PDA

Bekijk Volledige Versie : Verplichte webhosting?!



gothax
09/05/04, 18:40
Hey mensen,
nu hosting4fun de sponsoring heeft opgezegd
ben ik daar even mee bezig geweest enz.
Ik heb wat mails verstuurd en niks meer van ze gehoord..
tot nu.. nu krijg ik opeens een PM met dat ze mij een e-mail
hebben gestuurd (die ik niet heb gekregen) en dat als ik
niks terugstuur ofzo dat ze dan verplicht een factuur gaan opmaken?!
Sinds wanneer gaan mensen een factuur opmaken wanneer sponsorschap wordt verbroken? meer inlichting graag over hoe ik nu moet handelen.. ik vind dit een beetje eng worden :/

Mvg,
Gothax

Cybafish
09/05/04, 18:45
Misschien is dit voor jou erg duidelijk, maar ik zou in ieder geval wat meer background info zien over dit onderwerp aangezien ik jouw leven niet van dag tot dag volg.. ;)

Luuc
09/05/04, 18:52
Heb je een contract met hosting4fun ?

//Snap er (ook) geen biet van, inderdaad meer info nodig:)

gothax
09/05/04, 19:00
Achtergrondinfo:
Het is dus bij een aanvraag van sponsorhosting voor ons skateteam begonnen. Ging een paar maandjes goed (3 video's af) tot het team uit elkaar viel..en daar begon de ellende. Allemaal designs gemaakt enz om klanten te trekken en liggen adverteren voor hosting4fun (msn, op de site enz) *geen spam!* ging even goed met rond de 120 unieke bezoekers/dag maar na een tijdje ging het weer wat minder tot tsb eigenlijk niet echt meer gebruikt werd. Ben dus maar wat designs gaan maken en TSB diende eigenlijk als 'design-show' server omdat ik toch niks te doen had ben ik heel wat designs gaan maken totdat ik goede commentaar erover kreeg. Dat was dus bij GFX Designs een project voor later. Het was een bèta en nog niet eens volledig functioneel. En daar begon jeroen me te mailen en zo is de server afgepakt en ook omdat er geen reclame meer stond. Nja..hoe ga je bewijzen dat het design niet volledig operationeel is: geen PHP met contact enz.. *html gewoon* maarja.. heb geen contract getekend.. wel gegevens van server gekregen enz.. maar niet echt iets getekend met algemene voorwaarden ofzo.

Meer info > just ask

Door weinig contact met de mensen van hosting4fun weet ik niet eens of ze wel de video's gezien hebben. Er is genoeg voor ze ge-adverteerd, er zijn zelfs shirts gemaakt met hosting4fun.com url op de achterkant.

Cybafish
09/05/04, 19:18
Geen contract? Waar maak je je druk om dan, laat ze maar facturen sturen...

dsigning
09/05/04, 19:27
Ten eerste heb ik gezegd dat je alleen de domeinnaam hoeft te betalen en daarbij heb jij je niet aan de afspraken gehouden door een site voor webdesign erop te zetten waar je geld mee probeerd te verdienen.

Erg onprofessioneel om ons hier zwart te gaan lopen maken. Jij houd je niet aan de afspraken en je kan moeilijk sponsorhosting hebben en zelf een site er op zetten waar je geld mee verdiend.

Je hebt sponsoring aangevraagd voor een scate team er zou overal een links staan naar ons. Ook aan dit werd niet voldaan op de nieuwe website.

En verder heb je helemaal geen verplichte webhosting!!!! Ik had je een poos geleden een e-mail gestuurd als reactie op je post op WHT

dsigning
09/05/04, 19:30
Voor alle duidelijkheid de e-mail die ik je toen gestuurd heb was als reactie op deze post

http://www.webhostingtalk.nl/showthread.php?s=&threadid=50406&highlight=gothax

Carl<n-media>
09/05/04, 20:24
Waar gaat het hier nu over? Een paar euro? Stop gewoon de sponsoring en laat hem betalen voor het domein.

Savvas
10/05/04, 08:31
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Waar gaat het hier nu over? Een paar euro? Stop gewoon de sponsoring en laat hem betalen voor het domein.

dat is nou het hele punt Carl, daar wordt moeilijk over gedaan :D

Cybafish
10/05/04, 10:05
Trieste zaak, zo'n heisa trappen om die paar euro's.

The MAzTER
10/05/04, 10:08
Origineel geplaatst door Carl&lt;n-media&gt;
Waar gaat het hier nu over? Een paar euro? Stop gewoon de sponsoring en laat hem betalen voor het domein.

dat is precies wat dsigning zegt ;)

en hij heeft toch gelijk?

als jij een site sponsort verwacht je toch dat die site er op komt te staan en niet een of andere site zonder enige vermelding van de webhoster door wie het gesponsort word.

Ik kan dsigning reactie volkomen begrijpen. Tevens deed dsigning een aanbod naar gothax omdat hij nog hosting zocht.

Cybafish
10/05/04, 10:09
Aan de andere kant heeft gothax de overeenkomst die hij met dsigning had compleet aan zijn laars gelapt, m.a.w. een stel kindjes die vechten om een lolly.

wdv
10/05/04, 10:15
Er is hier helemaal niks kinderachtigs aan, van dsigning's kant. Gothax zet een webdesign site op gesponsorde ruimte, dus dan is het gewoon exit sponsoring. Als hij zijn domeinnaam wilt houden moet hij er gewoon voor betalen.

Wat is daar kinderachtig aan?

4EuroHosting
10/05/04, 10:29
De situatie klinkt me bekend.

Je krijgt een vraag voor sponsoring voor een site met een bepaald onderwerp, je geeft er nog een domeinnaam bij ook, het loopt enkele maanden goed en dan bedenken ze zich.

Er wordt een andere site op gezet, of er wordt niets meer aan de site gedaan , ze verwijderen de sponsorlinks, ...

Hieruit hebben wij de volgende lessen geleerd:
Als ze geen domeinnaam willen (kunnen ?) betalen --> GEEN sponsoring.

Zet de domeinnaam die je toch zou sponsoren ALTIJD op je eigen naam.

Als ze zich dan niet aan de afspraak houden stop je met de sponsoring en zijn ze hun naam kwijt.

In de meeste gevallen zijn ze dan bereid om er toch voor te willen betalen.

quiserver
10/05/04, 14:25
Als je geen contract hebt niets van aantrekken.

dsigning
10/05/04, 15:04
Allereerst ik vecht nergen voor en ik hoef ook mijn gelijk niet te hebben.
Gelukkig mag ik nog steeds zelf uitmaken wat ik doe en ik heb dit topic niet gestart.

Gothax wordt nergens toe verplicht !!! het is alleen jammer dat op deze manier andere mensen geen sponsoring meer krijgen.

Koster
10/05/04, 15:21
Ik vind het jammer om te zien dat iemand die iets gratis krijgt daarna flink zn best doet om een bedrijf zwart te maken.
Beetje dankbaarheid mag ook wel

Savvas
10/05/04, 19:15
Origineel geplaatst door quiserver
Als je geen contract hebt niets van aantrekken.

daarom is het nog wel onbeschoft, en als je handelt met goede wil dan doe je hier niet moeilijk over.

Just my 2 cents.

gothax
10/05/04, 20:09
Ben het PM aan het regelen met Dsigning. Domein wordt uiteraard vergoed en ik pak een pakketje bij ze :D

ik maak ze niet zwart :( ik vond het alleen raar omdat ik geen contract getekend had enz. maja..wordt opgelost mensen..

Cybafish
10/05/04, 20:19
..erg vreemd dit. Maar veel succes ermee :)

gothax
10/05/04, 20:24
Origineel geplaatst door Cybafish
..erg vreemd dit. Maar veel succes ermee :)

thx :D

Buy2 Hosting
19/05/04, 00:33
Ze waren gewoon van plan om je te helpen maarja als jij der geld mee wilt gaan verdienen dan is dat inderdaad een beetje vreemd ik zou ook niet zomaar iemand gaan sponsoren zonder dat het echt om het doel gaat waar de sponsorhosting voor is aangevraagt.

Maar goed dat het is opgelost Veel succes der mee Groeten!

-=FoX=-MineMine
19/05/04, 08:27
Origineel geplaatst door gothax
- Allemaal designs gemaakt enz om klanten te trekken en liggen adverteren voor hosting4fun (msn, op de site enz) *geen spam!



*niet ervaren persoon aan het posten*

eerst stond de site er gewoon met de reclame. was deze verwijderd voordat je de webdesign op de server zette?


- omdat ik toch niks te doen had ben ik heel wat designs gaan maken totdat ik goede commentaar erover kreeg. Dat was dus bij GFX Designs een project voor later.

Wrm zette je de webdesign niet op lycos of zoiets? of had het eerst gevraagt of je de server ook mocht gebruiken voor het webdesignen.


- Het was een bèta en nog niet eens volledig functioneel. En daar begon jeroen me te mailen en zo is de server afgepakt en ook omdat er geen reclame meer stond. Nja..hoe ga je bewijzen dat het design niet volledig operationeel is: geen PHP met contact enz.. *html gewoon*


wrm had je niet een banner of zoiets helemaal onder aan de pagina gezet? (of mag dat soms niet?)


- Er is genoeg voor ze ge-adverteerd, er zijn zelfs shirts gemaakt met hosting4fun.com url op de achterkant.

wel een leuk idee t-shirt maar kan hosting4fun.com dat na checken?
stuur een foto op of een heel t-shirt. maar ik denk als aan website sponsoring. denk ik aan banners, irritante popups en links op de site.

Carl<n-media>
19/05/04, 12:58
@Buy2 Hosting
Waarom kick je een topic van bijna 2 weken oud omhoog?

Rik
19/05/04, 13:05
closed....