uitschrijven, weer inschrijven, weer uitschrijven etc, en dat onder steeds dezelfde naam. En daar kán iets minder legitieme redenen achter de zitten.

Ik dacht in eerste instantie ook dat een KvK inschrijving redelijk veel zei, maar eigenlijk zegt het zeer weinig. (Met dank aan een member hier ;))

RonZo
26/05/04, 17:12
Wat voor ons de beste reden was om een inschrijving KvK te hebben is dat wij op sommige zaken als groothandel werken en daardoor direct in binnen- en buitenland kunnen inkopen bij de fabrikant. Zonder KvK is dat gewoon niet mogelijk.
Daarnaast leveren wij weer aan bedrijven die simpelweg geen zaken kunnen en willen doen met types die niet ingeschreven staan.



Ik dacht in eerste instantie ook dat een KvK inschrijving redelijk veel zei, maar eigenlijk zegt het zeer weinig. (Met dank aan een member hier )

Een KvK inschrijving zegt heel veel juist als je uitgaat van een toegang tot de dBase om zo de gangen van een persoon na te kunnen gaan. Dan kun je bijvoorbeeld denken van "wat is die allemaal aan het sjouwen" ;)
Maar aan de andere kant is het idd ook weer zeer weinig zolang de KvK toestaat dat je je te pas en te onpas maar kan in- en uitschrijven. Er zijn er zelfs die het voor elkaar krijgen om zich in december uit te schrijven met terugwerkende kracht tot januari... en vervolgens zich weer 4 maanden later inschrijven....
Zou mooi zijn als daar een bepaald tijdslimiet aan verbonden is.

Johan-nl
26/05/04, 17:55
daarna weer uitschrijven, alles kan bij die kvk
moeten ze verbieden idd :rolleyes:

Domenico
26/05/04, 18:23
Wat dachten jullie van NAW gegevens?
En dan bedoel ik dat je in ieder geval iets hebt om op terug te vallen.

Anestheologist
27/05/04, 01:50
Ok dat is misschien mogelijk maar hier in België moet je toch al snel per registratie 75 € (dacht ik) betalen, dan gaat dit een kostelijke hobby worden :)

Keuningen
27/05/04, 12:41
Origineel geplaatst door Cybafish
Ik ben voor, zie sig. Controleer maar ;)

Bij deze je KvK online... maar wat is nou het nut hiervan?


Rik-edit: Dit is dus NIET de bedoeling hiervan !!!

M-BahZ
29/05/04, 03:37
Origineel geplaatst door Anestheologist
Ok dat is misschien mogelijk maar hier in België moet je toch al snel per registratie 75 € (dacht ik) betalen, dan gaat dit een kostelijke hobby worden :)
En hier in Nederland is het gratis wou je zeggen ?
Sterker nog hier in nederland is het in sommige branches zelfs _verplicht_ je bij een branche organisatie aan te sluiten wat een soortgelijk bedrag oplevert. (zoals in bijv. de detailhandel)
Dan ben je opeens voor je eenmanszaak ongeveer 130,- kwijt.
Nemen we voor het gemak niet mee dat je wellicht halverwege het jaar inschrijft, en zo het eerste jaar dus het volle bedrag betaald waar eigenlijk het halve bedrag wel op zn plaats was.
Kost een onderneming over 1,5 jaar dus maar zomaar bijna 200,- euro excl. zaken als een deugdelijke administratie.

Hieroverheen komen natuurlijk nog meer kosten, maar dat is afhankelijk van de onderneming.

Ga je hier in Nederland voor 40 uur p/week "klussen" bij 1 bedrijf en faktureer je die dienst gewoon, maar kan je niet duidelijk aangeven een "serieus" bedrijf te hebben aan de hand van je investeringen in de onderneming kan je ook nog eens rekenen op een bijhoorlijke naheffing van het UWV aangezien deze het gewoon als een dienstverband aanmerken.

Reken dus maar uit hoe het hier in Nederland zit.

Wat betreft de poll heb ik gestemd voor het verplicht schrijven van een inschrijving in het handelsregister.
Niet omdat dit enige garanties geeft, maar puur om het feit dat ik het handelsregister zie als een register waarin de ondernemer _zelf_ zijn onderneming aanmerkt als onderneming.
Als deze niet kiest voor een inschrijving als ondernemer, waarom zou ik dan moeten geloven dat iemand gelooft in het bestaan van zijn onderneming en hier ook zijn best voor doet?

Dennis
01/06/04, 19:29
Origineel geplaatst door Domenico


Deze week nog! Kom op dan :)

KVK is trouwens alleen voor het aanbieden van hosting toch? Domeinen en materiaal mogen wel zonder KVK? (Vind ik wel)

Domenico
02/06/04, 12:29
Origineel geplaatst door DennisCitus
Kom op dan :)

KVK is trouwens alleen voor het aanbieden van hosting toch? Domeinen en materiaal mogen wel zonder KVK? (Vind ik wel)

Ik ben zo'n druk persoon. :)

Ber|Art
04/06/04, 19:30
Kan je het niet allebij doen, een afdeling voor "instellingen" welke NIET zijn ingescreven bij de K.v.K. en een afdeling voor Bedrijven welke wel zijn ingeschreven bij de K.v.K.? Dan hou je iedereen tevreden en het werk wat vericht moet worden (dit zal nog niet makkelijk worden) om het te verplichten moet dan toch gebeuren. Op zich vindt ik het idee om beperkingen op te leggen nooit goed maar ik kan me heel goed voorstellen wat je er mee wil bereiken en dan is deze discussie zeer interessant. Ben benieuwd naar je conclusie!

McRox
04/06/04, 22:39
Origineel geplaatst door RonZo
Mwah... Een KvK inschrijving is echt niet zaligmakend hoor. Ieder "kiddie" wat ca. 60 euri per jaar over houdt van zijn/haar zakgeld kan die inschrijving in stand houden. Het gaat er juist om of je kunt voldoen aan je financiele verplichtingen. En daar geeft een inschrijving KvK geen uitsluitsel over ;)
Er zijn mensen die handel drijven zonder dat ze ingeschreven staan maar wel een hele "tiet" met geld in de zak hebben en er zijn mensen die handel drijven, ingeschreven en wel, die geen cent te makken hebben.

En als er een contributie komt voor adverteren zoals op de engelstalige WHT? Denk niet dat er dan veel ads te zien zijn van bedrijfjes met een 1ct-marge of zonder financiele/bedrijfs-zekerheid :)

De engelstalige wht doet het voor rond de 20/m, het is misschien niet veel, maar is denk ik effectiever dan een kvk-verplichting :)

Carl<n-media>
04/06/04, 22:53
Origineel geplaatst door McRox


En als er een contributie komt voor adverteren zoals op de engelstalige WHT? Denk niet dat er dan veel ads te zien zijn van bedrijfjes met een 1ct-marge of zonder financiele/bedrijfs-zekerheid :)

De engelstalige wht doet het voor rond de 20/m, het is misschien niet veel, maar is denk ik effectiever dan een kvk-verplichting :)
Op webhostingtalk.com mag je gewoon gratis adverteren hoor?

McRox
05/06/04, 16:32
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;

Op webhostingtalk.com mag je gewoon gratis adverteren hoor?
Aanbiedingen plaatsen wel (tenzij je een sticky wilt), requests niet (speciale membership vereist)..

Dennis
05/06/04, 16:35
Origineel geplaatst door Domenico

Ik ben zo'n lui persoon. :) Ik ook, maar dan hoef je toch geen 4 weken te wachten?

Domenico
05/06/04, 16:44
Origineel geplaatst door DennisCitus
Ik ook, maar dan hoef je toch geen 4 weken te wachten?

Ik wacht 20 weken als het niet anders kan. :)

superweb
05/06/04, 16:59
in de in de signatures lijkt mij het beste
zal binekoort ook mijn signature aanpassen met kvk nr

xCT
07/06/04, 21:15
Misschien een forum/category voor KVK-mensen only? Het lijkt me niets om registratie voor mensen zonder KVK af te schaffen, mensen die iets op willen starten kunnen hier dan niet terecht voor informatie.

Dennis
07/06/04, 21:16
Origineel geplaatst door xCT
Misschien een forum/category voor KVK-mensen only? Het lijkt me niets om registratie voor mensen zonder KVK af te schaffen, mensen die iets op willen starten kunnen hier dan niet terecht voor informatie. Is te overwegen, maar wat moet hier in gepost worden? Specifieke zakelijke berichten, voor bijvoorbeeld publiekelijk afgeschermde discussies?

Schaap
08/06/04, 17:27
Hmm, aangezien ik geen kvk/btw nummer heb, mag ik dan IETS vermelden die op mijn bevesteging van registratie staat? ;)

EDIT: Ik bedoel wel een nummer die op die papieren staat he..

Ber|Art
17/06/04, 16:22
Domenico, wanneer kom je met een soort van conclusie van deze post, ik ben zeer benieuwd naar het totaal beeld?

Domenico
17/06/04, 17:45
Oh, de conclusie is al geweest hoor. Zie -> http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?threadid=52597